Aihe: Mikä Keyboard-sekvensseri yhdistelmä todella toimisi?
1 2
MikaelmIK
26.05.2009 07:09:35 (muokattu 26.05.2009 07:35:03)
Äänikortti emu 0404, Keyboard axiom49, windows vista käyttiksenä ja sekvensserinä Cubase.

1,5 vuotta mennyt, eikä oikeastaan vieläkään oo saanut ääntä kuuluviin kuin sillon tällöin.

Sävellyshommat on tehty pianorollissa yms editoreissa, ja helvetin aikaa vievää on.

Plus soittamisen hauskuus jäänyt kokonaan pois.

Mul on läppärissä ja pöytäkoneessa samat kokoonpanot, läppäriin näyttäs menevän signaali, koska soittaessa näyttää vihreetä valoa, pöytäkoneesta ei ole näkynyt edes signaalia nyt puoleen vuoteen.

Kaikki maholliset ajuri, reboot, reset, rerererere-jutut on tehty..niitä ei tartte suositella, heh.

Eli kasaamassa uutta kokoonpanoa tässä.

Tietysti olis hyvä jos ei tarttis ihan KAIKKEA ostaa uusiksi..mielellää jatkaisin tolla axiomilla, cubasekin kelpaa, äänikortti on ok..ja vistakin pelittää suht hyvin paitsi toi äänijuttu.

Kitaran signaalit menee kyllä nätisti sisään, kuten laulukin.

Axiomin pitäs olla vista-compatible..mutta onkohan Cubase compatible?

Ja nyt muistu suomeksi toi..yhteensopivuus.

Mitä tarviin setissä vaihtaa, et saan synan pelittää sekvensserissä?

Auttaako ihan Cubasen upgreidaus, vai onko kiipparissa vika?

Ompun ostaisin jos löytyis työpaikka jostain. Viimeistään vuoden päästä velaksi.

Mut nytten kaipais vinkkiä tolle kokoonpanolle.

Jos upgreidaan Cubasen kovempaan versioon, tai ostan uuden kiipparin, niin toimiiko salettiin? Onko kellään joku windows kokoonpano, joka toimii suunnilleen tän tasosilla välineillä?

Koitin polttaa windows xp:tä netistä kun mulla on kolmannessa läppärissä se product key, mutta ei kelvannu vistalle mun dv rw levytkään, saata*a!

Unelmana oli olla suosittu muusikko, mut näyttää vähän siltä et saan gearin pelittämään vasta eläkkeellä.

Ja 70 vuotiaat tuskin saa paljoa keikkaa..

(en ole edes 30)

Epäilen että edes xp:llä toimii..tuntuu et vika on axiomissa kuitenkin..kun cubase toimii vistalla ihan ok (oon tottunut tuhansiin ongelmiin, en suosittele muille!)

Kaikkea saa suositella..vaikka sitä omppua..etin työpaikan sit vaikka väkisin.

Editointi: Katoin niin netanttilasta sais 1800 euroon i macin. Taidan ostaa syksyllä ellei jo aikasemin osamaksulla.

Mites ku oon tykännyt videotykillä tykitellä niin sopiiko acerin videotykki tohon Imacin pöytäkoneeseen?

Ja kuinka paljon noissa imaceissa se näytön osuus on hinnassa, jos jättäisi sen ostamatta?

Edit2: Ai että mahtavaa!...ainakin toi Emun äänikortti on Mac-yhteensopiva!! :P

Nyt erittäin lähellä on ottaa riskiluottoa ja omenat kotiin, heh..
JPQ
26.05.2009 08:52:24 (muokattu 26.05.2009 08:56:20)

MikaelmIK: Äänikortti emu 0404, Keyboard axiom49, windows vista käyttiksenä ja sekvensserinä Cubase.

1,5 vuotta mennyt, eikä oikeastaan vieläkään oo saanut ääntä kuuluviin kuin sillon tällöin.

Sävellyshommat on tehty pianorollissa yms editoreissa, ja helvetin aikaa vievää on.

Plus soittamisen hauskuus jäänyt kokonaan pois.

Mul on läppärissä ja pöytäkoneessa samat kokoonpanot, läppäriin näyttäs menevän signaali, koska soittaessa näyttää vihreetä valoa, pöytäkoneesta ei ole näkynyt edes signaalia nyt puoleen vuoteen.

Kaikki maholliset ajuri, reboot, reset, rerererere-jutut on tehty..niitä ei tartte suositella, heh.

Eli kasaamassa uutta kokoonpanoa tässä.

Tietysti olis hyvä jos ei tarttis ihan KAIKKEA ostaa uusiksi..mielellää jatkaisin tolla axiomilla, cubasekin kelpaa, äänikortti on ok..ja vistakin pelittää suht hyvin paitsi toi äänijuttu.

Kitaran signaalit menee kyllä nätisti sisään, kuten laulukin.

Axiomin pitäs olla vista-compatible..mutta onkohan Cubase compatible?

Ja nyt muistu suomeksi toi..yhteensopivuus.

Mitä tarviin setissä vaihtaa, et saan synan pelittää sekvensserissä?

Auttaako ihan Cubasen upgreidaus, vai onko kiipparissa vika?

Ompun ostaisin jos löytyis työpaikka jostain. Viimeistään vuoden päästä velaksi.

Mut nytten kaipais vinkkiä tolle kokoonpanolle.

Jos upgreidaan Cubasen kovempaan versioon, tai ostan uuden kiipparin, niin toimiiko salettiin? Onko kellään joku windows kokoonpano, joka toimii suunnilleen tän tasosilla välineillä?

