Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 599 100 101 102 103121 122 123 124 125
joukov
26.05.2009 09:04:18
Mielestäni Bonecrusher toimii hyvänä vastapainona asiakasnäkökulmasta annettuihin valituksiin ja toivottavasti jatkaa kommentointia edelleen.
What We Do In Life Echoes In Eternity.
stupidlikeafox
26.05.2009 09:37:57
Nonii, nyt lähteny keskustelu rullaa! MUTTA MUTTA, idiootti kun olen, niin unohdin tämän jutun alun ihan täysin (tää on viel parempi!)

Ensin sanon kyllä että en liiotellut pätkääkään tätä kuukauden aikaa (voin skannata huoltolähetteet ja kuitit, päivämäärät näkyy)

Joo siis koko hommahan alko siitä ku joskus alko muna jöpöttää ku ajattelin ESP LTD SC607B mallista kitaraa. No, mietin mistä pääsen testaa. Menin helsinkiin musamaailmaan, perkele, sielähän se oli. Mutta, sielä oli myös toinen skeba, normi SC607 joka EI OLE baritoni skaala ja musta väri (SC607B oli naturall gloss tai kermavalko joku helvetti mikä lie). Testasin ensin normi värkkiä, ei hyvä, testaan baritonia, hyvä. En kuitenkaan vielä ostanut vaan sanoin että jos tilaan tän teiän nettikaupasta sitten kun tekee mieli jos on täällä, äijä oli et juu juu.

No, sitten seuraavalla viikolla valmistuin lukiosta ja olin et nonii nyt on massii, tilataan. Tietenki piti ennakkoo maksaa no kelasin et kyl nää homman hoitaa ja siel liikeessä se rökäle kuitenki oli. Voi voi kun olin väärässä....

Ensin maksoin, sitten odottelin... ja odottelin.. pari viikkoa meni kun matkahuollosta viimein tuli se viesti että nyt on setit tullu. Olin että thank god, vihdoinkin. Voi kuinka tietämätön olinkaan mikä minua odotti matkahuollossa...

No, vein skeban kotiin innoissani, avasin laatikon ja.... EI HELVETTI!! Vitun hipit oli laittanut sen MUSTAN SC607 mulle, VAIKKA tilasin VALKOISEN BARITONISKAALAN SC607B kitaran MIKÄ MAKSOI VIELÄ 200€ ENEMMÄN (muistaakseni, tai satasen)!!!!

Olin että voi vittu nyt on hipit vetäny jotain happoja kun ei perkele tunnista mustaa valkosesta tai normi headstockia reversestä. No pahoteltiin tietenkin ja kompensaatiot luvattiin lähettää. Arvatkaa mitä tuli? Vittu venailin taas pari viikkoo, ja sain ESP tpaidan mikä oli luvattoman ruma. Sitten se kaula pätkäs ja ympyrä sulkeutuu.

Bottom line: Musamaailma, ei hyvä
stupidlikeafox
26.05.2009 09:43:09
Niin joo ja sit se mikki juttu, keh keh...

Sanoin myyjälle nimen omaan että JOS teillä on niitä mikkejä nyt sielä kaupassa niin voitte vaihtaa että en jää odottelemaan jollei niitä nyt ole (koska se paska oli sielä sen 3vk ollu jo). No siihen kailotti suureen ääneen vaan että juu kyllä näitä täällä on varastot täynnä. No, ei tainnu olla ku ei ees vittu tiiä mikä tuote oli kysessä.
ibnz
26.05.2009 09:54:38
Tuossa onkin pieni hankaluus juuri pienillä markkinoilla: voi olla myyntitykki ja hemmetin asiallinen työntekijä, mutta ei-oota täytyy myydä. Tampereella on mennyt tässä parikin soitinliikettä nurin - ei suinkaan myyjien asiantuntemattomuuden tai tylyyden vuoksi - vaan koska heillä ei ollut oikein mitään myydä. Sikäli aika epäreilua, että jos on hyvä edustus (eli LTD:t, kun ESP ei anna puheidensa mukaan jämylupaa kuin yhdelle liikkeelle per kylä pl. Helsinki) niin pulju pysyy pystyssä vaikka asiakasta koijattaisiin säännönmukaisesti. Tätä tarkoitin aiemmin riskinotolla.
Vladi
26.05.2009 10:08:20
stupidlikeafox: Niin joo ja sit se mikki juttu, keh keh...

