Aihe: Audiokone 1000-2000 euroa?
1 2 3 4 5 6 7
Ziggy Bubba
25.05.2009 13:32:59

Kukaan ei ole tarjonnut Vistaa musakäyttöön, mikä on toki täysin ymmärrettävää. Tuo käyttis on vaan aivan täysi susi varsinkin musahommissa. Vistan vaatima tuunaaminen, on jo aivan omalla tasollaan. Tuota käyttistä en voi suositella kellekään, vaikka uutta PC:tä ostaessa tuolta "virukselta" on vaikea välttyä...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Velli
25.05.2009 14:07:04
Kyllä mäkin iMaccia suosittelen. Ihan vaan sen vuoksi että ketjun aloittaja halusi helppotoimisen koneen ilman turhaa säätämistä. Hommasin oman iMaccini 2v. sitten ja sitä ennen yritin tehdä hommia PC:llä. PC:n kanssa joutui koko ajan säätämään jotain ajureita ja pahimpana ongelmana olivat virukset. Joku itse itseään päivittävä ilmainen virustorjuntaohjelma siinä oli, mutta siltikin kone meni 3 vuoden aikana 2 kertaa niin solmuun viruksista (ja varmaan jostain muustakin moskasta), että käyttis täytyi asentaa uudelleen.

Myönnän että olen täysin avuton koneiden kanssa. Idiootille täytyy olla idioottivarma kone ja sen vuoksi työskentelen macilla. Näiden kahden vuoden sisällä, mitä olen imaccia käyttänyt, ei ole ilmennyt vielä mitään onglemia lukuunottamatta paria kertaa, jolloin joku ohjelma on jämähtänyt ja se on täytynyt pakkosulkea ja avata uudestaan. Kaikki lisälaitteetkin (esim. äänikortti, tulostin, langaton tukiasema, midikeyb.) olen saanut kytkettyä ilman mitään ongelmia. PC:llä homma oli jostain syystä paljon hankalampaa. Aina täytyi jostain ihme valikoista säätä jotain asetuksia ennen kuin homma alkoi pelittää. Jos osaisin säätää koneiden kanssa, niin silloin varmaan käyttäisin PC:tä sen halvan hinnan vuoksi. Macissa maksan itse mieluusti vähän extraa varmatoimisuudesta.

Ai niin ja sen Logic Studion laillisen täysversion saa tosiaan johonkin 250E:oon, eli sekään ei ole kovin paha satsaus.
Cathi777
25.05.2009 22:47:40

mr.bungle: Tietoturvan suhteen on kyllä käärme piipussa. Useimmilla mäkkikäyttäjillä on asenne, että virukset on Windows-maailman ilmiö. Kuitenkin jo nyt voisin kirjoittaa Java-appletin joka verkkosivulla vieraillessasi voisi tietämättäsi tehdä kaikenlaisia koiruuksia koneellasi. Ei tarvita kuin yksi kunnon virus, niin Mac-kansa olisi polvillaan, ja sen jälkeen kaikilla on virussuojat asennettuna.

Tähän voi esittää sen ikuisen kysymyksen siitä, että miksi sitten niitä viruksia ei ole? Mäkkien myynti on koko ajan ollut tasaisessa nousussa, että ei se myyntimääristä voi olla kiinni. Eihän sitä tietenkään samaa määrä voisi kuvitella olevankaan kuin Windowsille, mutta kun ei ole edes sitä yhden yhtä. Se on kieltämättä aika outoa.
Only pop music can break my heart...
JPQ
26.05.2009 14:58:29

Cathi777: Tähän voi esittää sen ikuisen kysymyksen siitä, että miksi sitten niitä viruksia ei ole? Mäkkien myynti on koko ajan ollut tasaisessa nousussa, että ei se myyntimääristä voi olla kiinni. Eihän sitä tietenkään samaa määrä voisi kuvitella olevankaan kuin Windowsille, mutta kun ei ole edes sitä yhden yhtä. Se on kieltämättä aika outoa.

mäkistit on erilaisia ihmisinä.:) ja toisaalta historialliset syyt (eli eivät ole vuosiin päteneet) joskus oli varmaan osin se että ymmärtääkseni applelle piti maksaa että sai tehdä ohjelmia koneille. Ei vain dokumentaatiosta ja työkaluista vaan muutenkin näin olen jostain ymmärtänyt.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lennu
26.05.2009 15:00:05

JPQ: mäkistit on erilaisia ihmisinä.:) ja toisaalta historialliset syyt (eli eivät ole vuosiin päteneet) joskus oli varmaan osin se että ymmärtääkseni applelle piti maksaa että sai tehdä ohjelmia koneille. Ei vain dokumentaatiosta ja työkaluista vaan muutenkin näin olen jostain ymmärtänyt.

Kyllä, ja sehän on vain ja ainoastaan hyvä asia.
Ziggy Bubba
26.05.2009 15:02:43 (muokattu 26.05.2009 15:05:35)

JPQ: mäkistit on erilaisia ihmisinä.:)

Yksi syy, mistä ei lopulta niin hirveästi puhuta, on varmasti myös käyttöjärjestelmien rakenteessa. Monet asiasta enemmän ymmärtävät ovat sanoneet, että Windowsin ongelmat johtuvat todella suurelta osin sen rakenteesta, joka ei tietoturvan kannalta ole ollut ihan ideaalinen.

Ehkä Macille on vaan vaikeampi tehdä viruksia?
MikaelmIK
27.05.2009 06:29:29 (muokattu 27.05.2009 06:29:45)
"Ai niin ja sen Logic Studion laillisen täysversion saa tosiaan johonkin 250E:oon, eli sekään ei ole kovin paha satsaus."

Mistäs verkkokaupasta noin? Thomannilla katoin niin joku 389 oli, en löytänyt googlella muita kauppoja mis ois ton alle.
HTMono
27.05.2009 08:19:58
Mistäs verkkokaupasta noin? Thomannilla katoin niin joku 389 oli, en löytänyt googlella muita kauppoja mis ois ton alle.

http://www.dv247.com/invt/45995/ ainakin. Briteistä sai muutamasta eBayn kautta myyvästä liikkeestä pariin kolmeen sataan. Itsehän tilasin helmikuussa Logic Studion itselleni 180 eurolla ;)
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Nitrodelay
27.05.2009 08:55:34

Jos musa-PC:tä mielii edullisesti niin tuolta kannattaa katsoa:
http://www.mindfactory.de/

Tilasin omani tuolta ja homma pelaa kelvosti.
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon....
Velli
27.05.2009 10:56:58 (muokattu 27.05.2009 10:58:44)

Tuossa näyttäisi punnan nykykurssilla saavan 280E:oon:

http://cgi.ebay.co.uk/APPLE-LOGIC-S … 240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Halvemmallakin saa varmasti. Monesti olen nähnyt yritysten myyvän sitä noin 230E:oon.
JPQ
27.05.2009 11:57:45

sikki-six: Yksi syy, mistä ei lopulta niin hirveästi puhuta, on varmasti myös käyttöjärjestelmien rakenteessa. Monet asiasta enemmän ymmärtävät ovat sanoneet, että Windowsin ongelmat johtuvat todella suurelta osin sen rakenteesta, joka ei tietoturvan kannalta ole ollut ihan ideaalinen.

Ehkä Macille on vaan vaikeampi tehdä viruksia?

Osin kyllä totta ymmärtääkseni eli vähemmän reikiä. Ja oli mitä tässä ekan kerran eläsessäni Gimpin kanssa mac os xää käyttelin aikas jouhevakin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
zekeode
27.05.2009 18:20:45 (muokattu 27.05.2009 18:34:21)

Kun haetaan kohtuullisella budjetilla äärimmäisen hiljaista ja tehokasta konetta:

Niin tässäpä yksi esimerkki Jimmsin tämän hetken hintojen mukaan laskettuna (kaikkia tuotteita varastossa):

Kotelo ja jäähdytys:

Antec P182B ATX-tornikotelo,, 4x5.25, 7x3.5, Gun Metal, ei virtalähdettä - 126.00 Eur
Äänenvaimennusmatto Pax Mate 2 - 17.00 Eur
4 x Nanoxia Laitetuuletin 120 x 120 FX+12-1250, PWM -säätimellä 45.60 Eur (11.40e kpl)
Zalman Tuuletinsäätöpaneeli ZM-MFC1 Plus, musta 33 Eur

Nanoxian tuulettimet siitä syystä, että kehutut Noctuan mallit eivät vaan ole hiljaisia. Lisäksi noissa Nanoxian tuulettimissa on paremmat kumiset kiinnitykset, ja eivät tästä syystä resonoi. Laitetuulettimille oma säädinpaneeli koneen eteen. Yksi noista neljästä tuulettimesta menee prosessorille, ja loput kolme kotelon omia. Niin ja kotelossa tulee kyllä kolme tuuletinta, mutta ne eivät ole hiljaisia.

Virtalähde:
Corsair 520W 520HX ATX2.2-Virtalähde (modulaarinen) - 94.90 Eur
Modulaarinen siitä syystä, että ylimääräiset johdot saa pois, ja tästä syystä ilma kiertää kotelossa paremmin, ja kone pysyy viileämpänä. Muutenkin äärimmäisen hiljainen poweri-

Prosessori ja Jäähdytys:

Intel CORE 2 QUAD Q9550 2.83GHz - 161 Eur

Neljä ydintä....tuplasti enemmän tehoa kuin dualcoressa :)

Prosessorijäähy Thermolab Baram (AM2/AM2+/LGA775/LGA1366) (Uutuus!) 49.00 Eur
+ tuuletin Nanoxia Laitetuuletin 120 x 120 FX+12-1250, PWM -säätimellä

Emolevy:

Asus P5Q Pro, ATX, s775, IP45, DDR2, GBLAN,,8-CH Audio 115.00 Eur

Muisti:

2 x A-Data 4GT Dual-kit DDR2 800MHz (PC-6400), Gaming Experience, 5-5-5-12 98e (49e kpl)

8GB siitä syystä, että muistia ei vaan voi olla liikaa, ja satsaus tulevaisuuteen, kun 64-bittiset sovellukset yleistyvät vauhdilla.

Näytönohjain:

Palit GF 9500 GT PCIE 512M DDR2 HDMI SILENT - 59 Eur

Passiiviinen (ei tuuletinta). Ei mikään pelikäyttöön tarkoitettu. Tietääkseni tukee CUDA:a, joten tästäkin vain irtoaa hyötyä tulevaisuudessa.

Kiintolevy(t):

2 x 1TB Samsung Spinpoint F1, 3.5", SATAII/300, 32MB, 7200RPM - 164.00 Eur (82e kpl)

Optinen asema:

Samsung DVD+/-RW DL LS 22x, SATA, musta, bulk 26 Eur

Näppäimistö:

Microsoft Digital Media Keyboard 3000, USB. 34 Eur

Paljon hyödyllisiä pikanäppäimiä (grafiikka/musiikki) ja lisäksi edullinen. Matalampi profiili kuin normaalissa näppäimistössä. Aikaisemmin omistanut 3 flat näppistä, ja tämä pesee kyllä 5-0, vaikka onkin isompi.

Hiiri:

Razer DeathAdder, 3G Infrapunasensori 38.00 Eur

Joku voisi ilkkua, että "halvempikin riittää, ja tuo on pelaajille suunnattu!" Paskat sanon minä. Hiiren pitää liikkua kevyesti, ja oltava tarkka. Mitä enemmän hiplaa hiirellä pieniä yksityiskohtia, niin sitä enemmän osaa arvostaa. Langatonta hiirtä en suosittele.

Käyttöjärjestelmä:

Tämä on kaikkein vaikein valita, kun Windows 7 on tulossa vuoden lopulla. Itselläni 64-bit Vista ja kaksi vuotta toiminut moitteetta. 32-bittisellä XP:llä koneen tehoja menee hukkaan, ja XP 64:n voi unohtaa.

Jos ei mene sormi suuhun, niin Windows 7 RC1 - 64bit on tällä hetkellä hyvä ja ilmainen valinta (ensi kesään asti)

Hinta 1060,50 Euroa (ilman käyttöjärjestelmää ja näyttöä)

Näyttö:

24" BenQ TFT G2410HD - 189e
karkki
27.05.2009 18:41:50

zekeode: Jos ei mene sormi suuhun, niin Windows 7 RC1 - 64bit on tällä hetkellä hyvä ja ilmainen valinta (ensi kesään asti)

Tähän sellainen täsmennys, että vaikka RC toimii ensi kesään asti, se alkaa maaliskuusta lähtien sammuttelemaan itseään, muistaakseni aina kahden tunnin käytön jälkeen. Eli sen sen parasta ennen -päiväys tulee vastaan maaliskuussa.
Seuraavasta en mene valalle, mutta käsittääkseni RC:n voi aikanaan päivittää temppuilemalla maksulliseen versioon. Temppuilu = asennuslevyn sisältö kopioidaan kiintolevylle ja muokataan yhdestä ini-tiedostosta versionumeroa. Tästä pitäisi olla ihan virallisilla Microsoftin tukisivuillakin juttua.
Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
zekeode
27.05.2009 18:46:15

karkki: Tähän sellainen täsmennys, että vaikka RC toimii ensi kesään asti, se alkaa maaliskuusta lähtien sammuttelemaan itseään, muistaakseni aina kahden tunnin käytön jälkeen. Eli sen sen parasta ennen -päiväys tulee vastaan maaliskuussa.
Seuraavasta en mene valalle, mutta käsittääkseni RC:n voi aikanaan päivittää temppuilemalla maksulliseen versioon. Temppuilu = asennuslevyn sisältö kopioidaan kiintolevylle ja muokataan yhdestä ini-tiedostosta versionumeroa. Tästä pitäisi olla ihan virallisilla Microsoftin tukisivuillakin juttua.

Kiitos täsmennyksestä.

Katsoin mitä Mac mahtaa tarjota samoilla spekseillä. Mac Pro (Quad core) ja 24" näytöllä: 3.733,00 EUR
Ziggy Bubba
27.05.2009 19:59:47

zekeode: Katsoin mitä Mac mahtaa tarjota samoilla spekseillä. Mac Pro (Quad core) ja 24" näytöllä: 3.733,00 EUR

Tää on taas tätä. Windows PC:n ja OS X Macin vertaaminen puhtaasti teholukemilla on yhtä tyhjän kanssa. Applen koneet on kasattu hyvin yhteen sopivista osista ja niitä pyörittää mainio käyttöjärjestelmä - varsinkaan tuohon jälkimmäiseen ei Winukka-tornilla päästä.
zekeode
27.05.2009 20:27:05

sikki-six: Tää on taas tätä. Windows PC:n ja OS X Macin vertaaminen puhtaasti teholukemilla on yhtä tyhjän kanssa. Applen koneet on kasattu hyvin yhteen sopivista osista ja niitä pyörittää mainio käyttöjärjestelmä - varsinkaan tuohon jälkimmäiseen ei Winukka-tornilla päästä.

Voinhan se niinkin olla. Kuitenkin Maceja myydään erilaisilla kokoonpanoilla, joten pakko niissäkin on tehoeroja oltava, ja joku keino verrata PC + Win kokoonpanoihin? Harmitti 2v sitten, kun oman quadin kasasin, että iMacista ei ole quad versiota... Siihen aikaan 24" iMac oli halpa. Nyt noi hinnat on täyttä ryöstöä. Ehkäpä uutta mallistoa on tulossa, mutta noita nykyisiä en ostaisi.
esprit de corps
27.05.2009 20:32:10
Hei, tästähän tuli Digitoday!

iPhone mainittu. Ja virus, joka on oikeesti mato. Jota ei oikeesti ole.
Ziggy Bubba
27.05.2009 21:04:44 (muokattu 27.05.2009 21:06:02)

zekeode: Voinhan se niinkin olla. Kuitenkin Maceja myydään erilaisilla kokoonpanoilla, joten pakko niissäkin on tehoeroja oltava, ja joku keino verrata PC + Win kokoonpanoihin?

Tottakai. Homma ei vaan ole yhtä yksinkertainen kuin teholukemien listaaminen.

Ensinnäkin täytyy muistaa myös laskea PC-koneen mukaan sekvensserin, softainstrumenttien, samplejen sun muiden softahankintojen hinnat (+ tietty se käyttis). Tuosta tulee äkkiä iso lisäys PC-masiinan hintaan - Macille taas saa todella massiivisen ja laadukkaan softapaketin (Logic) parilla sadalla (ja käyttis tietty mukana).

Sitten tulee valita PC, joka vastaa hinnaltaan Macia ja on mielellään suunnattu samantyyliseen käyttöön. Sellaisen about 6kk rinnakkaisen käytön jälkeen voidaan puhua kunnollisesta vertailusta :)

Tietenkin ihmiset jotka ovat molempia masiinoita käyttäneet, omaavat jonkinlaisen käsityksen Windows-PC:n ja macin (OS X:n) eroista. Mun mielestä selvästi suurin ero tulee käyttöjärjestelmissä, sillä OS X vaan pelittää musa- ja videohommissa Windowsia paremmin. Vaikka teholukemat olisivat selvästi vaatimattomatkin.
anapena
28.05.2009 10:44:20
On teillä pojat energiaa...setä heittää soppaan tällasen:

http://russianmac.ru/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)