Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5100 101 102 103 104121 122 123 124 125
McNulty
26.05.2009 15:35:23 (muokattu 26.05.2009 15:37:38)
stupidlikeafox: Eikö ole teidän mielestä myyjän tyhmyyttä, että lähettää väärän mallisen/värisen kitaran ja ei tajua EMG mikkien eroja? Onko tässä kyse inhimillisestä erheestä vieläkin muka?

Et ole ainoa asiakas jota kyseinen firma palvelee. Koita muistaa että siellä on 100 muuta asiaa pyörimässä samanaikaisesti, joten kyllä siinä äkkiä menee mallinumerot sekaisin. Todennäköisesti sitä Carpenterin mallia ei edes ole valkoisena, jonka sinulle ensin lähettivät. Värin virhe johtui siis pelkästään virheellisestä toimituksesta (tuote, jota ei ole edes saatavilla valkoisena).

Itse en muista Musamaailman retail-myymälöiden huoltotouhuja, kun asioin itse pääosin tukun kanssa. Pakko siis kysyä, että onko heillä kitarahuolto siinä myymälässä vai toisaalla? Mikäli toisaalla, niin se tarkoittaa yhtä välikättä lisää, missä viivästys tai virhe voi tapahtua.

Mitä sanot jos tilaisit custom kitaran natural gloss värillä ja kitaran tekijä tekisikin siitä mustan ja vetoaisi inhimilliseen erehdykseen? Nyt sopii kysyä että mistä se inhimillinen virhe johtuu (liikaa kuosii?)

Antaisin anteeksi ja neuvottelisin tekijän kanssa miten virhe korjataan. Todennäköisesti korvauksetta uusi viimeistely soittimeen ja sillä sipuli. Turha moista olisi täällä ruotia, sillä se ei soittimen kuntoon ja laatuun vaikuta lainkaan. Ensin käydään prosessi lävitse kokonaisuudessaan ja sen jälkeen vasta luodaan raportti. Maltan kyllä customia odottaa viikon kaksi lisää, jos olen sitä muutenkin odottanut useamman kuukauden. Kyllähän sitä on kotimaahan eksynyt myös väärillä spekseillä olevia custom-soittimia. Eräälläkin Jackson-foorumilla oli aikas rankasti pieleen toteutettu custom. Siitä voi muut kertoilla lisää jos kokevat aiheelliseksi.

Ja hauskintahan tässä on se että teen parhaillaan asiakas työtä ja keskustelen n 100-200 ihmisen kanssa asioista jotka saavat kuluttajat raivon partaalle(reklamaatioita, henkilökohtaisia yhteydenottoja).

Eli olet asiantuntija ja silti käyttäytymisesi ja sanallinen ulosantisi tässä threadissa on lähinnä surkuhupaisaa luokkaa. Ei minulla ole mikään tarve kutsua huonoja myyjiä joita elämän varrelle on sattunut "vitun hipeiksi" tai "nisteiksi".

Hyvää palvelua sain siis ilmeisesti joidenkin käyttäjien mielestä. Omasta mielestäni en.

Kukaan ei ole täällä väittänyt, että sait hyvää palvelua. Täällä on lähinnä ruodittu ulosantiasi ja asiakaskäyttäytymistä reklamaatiotilanteessa. Tekstisi mukaan siinä on enemmänkin parannettavaa, juuri siksi että saisit hyvää palvelua. Lue vaikka edellinen postaukseni.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
hanskma
26.05.2009 15:58:50 (muokattu 26.05.2009 15:59:25)
bfoc: Mä olen. Hajosi yhdestä 50w trankusta päätemuuntaja. Kysyin paljonko korjaus maksaa, johon vastasivat että ei kannata korjata. Uuden saa halvemmalla.

Jotenskin ajattelee vaan että kolmekymppinen työssäkäyvä ihminen voi tehdä valistuneen korjauspäätöksen ihan itse ja toisaalta korjaajalle se on ihan se ja sama mitä vahvistinta se korjaa, saman rahan saa joka tapauksessa.

