Kusperi 06.04.2009 15:11:08 (muokattu 06.04.2009 15:14:28) | |
---|
Tervehdys, tarvitsisin kokeneemmilta hieman ohjastusta akustisen basson ostoon. Mistä niitä siis kannattaa ostaa (Suomesta??) ja mitä hintaluokkaa kannattaa katsella saadakseen kelpohyvän basson. Tuossa osui äkkiseltään silmään Landolan BC5000 Soitin Laineelta(Linkin laitto ei tunnu onnistuvan mutta helposti se sieltä löytyy muista bassoista), elikkä onko kenelläkään kyseisestä tai yleensä landolasta kokemusta. Kiinnostusta tosin itselläni olisi nauhattomaan bassoon, joten jos jollain on semmosista kerrottavaa niin kuuntelen mielelläni! -Kiitoksia |
Teijo K. 06.04.2009 15:18:36 | |
---|
Kusperi: Tervehdys, tarvitsisin kokeneemmilta hieman ohjastusta akustisen basson ostoon. Mistä niitä siis kannattaa ostaa (Suomesta??) ja mitä hintaluokkaa kannattaa katsella saadakseen kelpohyvän basson. Tuossa osui äkkiseltään silmään Landolan BC5000 Soitin Laineelta(Linkin laitto ei tunnu onnistuvan mutta helposti se sieltä löytyy muista bassoista), elikkä onko kenelläkään kyseisestä tai yleensä landolasta kokemusta. Kiinnostusta tosin itselläni olisi nauhattomaan bassoon, joten jos jollain on semmosista kerrottavaa niin kuuntelen mielelläni! -Kiitoksia Akustisia mulla on ollut parikin. Halpiksia. Fenix ja nyt on Ibanez tossa. Kyllä niillä himassa soittelee ja tossa Ibanezissa on ihan kelpo soundikin, noin mikitettynä. Mihin käyttöön sitä ajattelit? Himasoitteluun vai bändin kanssa? Mites se vahvaripuoli jos bändin kanssa? Aina saa kärsiä ja hävetä. |
PasiB 21.05.2009 09:28:18 | |
---|
Nostellaanpas tätä, tarkoitus olisi hankkia akubasso hintaluokassa 400 egeä. Suosituksia? Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
UncleZ 21.05.2009 11:41:52 | |
---|
Jos suinkin mahdoliista niin kannattaa koesoittaa mahdollisimman monta merkkiä ja mallia, kalliittenkin seassa on susia ja päinvastoin. Akustisten bassojen kopat on aika hurjan kokoisia ja sen takia niitä pitää mallata myös syliin. Ja jos meinaat ottaa keikoille, niin laukulla on merkitystä. Elä ihmeessä laita bassoasi johonkin gigbagiin. Kävin muutamia vuosia sitten Landolan tehtaalla soittelemassa ja teki kyllä mieli ostaa, mutta kuljetus osoittautui ongelmaksi, kotelo oli melkein ruumisarkun kokoinen ja se ois pitänyt lähettää toiselle puolelle maapalloa lentorahtina. Saundit oli hyvät, lämpökäsitellyssä puussa on ideaa. Nykyään käytössä on Maple Leaf, mut se on sen verran pienikokoinen, ettei laukkua ole löytynyt, muuten ihan käyttökelpoinen peli sen jälkeen kuin laskin tallaa 5mm. Ilmeisesti n. 200e arvoinen kaupassa. Gibson/Epiphone kannattaa tsekata, ne tuntui toimivan ainakin meikäläisen hyppysissä, ja malleja löytyy monesta hintaluokasta. Kokeilin muutama päivä sitten Ovation NSB778-GFT, ihan hyvä ja istuu sylissä niin kuin pitääkin, mutta liki 3000 taalaa. Halvempiakin malleja heiltä löytyy, mutta ei ole sattunut kohdalle. Akustinen kitara mulla on (Ovation) Applause vuodelta -91 ja olen ollut siihen tyytyväinen, mutta vastaavia bassoja en ole nähnyt missään liikkeessä. Jos akustisia keikkoja tulee enemmän, niin alan varmaan kosiskelemaan noita pyöreäkoppaisia malleja. |
Merdish 21.05.2009 12:33:22 (muokattu 21.05.2009 12:34:20) | |