Sanoin myyjälle nimen omaan että JOS teillä on niitä mikkejä nyt sielä kaupassa niin voitte vaihtaa että en jää odottelemaan jollei niitä nyt ole (koska se paska oli sielä sen 3vk ollu jo). No siihen kailotti suureen ääneen vaan että juu kyllä näitä täällä on varastot täynnä. No, ei tainnu olla ku ei ees vittu tiiä mikä tuote oli kysessä.

Ihan näin ystävällisyydestä huomauttaisin, että kannattaa tota kieliasua miettiä hieman tarkemmin. Myös nuo musamaailman tyypit todennäköisesti seuraa tätä palstaa, tää kun on saanut hyvin huomiota eri tahojen toimesta viime aikoina. Ja tän sun kertomuksen perusteella ei oo varmastikkaan kovin vaikeaa päätellä kuka tyyppi on kirjoituksen takana.

Eipä mulla muuta, jatkakaa.
Kyllä se siitä.
McNulty
26.05.2009 10:08:34 (muokattu 26.05.2009 10:14:26)
FensonGibder: En ole kritisoinut toimintaanne, vain sinun halpoja puollustuksia, joissa käännät kaiken negatiivisen palautteen asikkaiden niskaan.

Mie koitan aina muistaa että kolikolla on kaksi puolta ja tarkastella asioita muualtakin kuin yhdestä ainoasta perspektiivistä. Kapeakatseisuudella kun harvoin mitään voitetaan. Sama homma olin tiskin kummalla puolella tahansa.

Yleensä kun asiat selviävät paremmin fiksusti ja asiallisesti käyttäytymällä. Moisilla ränttäyksillä ja "peliverkkariensa repimisellä" kun yleensä saa vastapuolenkin käyttäytymään samoin. Ne valitukset ja kritiikitkin voi esittää asiallisesti ja "aikuismaisesti", ilman turhia (ja säälittäviä) vuodatuksia ja provosointeja. Esim. tässä hiljan esitetty näkemys Musamaailman huollosta... senkin olisi voinut toteuttaa HIVENEN eri tavalla.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
stupidlikeafox
26.05.2009 11:29:57
Vladi: Ihan näin ystävällisyydestä huomauttaisin, että kannattaa tota kieliasua miettiä hieman tarkemmin. Myös nuo musamaailman tyypit todennäköisesti seuraa tätä palstaa, tää kun on saanut hyvin huomiota eri tahojen toimesta viime aikoina. Ja tän sun kertomuksen perusteella ei oo varmastikkaan kovin vaikeaa päätellä kuka tyyppi on kirjoituksen takana.

HAHAH!!! Mä veikkaan että ne hipit ei muista oman kännykkänsä PIN koodiakaan, saatikaan meikäläistä. Samapa tuo, jalallanikaan en liikkeeseen astu enää.

Ja bonecrusher, millä perustelet sen että ostan valkosen kitaran ja saan mustan (eri malli vielä)?? Onko tämä sitä ammattitaitoa vai taiteilijanelämää?
Pluto
26.05.2009 11:40:57
HAHAH!!! Mä veikkaan että ne hipit ei muista oman kännykkänsä PIN koodiakaan, saatikaan meikäläistä. Samapa tuo, jalallanikaan en liikkeeseen astu enää.

Ja bonecrusher, millä perustelet sen että ostan valkosen kitaran ja saan mustan (eri malli vielä)?? Onko tämä sitä ammattitaitoa vai taiteilijanelämää?

Niin, tärkeintähän on ettei tee elämässä lainkaan virheitä.
Dillon, you son of a bitch!
tarzan
26.05.2009 11:57:30 (muokattu 26.05.2009 12:00:54)

En ole bonecrusher, mutta kävikö mielessä, että vitun hipit eivät edes lähettäneet sitä kitaraa sinulle? En ole nyt täysin varma, mutta minusta musamaailman nettimyynti hoidetaan muualta kuin siitä päämyymälästä. Ja kun kitaran tilaat niin nehän laittaa aina paketista iskemättömän, ei ne myymälässä esillä olevaa keppiä sinulle postissa lähetä. Uusi sielä pitäisi aina tulla. Että sikäli odottelu on ihan ymmärrettävää.