Koitin polttaa windows xp:tä netistä kun mulla on kolmannessa läppärissä se product key, mutta ei kelvannu vistalle mun dv rw levytkään, saata*a!

Unelmana oli olla suosittu muusikko, mut näyttää vähän siltä et saan gearin pelittämään vasta eläkkeellä.

Ja 70 vuotiaat tuskin saa paljoa keikkaa..

(en ole edes 30)

Epäilen että edes xp:llä toimii..tuntuu et vika on axiomissa kuitenkin..kun cubase toimii vistalla ihan ok (oon tottunut tuhansiin ongelmiin, en suosittele muille!)

Kaikkea saa suositella..vaikka sitä omppua..etin työpaikan sit vaikka väkisin.

Editointi: Katoin niin netanttilasta sais 1800 euroon i macin. Taidan ostaa syksyllä ellei jo aikasemin osamaksulla.

Mites ku oon tykännyt videotykillä tykitellä niin sopiiko acerin videotykki tohon Imacin pöytäkoneeseen?

Ja kuinka paljon noissa imaceissa se näytön osuus on hinnassa, jos jättäisi sen ostamatta?

Edit2: Ai että mahtavaa!...ainakin toi Emun äänikortti on Mac-yhteensopiva!! :P

Nyt erittäin lähellä on ottaa riskiluottoa ja omenat kotiin, heh..

Tähän sanon:
Mielestäni Imaciä ei saa näytöttä mutta macminin saa tosin sitä ei saa netanttilasta entäs applen kannettavat? (niitä saa)

Nyt ongelmaasi:
Johan kumma ongelma.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
M.i.k.key
26.05.2009 09:15:03 (muokattu 26.05.2009 09:16:54)
JPQ: Tähän sanon:
Mielestäni Imaciä ei saa näytöttä mutta macminin saa tosin sitä ei saa netanttilasta entäs applen kannettavat? (niitä saa)

Aika jännä että iMaccia ei saa ilman näyttöä...

Tämmöisiä iMacin teknisistä tiedoista:
- Tukee ulkoista näyttöä näytön kahdennus -tilassa
- Samanaikainen tuki sisäisen näytön täydelle natiivitarkkuudelle ja jopa 30 tuuman ulkoiselle näytölle (2560 x 1600 pikseliä)

Eli tykitys onnistuu.

tuossa 1000-2000euron kone aiheessa tästä jo väännettiin, mutta sanoisin että ongelmat loppuu kun hommaat Macin. Leadsticks tulee tosin kohta kertomaan paremmin...
möllisty
MikaelmIK
26.05.2009 10:35:43 (muokattu 26.05.2009 10:38:58)
JPQ,

Noissa kannettavissa arveluttaa potkun riittävyys..mielummin tehokkaampi pöytäkone kun kannettava. Paitsi että....ihminen ei aina ole kotona, eikä ole tervettäkään, et siinä mielessä kannettava on jonkinlainen vaihtoehto.

Ja juurikin siinä toisessa tredissä, luin sen kokonaisuudessaan, niin oli maininta et ois hyvä olla 4 ydin prossu..noissa anttilan koneissa on 2 ydintä.

Miten iso vaikutus on hinnassa?

Soittelen varmaan johkin liikkeeseen tässä, mut ennen sitä jos jollain on arvioo paljonko tulis maksaa räätälöity 4 ydinprossulla ilman näyttöä(jos mahollista) ja noilla anttilan koneiden spekseillä noin muuten varustettuna..

# Prosessori: 2.93GHz Intel Core 2 Duo
# Välimuisti: 6 Mt
# Keskusmuisti: 4096 Mt
# Muistin väylänopeus: DDR3-1066
# Kiintolevy: 640 Gt, Pyörimisnopeus: 7200 k./min
# Kiintolevyohjain: Serial ATA

...jne...

Noissa pakettimaceissa ei varmaan oo hintaa nostavia hömppäohjelmia(sävellyksen kannalta) niin montaa kun peeceissä...et sinänsä anttila vois olla jees varmaan.

Mut jos vaikkapa vähän halvemmalla kun anttilasta, ja vähän paremman saa koottuna, niin maltan kyllä siirtää hankinnan syksyyn.

Eli apua tartteis nyt ihan tossa vaihtoehdossa, macin tuun ottaa oikeestaan jo elämänfilosofioidenkin takia.(hyvä kokea erilaisia asioita elämässä jne, vaihtelu virkistää yms)

Tosta ongelmasta vielä:

Mulla on ollut musaliikkeestäkin kundi yrittämässä ratkoo noita, ja tuntuu et sillon kun on saanut hommat toimimaan, on ollut kyse lähinnä jostain tsägästä kun omasta nokkeluudesta: ei hyvä.

Eli ei mitään johdonmukaisuutta oo löytynyt tohon systeemin toimintaan.

Musahommat kyl tuntuu olevan ihan erijuttu verrattuna vaikkapa sukkien ostoon...rahaa on pakko laittaa kunnolla että hommat toimii, halpissysteemeillä ei vaan pärjää!

Elämä ei oo ikuista, jos tosissaan musaa haluaa tehdä, ei ole aikaa säätää jatkuvasti koneiden kanssa. Varsinkin jos kiinnostaa just enemmänkin se musanteko, ei niinkään tietokoneet.

Tietty olis hieno homma jos sais vielä ratkaistua ton homman jollain puolentonnin midikiipparin vaihdolla tms, ja ostaa se mäkki sitten kun on oikeasti varaa siihen.

Näillä näkymin vaan on pakko hankkia toi velaks, kun ei muita ratkaisuja oo löytynyt.

Cyybeissi on kaatunut näillä kokoonpanoilla viikoittain, virhesanomia pukkaa joka avaamiskerralla jne..kone on ollut montakin viikkoa putkeen auki kun ei ole uskaltanut sulkea jos on saanut kerrankin pelittämään hommat.

Ei hyvä energiataloudellisista syistäkään, tuskin eettisistäkään.

Myöskin axiom vs Proteus midisanomien kulun kanssa on ollut jos jonkinlaista häikkää, en tässä nyt kirjota 1000 sivua minkä verran juttua riittäis, kaikki on kuitenkin kokeiltu, syy on ajurijutuissa tai systeemin epäsoveltuvuudessa osiensa nähden.

M.i.k.k.e.y.,

Jes, tosiaa luin senki topicin, ja kun netti vastaavia vääntöjä on pullollaan, on aika vaikea ainakaan noiden perusteella päätöksiä tehdä, argumentteja on paljon molempin suuntiin...mut kyllähän tuolta pystyy lopulta poimii ne argumentit jotka sopii omiin tarkotuksiin ja ideologioihin enemmänkin, ja sitä kautta niistä on apua. Mutta noin yleensä, monelle kyllä vaikea päätös ja osoittaa että yhteiskunnassa on kyllä taloudellista eriarvoisuutta!

Kun tonnin summa noin paljon vaikuttaa, kyse on kummiskin hyödykkeestä josta on iloa moneks vuodeks.

Jes, oottelen viel jos jotain vinkkii tulee tosta et miten kannattais joko ratkasta toi winukkaongelma, tai sitten et miten koostaa hintalaatupätevä musaomppu..ja sitten ostoksille!
JPQ
26.05.2009 12:10:37 (muokattu 26.05.2009 12:12:58)

Cubase jollain ollut ongelmallisempi kuin Sonar mutta heti totean myös toisinpäin
itsellä kesti kauan oivaltaa yksi juttu nykyään kyllä sujuu senkin jälkeen toivoisi että erästä juttua voisi säätää (en tiedä voiko en ole löytänyt tosin olen vain LE versio kokeillu...) ja itse kun kannettavista puhuin viittaan vain siihen että tuolla anttilassa oli toisena imac koneita jossa ymmärtääkseni aina vakiona näyttö toisena kannettavien applejen lisäksi. Koska hait näytöntöntä mäkkiä. Onhan kannettavissakin mutta ajattelin että niissä pienempi paha ja vie vähemmän tilaa kuitenkin. ps. itsellä pceessä tupla ydin (mäkissä riittää ymmärtääkseni paremmin) ja tuntuu ainakin nykyisillä softasynillä mitä olen puuhannut vaikea saada kaikkea käyttöön. vaikka laajoja "äänimassoja" suosinkin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kalmo
26.05.2009 13:11:03
Olisi kiva tietää, mitä kaikkea olet kokeillut homman toimimaan saamiseksi.
Ei se nyt mielestäni koskaan mitään salastiedettä ole ollut tuo softasyntikoiden toimimaan saaminen. Millä softasyntikoilla olet kokeillut? Olisiko softasyntyikoista kiinni, eikä niinkään äänikortista tai muusta.

Älä nyt loukkaannu, mutta varmuuden vuoksi minun on kysyttävä (koska tämä on nin yleinen väärinkäsitys): Olethan tietoinen, ettei Axiomissa itsessään ole mitään ääntä, vaan se on vain midi-kontrolleri?
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Soolokitaristi
26.05.2009 13:36:14
Oletko käyttänyt tuota Axiomia USB:n kautta vai MIDI-piuhalla? Midi-piuhalla kun käyttäisi niin jäisi ainakin kaikenlainen ajureiden säätäminen pois ja tietäisi, että onko vika tosiaan Cubasessa vai käyttiksessä.
CPU
26.05.2009 15:39:57
Soolokitaristi: Oletko käyttänyt tuota Axiomia USB:n kautta vai MIDI-piuhalla? Midi-piuhalla kun käyttäisi niin jäisi ainakin kaikenlainen ajureiden säätäminen pois ja tietäisi, että onko vika tosiaan Cubasessa vai käyttiksessä.

Näinpä. Jos on kuitenkin pakko käyttää USB:llä, niin oothan laittanu sen kiipparin päälle ensin ja sit cubasen, kun usb-laitteet ei tunnistu cubaseen lennosta.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
MikaelmIK
26.05.2009 19:04:54 (muokattu 26.05.2009 19:07:21)
Hyviä vinkkejä ootte laittaneet pöytään!

..mutta noitakin on tullut kokeiltua.

Tota usb-piuhajuttua en ollut testannut kun olin käsityksessä et mulla ei oo sopivaa piuhaa mikä menis äänikorttiin..nyt sitten kahlasin axiom ostopaketin uudelleen ja etin kunnolla niin saimpas äänikortin midi in valon välkehtimään =)

Voi olla jatkoo ajatellen elintärkee vinkki, kiitoksii paljo =)

Ja siis, mulla ei oo virtapalikkaa tohon keyboardiin, eli jouduin nyttenkin pitää usb-piuhan siinä kiinni midipiuhan rinnalla,et ehkä toimisi ilman tota usbpiuhaa virranvälittäjänä...who knows...?