Se oli nimittäin mun eka vahvari, kotimaista tekoa ja hyvä peli. No ei sitä ottanut Huttunenkaan eikä ne pari PKS:n ammista joihin sitä tyrkytin, joten revin vahvistinosan siitä pois ja tein siitä lisäkaapin.

Tuo on kyllä mielestäni suhteellisen normaali reaktio jos huoltoon tuodaan vahvistin, jonka korjaaminen tulee vahvistimen arvoon nähden suhteettoman kalliiksi. Yleensä, huom yleensä, transistorivahvistimia ovat korjauttamassa lähinnä aloittelijat, jotka eivät ymmärrä laitteen arvoa tai mahdollisen korjauksen hintaluokkaa. Siksi yleensä ensin kerron, että mielestäni laitetta ei kannata korjata. Tämän jälkeen reaktiosta riippuen joko katsotaan uusia vahivstimia, tai otetaan laite kuitenkin huoltoon jos asiakas välttämättä (esim. tunnesyistä) näin haluaa.

Pointtina oli se, ettei myyjä voi tietää juuri sinun taustojasi tai millaista palvelua haluat. Näin ollen pyrin ainakin itse kohtelemaan kaikkia asiakkaita sellaisella tavalla, jonka olen todennut suurimmalle osalle asiakkaista toimivan.
hanskma
26.05.2009 16:07:28
Kommentti tuohon LTD- asiaan, jota on puitu pari sivua:

Ottaen huomioon, että kitaroiden koodit olivat hyvin lähellä toisiaan (oletan, että Musamaailmankin nettikauppa yms. toimii tuotekoodien perusteella), on kyseessä mielestäni varsin selkeä inhimillinen erehdys. Se, että virheen korjaamiseen meni noinkin kauan, on taas mielestäni hieman heikkoa palvelua.

Jos uuden tuotteen toimitus tai korjaus viivästyy sovitusta, tulee mielestäni asiakkaalle ilmoittaa. Varsinkin jos kyseessä on pitkä viivästys, esim. tavaraa ei ole varastossa, tavarantoimittajan lähetys on myöhässä tai väärä, tms.

Itsekin kuullut asiakkailta välillä kaikennäköistä, mutta asiakkaan käytös tai ulosanti ei saisi vaikuttaa vaikkapa huollon tai toimituksen pituuteen tai hintaan. Vaikka joskus oikein tosiaan tekisikin mieli...
stupidlikeafox
26.05.2009 16:32:14
Se, että mitä kieltä täällä foorumeilla ja netissä käytän ei vastaa tosielämän asiointiani/kielenkäyttöäni. Tämä on netti foorumi, ei helvetti, pitäskö tänneki alkaa kirjottaa kirjakieltä sitten vai, hä? Täällä internetissä missä sana on vapaa niin voin ilmaista itseäni juuri niin kuin parhaakseni näen (enkä nyt niin hirveästi voimasanoja mielestäni hirveästi käyttänyt). Enkä nyt väittänyt olevani mikään asiakaspalvelun asiantuntija, sen vaan sanon että ihme touhua ettei skeboja tai mikkejä erota toisistaan. Varmasti ihmettelisi joku muukin.

Ottaen huomioon, että kitaroiden koodit olivat hyvin lähellä toisiaan (oletan, että Musamaailmankin nettikauppa yms. toimii tuotekoodien perusteella), on kyseessä mielestäni varsin selkeä inhimillinen erehdys. Se, että virheen korjaamiseen meni noinkin kauan, on taas mielestäni hieman heikkoa palvelua.

Ihan hyvä pointti, mutta Mielestäni mallien välinen ero on muussakin kuin yhdessä kirjaimessa. Eri väri, headstock on reverse myös baritonissa. MYÖS HINTA ERI!!! Mitään inhimillistä virhettä en näe tässä tapahtuneen. Tyhmyyttä.

