Aihe: Harley Benton
1 2 3
Etvi
19.05.2009 13:25:47

Soundi onkin sitten melko suhteellinen käsite. Saahan sitä edullisistakin soittimista ihan jänniä ääniä :) Tutkikaa itse, http://www.narubasso.fi/
FFFFFFUUUUUUUUU......
J.Nikkanen
19.05.2009 15:39:13
Kapuli14: Olen soittanut. Kun tarpeeksi mid ja low ja high nappeja käänteli niin saundi löyty.

Jaaha.

Äänen väri ja saundi... Joo-o, ymmärrätkö mistä puhutaan?

Ei jaksa alkaa moisesta sen enempää väittelemään jos ollaan näin metsässä. Mun kohdalta aamen sitten tälle keskustelulle.
-Basso soikoon!
kojones
19.05.2009 16:18:30
Talla tuohon miun nauhattomaan Harrikkaan piti vaihtaa, nyt on kivuttomasti soitettava ja soundikin oivallinen napakka plöm. Löytyiskin jostain joku nauhallinen jossa ois yhtä hyvä soundi.

Ja ei, en suosittele Harley Bentoneita aloittelijalle tai kokeneemmallekaan ellei joku tuttavapiiristä osaa soitinta säätää, tuunata ja viritellä. Sepälle vietynä tulee Squierin hintoihin ja ne taas yleensä on välttävässä soittokunnossa suoraan tehtaalta.
poppamies
19.05.2009 17:01:32

K.O. Jones:

... en suosittele Harley Bentoneita aloittelijalle tai kokeneemmallekaan ellei joku tuttavapiiristä osaa soitinta säätää, tuunata ja viritellä...

Näin se on. Kyllä monesta itämaan nimettömästä soittimesta tulee ok peli vähän ruuvaamalla. Jollain määrätyllä merkillä myytävä soitin voi olla keneltä tahansa alihankkijalta. Itsellä on yksi kiinassa tehty basso ja esim. viimeistely on aivan huippuluokkaa.
G strings are for strippers!
Kapuli14
19.05.2009 17:15:55
pahaeno: Jaaha.

Äänen väri ja saundi... Joo-o, ymmärrätkö mistä puhutaan?

Ei jaksa alkaa moisesta sen enempää väittelemään jos ollaan näin metsässä. Mun kohdalta aamen sitten tälle keskustelulle.

Ymmärränhän minä :P
hollstro
19.05.2009 17:28:28

Tästä ei tule ikinä yksimielisyyttä, eli onko HB hyvä, hintaansa nähden hyvä vai ihan susi. Asia on ihan jokaiselle omakohtainen ja riippuu myös kokemusta niin HBeistä kuin kaikista muista soittimista joita on soittanut/omistanut.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
19.05.2009 17:42:15

Yhdelle hyvä on toiselle täysi susi, niinhän se menee.
Kyllä mäkn mieluiten tuolla gibsonilla soitan, mutta eilen otin rennonpaan suomirokkimeininkiin tuon kisoissa käyttämäni wolfin, ja vaikka parin satkun halpis onkin, niin se on mun mielestä helevetin hyvä basso.

Rahalle saa joskus vastinetta halvallakin, joskus kalliit ritsat ei vaan toimi omassa kädessä toivotulla tavalla.

Mulla on kaikennäköistä amerikasta korean kautta kiinaan-ritsoja, ja oikeastaan yhtään ihanpaskaa niissä ei ole kun pikkaisen jaksaa säätää ja ehkä jotkut halvat teslat heittää mikeiksi.
trih
19.05.2009 19:09:52
Mulla on ollut hb presari ja jazzari. Ihan hyvin toiminu ja presari toimii 135-setillä hyvin B-vireessä. Ja kyllä sitä squieria voi tulla samasta tehtaasta kuin hoobeetakin. Samaa kiinalaista bulkkiosaa noissa halvimmissa kiinalaisissa käytetään.
Just.
hollstro
19.05.2009 23:32:05

trih: Mulla on ollut hb presari ja jazzari. Ihan hyvin toiminu ja presari toimii 135-setillä hyvin B-vireessä. Ja kyllä sitä squieria voi tulla samasta tehtaasta kuin hoobeetakin. Samaa kiinalaista bulkkiosaa noissa halvimmissa kiinalaisissa käytetään.

No voi tulla, mutta mitä olen kokeillut niin Squjut on kuitenkin soittimia, mitä HB:t eivät minulle ole.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
21.05.2009 11:15:12

hollstro: No voi tulla, mutta mitä olen kokeillut niin Squjut on kuitenkin soittimia, mitä HB:t eivät minulle ole.

Se johtuu siitä että skujuissa harrastetaan jonkinasteista laadunvalvontaa, mikä taasen tuntuu olevan tuntematon käsite hb:n puolella.

Ehkä ne skujun seulan reputtaneet brändätään vaan uudelleen bentoneiksi :)
poppamies
21.05.2009 11:22:00

hollstro: No voi tulla, mutta mitä olen kokeillut niin Squjut on kuitenkin soittimia, mitä HB:t eivät minulle ole.

Aika kaulapainoiset nuo Squjut jos nimi painaa noin paljon...
jazzbass-74
26.05.2009 23:30:53
Hello! Onko kenelläkään tietoa HB-basson bodyn puulajista? Esim. tämä
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_mb222t.htm
Otin tuollaisen säädettäväksi kaverilta ja huomasin, että sen paino on n. kolmasosa seitkytluvun saarnibodyisen Jazzarin painosta.
Muuten kyllä HB:n työnjälki yllätti. Kaula istuu taskussaan siististi ja on tehtaan jäljiltä aivan suora. Sunburst-viimeistely ja pinta ihan virheetön. Nauhat vaativat kyllä siistimistä ja kaulakin ohutta santapaperia, mikit on ruuvattu kiinni miten sattuu. Laadunvalvonnasta kertoo varmaan eniten, että yksi viritin on erilainen, kuin kolme muuta. Soundi ihan ok.
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
poppamies
27.05.2009 07:37:04

jazzbass-74: Hello! Onko kenelläkään tietoa HB-basson bodyn puulajista? Esim. tämä
... yksi viritin on erilainen, kuin kolme muuta. Soundi ihan ok.

Kyllähän ne puut voi olla vähän niin kuin eri pinosta niin kuin tuo yksi viritinkin. Olen itse soittanut yhdet reenit tuollaisella ja yllätyin kyllä positiivisesti samalla tavalla kuin sinäkin. Keveitä ne HB'n bodyt kyllä on. Lienee jotain paikallista "leppää". Haitanneeko tuo kun on soittanut kauan todella raskaalla saarnibodysella Jazzilla.

http://reviews.harmony-central.com/ … s/Electric+Bass/brand/Harley+Benton
Nazareth
27.05.2009 15:07:54
Mulla on molemmat bassoni Harley Bentoneja, Jazz-tyyppisen ostin sellasessa paketissa. Basson lisäksi mukana tullut hihna ja piuha ovat käytössä edelleen, vahvistimen möin pois, se oli aika kälynen.

Toinen bassoni on viulubasso, muuten oikein mukava soitin mutta aika kaulapainoinen. Vähän ontto saundi siinä on mutta ymmärtääkseni viulubassoissa muutenkin on vähän omanlaisensa saundi.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Nazareth
27.05.2009 15:10:41 (muokattu 27.05.2009 15:11:17)
Seba: Yhdelle hyvä on toiselle täysi susi, niinhän se menee.
Kyllä mäkn mieluiten tuolla gibsonilla soitan, mutta eilen otin rennonpaan suomirokkimeininkiin tuon kisoissa käyttämäni wolfin, ja vaikka parin satkun halpis onkin, niin se on mun mielestä helevetin hyvä basso.

Rahalle saa joskus vastinetta halvallakin, joskus kalliit ritsat ei vaan toimi omassa kädessä toivotulla tavalla.

Mulla on kaikennäköistä amerikasta korean kautta kiinaan-ritsoja, ja oikeastaan yhtään ihanpaskaa niissä ei ole kun pikkaisen jaksaa säätää ja ehkä jotkut halvat teslat heittää mikeiksi.

Ei oo tarkotus alottaa mitään väittelyä mutta sanon nyt tässä. Kerran kävin ostamassa stratoa musaliikkeestä, tuttu myyjä sanoi että nyt tuli joku 60-luvun strato myyntiin ja hinta yli 2000 euroa. Kokeilin sitä kun myyjä kehotti mutta mun mielestä se ei ollu sen erikoisempi ku 300e:n tokai minkä sitte ostin. Niitä kahta ku vertailin ni muuta eroa en huomannu ku hinnan.

edit Ja sori, tuli bassoalueelle vahingossa
sebba
27.05.2009 16:16:39
Nazareth: edit Ja sori, tuli bassoalueelle vahingossa
Ei se mitään. Olet nyt virallisesti leimattu basistiksi. Leima on pysyvä. Ikuinen.
Tervetuloa joukkoon.
Fan Club - Funk Lab ?
Nazareth
27.05.2009 17:33:53
sebba: Ei se mitään. Olet nyt virallisesti leimattu basistiksi. Leima on pysyvä. Ikuinen.
Tervetuloa joukkoon.

Oon mä täällä jo jonkin aikaa roikkunu, välillä ollu jonkin aikaa poissa.. tietyistä syistä.
jazzbass-74
28.05.2009 00:46:10
Nonnii. Nyt on kaverin HB purettu osiksi ja kaikki käyty läpi. Nauhat hiottu ja kiilloitettu, juotokset uusittu, kaulan karheus hiottu, kaulaan hiukkasen reliefiä (kaularaudan säätö toimi yllättävän hyvin) intonaatio säädetty, otelauta öljytty, virittimet tiukattu (on muuten epäilyttävän oloiset, siis ei pitkäikäiset, etenkin se yksi erilainen) mikkien korkeus säädetty. Mutta neuvoksi seuraavalle, joka HB:n purkaa: kannattaa laittaa jokainen ruuvi juuri samaan paikkaan, mistä sen irroitti. Nimittäin kiinnittäessäni kaulaa yksi ruuvi kampesi sen ihan vinoon, mutta kun käänsin neck platen toisinpäin, kaula olikin ihan linjassaan. Bassokässä on kivaa.
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
Kapuli14
28.05.2009 13:12:21
jazzbass-74: Hello! Onko kenelläkään tietoa HB-basson bodyn puulajista? Esim. tämä
Otin tuollaisen säädettäväksi kaverilta ja huomasin, että sen paino on n. kolmasosa seitkytluvun saarnibodyisen Jazzarin painosta.
Muuten kyllä HB:n työnjälki yllätti. Kaula istuu taskussaan siististi ja on tehtaan jäljiltä aivan suora. Sunburst-viimeistely ja pinta ihan virheetön. Nauhat vaativat kyllä siistimistä ja kaulakin ohutta santapaperia, mikit on ruuvattu kiinni miten sattuu. Laadunvalvonnasta kertoo varmaan eniten, että yksi viritin on erilainen, kuin kolme muuta. Soundi ihan ok.

Siinähän se lukee ruusupuuta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)