Edittinä: Se että väri on väärä on tietysti moka. Mutta niitä nyt sattuu, vai lieneekö täällä paikalla vain niitä jotka kerran luulivat tehneensä virheen, mutta se olikin erehdys?
Ja sieltä se taas tuli.
stupidlikeafox
26.05.2009 12:04:19 (muokattu 26.05.2009 12:05:25)
No helsingin liikkeestä se musta kitara ainakin tuli, et näin. Ja on vielä halvempi kuin se baritoni, että kusetuksen makua ilmassa (siis olin maksanut enemmän)

Niin ei siis se ole pää pointti että pelkkä väri on eri, VAAN KOKO MALLI ON ERI!
McNulty
26.05.2009 12:58:46

Vaikea sanoa kun en tiedä tapauksesta muuta kuin sinun "tilitysversion". En voi perustella oikein muuten, kuin että inhimillisiä virheitä sattuu ja tapahtuu meille kaikille. Voisiko kyseessä olla moinen? Onhan sitä jengi saanut väärää ja viallista tavaraa ulkomailtakin, mutta vähemmän siitä tunnutaan nillittävän, ko. tahojen ollessa "kasvottomia". Me naaman omistavat joudutaan yleensä heidänkin puolestaan teloitusryhmän eteen. Yleensä kuitenkin myyjä/myyjäliike myöntää virheensä (etenkin kun kumpainenkin osapuoli käyttäytyy asiallisesti), maksaa kulut virheellisestä toimituksesta ja lähettää pikimmiten oikean tuotteen asiakkaalle.

Sinun tapauksessasi vielä kompensoivat ilmaisella T-paidalla, vaikka se nyt ei sinua lopulta miellyttänytkään. Jotkut ovat saaneet lippalakin tai kielisetin kompensaationa vaivasta ja "harmista". Tuohan on siis pelkkää ilmaista plussaa, josta mielestäni on ihan turha valittaa. Jollet pitänyt paidasta, niin pistä kirppikselle femmalla myyntiin ja maksimoi tuotto tai vaihda kaverille pokemon-kortteihin.

Yleensä itse jos olen sähköpostilla tai nettipuljuista jotain musakamppeita tilannut, olen vielä soittanut jälkeenpäin puhelimitse (esim. CustomShoppiin tai Kitarapajalle). Ns. asiakkaan tekemä tuplavarmistus että myyjällä/myyjillä, jotka hoitavat 20 eri tilausta samanaikaisesti, pysyy palikat oikeassa järjestyksessä.

Eli asiakaskin voi helpottaa myyjien työtä ja varmistaa hyvän palvelun itselleen. Mikäli käyttäytymisesi on ollut kauppoja tehdessä ja reklamoidessa samaa luokkaa kun se on tässä threadissa, niin en yhtään ihmettele jos sillä ihmisellä tiskin/nettiyhteyden toisessa päässä on motivaatio vähissä hoitaa tapaustasi.
Silppuri
26.05.2009 14:04:12

Katsotaanpas, kun itse asetut työelämään, niin onko kaikki päivät täydellisiä ja täysin virheettömiä. Kyllähän se totta on, että sapettaa, jos huollot kestää ja kestää, mutta musta kans alkaa vähän tuntuun, ettet välttämättä ihan asiallisimmalla mahdollisella tavalla ole reklamaatiotakaan tehnyt. Aina sattuu ja tapahtuu, mutta aikamoisen shown olet kyllä tästäkin parin viikon myöhästymisestä nostanut.

Tulee mieleen keissi, jossa Posti hukkasi firman kannettavan. Painon mukaan tuli korvaukset: reilu 15 euroa. Siinä olisi jo voinut vähän hermostua. Sulla kuitenkin on nyt korjattu kitara uusilla mikeillä käsissä. Vähän kesti, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Vai?
"I havent slept since I woke up."
Terry Pantheras
26.05.2009 14:37:25
Pakko kyllä kommentoida tuota Musamaailma-hommaa. Suurimman osan rahoistani mitä olen soitinlaitteistoihin ikinä sijoittanut, olen syytänyt Musamaailmaan, eikä IKINÄ ole ollut mitään ongelmia. He eivät tingi, se on tullut hyvinkin selväksi, mutta hintataso on mielestäni hyvin korreloinut maailman markkinoita.

Ennemmin ostan ja noudan laitteeni Suomesta kuin säädän erinäisten kädettömien kuljetusfirmojen kanssa, vaikka muutaman kympin halvemmalla saisikin. Ei oikein enää huvita maksaa tilausta tasarahana suoraan käteen seteleinä ja kolikoina jossain työpaikan takapihalla, tai muuten vaan säätää kansainvälisen silmälappuorganisaation byrokraattisia sääntöjä orjallisesti noudattavan kuskin kanssa tavarantoimituksesta; he kun vain ajavat autoa, eivätkä saa käyttää järkeään vaikka ehkä haluaisivat... Mutta valitettavasti tietyt kielet pitää valitettavasti tilata ulkomailta.

Sorry OT ja kärjistetty vuodatus. :D
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
tommiot
26.05.2009 14:39:27 (muokattu 26.05.2009 14:41:41)
bonecrusher: ...
Eli asiakaskin voi helpottaa myyjien työtä ja varmistaa hyvän palvelun itselleen. Mikäli käyttäytymisesi on ollut kauppoja tehdessä ja reklamoidessa samaa luokkaa kun se on tässä threadissa, niin en yhtään ihmettele jos sillä ihmisellä tiskin/nettiyhteyden toisessa päässä on motivaatio vähissä hoitaa tapaustasi.

Juuri näin pitääkin toimia. Siinä vaiheessa sitten rupeekin keittämään kun se palveleva osapuoli alkaa aliarvioimaan asiakasta, eli toisinsanoen pitää asiakasta idioottina. Se että jotain myyjää vituttaa se että päivät pitkät liikkeessä pyörii pentuja raiskaamassa kitaroita huvikseen ja niitä sitten joutuu hätistelemään ei todellakaan kiinnosta mua asiakkaana, ja tollasessa ammatissa pitäis myös tällöin kyetä palvelemaan toista asiakasta jollain muulla kuin "ei vittu kiinnosta" -asenteella. Kaikenlaista näkee välillä, mut en nyt ala enempää avautumaan ;) Joskus on vaan mennyt diilit pieleen sen takia että myyjällä on huono päivä, vaikka ite yrittäis miten positiivisesti asennoitua.

Semmosen hauskan jutun voin kertoa, että olinpa kattelemassa stratoa musaliikkeessä jonkin aikaa sitten. Siinä vieressä joku pikkukundi soitteli kitaraa, tais haaveilla ensimmäisen kitaran ostosta. Ihan yksikseen siinä hiljaa soitteli. No sit siihen tuli myyjä repimään siltä väkisin piuhan irti: "Mä tarviin tän tolle toiselle asiakkaalle kun et vissiin ollu ostamassa nyt mitään?" ja vei sen jollekin jätkälle joka halus testailla jotain speduja. Ei voinu kun jäädä kattoo monttu auki. Heikosti menee liikkeellä jos ei instrumenttipiuhoja riitä kaikille jotka haluaa instrumentteja kokeilla? Ei kuitenkaan ollut mitään infernaalista mökää ilmoilla.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
McNulty
26.05.2009 14:58:27
Moridin: Juuri näin pitääkin toimia. Siinä vaiheessa sitten rupeekin keittämään kun se palveleva osapuoli alkaa aliarvioimaan asiakasta, eli toisinsanoen pitää asiakasta idioottina.

Olen minäkin törmännyt myyjiin (etenkin autokaupoilla) jotka vaikuttavat olevan kovasti koppavia ja ylimielisiä. Silti heidänkin kanssaan on saatu hyviä kauppoja tehtyä ja heidän asenteensa on muuttunut kaupantekohetkellä, kun on malttanut itse esiintyä asiallisesti. Yleensä se oma "hyvä meininki" kun tarttuu muihin. Tämähän toimii myös käänteisesti, eli jos menen naama norsunvi*ulla heittämään piikkejä myyjille ja avaudun ihan joka asiasta sopivan kärkkääseen ja sarkastiseen tyyliin, niin kyllähän se väkisin tarttuu siihen myyjäänkin. Hetken päästä hänkin on naama norsulla ja sieltä tulee ties mitä lipsautuksia.

Väitänkin, että tuo on täysin subjektiivista, kuka kokee minkäkin aliarviointina. Toinen kaipaa että selitetään kuin 5-vuotiaalle, toinen taas vihastuu kun pidetään dorkana. Kolmas ei jaksa välittää eikä häntä kiinnosta oli miten päin tahansa. Tässä mielestäni pitäisi sallia tietynlainen jousto puolin ja toisin. Asiakkaan tulee ymmärtää että myyjäkin on vain ihminen jolla ei ole aina maailman paras päivä, samoin kun myyjän täytyy ymmärtää että asiakkaita on erilaisia ja heilläkin saattaa olla huono päivä.

Se että jotain myyjää vituttaa se että päivät pitkät liikkeessä pyörii pentuja raiskaamassa kitaroita huvikseen ja niitä sitten joutuu hätistelemään ei todellakaan kiinnosta mua asiakkaana,

Ei minuakaan kiinnosta onko asiakkaalla hyvä vai huono päivä, mutta kykenen silti YMMÄRTÄMÄÄN jos häntä reklamoidessa jokin asia ketuttaa. Toisten kunnioittaminen, jousto ja ymmärtäminen ovat nykyajan yhteiskunnassa kadotettuja ominaisuuksia. Kaikki mulle heti nyt ja v*ttu jollei ole kerralla priimaa niin poltan sun puljus ja tapan sun sukus!!! Way to go peeps, way to go!

ja tollasessa ammatissa pitäis myös tällöin kyetä palvelemaan toista asiakasta jollain muulla kuin "ei vittu kiinnosta" -asenteella.

Joo, eihän myyjä saisi purkaa negatiivista fiilistä asiakkaaseen, vaan sitä nyrkkiä pitää puida taskussa ja hammasta purra sitten kun on sen aika. Tämä ei kuitenkaan oikeuta asiakkaita "kiusaamaan" myyjää, sillä sellaisiakin asiakkaita on jotka oikein testaavat mistä myyjä suuttuu tms. Löytyy ihan aikuisikäisistäkin. Samalla kun myyjä kunnioittaa asiakasta, niin kyllä asiakkaan tulee kunnioittaa myyjää ja myymälää. Kunnioitus ei todellakaan ole yksipuolinen seikka.
MJS50
26.05.2009 14:59:56
Kyllähän se niin on, että kun käpy palaa, niin suusta tulee muuta kuin on tarkoitus, pitäisi aina varmistua siitä että aivot ovat käynnissä ennen suun avausta.....Asioiden jälkiselvittelyssä auttaa aina se se miten itse käyttäytyy vastapuolta kohtaan..Erehdyksiä sattuu meille kaikille, kyse onkin siitä miten homma hoidetaan niin että asiakas tulee tyytyväiseksi, siten varmistetaan myös tulevat kaupat.
Minäkö tyhmä,anteeksi,nyt en ymmärrä...
stupidlikeafox
26.05.2009 15:19:00
No voi helvetti et on jäykkää porukkaa....

Ensinnäkin, tämä kyseinen välikohtaus tapahtui n 5 vuotta sitten, eli näin. Ja thredin otsikko oli tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä. Eikö ole teidän mielestä myyjän tyhmyyttä, että lähettää väärän mallisen/värisen kitaran ja ei tajua EMG mikkien eroja? Onko tässä kyse inhimillisestä erheestä vieläkin muka?

Mitä sanot jos tilaisit custom kitaran natural gloss värillä ja kitaran tekijä tekisikin siitä mustan ja vetoaisi inhimilliseen erehdykseen? Nyt sopii kysyä että mistä se inhimillinen virhe johtuu (liikaa kuosii?)

Ja hauskintahan tässä on se että teen parhaillaan asiakas työtä ja keskustelen n 100-200 ihmisen kanssa asioista jotka saavat kuluttajat raivon partaalle(reklamaatioita, henkilökohtaisia yhteydenottoja). Eli se että Tpaidasta en pitänyt on täysin ohi koko pointin. Näinkö annetaan asiantunteva kuva yrityksestä ja pidetään asiakkaat tyytyväisenä? No, kukin päättää sen taholtaan, mua ei enää vähempää vois kiinnostaa tämä tapaus mutta kirjoitin tämän nyt tänne kun threadin näin. Ajattelin että tässä olisi hauska esimerkkitapaus siitä kuinka näitä "inhimillisiä" erheitä sattuu ja ketä vituttaa ja ketä kiinnostaa. Kuluttajaa kustaan silmään jne. Ymmärrän hyvin näitä näkökulmia mutta tää oli meikäläisen tarina, ja kaikista on dokumentit tallella, että näin. Hyvää palvelua sain siis ilmeisesti joidenkin käyttäjien mielestä. Omasta mielestäni en.
oiva tumpeloinen
26.05.2009 15:26:10
bonecrusher: Olen minäkin törmännyt myyjiin (etenkin autokaupoilla) jotka vaikuttavat olevan kovasti koppavia ja ylimielisiä. Silti heidänkin kanssaan on saatu hyviä kauppoja tehtyä ja heidän asenteensa on muuttunut kaupantekohetkellä, kun on malttanut itse esiintyä asiallisesti. Yleensä se oma "hyvä meininki" kun tarttuu muihin. Tämähän toimii myös käänteisesti, eli jos menen naama norsunvi*ulla heittämään piikkejä myyjille ja avaudun ihan joka asiasta sopivan kärkkääseen ja sarkastiseen tyyliin, niin kyllähän se väkisin tarttuu siihen myyjäänkin. Hetken päästä hänkin on naama norsulla ja sieltä tulee ties mitä lipsautuksia.

Mä ymmärrän, että joskus vituttaa asiakaspalvelussa ja huonoimpana vaihtoehtona joskus asiakas saa päällensä sen vitutuksen, minkä edellinen poka sai aikaan. Se on ihan normaalia, ettei aina voi olla hyvä hetki. Mutta kuitenkin mä näkisin, että perusideana olis kuitenkin niin päin, että myyvä osapuoli on se positiivisempi tapaus, jos semmoista pitää erikseen hakea.

Väitänkin, että tuo on täysin subjektiivista, kuka kokee minkäkin aliarviointina. Toinen kaipaa että selitetään kuin 5-vuotiaalle, toinen taas vihastuu kun pidetään dorkana. Kolmas ei jaksa välittää eikä häntä kiinnosta oli miten päin tahansa. Tässä mielestäni pitäisi sallia tietynlainen jousto puolin ja toisin. Asiakkaan tulee ymmärtää että myyjäkin on vain ihminen jolla ei ole aina maailman paras päivä, samoin kun myyjän täytyy ymmärtää että asiakkaita on erilaisia ja heilläkin saattaa olla huono päivä.

Mä en kyllä ymmärrä, miten voi olla vaikeaa selittää jollekin asiaa siten, ettei poka tunne itseään aliarvioiduksi. Jos asiakkaalle puhuu niin kuin normaalisti ihmisille puhutaan, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Kun sille kertoo asian kuin aikuiselle ilman sifistyssanoja, niin menee varmasti suurimmalle osalle perille. Liika selittely pois, kyllä ihmiset osaa sitten kysyä, jos jotain jäi epäselväksi. Pidemmällä olevan taas tunnistaa helposti jo sen esittämästä kysymyksestä. Ne kysyy varmasti semmoista, mistä aloittelijat ei ole kuullutkaan. Niille ne perusjutut on jo niin selviä, ettei niitä kysytä.

Suurin ongelma musiikkiliikkeiden palvelussa tuntuu mun mielestä olevan siinä palvelualttiudessa. Kun jotain menee kysymään, niin kovin monessa paikassa huudetaan vain tiskin takaa, ettei ole tietoa. Eipä siinä sit paljoa huvita kysellä sen enempiä. Samoin liikkeissä kyllä huomaa usein ikäkynnyksen palvelussa. Nykyisin palvelua tuntuu kyllä saavan ihan hyvin, vaikka olisi vain kokeilemassa. Kersana sitä ei kyllä aina meinannut saada, vaikka olis ollut pinkka taskussa valmiina. Sitä kovin usein automaattisesti oletetaan, että kersat vaan kuluttaa aikaansa kun taas vanhemmat on niitä parhaita pokia.

Joo, eihän myyjä saisi purkaa negatiivista fiilistä asiakkaaseen, vaan sitä nyrkkiä pitää puida taskussa ja hammasta purra sitten kun on sen aika. Tämä ei kuitenkaan oikeuta asiakkaita "kiusaamaan" myyjää, sillä sellaisiakin asiakkaita on jotka oikein testaavat mistä myyjä suuttuu tms. Löytyy ihan aikuisikäisistäkin. Samalla kun myyjä kunnioittaa asiakasta, niin kyllä asiakkaan tulee kunnioittaa myyjää ja myymälää. Kunnioitus ei todellakaan ole yksipuolinen seikka.

Ei tietenkään ole. Ja tosissaan vittuilevalle pokalle voi kyllä haistattaa ihan suoraan, kunhan vain pitää huolen, ettei muut kuule sitä.
blaekie
26.05.2009 15:34:07

oiva tumpeloinen: Kersana sitä ei kyllä aina meinannut saada, vaikka olis ollut pinkka taskussa valmiina. Sitä kovin usein automaattisesti oletetaan, että kersat vaan kuluttaa aikaansa kun taas vanhemmat on niitä parhaita pokia.

Eilisen päivän kersa, huomisen päivän potentiaalinen asiakas. Seikka joka tahtoo monelta musalaitemyyjältä ehkä unhoittua.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)