Se että millä nimellä näitä kutsun ei liity mihinkään. Hippi ei ole nisti eikä toisin päin. Tällä yritin tuoda elävyyttä tekstiin lähinnä, mihin minulla on täysi oikeus. Sanon vielä sen että ulosantini ei ole ollut tällainen kun tilanne oli kohdalla. Olen asiallinen oikeassa elämässä, toisin kuin muut maailman hipit.

Että näin taas, vittu että voi olla tylsää kun jaksaa näistä vanhoista asioista vielä poraa, no, tulipahan tilitettyä
Vladi
26.05.2009 16:42:24 (muokattu 26.05.2009 16:43:48)
E: ei mitään.
Kyllä se siitä.
hanskma
26.05.2009 16:47:00
stupidlikeafox:
Ihan hyvä pointti, mutta Mielestäni mallien välinen ero on muussakin kuin yhdessä kirjaimessa. Eri väri, headstock on reverse myös baritonissa. MYÖS HINTA ERI!!! Mitään inhimillistä virhettä en näe tässä tapahtuneen. Tyhmyyttä.

Olettaisin, että nettikaupasta tehty tilaus on mennyt suoraan Musamaailman varastolle, jossa he eivät siis tiedä käynnistäsi liikkeessä yhtään mitään. Siellä joku on lukenut koodin väärin, ja vetäissyt pakasta väärän kitaran lähetettäväksi. Jos liikkeessä ollut kitara on ollut ainoa kappale, on varastolta pyydetty lähettämään edelleen väärä kitara joko varastolle tai suoraan sinulle.

Pointtina se, että jollet laittanut sähköpostia tai soittanut liikkeeseen varmistaaksesi, että Musamaailman tyypit tietävät tilauksen tekijän olevan sama kuin kitaraa liikkeessä testannut henkilö, he eivät voi sitä tietää. Näin ollen kyseessä on virhe, jota ei lähettäjäosapuolen kannalta voitu yhdistää sinuun.
pietari-poika
26.05.2009 16:53:54
stupidlikeafox: Se, että mitä kieltä täällä foorumeilla ja netissä käytän ei vastaa tosielämän asiointiani/kielenkäyttöäni. Tämä on netti foorumi, ei helvetti, pitäskö tänneki alkaa kirjottaa kirjakieltä sitten vai, hä? Täällä internetissä missä sana on vapaa niin voin ilmaista itseäni juuri niin kuin parhaakseni näen (enkä nyt niin hirveästi voimasanoja mielestäni hirveästi käyttänyt). Enkä nyt väittänyt olevani mikään asiakaspalvelun asiantuntija, sen vaan sanon että ihme touhua ettei skeboja tai mikkejä erota toisistaan. Varmasti ihmettelisi joku muukin.

Kukaan ei täällä pakota puhumaan asiallisesti mutta saat paljon vähemmän vittuilua osaksesi kun kirjoitat asiallisesti.

Tyhmyyttä? Luulen että musamaailman myyjät vain halusivat kiusata hieman asiakastaan. "Hähää, pistetääs väärä kitara postiin."

(^Sarkasmia)

Se että millä nimellä näitä kutsun ei liity mihinkään. Hippi ei ole nisti eikä toisin päin. Tällä yritin tuoda elävyyttä tekstiin lähinnä, mihin minulla on täysi oikeus. Sanon vielä sen että ulosantini ei ole ollut tällainen kun tilanne oli kohdalla. Olen asiallinen oikeassa elämässä, toisin kuin muut maailman hipit.

On totta että sinulla on täysi oikeus tuoda "elävyyttä" tekstiisi, mutta mikset sitten samantien kutsu itseäsi vaikka "vitun pälliksi".