---|
Ankeita vehkeitä. En ite ostais sellasta muutakun koristeeksi. Akustisena soitettuna ääni ei riitä edes akustisen kitaran kanssa ja vahvistimeen soitettuna saundaa huonommalle kun sähköbasso. Tosin on mullakin vaikeet aikani ollut, ja oon harkinnut joskus akustisen basson ostoa. Ibanez oli ykkössijalla. Niissä on varmasti hyvä hinta ja laatu. www.mikseri.net/ose |
rattledad 21.05.2009 12:36:20 (muokattu 21.05.2009 12:50:57) | |
---|
Merdish: Ankeita vehkeitä. En ite ostais sellasta muutakun koristeeksi. Akustisena soitettuna ääni ei riitä edes akustisen kitaran kanssa ja vahvistimeen soitettuna saundaa huonommalle kun sähköbasso. Tosin on mullakin vaikeet aikani ollut, ja oon harkinnut Ibanezin akustista bassoa. Niissä on varmasti hyvä hinta. Hyvältä kuulostaa minusta, mutta Lindgrenin basso ei taida olla Ibanez... http://www.myspace.com/mirjamakelatrio E: Noissa alkupään suomeksi lauletuissa on akustinen bassokitara. Parissa viimeisessä kuuluisi olevan kontra. "Tommy Tedesco. The guy was a studio ace for many years, but he didn't take himself too seriously. I remember an article in guitar player where he describes playing ironic, moronic and bullshonic scales over a chord progression." |
Mange 21.05.2009 13:07:18 | |
---|
Valitsisin itse nauhattoman version jos sellainen olisi pakko hankkia, mutta ostaisin kyllä mieluummin kontran... Kokemusta näistä ei ole enemmän kuin että olen kokeillut muutamia merkkejä ja malleja musiikkikaupoissa. Muutamia niistä on vaikuttanut ihan hyviltä, mutta niin kun sanottu yllä, äänenvoimakkuus ei riitä mihinkään jos kitara ei ole mikitetty. |
PasiB 21.05.2009 14:51:40 | |
---|
Mange: Valitsisin itse nauhattoman version jos sellainen olisi pakko hankkia, mutta ostaisin kyllä mieluummin kontran... Kokemusta näistä ei ole enemmän kuin että olen kokeillut muutamia merkkejä ja malleja musiikkikaupoissa. Muutamia niistä on vaikuttanut ihan hyviltä, mutta niin kun sanottu yllä, äänenvoimakkuus ei riitä mihinkään jos kitara ei ole mikitetty. Jees, kontra olisi ihan maukas vaihtoehto, mutta ei taida tolla 400 egen budjetilla sellaista saada. Tosin en osaa edes soittaa kontraa, oppiskohan tuon vielä näin viiskymppisenä. Tarkoitus olisi nimenomaan soittaa ilman vahvistinta, eli eipä tainnut akubasso olla kovin hyvä idea. No, huomenna musiikkiliikkeeseen testaamaan. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
JaS 21.05.2009 15:19:08 | |
---|
Akustinen basso taitaa olla lähinnä saundin takia olemassa. Ei niistä akustisesti oikeen sitä botnea lähde. Plekulla saattaa saada kivan tsingin jonnekkin akustisen kitaran taustalle. Jos pitää saada basso kuuluviin jossain tilanteessa, jossa ei ole sähköä käytössä, niin suosittelen ostamaan jonkun pienen patteritoimisen bassostyrkkarin. Itsellä on Micro cuben Bass RX ja sillä on kiva soittaa poikien kanssa puistossa ja saa basson kuuluviin akustisen kitaran alta. Laite vielä soi n. 14h kuudella AA-paristolla. Tai sitten se kontra... Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
JaS: Tai sitten se kontra... Juuri näin Old Time Rock'n'Roll |
poppamies 28.05.2009 23:24:31 | |
---|
G strings are for strippers! |
PasiB 29.05.2009 08:40:02 (muokattu 29.05.2009 08:42:50) | |
---|
poppamies: Tuolta löytyy sekä akustisia bassoja ja kontria edullisesti... http://www.abertone.com/new_fi.htm Noita akubassoja oli Huuto.netissäkin myytävänä. Onko kellään kokemusta millaisia ne on laadultaan? Sivut ja pohjat pajua? Enpä ole aiemmin moisiin puihin soittimissa törmännyt. Huuto.netin ilmoituksen mukaan puut on vaahteraa. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
Teijo K. 29.05.2009 10:06:49 | |
---|
PasiB: Noita akubassoja oli Huuto.netissäkin myytävänä. Onko kellään kokemusta millaisia ne on laadultaan? Sivut ja pohjat pajua? Enpä ole aiemmin moisiin puihin soittimissa törmännyt. Huuto.netin ilmoituksen mukaan puut on vaahteraa. Hinnan perusteella normi kiinanritsoja. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
PasiB 29.05.2009 17:31:22 | |
---|
Teijo K.: Hinnan perusteella normi kiinanritsoja. Näin varmaan on. Saattapi olla, että testaamatta ei uskalla hankkia. Tällä hetkellä mietteissä on Ibanezin Ibanez AEB10EDVS malli. Kunhan paikallinen kauppamies saa tuollaisen hyllyyn, niin sitten testaamaan. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
Teijo K. 29.05.2009 17:47:55 | |
---|
PasiB: Näin varmaan on. Saattapi olla, että testaamatta ei uskalla hankkia. Tällä hetkellä mietteissä on Ibanezin Ibanez AEB10EDVS malli. Kunhan paikallinen kauppamies saa tuollaisen hyllyyn, niin sitten testaamaan. Mulla on tosta se AEB8E-BK, ihan jees peli. Hauska soundi vahvistettuna ja yksin tolla soittelee himassa akustisestikin. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
rattledad 29.05.2009 23:17:54 | |
---|
Sivut ja pohjat pajua? Enpä ole aiemmin moisiin puihin soittimissa törmännyt. Kuvan akubasson loimukuvioinen kansipuu ei varmaan myöskään ole kuusta. "Tommy Tedesco. The guy was a studio ace for many years, but he didn't take himself too seriously. I remember an article in guitar player where he describes playing ironic, moronic and bullshonic scales over a chord progression." |
PasiB 04.06.2009 18:20:53 (muokattu 05.06.2009 12:36:17) | |
---|
Näinhän siinä sitten kävi, että ostin Ibanez AEB10EDVS basson. Ihan kiva vehje, pientä viilausta kun tekee, niin saa tatsin mieleisekseen. Akustinen soundi ei tosiaan ole kovin iso, mutta vahvistettuna todella mielenkiintoinen. Mitenhän mahtaisi flätit toimia? Edti: Poistettu turha kommentti lakkausvirheestä, oli vain jotain liimaa jäänyt kanteen. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
Commoni 27.08.2009 17:15:42 | |
---|
Saakos tällaisia mistä Helsinkiläisistä kaupoista? Ajattelin tämän vuoden puolella käydä sellaisen ostamassa... |
PasiB 27.08.2009 19:47:10 | |
---|
PasiB: Näinhän siinä sitten kävi, että ostin Ibanez AEB10EDVS basson. Ihan kiva vehje, pientä viilausta kun tekee, niin saa tatsin mieleisekseen. Akustinen soundi ei tosiaan ole kovin iso, mutta vahvistettuna todella mielenkiintoinen. Mitenhän mahtaisi flätit toimia? Edti: Poistettu turha kommentti lakkausvirheestä, oli vain jotain liimaa jäänyt kanteen. Laitoin sitten flätit ja siinäpä se, passaa kuin ottatukka sikainfluenssalle. Tein myös uuden tallapalan luusta, tämäkin vain pelkkää plussaa. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |