Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vakuutukset
1 2
kupteri
26.05.2009 02:42:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Mites porukalla on kamoille vakuutuksia? Omat kamat on monesti kotivakuutuksen piirissä (vai onko tietoa ettei ois?). Mutta mites sitten yhteiskamat, onko niille haettu joku vakuutus?
 
Entä vastuuvakuutus jos basarikaappi kaatuu jonku sormille (kun joku fani omaa tyhmyyttään konttasi siellä), niin vakuutus korvais sivulliselle sattuneen vahingon minkä yhteiskama teki).
 
Onko tommoisia ja jos on niin mitä luokkaa ne maksaa?
 
Nimim. yhteiskalustoa ois 10k edestä vastuulla ja ne pitäis suojata sen varalta että tapahtuu jotain epämiellyttävää. Ja suojata pitäis vielä samassa tilassa olevat muiden kamat (vaikka ne kotivakuutuksen piirissä ovatkin), jos sattuu tilassa joku vesivahinko tms. (mitä kotivakuutus ei välttämättä korvaa).
 
Kokemuksia? Että tietäis jotain ennenkuin jutskaa vakuutusasiamiehen kanssa ;-)
 
Friday Morning Waterloo @ mbnet | maihinnousu
Pete V.
26.05.2009 03:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kupteri: Hei!
Mites porukalla on kamoille vakuutuksia? Omat kamat on monesti kotivakuutuksen piirissä (vai onko tietoa ettei ois?). Mutta mites sitten yhteiskamat, onko niille haettu joku vakuutus?
Entä vastuuvakuutus jos basarikaappi kaatuu jonku sormille (kun joku fani omaa tyhmyyttään konttasi siellä), niin vakuutus korvais sivulliselle sattuneen vahingon minkä yhteiskama teki).
Onko tommoisia ja jos on niin mitä luokkaa ne maksaa?
Nimim. yhteiskalustoa ois 10k edestä vastuulla ja ne pitäis suojata sen varalta että tapahtuu jotain epämiellyttävää. Ja suojata pitäis vielä samassa tilassa olevat muiden kamat (vaikka ne kotivakuutuksen piirissä ovatkin), jos sattuu tilassa joku vesivahinko tms. (mitä kotivakuutus ei välttämättä korvaa).
Kokemuksia? Että tietäis jotain ennenkuin jutskaa vakuutusasiamiehen kanssa ;-)

 
No, minulla on henk.koht. arvotavaravakuutus trp:iani+tykötarpeita varten, ja on toiminut tyydyttävästi kymmeniä vuosia, ml. yhden täysuudenvaihdon + muutaman rikkoutumisen korjauksen, maksaiskohan 3k jotain reilu 100e/v.
 
Esiintymispaikoilla ja -järjestäjillä, ravintoloilla tms. on erilaisia vahinko- ja vastuuvakuutuksia, mutta niiden kattavuus selviää kyllä viime kädessä vasta vahingon tapahduttua, samoinkuin kyllä kotivakuutuksenkin osalta ...
 
Eli, kyllä varmaan joku ainakin pienempi perusvakuutus kaikilla mausteilla olisi hyvä olla varalla, varsinkin treenikämppää ja omia kuljetuksia silmälläpitäen.
 
teukka
26.05.2009 08:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on oma nuppi ja kaappi vakuutettu suunnilleen 1000€:n arvosta ja vuosimaksu on alta kympin. Tosin samassa paketissa on 2 autoa, 4 henkilöä ja yksi asunto. Kuitenkin kamoille on oma ERILLINEN vakuutus koska kotivakuutus ei korvaa kämpällä olevia kamoja. Saattaa olla yrityskohtaisia erojakin.
Omavastuuu on tietysti mutta vituttaa paljon vähemmän jos kamat katoaa.
 
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
baron
26.05.2009 09:12:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin mun vakuutusyhtiössä on helppo liittää kotivakuutuksen "arvotavaravakuutus" joka korvaa soittimet kuljetti niitä mihin tahansa, mutta jos niillä soittaa, sitten ei, pitää ottaa erillinen vakuutus, jos kamoja kuljettaa siksi, että niillä aikoo soittaa.
Järkeä vai ei?
Miksi kukaan kuljettelisi soittimia ympäri maata/maailmaa, jos ei aio soittaa niillä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
oiva tumpeloinen
26.05.2009 11:13:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotivakuutus kovin usein korvaa tilapäisesti muualle sijoitetun tavaran. Kovin monen tilapäisyyden katsotaan kestävän korkeintaan vuoden. Eli sinänsä monen pelkkä treenikämppäsäilytys menee LAAJAN kotivakuutuksen piikkiin, tosin sen korvauskatto on usein jotain 3000-4000 euron luokkaa. Nuo määräajat, korvauskatot ja se, että korvaako oman yhtiön kotivakuutus yleensäkään mitään, löytyy vakuutusseposteista, jos niitä jaksaa lukea. Sinänsä suosittelisin sitä, koska vakuutusyhtiöistä tuntuu saavan aina eri vastauksen eri käsittelijältä.
 
Toinen vakuutus on tosiaan erillinen arvotavaravakuutus. Eri yhtiöt myöntävät erilaisia vakuutuksia. Se on se kohta, missä kannattaa olla tarkkana. Toiset yhtiöt tarjoavat vakuutusta, mikä korvaa, jos kyseessä ei ole ammattimaisessa käytössä sattunut vahinko. Ts. jos romut hajoaa keikalla, mistä saa liksaa, em. vakuutus ei korvaa vahinkoja. Niiden hinnatkin on sitten tosiaan maltillisia, ei montaa kymppiä maksa vuodessa isommankaan potin vakuuttaminen.
 
Tuosta vakuutuksesta sitten kalliimpi vaihtoehto on vakuutus, mikä korvaa oikeastaan kaiken paikasta ja tilanteesta riippumatta (vakuutuspetos ei kuitenkaan siihen kuulu). Hinta on varmaan jotakuinkin viisinkertainen aiempaan verrattuna, mutta paljon keikkailevalle (ja niistä tienaavalle) aika must juttu.
 
Mutta kannattaa kysyä vakuutusyhtiöistä vaihtoehtoja. Kaikki yhtiöt ei tarjoa kaikkia näitä vaihtoehtoja. Ja vakuutuksen oton jälkeen kannattaa kuvata kaikki romut kunnolla ja pitää mahdolliset kuitit tallessa. On varkaus/palo/tai muussa vastaavassa tilanteessa huomattavasti helpompi todistaa omaavansa jonkin laitteen, jos sitä ei ole enää fyysisesti mahdollista esitellä.
 
kimurantti1
26.05.2009 11:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaisi tietää, että minkälaisia vakuutuksia nimenomaan ammatikseen tätä duunia tekevillä on? Mulla itselläni tulee iso osa elannosta keikkahommista, mutta typeränä mulla ei mitään vakuutuksia tällä hetkellä ole, muuta kuin tuolla keikkapakulla tietysti. Mitään ei ole vielä sattunut, mutta välillä kyllä hirvittää.
baron
26.05.2009 12:13:47 (muokattu 26.05.2009 12:14:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mua kiinnostaisi tietää, että minkälaisia vakuutuksia nimenomaan ammatikseen tätä duunia tekevillä on? Mulla itselläni tulee iso osa elannosta keikkahommista, mutta typeränä mulla ei mitään vakuutuksia tällä hetkellä ole, muuta kuin tuolla keikkapakulla tietysti. Mitään ei ole vielä sattunut, mutta välillä kyllä hirvittää.
 
Ei se oo mulle ammatti mutta soitinarvotavaravakuutus. Siinä on pieni omavastuu mutta ainakin vakuutusehtojen mukaan korvaa melkein mitä vain. Tosin ei oo mitään sattunut eli en tiedä miten käytännössä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pete V.
26.05.2009 12:23:55 (muokattu 26.05.2009 12:38:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: No, minulla on henk.koht. arvotavaravakuutus trp:iani+tykötarpeita varten, ja on toiminut tyydyttävästi kymmeniä vuosia, ml. yhden täysuudenvaihdon + muutaman rikkoutumisen korjauksen, maksaiskohan 3k jotain reilu 100e/v.
 
OK, tarkistin, Pohjolan Mittaturvan Arvotavaravakuutus 2800e, ei omavastuuta, voimassa kaikkialla maailmassa, hinta 90,20/v, sis. alennuksia 9.5%, eli norm. hinta aika tasan 100e/v.
 
En ihan muista miten se täysuudenvaihto 5 v. sitten meni, mutta ei ainakaan kyselty tarkemmin olinko ollut rahakeikalla vai en, mutta vahinkokuvauksesta kyllä selvisi että keikkapaikalla ... kolleega (suht.selvä!) nimittäin rojahti pehmeän nahkatorvilaukkuni päälle torvi sisällä, niin että glockstykki meni klänään, joka pikaoikaistiin seur. päivänä kuntoon korjaamolla solistikeikkaa varten, että pitikin sattua juuri siihen saumaan, ja uskoivat sitten minua kun totesin, ettei enää soi hyvin, ja eiku F-Musiikkiin uutta Bach Stardivariusta valitsemaan ...
 
oiva tumpeloinen
26.05.2009 12:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: OK, tarkistin, Pohjolan Mittaturvan Arvotavaravakuutus 2800e, ei omavastuuta, voimassa kaikkialla maailmassa, hinta 90,20/v, sis. alennuksia 9.5%, eli norm. hinta aika tasan 100e/v.
 
En ihan muista miten se täysuudenvaihto 5 v. sitten meni, mutta ei ainakaan kyselty tarkemmin olinko ollut rahakeikalla vai en, mutta vahinkokuvauksesta kyllä selvisi että keikkapaikalla ... kolleega (suht.selvä!) nimittäin rojahti pehmeän torvilaukkuni päälle torvi sisällä, niin että glockstykki meni klänään, joka pikaoikaistiin seur. päivänä kuntoon korjaamolla solistikeikkaa varten, että pitikin sattua juuri siihen saumaan, ja uskoivat sitten minua kun totesin, ettei enää soi hyvin, ja eiku F-Musiikkiin uutta Bach Stardivariusta valitsemaan ...

 
Pohjolan vakuutus ei kysykään. Se on sinänsä hyvä vakuutus, että se korvaa käytännössä kaiken ilman omavastuuta. Huono puoli on sitten sen hinta. Kuitenkin tuollakin taksalla tuommoisen 10k euron läjän vakuuttaminen maksaa jotain 300 euron pintaan vuodessa. Siihen rahaan joutuu jo välillä miettimään sen tarvetta. Mut paljon keikkailevalle varmasti hyvä vaihtoehto.
 
baron
26.05.2009 13:18:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete V.: OK, tarkistin, Pohjolan Mittaturvan Arvotavaravakuutus 2800e, ei omavastuuta, voimassa kaikkialla maailmassa, hinta 90,20/v, sis. alennuksia 9.5%, eli norm. hinta aika tasan 100e/v.
 
Mun käsityksen mukaan tuo ei korvaa keikoilla sattuineita vahinkoja.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pete V.
26.05.2009 13:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mun käsityksen mukaan tuo ei korvaa keikoilla sattuineita vahinkoja.
 
Saattaapa näin vaikka ollakin, mutta kuten esimerkkini osoittaa, eivät kyllä kyselleet tarkemmin työolosuhteista ... mutta kannatta varoa mahd. sudenkuoppia.
 
Mutta, sitten keikkapaikalla/keikanjärjestäjällä/työnantajalla "on varmaan", siis pitäisi olla joku vahinko/vastuuvakuutus tällaisen varalle, mutta mene ja tiedä, jos oikein kinkkinen väliinputoamistilanne tulisi ...
 
oiva tumpeloinen
26.05.2009 13:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mun käsityksen mukaan tuo ei korvaa keikoilla sattuineita vahinkoja.
 
Mä en nyt noita vakuutusten nimiä muista, mutta Pohjolalla on nimenomaan vakuutus, mikä ei kysele aikaa eikä paikkaa. Hintaluokkakin on jotain tuota luokkaa. Niiltä ei itseasiassa saanut semmoista vakuutusta, mikä olisi halvempi, mutta ei korvaisi keikalla rikkoutunutta. Näin ainakin viime kesänä.
 
Pieni rumpalipoika
26.05.2009 14:02:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä reilu vuosi sitten selvittelin noita hommia aika tarkkaankin. En muista mitä kenelläkin oli, mutta päädyin Turvan vakuutukseen. Seuraavassa huomioita:
 
- moni vakuutustyhtiö tulkitsee keikkailun aina ammattimaiseksi toiminnaksi (sai rahaa tai ei), joten pitäisi olla ammattilaisvakuutus
- muistaakseni ainoa vakuutustyhtiö oli juuri tuo Turva, jonka vakuutus korvaa myös autosta ja peräkärrystä viedyt kamat
- keikkapaikoilta nyysityt kamat korvataan vain, jos varkaus pystytään osoittamaan murtojälkien perusteella tai silminnäkijähavainnoilla
 
Mun näkökulmasta todennäköisin paikka, josta kamoja viedään, on nimenomaan keikkareissut ja siellä joko auto tai keikkamesta. Treenis on sen verran pommin varma paikka, ettei sieltä ihan heti kamat lähde.
 
Ja muistaakseni juuri tuo Turva oli ainoa, joka ei tulkinnut satunnaista keikkailua ammattimaiseksi toiminnaksi ja korvaa myös autoista viedyt tavarat. Autoista viedyissä omavastuu oli selvästi korkeampi, mutta parempi kuin ei korvausta lainkaan.
 
Voin tuossa yrittää myöhemmin etsiä ne vakuutuspaperit. Tämä Turvan vakuutus on alle satasen vuodessa ja korvaussummana maksimi jotain 8000e. Omavastuu n. 100e paitsi autossa muistaakseni 10% korvaussummasta.
 
Erikoinen juttu oli muuten, että ammattilaisvakuutuksiinkaan osa puljuista ei tarjonnut korvauksia autoista vietyihin kamoihin. Ja ne maksaa ja omavastuut on ihan eri luokkaa, kuin näissä kotivakuutuksien kylkiäisissä.
 
Rummut nurin ja nussimaan!
oiva tumpeloinen
26.05.2009 14:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni rumpalipoika: Erikoinen juttu oli muuten, että ammattilaisvakuutuksiinkaan osa puljuista ei tarjonnut korvauksia autoista vietyihin kamoihin. Ja ne maksaa ja omavastuut on ihan eri luokkaa, kuin näissä kotivakuutuksien kylkiäisissä.
 
Taisi tuossa kymmenisen vuotta sitten suurin osa vakuutusyhtiöistä karsia noita autokorvauksia, kun niin kovin monelta pöllittiin jatkuvasti läppäreitä, aurinkolaseja ja kännyköitä autosta. Tietnekin ne oli jätetty näytille kojepaneelin päälle tai läppäri takapenkille.....
 
Y3J
11.07.2009 21:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä kävi treenikämpällä helvetinmoinen vesivahinko ja meni paljon, paljon tavaraa paskaksi. Itseltäni meni lähinnä pedaalilauta, jonka juuri vein treenikselle. Olin kasannut laudan kotona ja se oli vain käymässä treeniksellä, niin eikö tuo silloin mene kotivakuutuksen piikkiin?
 
'tuttaa kyllä jos menee usean sadan euron pedaalit rikki ilman, että niitä kukaan korvaisi. Tosin aivan treeniksen lähellä oli putkiremontti menossa ja siellä oli putki halennut, joten eikö silloin rakennusfirman vakuutusyhtiökin ole vastuussa tapahtuneesta?
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
oiva tumpeloinen
11.07.2009 21:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: Meillä kävi treenikämpällä helvetinmoinen vesivahinko ja meni paljon, paljon tavaraa paskaksi. Itseltäni meni lähinnä pedaalilauta, jonka juuri vein treenikselle. Olin kasannut laudan kotona ja se oli vain käymässä treeniksellä, niin eikö tuo silloin mene kotivakuutuksen piikkiin?
 
Jos sulla on laajennettu kotivakuutus, niin yleensä kyllä.
 
'tuttaa kyllä jos menee usean sadan euron pedaalit rikki ilman, että niitä kukaan korvaisi. Tosin aivan treeniksen lähellä oli putkiremontti menossa ja siellä oli putki halennut, joten eikö silloin rakennusfirman vakuutusyhtiökin ole vastuussa tapahtuneesta?
 
Riippuu, mistä roikkuu. Eli siitä, onko byggalla haljennut vesiputki aiheuttanut sen teidän vedenpaisumuksen. Jos siitä ei ihan kohdalla näy jälkeä, niin voi olla pienen taistelun takana.
 