Virheitä sattuu, tuskin siitä kauheesti pitää ottaa pulttia jos se sattuu sattumaan just itselle.
Ylläoleva on silkkaa mutuilua eikä sitä pidä ottaa vakavasti.
stupidlikeafox
26.05.2009 16:54:57 (muokattu 26.05.2009 16:55:55)
Pointtina se, että jollet laittanut sähköpostia tai soittanut liikkeeseen varmistaaksesi, että Musamaailman tyypit tietävät tilauksen tekijän olevan sama kuin kitaraa liikkeessä testannut henkilö, he eivät voi sitä tietää. Näin ollen kyseessä on virhe, jota ei lähettäjäosapuolen kannalta voitu yhdistää sinuun.

No se on helvetin hienoa että myyjä EI ilmoittanut tätä minulle liikkeessä vaan sanoi että homma hoituu sieltä. Hyvää palvelua?

Ja varmasti tein selväksi sen jo ekassa tai tokassa viestissäni että olen vitun idiootti. Että sekin on nyt sit kaikilla tiedossa.
McNulty
26.05.2009 16:55:25
stupidlikeafox: Se, että mitä kieltä täällä foorumeilla ja netissä käytän ei vastaa tosielämän asiointiani/kielenkäyttöäni. Tämä on netti foorumi, ei helvetti, pitäskö tänneki alkaa kirjottaa kirjakieltä sitten vai, hä?

Ei, mutta täällä voi ja pitää käyttäytyä asiallisesti aivan kuten "tosielämässäkin". Täällä foorumeilla on paljon todellisia henkilöitä nimimerkkien takana. Kyse ei ole kirjakielen käytöstä, vaan käytöstavoista!

Täällä internetissä missä sana on vapaa niin voin ilmaista itseäni juuri niin kuin parhaakseni näen (enkä nyt niin hirveästi voimasanoja mielestäni hirveästi käyttänyt).

Sananvapaus ei ole sama asia kuin loukkaavien, herjaavien, rasististen ja muiden ala-arvoisten viestien postaaminen julkiselle foorumille. Peräänkuulutan edelleen hyviä käytöstapoja, vaikka kyseessä olisikin vain m.netin foorumi.

Tuotelistauksessa SC607 ja SC607B menevät nopeasti sekaisin kyllä (ei tarvitse olla kuin yksi typo kirjoittajalla). Siellä varastolla missä pelataan vain joko näillä tai erikseen määritellyillä tuotekoodeilla (esim. 432NXF543H7 ja 432NXF548H7) niin pieni kirjoitusvirhe tarkoittaa sinulle katastrofia josta kannattaa olla katkera vielä viidenkin vuoden päästä. Sitä tyhmyyttä on niin monenlaista.

Se että millä nimellä näitä kutsun ei liity mihinkään. Hippi ei ole nisti eikä toisin päin. Tällä yritin tuoda elävyyttä tekstiin lähinnä, mihin minulla on täysi oikeus.

Tämä nyt on tasan tarkkaan säälittävin perustelu omalle typeryydelle. Jos sinä nimittelet ja haukut alentavasti täällä väkeä, ei sitä paikkailla "se on sama millä termillä niitä kutsun". Loukkaus on loukkaus, olit itse mitä mieltä tahansa.

Tuskin kutsut omia asiakkaitasikaan erinäisillä alentavilla ja loukkaavilla nimityksillä ja sitten paikkailet että: "Ei sillä niin ole väliä millä termillä mie teikäläistä kutsun".

Sanon vielä sen että ulosantini ei ole ollut tällainen kun tilanne oli kohdalla. Olen asiallinen oikeassa elämässä, toisin kuin muut maailman hipit.

Miten tämä foorumi sinusta poikkeaa "oikeasta elämästä"? Kuten sanoin, oikeita henkilöitä täällä sinun kanssa kirjoittelee. Ajatteleppa että kirjoituksillasi voi olla vaikutusta myös siihen, miten sinua täällä foorumilla kohdellaan ja miten sinulle vastaillaan. Metsä vastaa.... ja sitä rataa.
stupidlikeafox
26.05.2009 16:58:38
Miten tämä foorumi sinusta poikkeaa "oikeasta elämästä"? Kuten sanoin, oikeita henkilöitä täällä sinun kanssa kirjoittelee. Ajatteleppa että kirjoituksillasi voi olla vaikutusta myös siihen, miten sinua täällä foorumilla kohdellaan ja miten sinulle vastaillaan. Metsä vastaa.... ja sitä rataa.