Juu ei missää nimessä loukkaannuta, kaikkea saa ehdottaa enkä edes yritä esittää että tietäisin kaiken jo ;)

Mut miljoona vaihtoehtoohan tos on mitä voi kokeilla....se yksi keino sitten on vielä löytämättä.

Sekvensserissä nyt ei kauheasti ole edes asetuksia...ne ainakin on kunnossa.

Midi Thru vapaaks, tarkastaa softasynan ja midiraidan asetukset, midi-channelit ja kiipparin asetukset..lisäks Vistasta tilien valvonta pois(tolla pääsin joskus funktionaalisuudessa eteenpäin), äänikortin volumet ja latenssit..ei noita kaikkia muistakaan mainita nyt, mutta kokeiltu on.

Sitten integroidun äänikortin disablöinti.

Yks aihe mikä on mulle vielä mysteeri, on windowsin/acerin mahdolliset omat midiasetukset, tai usb-porttijuttuja, onko niitä?...mut en kyllä nää että tuolla suunnalla ois mitään mistä syitä löytyis...

Tällä hetkellä tilanne on:

Acerin pöytäkonesetissä ei tuu vihreää signaalivaloa sekvensserissä, eikä ääntäkään softasynasta kun painelee kiipparia, mutta midi-editorissa kuuluu ääni kun maalailee uusia säveliä sinne.

Hp:n läppärissä taas vihree signaalivalo näkyy sekvensserissä, kun painelee kiipparia(ei ääntä), mutta midi-editorissakaan ei kuulu ääniä kun maalailee sointuja.

Molemmissa vista, pakettikoneita kun ovat. *nolous*

Toiseen tuntuu menevän signaali, mut siis kummastakaan ei enää ääntä tuu.

Mut kun omaa keskenerästä sävellystä pistää soimaan sekvensserissä, niin kuuluu kaikki kyllä! Noin niinkun joka toinen kerta..muutaman rebuuttauksen jälkeen ;)

Kyllähän nää on niin mysteerijuttuja, kun ei tunnu logiikkaa olevan näissä häiriöissä...mut kyl se logiikka on pakko olla jossain, loogisempaa juttua liekö löytyykään, kuin KONE. ;)

Semmosta oon miettinyt, et kun hommat mun mielestä viel viime vuonna toimi edes jotenkuten(nyt ollaan tultu kevään aikana rankasti alas toimivuudessa), niin oisko toi vista voinut sitten asentaa netin kautta jotain päivityksiä, jotka on sotkeneet gearin ja softien toimintaa jossain määrin?

Välillä on tullut tilanteita, jollonka on ollut pakko tulla musakoneella verkkoon, eri syistä. Lienee sitten ollut kohtalokasta.

Viime vuonna kun asensin axiomin driverit ceedeeltä, niin homman sai pelaamaan muutaman päivän kyyneleillä ja eliniänodotteen vähenemisellä, nyt ei enää auta mikään, ja kun uninstalloi ja yrittää käyttää keyboardin mukana tulleita ajureita niin se ei enää huoli niitä, vaan sanoo että "ei pysty, ei onnistu tässä järjestelmässä"!

Vistahan nykyään siis asentaa jotenkin omasta takaa ton axiom49, ajureita ei tarvita:

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers&f=979

"Windows Vista 64-Bit, Windows Vista 64-Bit SP1

Release Notes:
This device will work as a class-compliant device. No driver is needed for basic use.

NOTE: The operating system will display it as a USB Audio device in Windows.

This is because Microsoft considers USB MIDI to be part of the USB Audio stack. Do not be alarmed by this, this is expected behavior.

More information on this subject can be found on our FAQ page here. You will need to scroll down the page to find the section that discusses MIDI devices and Controllers. "

Tuleeko näistä selostuksista jotain ideoita mistä suunnasta vois ongelmaan ettiä ratkaisua, tai missä asiassa ainakaan ei ole vika? Että vois poissulkea syitä?
CPU
27.05.2009 12:28:17 (muokattu 27.05.2009 12:30:49)
MikaelmIK:

Ja siis, mulla ei oo virtapalikkaa tohon keyboardiin, eli jouduin nyttenkin pitää usb-piuhan siinä kiinni midipiuhan rinnalla,et ehkä toimisi ilman tota usbpiuhaa virranvälittäjänä...who knows...?

USB + midi toimii. Midi kaapelissa ei mee käyttövirtaa, eli ei toimi sillä pelkästään.

Mut miljoona vaihtoehtoohan tos on mitä voi kokeilla....se yksi keino sitten on vielä löytämättä.

Eipä niitä oikeesti kovinkaan montaa oo. Ei pahalla, mutta jos sun ongelman ratkaisuyritykset on yhtä sekavia ja sattuman varaisia kun sun tekstis, niin en ihmettele, että homma ei onnistu. Vähän jäitä hattuun ja rauhassa sekä järjestelmällisesti käyt läpi niitä.

Midi Thru vapaaks

Mistä, mitä?

Acerin pöytäkonesetissä ei tuu vihreää signaalivaloa sekvensserissä sen takia ei ääntäkään softasynasta kun painelee kiipparia

mutta midi-editorissa kuuluu ääni kun maalailee uusia säveliä sinne.

Eli softan äänilähde toimii. -> Säädä axiomia.

Hp:n läppärissä taas vihree signaalivalo näkyy sekvensserissä, kun painelee kiipparia(ei ääntä)

eli midikiipparin asetukset on ok. -> Säädä sekkaria.

mutta midi-editorissakaan ei kuulu ääniä kun maalailee sointuja.

