Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5102 103 104 105 106121 122 123 124 125
Spiral
27.05.2009 11:35:57

Juzpe: Kyllä se nyt on jumankauta ihan fakta, että urpoilu luo urpoilua.

Kyllä, ja myös kauppiaan taholta.
sticky fingers
27.05.2009 11:54:11
Urpoilu on urpoilua niin kauppiaan kuin asiakkaankin toimesta. Urpoilu on urpoilua missä vaan. Mun mielestä on jokseenkin naurettava tämä riita täällä siitä, kuka on myyntitilanteessa urpo ja kuka ei: Molemmat on, ja molemmat ei ole, useimmiten. Se on päivästä kiinni.

Lisäksi, jos kauppias ei kestä tyhmiä asiakkaita, voi vaihtaa alaa, koska on ihan 1000 % varma, että kauppaan joskus idioottiasiakas astuu. Idiootti joko tietoisesti, tai sitten Jumalan armosta. Ne on vaan pokalla kestettävä niin kauan, kun idiootti ei ala käyttäytymään häiritsevästi tai liikaa vittuilemaan. Jos kaupassa taas on idiootti myyjä, ei sen kanssa ole pakko asioida, vaan, kuten jotkut täällä jo kertoivat tehneensä, voi odotella "parempaa" myyjää tai tulla toisena päivänä uudestaan. Tai mennä toiseen liikkeeseen. Ei siinä muuta voi. Kauppa voi valita asiakkaansa, ja asiakas voi monessa tapauksessa valita kauppansa. Tosin asetelma on sikäli epätasapainossa, että monesti paikallisia liikkeitä ei liikaa ole. Nettikaupat silloinkin palvelevat.

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
stupidlikeafox
27.05.2009 12:20:42
Joo tässä oli vielä sekin väärä että suosin kotimaista enkä thomania (mistä mun piti alunperinkin kitara tilata, MUTTA päätin tyhmänä suosia kotimaista ja oletin saavani myös HYVÄÄ palvelua). Mitä tästäkin opittiin? Todennäköisesti ei mitään, mutta se ainakin, että kyllä täältä foorumilta pari aika ylimielistä jannua löytyy, joilta ei löydy huumorintajua ja faktaa vaan ja ollaan niin myyjän puolella että.
sticky fingers
27.05.2009 12:23:44
stupidlikeafox: Joo tässä oli vielä sekin väärä että suosin kotimaista enkä thomania (mistä mun piti alunperinkin kitara tilata, MUTTA päätin tyhmänä suosia kotimaista ja oletin saavani myös HYVÄÄ palvelua). Mitä tästäkin opittiin? Todennäköisesti ei mitään, mutta se ainakin, että kyllä täältä foorumilta pari aika ylimielistä jannua löytyy, joilta ei löydy huumorintajua ja faktaa vaan ja ollaan niin myyjän puolella että.

Hmmm... Täällä on enemmänkin kuin pari jannua soitinliikkeen myyjiä. Ei sinänsä ihme, että "omiaan" puolustavat.

-sf

p.s. Itse en ole.
jyrkalt
27.05.2009 12:31:47
Mua on pidemmän aikaa vituttanut tää mussutus ja kädenvääntö mitä näistä keskusteluista saa lukea.
Yleensä ja valitettavan usein samojen nikkien ansiosta.
Rinta rottingilla pädetään netin keskustelupalstoilla ja kerätään kuppikuntia ja hyväksyntää omalle nikille. Saatanan säälittävää touhua.
Tämäkin, yksi mukavimmista keskusteluista saatiin kiville ja kovaa.

Jumalauta jätkät nyt on kesä ja kaduilla kulkee kauniita naisia kesämekoissaan ja ukot himassa inttää kuka on oikeessa.
Nyt se kiree pipo pois päästä ja ulos sieltä.
Avatkaa ees verhot.
Pluto
27.05.2009 12:35:08
jyrkalt: Mua on pidemmän aikaa vituttanut tää mussutus ja kädenvääntö mitä näistä keskusteluista saa lukea.
Rinta rottingilla pädetään netin keskustelupalstoilla ja kerätään kuppikuntia ja hyväksyntää omalle nikille. Saatanan säälittävää touhua.

Jumalauta jätkät nyt on kesä ja kaduilla kulkee kauniita naisia kesämekoissaan ja ukot himassa inttää kuka on oikeessa.
Avatkaa ees verhot.

Enpä voisi olla enempää samaa mieltä.
Dillon, you son of a bitch!
kimurantti1
27.05.2009 13:16:19 (muokattu 27.05.2009 13:26:18)
bfoc: Tavallaan kyllä ymmärrän sun fiiliksesi asiasta, mutta on vaan pakko kysyä, että etkö sä mielestäsi ollut vähän turhan herkkähipiäinen asiassa? En mä tietenkään voi paremmin tietää sitä tilannetta kuin sä, mutta voisiko olla niin, että sä ymmärsit sen myyjän kommentista jotain mitä siinä ei välttämättä ollut? Tuskinpa vaan se myyjä yritti moisella kommentilla jotenkin osoittaa sut tyhmäksi tms, kunhan vaan heitti johtopäätöksen johon olisit itsekin todennäköisesti päätynyt, ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Meinaan vaan sitä, että kyllähän ihan mikä tahansa lause kenen tahansa sanomana voidaan vääntää negatiiviseen valoon jos oikein halutaan. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä aivan yhtä tärkeää kuin mitä sanottiin, on se, että miten se haluttiin ymmärtää.
bfoc
27.05.2009 17:32:21 (muokattu 27.05.2009 17:53:59)
fox: Ihan offarina: Ampton vai PowerSet?? Ampton. Se oli hyvä peli se.

Murgo: Ja oliko siis tosiaan päätemuuntajalla varustettu transistorivahvistin vai oliko vika päätetransistoreissa tai verkkomuuntajassa ja epähuomiossa kirjoitit päätemuuntaja?

Joko tai. Muistelisin että sanoivat että muuntajassa, mutta voi se muisti pätkiäkin. Jos se olisi asiaankuuluvasti avattu ja tutkittu, voisi muistaa paremmin.

kimurantti1: bfoc: Tavallaan kyllä ymmärrän sun fiiliksesi asiasta, mutta on vaan pakko kysyä, että etkö sä mielestäsi ollut vähän turhan herkkähipiäinen asiassa? En mä tietenkään voi paremmin tietää sitä tilannetta kuin sä, mutta voisiko olla niin, että sä ymmärsit sen myyjän kommentista jotain mitä siinä ei välttämättä ollut? Tuskinpa vaan se myyjä yritti moisella kommentilla jotenkin osoittaa sut tyhmäksi tms, kunhan vaan heitti johtopäätöksen johon olisit itsekin todennäköisesti päätynyt, ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Meinaan vaan sitä, että kyllähän ihan mikä tahansa lause kenen tahansa sanomana voidaan vääntää negatiiviseen valoon jos oikein halutaan. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä aivan yhtä tärkeää kuin mitä sanottiin, on se, että miten se haluttiin ymmärtää.

Älä nyt ymmärrä mun kommentista mitään mitä siinä ei ole. Kysyin ihmiseltä "Paljonko korjaus maksaa." Se vastasi: "Ei kannata korjata." Tyhmää tässä oli se että se ei vastannut mun kysymykseen. Ymmärsin sen että myyjän vastaus ei sisältänyt sitä tietoa, jonka tarvitsin vaan suosituksen jostain ratkaisusta, jonka tekemiseen en saanut tarvittavia tietoja. En mä kuvittele että se yritti sen ihmeemmin todistaa minua tyhmäksi kuin minä sitä köyhäksi, heh. Viimeistään sen olisi ollut syytä antaa joku arvio kun tuon ensimmäisen "Ei kannata" -kommentin jälkeen tiedustelin asiaa uudestaan, eikö?

Kyllähän jälkikäteen voisi spekuloida että johtuiko vastaamattomuus minun henkilöstäni (olin ko kaupassa ekaa kertaa - ja toistaiseksi myös vikaa) vai siitä etteivät halunneet olla ko laitteen kanssa tekemisissä (joka on outoa koska samalla tuntiveloituksella niitä putiikkipelejäkin korjataan). Joka tapauksessa minulle ei sanottu sitä mitä kysyin. Huiput oli vielä se että ei se jannu ehdottanut mulle toista vahvistinta valikomistaan, ehkä niillä ei ollut mulle sopivaa peliä (?). Meininki oli vähän sellainen äkkiä pois häiritsemästä ja sellainen kuva jäi että ko kaupassa palvelllaan asiakasta omien mieltymysten mukaan eikä asiakkaan tarpeita ajatellen.

Mielestäni en ole herkkähipiäinen tässä. Sehän on katsos kohta silviissiin et seuraavaksi kun menee ostamaan uusia kieliä sähkäriin rokkia varten, sanovatkin ettei kannata ja myyvät akustisen ja pistävät flamencon paheelliselle tielle. Minun mielestä se asiakaspalvelija on siellä kaupassa tai auto/kodinkone/tms -pajalla ensisijaisesti antamassa asiakkaalle vastauksia kysymyksiin ja vasta toissijaisesti tyrkyttämässä omia mielipiteitään jos se asiakas niitä kysyy tai muuten näyttää.

Mä olen nyt 9 vuotta askaroinut myyntihommissa ihan toisella alalla ja kyllä meillä vastataan ihan siihen mitä se asiakas kysyy. Jos se kysyy tyhmiä niin aina voi vastata että noin tuo maksaa 20t€, mutta toisella tavalla toteutettuna kulu on 12t€. Sittenhän se asiakas miettii päissään kumpi tapa on fiksumpi, eikö?

Sinänsä se on mulle ihan sama kumman se valitsee, joko mä saan heti enemmän rahaa ja asiakas tuumaa että sain mitä halusin tai mä saan ensin vähemmän rahaa mutta asiakas muistaa seuraavalla kerralla että mä säästin sille rahaa ja soittaa uudestaan. En mä sitä valintaa ala sen puolesta tekemään ellei se ihan erikseen pyydä mua speksaamaan tietynlaista laitteistoa sille.

No joo. En mä tästä enää jaksa hinkkailla tän enempää, mutta jos kaupalle ei raha kelpaa ja meininki on sellanen että: Kysy mitä haluat - Me vastataan mitä halutaan, kyllä mun vierailut jää hyvin vähiin.
sutiojrikellA
-Cale
27.05.2009 17:40:36
jyrkalt: Mua on pidemmän aikaa vituttanut tää mussutus ja kädenvääntö mitä näistä keskusteluista saa lukea.

Avatkaa ees verhot.

Plussan arvoinen välikommentti!
Nazareth
27.05.2009 17:45:24

Heh, näkee niitä naisia netissäkin kun vähän etsii.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
rintapek
27.05.2009 18:45:00

bfoc: Jos se olisi asiaankuuluvasti avattu ja tutkittu, voisi muistaa paremmin.

Toi avaaminen ja tutkiminen on jo sitä huoltotyötä.

Älä nyt ymmärrä mun kommentista mitään mitä siinä ei ole. Kysyin ihmiseltä "Paljonko korjaus maksaa." Se vastasi: "Ei kannata korjata." Tyhmää tässä oli se että se ei vastannut mun kysymykseen

Ehkäpä se ei tienny? Se musaliikkeen myyjä ko ei välttämäti ole se huoltomies. Oikea vastaus olis ehkä kuulunut: En osaa edes arvata. Outo laite. Huolto veloittaa 80,- tunti + osat, mut en tiä montako tuntia tuossa menee, enkä sitä mistä tuohon osia saa tai mitä ne maksaa.

Ois ehkä ollu vastauksena oikeampi tai rehellisempi, mut tuskin se vaffari tollakaan kuntoon olis tullu?
One kind of music only - the good kind
McNulty
27.05.2009 20:28:53
Teppo2: Ehkä eniten huonoissa kokemuksissa on jäänyt mietityttämään tiskin takana olleiden asiantuntijuuden puute. Eivätkö he oikeasti tiedä vai ihan kiusalla panttaavat tietouttaan?

Kukaan ei voi millään tietää kaikesta kaikkea. Itse olen suhteellisen käsi (eli peukalo keskellä kämmentä) kun ruvetaan puhumaan valoista, pa-kamoista yms. esitystekniikasta. Asiakas tulee ja kysyy: "Onks teillä DMX terminaattoreita?" Siinä vaiheessa mie yleensä höpisen jotain Iso-Arskan leffoista ja ohjaan suosiolla toiselle myyjälle :) Toki jotain tiedän, mutta en millään voi vastailla kysymyksiin mitä ko. alan ammattilaiset minulle niistä esittävät.

Sama homma, meillä rumpupuolesta vastaava taho on kyllä nähnyt skeboja ja vahvistimia, mutta ei hän niistä sen enempää tiedä. Siltä on turha lähteä kysymään missä Marshallissa on KT-pääteputket ja mitkä mikit ovat missäkin kitarassa. Kyllä hän silti pyrkii palvelemaan parhaansa mukaan kaikkia asiakkaita. Välillä kun on kiire, ettei myymälän muu väki (kitaroista paremmin perillä olevat) kerkeä hätiin.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
bfoc
27.05.2009 20:42:01 (muokattu 27.05.2009 20:42:21)
rintapek: Toi avaaminen ja tutkiminen on jo sitä huoltotyötä.

Juu josta olis helpon tuntiveloituksen saanut jos olis halunnut. Mut minkäs teet jos ei halua

Ehkäpä se ei tienny? Se musaliikkeen myyjä ko ei välttämäti ole se huoltomies. Oikea vastaus olis ehkä kuulunut: En osaa edes arvata. Outo laite. Huolto veloittaa 80,- tunti + osat, mut en tiä montako tuntia tuossa menee, enkä sitä mistä tuohon osia saa tai mitä ne maksaa.

Ois ehkä ollu vastauksena oikeampi tai rehellisempi, mut tuskin se vaffari tollakaan kuntoon olis tullu?

Kannattaa mennä musakauppaan töihin - tuokin on fiksumpi vastaus kuin se mistä mä en digannut. Tosin kaikkein fiksuin olisi ollut: Avataan, katsotaan ja arvotaan hinta jahka tiedetään missä vika.

Mut kuten yllä totesin en jaksa enää tätä jauhaa. Se on lose-lose tilanne ja bygones ko purkki.
sutiojrikellA
rintapek
27.05.2009 21:05:11

bfoc: Juu josta olis helpon tuntiveloituksen saanut jos olis halunnut. Mut minkäs teet jos ei halua

Jos se ei o se hualtomiäs, ni eipä just kande tietämättömänä lähteä availemaan, eikä arvailemaan.

Kannattaa mennä musakauppaan töihin -

Mä lopetin noi hommat 1988.
One kind of music only - the good kind
sticky fingers
27.05.2009 21:41:11
rintapek: Jos se ei o se hualtomiäs, ni eipä just kande tietämättömänä lähteä availemaan, eikä arvailemaan.

Jos se ei oo hualtomiäs, niin se luultavasti on siinä kassalla ollut hengaamassa jokusen kerran, kun noita huoltoja on maksettu.;)

Jonkun hintahaarukan, karkeankin, olisi voinut heittää. Mut joo, ehkä se tiesi, että jokatapauksessa hinta on korkea, ja että uuden saa halvemmalla. Tunne- tai muut arvosyyt siivuuttamalla loukkasi asiakasta, ja varmuudella menetti kaupan + asiakkaan.

-sf
McNulty
27.05.2009 21:54:58
Spiral: Jaahas, tässä ketjussa bonecrusher on yhtäkkiä alkanut vartioimaan moraalia ja hyviä käytöstapoja.
Jos pitäytyisit yhtä asialinjalla muissakin ketjuissa niin sanoillasi olisi jotain painoarvoa.

Kyllä minä virheeni myönnän, eli olen myös käyttäytynyt palstalla asiattomasti. Kuten sanottu, kukaan meistä ei ole täydellinen :)

En nyt tiedä mihin postauksiini viittaat, mutta hyvin monessa threadissa olen pikemminkin pyrkinyt rakentavaan keskusteluun kuin pelkkään ränttäykseen. Tuo jäsenkuvaukseni "pikatuomio-lista" toimikoon henkireikänä pakolliselle ränttäykselle.

Anteeksi offtopic!
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Da Make
28.05.2009 10:49:29
Mun mielestä Bonedcrusher on kautta palstan yks niistä joiden viestit sisältävät eniten sitä oikeaa asiaa.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Harrastelija
28.05.2009 17:43:15
bonecrusher: Kukaan ei voi millään tietää kaikesta kaikkea. Itse olen suhteellisen käsi (eli peukalo keskellä kämmentä) kun ruvetaan puhumaan valoista, pa-kamoista yms. esitystekniikasta. Asiakas tulee ja kysyy: "Onks teillä DMX terminaattoreita?" Siinä vaiheessa mie yleensä höpisen jotain Iso-Arskan leffoista ja ohjaan suosiolla toiselle myyjälle :) Toki jotain tiedän, mutta en millään voi vastailla kysymyksiin mitä ko. alan ammattilaiset minulle niistä esittävät.

Sama homma, meillä rumpupuolesta vastaava taho on kyllä nähnyt skeboja ja vahvistimia, mutta ei hän niistä sen enempää tiedä. Siltä on turha lähteä kysymään missä Marshallissa on KT-pääteputket ja mitkä mikit ovat missäkin kitarassa. Kyllä hän silti pyrkii palvelemaan parhaansa mukaan kaikkia asiakkaita. Välillä kun on kiire, ettei myymälän muu väki (kitaroista paremmin perillä olevat) kerkeä hätiin.

Tämähän on täysin totta ja inhimillistä.

Niitä huonoja kokemuksia voisi välttää kertomalla suoraan, ettei ole asiantuntija juuri niitten laitteitten kohdalla ja pyytämällä vaikka odottelemaan hetken kunnes tietävämpi taho vapautuu.

Näinhän usein tehdäänkin, mutta joskus on kyllä kohdannut sellaisiakin myyjiä, joitten ego ei anna periksi myöntää etteivät he sentään ihan kaiken suhteen ole asiantuntijoita :)

Itselläni ei kyllä varsinaisia huonoja kokemuksia musiikkiliikkeistä ole ollut enää aikoihin. Ikäkin saattaa vaikuttaa ja oma asennoituminen kun asioi näissä parissa paikallisessa. Jossa kyllä sinänsä eroja on hiukan asiakkaan näkökulmasta.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
artha61
28.05.2009 19:09:42

Avatkaa ees verhot.

Plussaa napsahti =)

Etenkin, kun on viikonlopuksi luvattu loistavaa säätä.
"Maisemat" sen kuin paranee - lisäksi muutama olut ja hyvää elävää musiikkia, niin a'vot.

But still - be careful out there - pidetään hauskaa, mutta pysytään poissa ikävyyksistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)