Jaaha, tää on sun elämä tää foorumi sitten, kö? No mä poistun sun elämästä sitten ja lähen vittuun täältä. Ihme jäykkää jengii, ei mitään huumorintajua. Hippi on haukkumasana? No en saa siihen tietoa enää koskaan, hei hei hipit.
Vladi
26.05.2009 17:08:22
Mun mielestä parasta m.netin foorumeissa on se, että se paljastaa hyvin nopeasti ihmisistä henkisen iän.
Kyllä se siitä.
junnnu
26.05.2009 17:23:39 (muokattu 26.05.2009 17:39:11)
Hauskaa luettavaa täällä taasen.

Bonecruncherille pisteet kotiin asiallisista vastauksista. Eipä ainakaan oo tyhmimpiä kommetteja musaliikeen myyjältä.

Mitä Musamaailmaan tulee osan tilityksistä tunnistan itsekin. Huoltojen kanssa on ollut säätöä useamminkin ja jostain syystä sähköposteihin vastailaan eri sävyyn kuin puhelimella.

Itselle muistuu mieleen hyvittava kerta kun oltiin kaverille akustista kitaraa hakemassa.
Katseltiin hetki kitaroita ja muutama hyvä kokelas löytyi ja myyjä palveli kohtuullisesti. Itse olin apuna mukana kun kaveri oli ekaa kitaraa ostamassa.
Jossain vaiheessa myyjällä napsahti. Ilmeisesti halusi saman tien kaupat valmiiksi.
Myyjä alkoi käskeä minua testimään muita kitaroita ja yritti kaikin tavoin ajaa minut pois kaupantekotilanteesta. Mielelläni kitaroita testailen, mutta tällä kertaa se ei ollut tarkoitus. Suuttui vielä kun halusin virittää kitaran jota kaveri harkitsi ostavan ja vähän koitin jos virettä piti jne.. Otti kitaran kädestä ja lykkäs piuhan kitarasta akustiselle tehtyyn vahvistimeen ja löi sieltä älyttömät chorukset päälle. Selitteli kaikkitietävän oloisesti että tää chorus on sellanen efekti joka kuulostaa vähän epävireiselle.

En tienny itkeäkkö vai naura. Jäi tosi kurja tunne tilanteesta. Enää en kyseisen myyjän kanssa asioi vaan odottelen että joku toinen myyjä saapuu paikalle.

Tarina päättyi kuitenkin onnellisesti myyjästä huolimatta ja saatiin kohtuu kitara kohtuu hinnalta kyseisestä liikkeestä. Pieni taistelu käytiin kuitenkin. Hassua vaan, kun mielestäni käyttäydyin asiallisesti ja muutenkin vaki asiakas tuossa liikkeessä.
Have ö miehekäs day!
Vladi
26.05.2009 17:34:33 (muokattu 26.05.2009 17:35:37)
Muistinpa tässä juuri, että tuota LTD:tä ostaessani marssin erääseen tamperelaiseen liikkeeseen ja sanoin että etsin les paul-tyyppistä kitaraa. Netistä olin katsonut, että heillä olis just tuosta ec-1000:sta tarjous.

Sainkin sitten kauppiaakseni liikeen omistajan, joka olikin aikamoinen bisnesmies. Kysyin juuri tuon "les paul-tyyppistä kitaraa"-kysymyksen ja herra ohjas mut tuon ltd:n luo. Sitten alkaa kauhea selitys kuinka tää on huippukitara, vaikka kyllähän minä puheesta osasin päätellä etten nyt kitaristin kanssa juttele :) Sitten lopuksi sanoi vielä että tämä on viimeinen kappale ja pitkään aikaan eivät uusia saa.

