Aihe: Kumpi: SD Twin Tube Mayhem vai Blackstar HT-DISTX High Gain putkisäröttimeksi
1
TTV
26.05.2009 06:57:56
Kama-addiktina taas painiskelen hankinnan kanssa; kumpi noista otsikon putkisäröistä kannattaisi ostaa? Soittelen metallia ja hakusessa olisi putkisäröpurkki Peaveyn Banditin Clean kanavaan ja/tai Tech21 TM30 eteen. Twin Tube Mayhemissä olisi ne pari boost tasoa ja valittavissa oleva Mid-korostusalue, kun taas DISTX:ssä perussäätöjen lisäksi se saundikäyränappula. Tällä hetkellä tuuttaan Metal Muffilla tuohon Bandittiin ja siinä se Muffin boostin käyttö muokkaa mukavasti saundia eri riffeille sopivaksi. Hakusessa olisi siis Muffista vielä pykälän verran rankempi aito putkisärö.

Olisko teillä antaa vinkkejä/kokemuksia Mayhemin ja DISTX:n ominaisuuksista toisiinsa nähden tai verrattuna tohon Metal Muffiin? JouTuben klippejä oon kuunnellu jonkin verran, mutta niistä ei paljon kostunu. Toki itse testaamalla saa parhaan vastausksen, mutta ennen sitä olisi kommentit poikaa :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
dropD
28.05.2009 11:18:38

Blackstarista oli joku mnettiläinen äänitellyt ihan hyvän kuuloisia näytepätkiä. Haulla löytynee...

Sitä jäin miettimään, että miksi juuri putkisärö? Tai mitä muffiin verrattuna haetaan lisää?
JuSu
28.05.2009 11:22:49
dropD: Sitä jäin miettimään, että miksi juuri putkisärö?

Hyvä kysymys. Mitä tässä oon viimeaikoina hieman säristimiä käynyt läpi, niin ei se putki pedaalissa tee autuaaksi. Soundillisesti löytyy hyviä ja huonoja riippumatta siitä, onko askissa tuikku sisällä vai ei.

Mutta jostain syystä tuntuma on putkellisissa vehkeissä ollut oikeastaan poikkeuksetta hyvä. Jotenkin ne ovat vastanneet soittoon keskimäärin paremmin kuin ilman putkea toteutetut pedaalit.

Mutta tämä toki vain henkilökohtainen kokemus.
Mitäs sulle kuuluu?
TTV
28.05.2009 14:38:57
JuSu: Hyvä kysymys. Mitä tässä oon viimeaikoina hieman säristimiä käynyt läpi, niin ei se putki pedaalissa tee autuaaksi. Soundillisesti löytyy hyviä ja huonoja riippumatta siitä, onko askissa tuikku sisällä vai ei.

Mutta jostain syystä tuntuma on putkellisissa vehkeissä ollut oikeastaan poikkeuksetta hyvä. Jotenkin ne ovat vastanneet soittoon keskimäärin paremmin kuin ilman putkea toteutetut pedaalit.

Mutta tämä toki vain henkilökohtainen kokemus.

Hyviä pointteja molemmilta vastanneilta, kiitos. Ei se putki nyt mikään välttämättömyys ole, kuvitelmissani olisi vaan muokata särösaundia hieman putkimaisemmaksi. Eli, Muffin saundiin "putkien tuomaa pyöreyttä" lisäksi ilman että särön määrästä tingitään, niin silloin ollaan aika lähellä. Sanallisesti tämä "kuvailu" vaikuttaa lähinnä hullun höpinöiltä, mutta mites muuten näitä musiikkimieltymyksiä voisi kuvailla. Taitaapi olla testireissu Musamaailmaan paikallaan.
dropD
28.05.2009 15:36:31

TTV: Hyviä pointteja molemmilta vastanneilta, kiitos. Ei se putki nyt mikään välttämättömyys ole, kuvitelmissani olisi vaan muokata särösaundia hieman putkimaisemmaksi. Eli, Muffin saundiin "putkien tuomaa pyöreyttä" lisäksi ilman että särön määrästä tingitään, niin silloin ollaan aika lähellä. Sanallisesti tämä "kuvailu" vaikuttaa lähinnä hullun höpinöiltä, mutta mites muuten näitä musiikkimieltymyksiä voisi kuvailla. Taitaapi olla testireissu Musamaailmaan paikallaan.

Sepä se on aina hankalaa laittaa mielikuvaa sanoiksi. Kokeilemalla parhaiten löytyy se oma juttu. Samalla kun käyt testailemassa, niin kannattaa kokeilla myös noita MI Audion säröttimiä. Tube zonea ja Crunch boxia. Ei ole putkipedaaleja, mutta saattavat hyvinkin omata kaipaamiasi sävyjä.

Mun kuvitelmissa putkien pyöreys tulee päättestä;-)

Omat kokemukset putkipedaaleista tosin rajoittuu tubemaniin. JuSulla oli vissiin enemmänkin kokemusta noista
Karvamammutti
28.05.2009 21:51:11
No tehdään asia vielä vähän vaikeammaksi ja lisätään yksi lusikka soppaan: http://www.ariaguitars.com/int/03_products/pro_equ_td_1.html

tuommonenkin siis on markkinoilla, hintaa alun toista sataa ja ottaa suoraan sisään 230v.

Nyt puhutaan high voltage-rokkihirviöstä.
TTV
30.05.2009 20:11:40
Mites tuon HT-DISTX:n "Speaker Emulated Output" toimii kuulokkeiden kanssa? Voisiko siihen suoraan kytkeä luurit vai eroaako se jotenkin perinteisestä Headphone Outputista?
B-tone-flat
30.05.2009 20:40:48
TTV: Hyviä pointteja molemmilta vastanneilta, kiitos. Ei se putki nyt mikään välttämättömyys ole, kuvitelmissani olisi vaan muokata särösaundia hieman putkimaisemmaksi. Eli, Muffin saundiin "putkien tuomaa pyöreyttä" lisäksi ilman että särön määrästä tingitään, niin silloin ollaan aika lähellä. Sanallisesti tämä "kuvailu" vaikuttaa lähinnä hullun höpinöiltä, mutta mites muuten näitä musiikkimieltymyksiä voisi kuvailla. Taitaapi olla testireissu Musamaailmaan paikallaan.

Missäs sitä vois muuten edes kuulla puhdasta aitoa putkisärösaundia ilman mitään mausteita. Aina tuntuu olevan vähän kompuraa, delayta tai jotain muuta mukana.
No Comments!
epi2
30.05.2009 20:46:06
B-tone-flat: Missäs sitä vois muuten edes kuulla puhdasta aitoa putkisärösaundia ilman mitään mausteita. Aina tuntuu olevan vähän kompuraa, delayta tai jotain muuta mukana.

Kuuntele Ac Dctä, siinä on ainakin kunnollinen putkisärösaundi.
pekurides
30.05.2009 23:52:33

Oliko niin ettän tech21 läpi olis tarkoitus signaalia lopuksi syöttää?

Minulla myös sellaisia kokemuksia että trankkuvaffareiden kanssa nämä paremmatkin pedalit ei oikein pelitä niinkuin ne on suunniteltu....

Että vähän niinkuin koiralle syöttäisi suklaata:)

Putkimaista saundia vaikea hakea mielestäni minkään purkin kautta.

kovasti tuota techiä sellaisenaan kehuttu kelvolliseksi peliksi ja yhden tech tuoten omavaninani (psa-1) myönnettävä että se hevimpi osasto hyvin taittuuupi ainakin.

Mitäs jos panisit ne pedalifyrkat talteen ja myisit techin ja rahat yhten läjään pikku putkaria varten?

Tuo pikkurosoputkifiilistely on kyllä niin herkkä laji että vaikea mallintavilla yltää.

Ai vide, onko liikaa pohjia? takkia hakeman moro.!
Tunteella päin vittua.
TTV
31.05.2009 00:14:07
pekurides: Oliko niin ettän tech21 läpi olis tarkoitus signaalia lopuksi syöttää?

Minulla myös sellaisia kokemuksia että trankkuvaffareiden kanssa nämä paremmatkin pedalit ei oikein pelitä niinkuin ne on suunniteltu....

Että vähän niinkuin koiralle syöttäisi suklaata:)

Putkimaista saundia vaikea hakea mielestäni minkään purkin kautta.

kovasti tuota techiä sellaisenaan kehuttu kelvolliseksi peliksi ja yhden tech tuoten omavaninani (psa-1) myönnettävä että se hevimpi osasto hyvin taittuuupi ainakin.

Mitäs jos panisit ne pedalifyrkat talteen ja myisit techin ja rahat yhten läjään pikku putkaria varten?

Tuo pikkurosoputkifiilistely on kyllä niin herkkä laji että vaikea mallintavilla yltää.

Ai vide, onko liikaa pohjia? takkia hakeman moro.!

Peku se osaa kiteyttää :-) Tech21 on selkeä plan-B, tuota säröpurkkia tulisi ensisijaisesti käytettyä Banditin cleaniin. Toki sellainen parin watin putkinuppi ja sen eteen tollainen putkitettu säröetuaste voisi toimia myös vallan kivasti makkarivolyymeillä. Mites muuten se HT-DISTX:n "Speaker Emulated Output" toimisi kuulokkeiden liitäntänä? Manuaalissa ei mainittu kuulokkeista mitään, ainoastaan mikseri/tallennin.
Krice
11.06.2009 13:44:19

Rocktron Silver Dragon tuli hankittua ja sehän toimii oikein hyvin. Siinä on tavallinen särö ja putkisärö yhdistettynä. Säätövaraa riittää ja myös säröä.

http://www.thomann.de/fi/rocktron_silver_dragon.htm
Jeimz
13.06.2009 11:00:20
Damage Control Solid Metal on tutustumisen arvoinen vehje. Omani ostin n. vuosi sitten ja hyvin on palvellut Fender Frontmanin edessä. Erittäin hyvä metalli-putkisärö.
aristoteles666
13.06.2009 12:14:39

Mites muuten se HT-DISTX:n "Speaker Emulated Output" toimisi kuulokkeiden liitäntänä? Manuaalissa ei mainittu kuulokkeista mitään, ainoastaan mikseri/tallennin.

ei kovin hyvin, kuuluu vain toisesta luurista.
aalataur
13.06.2009 13:12:33 (muokattu 13.06.2009 13:13:52)

aristoteles666: ei kovin hyvin, kuuluu vain toisesta luurista.

Johtunee siitä että signaali on mono? Jollakin adapterilla saisi kuulokkeissa ehkä toimimaan?

Mulla on SD Twin-tube Mayhem ja Blackstarin HT Dual. Pieksee mun mielestä kyllä nää putkettomat aparaatit mennen tullen, vaikka ei ne trankusta putkivahvistinta tee. Seymour Duncanin sivuilta kannattaa käydä kyyläämässä esittelyvideo, siinä esitellään soundeja. SD Mayhem on aika tappava särö, miten sitä nyt kuvailisi. Ei ole suunniteltu ehkä mihinkään Iron Maidenin vetämiseen, vaan aika yrmyyn menoon. Vaikka saahan siitäkin gainit pienelle, mutta se yleissoundi on jotenkin aika tyly, hyvällä tavalla. Kyllä ne putket tuo eloa mielestäni jopa paskaan trankkuun, mitä Marshall MG100:n (mainettaan parempaan) puhtaaseen kanavaan niitä kokeilumielessä ajanut. Blackstarin HT Dual on taas kesympi kuin tuo DIST-X mutta siitäkin irtoaa mun mielestä ihan tarpeeksi gainia hevimättöön. Ei tarvii laittaa edes gainia täysille. DIST-X:ää en ole kokeillut, YouTubesta löytyy kylläkin ääninäytteitä.
TTV
17.06.2009 20:12:58
Tänään kotiutui uusi Blackstar HT-DISTX. Pedaali tuuttaa Banditin cleaniin just sellaisen putkisärön kuin olin vaillakin. Loistohankinta; tarkka ja erittäin laaja-alainen säädettävyys, jämäkkä rakenne ja kurkosaundi.

Tokihan sitä voisi joskus kaveriksi tuon Mayheminkin laittaa, jos kelpohintaan vastaan tulee.
dropD
18.06.2009 09:19:17

Kävimpäs vilkasemassa mayhen esittelyvideon. Pedaali voi olla hyväkin, mutta tuohon videoon oli kyllä saatu loihdittua esimerkillisen kamala soundi. Suttuinen surina muistutti kovasti mun vanhan valvestate nupin soundia.
aalataur
18.06.2009 15:09:11

dropD: Kävimpäs vilkasemassa mayhen esittelyvideon. Pedaali voi olla hyväkin, mutta tuohon videoon oli kyllä saatu loihdittua esimerkillisen kamala soundi. Suttuinen surina muistutti kovasti mun vanhan valvestate nupin soundia.

Joo piti sanoakin tosta videosta että ei ehkä parhaat soundit mitä siitä saa ruuvattua. Ihme scoopattua surinaa suuri osa videosta oli... Kaikilla tietysti on oma käsitys siitä mikä on "Metal Tone".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)