Vika sekkarin puolella, softasynässä.

Semmosta oon miettinyt, et kun hommat mun mielestä viel viime vuonna toimi edes jotenkuten(nyt ollaan tultu kevään aikana rankasti alas toimivuudessa), niin oisko toi vista voinut sitten asentaa netin kautta jotain päivityksiä, jotka on sotkeneet gearin ja softien toimintaa jossain määrin?

Välillä on tullut tilanteita, jollonka on ollut pakko tulla musakoneella verkkoon, eri syistä. Lienee sitten ollut kohtalokasta.

Mahdollista, mut ei kovinkaan todennäköistä.

Viime vuonna kun asensin axiomin driverit ceedeeltä, niin homman sai pelaamaan muutaman päivän kyyneleillä ja eliniänodotteen vähenemisellä, nyt ei enää auta mikään, ja kun uninstalloi ja yrittää käyttää keyboardin mukana tulleita ajureita niin se ei enää huoli niitä, vaan sanoo että "ei pysty, ei onnistu tässä järjestelmässä"!

Vistahan nykyään siis asentaa jotenkin omasta takaa ton axiom49, ajureita ei tarvita:

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers&f=979

"Windows Vista 64-Bit, Windows Vista 64-Bit SP1

Release Notes:
This device will work as a class-compliant device. No driver is needed for basic use.

NOTE: The operating system will display it as a USB Audio device in Windows.

This is because Microsoft considers USB MIDI to be part of the USB Audio stack. Do not be alarmed by this, this is expected behavior.

More information on this subject can be found on our FAQ page here. You will need to scroll down the page to find the section that discusses MIDI devices and Controllers. "

Tuleeko näistä selostuksista jotain ideoita mistä suunnasta vois ongelmaan ettiä ratkaisua, tai missä asiassa ainakaan ei ole vika? Että vois poissulkea syitä?

No älä yritä sitten väkisin asentaa mitään.

In brief:

Tarkista, että sinne sekkariin menee se midi sieltä kiipparista, kun se on ok. Älä tee mitään sille axiomille, kun se toimii kerta oikein. Ropaat sillon sekkaria (esim. oikeet ajurit äänikortille valittu).

Toisessa koneessa kun ääni tulee ulos, niin ropaat sitä axiomia.

Ovelana jätkänä voit kattoa koneesta toimivien osien asetukset ja ottaa niistä mallia toiseen koneeseen.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
maelstorm
27.05.2009 15:55:05
oon pahoillani että tuun vasta nyt tähän soppaan sekaan.

vaikuttais että on kirjoittajaa ihan tosissaan ongelmansa harmittanut.

no, mun setuppi on läppäripohjainen windows vista. keskusmuistia on vaan 2gb, joten vista tuhoaa minun sieluani joka päivä. mutta jokatapauksessa. musiikin tekeminen on ollut mutkatonta, jokapäiväistä ja mukavaa. halusin mukana liikuteltavan kokonaisuuden, joten mulla on Novation X-station, läppäri, ja mukana liikkuvat isot (ja aikoinaan kalliit) tietokonekaiuttimet.

softana käyttelen pääasiassa reasonia, ja kun pitää saada syntikoiden ja muun häsmäkän sisään laulua tai oikeaa soittoa, niin sitten Reason alistuu Ableton liven orjaksi.

Novationin X-station on täydellinen midi-ohjain softille, lisäksi sisällä on kahden sisääntulon äänikortti ja vielä oma syntetisaattoripiirinsäkin, novationin KS sarjaa. Hintaansa nähden aikamoinen vekotin ja pärjää hyvin kaikissa näissä funktioissaan. Koskaan ei ole mitään ongelmaa ollut.

hyvää kesää ja kärsivällisyyttä kaikille, etenkin ketjun aloittajalle.
Siivet.
LaXu
27.05.2009 16:32:25
Jos jaksait hieman extremempia ratkaisuita, niin koko käyttiksen uudelleen asentaminen, kaikkien päivitysten ja uusimpien ajurien asentaminen ja lopulta tarvittavien softien asentaminen saattaa putsata ilmaa kummasti.

Vistassa itsessään ei mielestäni ole vika, ihan ongelmitta pyöritin itse sitä vuoden verran. Suosittelen tosin nykyään käyttämään Windows 7:n Release Candidate versiota, jota saa edelleen ilmaiseksi ladata osoitteesta http://www.microsoft.com/Windows/Windows-7/download.aspx
Tuo toimii vuoden 2010 alkuun asti, johon mennessä jo virallinen versio on saatavilla kaupoista. Windows 7 on kaikin puolin sutjakampi ja miellyttävämpi kuin Vista ja myöskin Vistan ajurit toimivat enimmäkseen (jotkut joutuu asentamaan yhteensopivuustilassa ja/tai run as administrator toiminnolla). Itselläni on ollut Win7 käytössä vuoden vaihteesta asti ja ongelmitta on toiminut.

Yleensä nuo kaatuilut johtuvat joko
a) Ajuriongelmista
b) Softien bugeista
c) Ylikuumenemisesta

Windows XP:ssa ei tunnu myöskään lepotilat pelittävän kunnolla, ainakin työkoneilla tuntuu sekoilevan myllyt jos niitä ei sammuta töistä lähtiessä vaan antaa mennä lepotilaan. Tuntuu jotenkin, että pakettikoneilla ongelmia on aina 10x enemmän kuin itse kootuilla jostain syystä...

Mielestäni ei kannata lähteä konetta vaihtamaan vaan sen takia että softat kaatuilee. Jos raudassa ei ole oikeasti vika, niin samoihin ongelmiin törmäisi varmasti uudella koneella. Turha myöskään luulla, että Mäkit noin vain toimivat. Ei tartte lukea kuin vaikka Applen omia foorumeita niin erilaisia kummallisia sekoamisia löytyy pilvin pimein.

PS. Sun viestejä on vaikea lukea kun joka rivin jälkeen on tyhjä rivi. Kirjoita kappaleita prkl!
CPU
27.05.2009 20:00:48
MikaelmIK: Kyllä mulla on kaikki asetukset oikein.

Palautin tossa aamulla läppärin systeemin muutaman kuukautta taaksepäin, ja reinstalloin ihan kaiken. Ja nytte menee kiipparista signaali ja ääntä tulee.

Ja aivan on samat asetukset nyt päällä kun oli eilen illalla. Oikeestaan tonne ei tarvii paljon mitään säätää, kun tekee ton järjestelmän palautuksen ja asentaa kaikki musasoftat puhtaalta pöydältä.

Se miks en tässä kuintekaan ihan onnesta kiemuroi, on se että saattaa huomenna olla taas järjestelmän palautukset edessä, kun kaatuu sekvensseri jatkuvasti.

Nyt sain toimimaan kahden kaatumisen jälkeen...eli tepsii vasta kun hinkkaa niitä ohjelmia päälle pari kertaa cd asemassa kiinni.

Pöytäkoneessa en pääse avaamaan cubasea olleskaan koska kaatuu heti kun alkaa lataamaan softasynaa, joka on kaikissa projekteissa.

Eli siin mieles oot oikeessa, et ei toi Proteuskaan tykkää oikeen tästä systeemistä.

No..enköhän mä saa taas ton homman pyörimään vähäks aikaa.

Verkkoon ei enää musakoneilla mennä, ja jos mennään niin pidetään ainakin win update poissa pelistä.

Mut joo, pian ei tartte enää peeceellä musaa tehdä, vaan teen tosta nykysysteemistä back up-laitoksen vaatekaappiin apple-projekteille, hah.

P.s Soitin Acerin tukeen ja siellä sanoivat et Vista->XP-asennus tuottaa yhteensopivuusongelmia kiintolevyn kanssa.

Muutamaan muuhunki lähteeseen soitin, ja kävi selväks et en ala kikkailemaan nyt enempää, kun sit pitäs ettiä kivien ja kantojen alta xp ajureita......tweakkaus on hauskaa, mut mä oon saanut sitä jo kokea ihan liikaa, nyt se on loppu :)

Seuraavan kerran kun ei lähde sekvensseri käyntiin kaatumatta, niin, lähtee m*c tilaukseen.

Tapahtunee huomenna.

P.s Oisin mä halunnut vielä ainakin kesän jatkaa Vistan kanssa, tai jonku muun windows-pohjasen systeemin kanssa, mut ei oikeen tullut tähän trediin mitään vinkkejä tai esimerkkikokoonpanoja, jollaisia mä tossa otsikossa kaipailin.

Cubase-versio "joku?" + Äänikortti "mikä?" + midikoskettimet "mikä?" + softasynat "mitkä?"..........esimerkkikokoonpanoja, et pääsen matkimaan. Noej..mutta päättelemään/pähkäilemään.

Hymiö.

Selvä homma. Epäilen, että Vista tossa kusee, kun en ole ikinä kokenut tai edes kuullut tollasista ongelmista. TAI sitten mahdollisesti äänikortti tippuu kelkasta, eräällä m-audion usb kortilla oli tuo taipumus, mutta kelailin, että toi ei oo kovin yleistä. Anyways, en ite oikein tykkää usb-laitteista, kun ne toisinaan toimii miten sattuu.

Joo, noissa uudemissa Acereissa on vissiin satalevy johon ei oo ajureita xp:ssä mukana (onnistuu ehkä kikkailemalla usb tikun kanssa, perseestä joka tapauksessa). Ehkä se W7 sitten...

Oma setuppi löytyy tuolta profiilista, toimii 99.9% aikaa moitteettomasti.

K.
MikaelmIK
28.05.2009 06:52:04 (muokattu 28.05.2009 06:57:54)
Maelstrom, kiitos ja upeaa kesänalkua sullekkin!

Sitten:

Prosessori: _Intel Core 2 Quad Q9400 _ 238.00 _1 _238.00

Tuuletin: _Nexus Prosessorituuletin AXP-3200, 70x70, S370/SocketA, 2400 RPM, 19 dB 29.00 _1 _29.00

Emolevy: _Intel DQ45CB, Q45, S775, DDR2, VGA, RAID, mATX _ 116.00 _1 _116.00

Kotelo: _SM 80x80x32 telineellä HotSwap Fan _ 19.00 _1 _19.00

Virtalähde: _Corsair 550W ATX-virtalähde _ 89.00 _1 _89.00

Keskusmuisti: Kingston 4096MB HyperX, CL7 1066MHz DDR2, 240-pin DIMM, kit (2x 2048MB) 87.00 _1 _87.00

Kiintolevy: Western Digital_1TB, Caviar GP, 3.5", SATAII/300, 32MB, 7200RPM _ 92.00 _1 _92.00

Levykeasema: Sony Levykeasema 3.5" HD, musta _ 10.00 _1 _10.00

Dvd-asema: _DVD+-RW DL LS, 20X, SATA, Nero, musta 28.00 _1 _28.00

Näytönohjain: Asus_GeForce 8500GT, 1024MB, PCI-E, DVI, VGA, TV-OUT _ 59.00 _1 _59.00

Käyttis: _Apple Mac Os X Leopard 10.5.4 retail Fi _ 137.00 _1 _137.00

Näppäimistö: _Labtec Wireless Desktop 1200 _ 39.90 _1 _39.90

Hiiri: _Logitech NX60 Cordless Optical Mouse Notebook _ 26.90 _1 _26.90

Yhteensä 1068 egeä, sisältää kokoamisen.

Tietoasemasta, en oo uskoa todeks!

Pitää viel selvittää mitä tosta puuttuu..musantekoon 99 prosenttisesti, sit nettiä(esim atmospheren aktivointi) varten täytyy viel miettiä mitä tarvii..mulla on joku a-linkin wlan kortti joka ei pelittänyt vistassa, ehkä sitä vois käyttää..

Mutta eikö näytä hienolta lista? ;P Kyykyttääkö aika pikkasen noita valmiita Imaceja hinnassa ja..kaikessa!!

Ei kyllä oo mitään hajua toimiiko noi osaset keskenään :D

Ois tohon varaa pari, kolme, neljäkin sataa iskee lisää massia..mut en keksinyt enää että mihin??

Ja ei oo järkee turhaa käyttää liikaa massia sijoittaen johonkin mitä en tarvii....tietty sillä 400 voi ostaa kaikenlaista muuta, softasynia ja kyllähän kaikkee musakamaa tarttis ainakin 30000 egellä....ja puolen miljoonan euron studio ja ja ja.....

Mut jos joku keksii viel jotain parannettavaa missä on hintalaatusuhteessa järkeä, tohon kokoonpanoon niin mielellä otetaa vastaan =)

Innostus on päällä!
LaXu
28.05.2009 09:17:56 (muokattu 28.05.2009 09:21:55)
OSX tuskin tuolle kokoonpanolle asentuu ja sitä ei tosiaankaan asenneta ihan pelkän vakion asennuslevyn avulla. Emolevyn piirisarjan kanssa tulee todennäköisesti ongelmia ainakin. Mahdollisesti myös näyttiksen kanssa.

1066 MHz muistikapuloilla et tee mitään jos et ylikellota konetta rankasti.

Valitsemasi jäähdytin ei ole käsittääkseni edes tarkoitettu tuolle prosessorille ja kovin pieneltä se vaikuttaa muutenkin.
MikaelmIK
28.05.2009 11:03:16 (muokattu 28.05.2009 12:53:12)
"LaXu: OSX tuskin tuolle kokoonpanolle asentuu ja sitä ei tosiaankaan asenneta ihan pelkän vakion asennuslevyn avulla. Emolevyn piirisarjan kanssa tulee todennäköisesti ongelmia ainakin. Mahdollisesti myös näyttiksen kanssa.

1066 MHz muistikapuloilla et tee mitään jos et ylikellota konetta rankasti.

Valitsemasi jäähdytin ei ole käsittääkseni edes tarkoitettu tuolle prosessorille ja kovin pieneltä se vaikuttaa muutenkin.
"

Ok.

Laitoin viestiä sinne, katotaan mitä vaihtoehtoja tarjoavat.

Edit:

"Valitsemassanne intelin emolevyssä on integroitu näytönohjain ja lisäksi tulee 8500gt. Eli emolevy vaihtoon, ellei teillä ole tiettyä syytä tähän."

"Suosittelen Asus P5Q "

Noin vastas. En kyllä tajuu yhtään mitä meinaa..=O

Ite ajattelin että ois HYVÄ, jos emolevy ja prosessorit on molemmat Intelin??..aika yllättävää jos ei kelpaakaan=/

70 euroa kalliimpaa emolevyä suosittelee...

En kyllä tajua..siis jos valitsemassani emolevyssä ON jo näytönohjain...niin sen logiikan mukaanhan mun täytyy vaan jättää toi erikseen valkkaamani geforce pois!

Vai..?

Pistin taas viestii..
LaXu
28.05.2009 23:46:05
MikaelmIK: ""

"Valitsemassanne intelin emolevyssä on integroitu näytönohjain ja lisäksi tulee 8500gt. Eli emolevy vaihtoon, ellei teillä ole tiettyä syytä tähän. Suosittelen Asus P5Q "

Ite ajattelin että ois HYVÄ, jos emolevy ja prosessorit on molemmat Intelin??..aika yllättävää jos ei kelpaakaan=/

70 euroa kalliimpaa emolevyä suosittelee...

En kyllä tajua..siis jos valitsemassani emolevyssä ON jo näytönohjain...niin sen logiikan mukaanhan mun täytyy vaan jättää toi erikseen valkkaamani geforce pois!

Emolevylle integroidut näyttikset ovat yleensä aika kökköjä, mutta peruskäyttöön riittäviä. Jos tulee erillinen näytönohjain, niin emolle integroidulla ei tietysti ole mitään käyttöä. Kaikki emolevyt joihin menee Intelin prosessorit käyttävät myös yleensä Intelin piirisarjoja ja niissä on monesti paljon monipuolisemmat ominaisuudet kuin intelin omissa emoissa.

Asus P5Q malleja on monia ja hintahaitariakin niistä löytyy. P5Q:lla ei OSX:n asentaminen ei-Applen laitteisiin ei helpotu kyllä tippaakaan, nimittäin niihin täytyy olla erityiset BIOS-modaukset jotta toimivat. Viesteistä päätellen sulla ei tunnu olevan hirveästi tietoa näistä, joten suosittelen, että unohdat OSX:n asentamisen PC-koneeseen ja asennat sen sijaan tuon aiemmin mainitsemani Windows 7 RC:n tai sitten ostat Applen rautaakin.
Ziggy Bubba
29.05.2009 00:50:41 (muokattu 29.05.2009 00:53:38)

Jos sulla on tonni laittaa koneeseen, niin osta samantien iMac tai Mac Mini. Saat samantien toimivan paketin - samalla se soittamisen ilokin löytynee yllättäen :)

E: itellä on iMac missä äänikorttina E-MU 0202, midi-kiipparina Oxygen 49 ja homma toimii kuin rasvattu... Tuossa Vistan kanssa tappelussa menee vähintäänkin se tärkein, eli musisoinnin ilo.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
MikaelmIK
29.05.2009 07:20:56 (muokattu 29.05.2009 07:23:08)
Sikki-Six, joo, toi on vaihtoehto mikä ois helpoin, ja on myöskin mielessä.

Aattelin kuitenkin kysellä ja selvittää tota liikkeessä erikseen koottua vaihtoehtoa, et sais samalla hinnalla vähän paremman.

Tavallaan ei oo väliä kuinka paljon se tehokas, vakaa kone tulee maksamaan..vaikka maksais 10000 egeä. Musa, yms taide on kuitenki koko elämä mun(kin) tapauksessa.

Mut sitten tietysti viivästyy hankinta..mitä edullisemman saa, niin sen nopeemmin pääsee ostaa..ja seki vaikuttaa tietysti et saa funtsia eri näkökulmista nyt tota hommaa.

Ja upee juttu että tälleen eri lähteistä saa kommenttia, paljon kivempi lähteä ostoksille kun että jos ite tietämättömänä puusilmänä lähtis gämbläämään.

Oikeastaan tässä justiin maksetaan kovia oppirahoja siitä, et lähin 1,5 vuotta sitten ostaa musakamoja ilman kunnon ennakkotutkimuksia...kysyin mä musaliikkeestä kaiken mahollisen....mut....tähän päädyttiin.

Laxu, henk. koht tää tilanne on mennyt vähän siihen, ettei haluaisi enää ton windowsin kanssa yrittää. Näyttää sen verran paskalta tilanteelta tää, kun virhesanomisia ja kaatumisia tulee sekä sekvensseriin, että musasoftiin liittyen (myös atmospheren kans ollut helvetisti häikkää, nyt ku muistelen), ja rakeena rankkasateessa axiomin ongelmat.

Mulla on yks tärkeä(mut ei resurssisyöppö) toinenkin laskentahomma tolle vistalle, joka on toiminut juuri kun pitääkin, eikä mul oo varaa/halua riskeerata sitä.

Toi on kiinnostava kyllä win7, hankin ehkä sen myytävän version sit joskus, ehkä..tai eihän koskaan tiijä mitä sattuu, ja mitä tulee tarvitsee, eli ehkä piankin, en tiedä.

Mut oon ihan varma jo et Macin hommaan nyt kotiin kahen windows-systeemin kaveriks!

Mut helpolla en sit ilmeisesti nytkää pääse...ei tosiaa oo minkään mainittavan arvosta tietämystä kun mennään koneen kuoren alle...tekis mieli pyytää teitä laittaa jonku kokoonpanon tähä trediin mitä voisin miettii sitten, mut empä tiijä, muutenki ootte nähny jo aikaa ja vaivaa vastatessanne. Vaikka kyllähän nää tredit jää tänne muidenkin apua tarvitsevien luettavaks myöhemmin....eli olis tietty hieno jos joku jaksais semmosia listoja tehä :D Vai onko jossain joku tredi jo missä on hintalaatuhyviä apple kokoonpanoja?

Ja ei nekään varmaan loppujen lopuks paljoa auta, kun kaikil on omat prioriteetit.

Mulla niin paljon muistia ja tehoja ja vakautta kun vaan löytyy, tonnilla tai maks 2000 tonnilla tässä tilanteessa. No, en varmaan oo poikkeus.

Paha homma, kun tuntuu et kaupoissa eivät tiijä kaikkea..nytki on vähä ristiriitasta tietoo täältä Mnetistä ja Tietoasemasta saatu, ja kerran oon jo ryssiny liikkeen neuvoilla(musaliike, ei tietty tietotekniikkaliike, mut..).

Ei kyl mielellään valmista pakettikonettakaan ostais...liian helppo ratkaisu, ja todennäkösesti parempaa saa, kun näkee vähän vaivaa. Sit jos ei tietoasema kykene tarjoo parempaa kun Anttila about samaan hintaluokkaan, niin sit tilaan Anttilasta. Mut hassua ois, jos tohon päädyttäis...

Edelleen, neuvoja kaivattas =/ Mitkä emolevyt sitten on applen valmistamia? Tai mitkä kiintolevyt? Intelin prossu se käsittääkseni saa olla...sentää se jo tiedossa, jes :D Ja tuuletinkin siis pitäs olla muu..?

Kai Kingstonin muisti on oukee tohon?

Mun ei tarvii myöskään pelata, pääasia et näytönohjain pärjää kun pistetään sekvensserissä play bäcki päälle..en keksi ton raskaampia tehtäviä mun näytönohjaimelle kyllä..normaalin ikkunoiden näyttämisen yms lisäksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)