Viikon päästä ku kävin ni siellähän niitä taas oli. Mutta eipä siinä mitään, sain kitaran ja olin tyytyväinen, sain vielä säädöt kaupan päälle. Tosin nyt tuo kitara on jo torilla myynnissä... Huvittaa vaan tämmöinen kaupustelutyyli.

Mut tämä taitaa olla yleinen myyntikikka, vai mitä, luunmurskaaja? ;)
Kyllä se siitä.
McNulty
26.05.2009 18:04:47 (muokattu 26.05.2009 18:10:21)
Vladi: Mut tämä taitaa olla yleinen myyntikikka, vai mitä, luunmurskaaja? ;)

No joo. Kyllähän sitä välillä kävelee takaperin puuhun että saa asiakkaan tuotteesta innostumaan ;)

Tietysti tuo "ei saada pitkään aikaan uusia" on vähän turhan radikaali keino saada tuote samalta seisomalta myytyä. Jos soittimesta on muita värivaihtoehtoja (tai malleja) niin itse kyllä soitan usein maahantuojalle ja kysyn että millaisella toimitusajalla moisia malleja saisi. Yleensä tuo antaa myös sopivan "hengähdystauon" asiakkaalle miettiä ihan itsekseen asiaa, ilman että myyjä huohottaa niskaan. Eli hän saa miettiä ja pohtia soittimen hyviä puolia ja sitten mie tarjoan vielä vaihtoehtoja toisen värin (tai mallin) muodossa ja asiakas saa itse valita ottaako hyllyssä olevan vaiko tilataanko toinen. Mitä enemmän ovia ja optioita auki, sen helpommaksi asiakas kokee kaupantekotilanteen, ainakin omasta mielestäni. Ei rakennella sellaista noidankehää ympärille että "ota tämä tai älä ota mitään puoleen vuoteen" :)

Jaaha, tää on sun elämä tää foorumi sitten, kö?

Enhän minä sitä sanonut, vaikka se voi siltä vaikuttaa foorumilla hillumisen määrää ajatellen :) Joka tapauksessa tarkoitin lähinnä sitä että täällä olevat kirjoittelijat ja lukijat (jotka kaikki eivät foorumeille kirjoita tai omaa edes tunnuksia) ovat yhtä todellisia henkilöitä kuin se kaupansetä tai -täti tiskin toisella puolella. Meillä kaikilla on siis kasvot, nimimerkeistä huolimatta.

No mä poistun sun elämästä sitten ja lähen vittuun täältä. Ihme jäykkää jengii, ei mitään huumorintajua.

Martyyri ei kannata olla ja kyllä täällä huumorintajua piisaa, kun siihen on aihetta. En vain halua tukea millään tavalla moista käytöstä täällä enkä foorumin ulkopuolellakaan, jota muutamissa kirjoituksissasi olet edustanut. Kun kirjoitat, niin sitä värityskirjaa voi lisätä muutenkin kuin haukkumalla toisia.

Hippi on haukkumasana? No en saa siihen tietoa enää koskaan, hei hei hipit.

Tarkistappa millaisessa kontekstissa käytit ja millaisella sävyllä.
Chemo
26.05.2009 18:12:56

bonecrusher: Tietysti tuo "ei saada pitkään aikaan uusia" on vähän turhan radikaali keino

Todellakin on - jos se ei ole totta siis. Sehän on suoranaista valehtelua hyötymistarkoituksessa. Aika vakava asia, mun mielestäni.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
McNulty
26.05.2009 18:49:13
Chemo: Todellakin on - jos se ei ole totta siis. Sehän on suoranaista valehtelua hyötymistarkoituksessa. Aika vakava asia, mun mielestäni.

No, sehän tuossa on, että välillä myö saadaan epätarkkoja vastauksia toimitusajoista, tyyliin: "Se kontti on tulossa, mutta voi mennä vielä kuukausi tai pari." Sitten se onkin seuraavalla viikolla maassa ja toki sieltä ennakkoon varatuista ja tilatuista tulee jälkitoimitukset sitten samantien myymälään.

Muutamilla tukuilla on hyvin edustamiensa merkkien tuotteita varastossa, sitten on taas näitä joilla on vähän jotain sieltä täältä, mutta speciaalimpi kama tulee ihan arpapelillä, ehkä viikossa, ehkä puolessa vuodessa.
kimurantti1
26.05.2009 19:17:59 (muokattu 26.05.2009 20:00:08)
bfoc: Lue ajatuksella mun viesti niin ehkä se siitä selviää...

Yritin ihan tosissaan, mutten ole varma ymmärsinkö oikein. Oliko sillä vahvistimella niin paljon tunnearvoa? Vai oliko kyse siitä, että sä olit valmis korjauttamaan vahvistimen, maksoi mitä maksoi? Musta on vaan rehellistä toimintaa myyjältä kertoa, jos korjaus tulisi maksamaan vahvistimen hintaan nähden niin paljon, ettei se ole enää järkevää. Jos kyse oli siitä, etteikö kolmekymppinen työssäkäyvä ihminen mukamas osaisi tehdä valistunutta korjauspäätöstä, niin jos tää valistunut kolmekymppinen työssäkäyvä ihminen ei osaa itse vahvistinta korjata, niin on musta ihan perusteltua olettaa, ettei hän välttämättä osaa arvioida korjauskustannuksia ja sitä, kannattaako operaatioon ryhtyä. Vaikka olisitkin mielestäsi pätevä sellaisen tekemään, niin sitähän ei myyjä voinut tietää, suurin osa asiakkaista nimittäin ei osaa.

E: Eikun niin. Olisitko halunnut, että he ensin kertovat sulle (todennäköisesti suhteettoman suuret) korjauskustannukset, jolloin olisit itse voinut arvioida, että kannattaako korjaus tehdä? Toisin sanoen myyjä teki simppelin ajatustyön sun puolestasi ja siksi koit, että hän piti sua tyhmänä? En mä oikeasti tiedä, nää on ihan arvailuja, mutta ihan vilpittömästi haluaisin ymmärtää, että mikä sen myyjän käytöksessä tai puheissa oli mielestäsi niin typerää?
tommiot
26.05.2009 19:36:05
kimurantti1: Yritin ihan tosissaan, mutten ole varma ymmärsinkö oikein. Oliko sillä vahvistimella niin paljon tunnearvoa? Vai oliko kyse siitä, että sä olit valmis korjauttamaan vahvistimen, maksoi mitä maksoi? Musta on vaan rehellistä toimintaa myyjältä kertoa, jos korjaus tulisi maksamaan vahvistimen hintaan nähden niin paljon, ettei se ole enää järkevää. Jos kyse oli siitä, etteikö kolmekymppinen työssäkäyvä ihminen mukamas osaisi tehdä valistunutta korjauspäätöstä, niin jos tää valistunut kolmekymppinen työssäkäyvä ihminen ei osaa itse vahvistinta korjata, niin on musta ihan perusteltua olettaa, ettei hän välttämättä osaa arvioida korjauskustannuksia ja sitä, kannattaako operaatioon ryhtyä. Vaikka olisitkin mielestäsi pätevä sellaisen tekemään, niin sitähän ei myyjä voinut tietää, suurin osa asiakkaista nimittäin ei osaa.

Kaikkein hassuintahan tossa jutussa oli se että transistorivahvistimissa ei oo päätemuuntajaa...
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
mattim
26.05.2009 20:28:56

Moridin: Kaikkein hassuintahan tossa jutussa oli se että transistorivahvistimissa ei oo päätemuuntajaa...

Yleensä ei, mutta pitäähän tähänkin poikkeus kaivaa:

http://www.guitarrez.com/pom/sept.html

"Secondly, the PRS HG-70 was one of the very few
transformer output-coupled transistor amps ever designed. In essence,
it actually utilizes an output transformer, much like a tube amp."

Jos itselläni tuollainen PRS olisi käsissä, korjauttaisin sen kyllä.

Matti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)