Y3J
11.07.2009 21:15:14 (muokattu 11.07.2009 21:35:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Riippuu, mistä roikkuu. Eli siitä, onko byggalla haljennut vesiputki aiheuttanut sen teidän vedenpaisumuksen. Jos siitä ei ihan kohdalla näy jälkeä, niin voi olla pienen taistelun takana.
 
Kuulema oli hajonnut putki kohdalta johon eivät olleet vielä aivan kaivaneet, mutta rakennustyömaan vesipumppu oli rikki joten heidän piikkiinsä käytännössä mennyt. Eli huonosti oli varotoimet hoidettu.
 
Helvetin mukavaa oli kyllä astua treenikämppään ja todeta, että usean tonnin arvosta kamaa mennyt paskaksi. Kyllä tästä on pakko ainakin jotain rahaa koittaa repiä ulos.
 
E: piti ottaa puhelu taloudesta vastaavalle ja kyllähän meillä onneksi laajennettu kotivakuutus löytyy, eli ei ainakaan aivan nollille tule jäätyä. Pitänee aloittaa taistelut vakuutusyhtiön kanssa heti maanantaina.
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
oiva tumpeloinen
11.07.2009 22:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: Kuulema oli hajonnut putki kohdalta johon eivät olleet vielä aivan kaivaneet, mutta rakennustyömaan vesipumppu oli rikki joten heidän piikkiinsä käytännössä mennyt. Eli huonosti oli varotoimet hoidettu.
 
Helvetin mukavaa oli kyllä astua treenikämppään ja todeta, että usean tonnin arvosta kamaa mennyt paskaksi. Kyllä tästä on pakko ainakin jotain rahaa koittaa repiä ulos.
 
E: piti ottaa puhelu taloudesta vastaavalle ja kyllähän meillä onneksi laajennettu kotivakuutus löytyy, eli ei ainakaan aivan nollille tule jäätyä. Pitänee aloittaa taistelut vakuutusyhtiön kanssa heti maanantaina.

 
Jos saat ne menemään sen rakennusfirman tiliin, niin se on sulle sinänsä paree, että silloin sulla jää omavastuut maksamatta. Mut kannattaa soitella sinne ja keskustella asiasta.
 
Y3J
11.07.2009 22:44:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Jos saat ne menemään sen rakennusfirman tiliin, niin se on sulle sinänsä paree, että silloin sulla jää omavastuut maksamatta. Mut kannattaa soitella sinne ja keskustella asiasta.
 
Joo, tämä on selvä homma. Vähän kuumottaa kun treenis oli koulurakennuksen yhteydessä ja remppaa teki Oulun Kaupunki, että millaisten byrokratiarattaiden kautta tuota korvausta tulisi lähteä hakemaan. Toisaalta koulukin voi olla jonkinlaisessa korvausvelvollisuudessa, joten jospa rehtorin/isännöitsijän kanssa keskustelisin ensin asiasta.
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
69
12.07.2009 04:20:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä tuota kamaa on kertynyt nurkkiin vähän enemmän kuin joskus olin ajatellut ja sitä myöten tullut varmistettua edes jonkinlainen turva niille.
Kaikki kun on katoavaista ja hajoavaista, vahinkojakin sattuu.
Monista vakuutusyhtiöistä tiedustelin muutamia vuosia sitten erilaisia vaihtoehtoja, mutta mikään yhtiö ei osannut tarjota soittimille suunnattua vakuutusta. Ainoa vaihtoehto jota minulle tarjottiin oli "ammattivälineet ammattikäytössä".
Ja luonnollisestikin sinut luokitellaan ammattilaiseksi, jos keikasta jotain maksetaan...
 
Itsellä kotivakuutuksen piiriin mahtuu soittimia 1700e asti ja sitten erilliseen vakuutukseen on ilmoitettu lista vehkeistä hintoineen. Itsellä vakuutusarvo soittimilla/vehkeillä on 20 000e ja vuosimaksua kertyy vajaa 200e/vuodessa.
Vakuutus korvaa kuitenkin keikalla rikkoutuneen kitaran/vahvistimen/mitä vain, jos kyseessä on vahinko. Esim. jos horjahtaa kitara kourassa on vahvistimen päälle kaataen fullstackin ja onnistuu pamauttamaan nupista käyttösavut ulos ja kitaran päreiksi, niin vakuutus korvaa. Ainakin paperilla. =)
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa. Panemme kovempaa kuin isäsi. Rendez-Vous.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «