Aihe: wictor wooten
1 2 3
saikkpe
23.02.2004 17:18:45

... En minä kyllä ottaisi mihinkään bändiin sellaista basistia, joka tarvii taustalleen vielä "komppibasistin". Toisaalta enhän minä kuulukkaan genreen "instrumental masturbation"...

Mikä tuossa ajatuksessa oikein mättää?

Olen itse usein kehitellyt mielessäni kahden basistin bändiprojektia. Pohjalla hommassa olisi tiukka perusbasisti, joka hoitaisi alapään. Itse hoitaisin, pääasiassa ylempää slappaamalla, sitä tonttia, joka yleensä menee komppikitaristin piikkiin.

Matskua pitäisi vaan kehittää tai sitten sovittaa covereita uudella otteella, mutta voisi se olla hauska kokemus - varsinkin tarkan rumpalin kanssa heitettynä.
saikkpe
Jesus Muerte
24.02.2004 10:10:22
Olen itse usein kehitellyt mielessäni kahden basistin bändiprojektia. Pohjalla hommassa olisi tiukka perusbasisti, joka hoitaisi alapään. Itse hoitaisin, pääasiassa ylempää slappaamalla, sitä tonttia, joka yleensä menee komppikitaristin piikkiin.

Matskua pitäisi vaan kehittää tai sitten sovittaa covereita uudella otteella, mutta voisi se olla hauska kokemus - varsinkin tarkan rumpalin kanssa heitettynä.

Juupeli juu, itsellä on tuommoinen kahden basistin projekti ollut tässä parisen vuotta pystyssä, tosin tällä hetkellä vähän jäissä. Meillä kumpikaan ei släppäile tahi täppäile. Toinen soittaa plekulla ja minä sormilla, sillä saa siihen soundimaailmaan vähän kaivattua vaihtelua. Stingin Every Breath You Take oli aika mielenkiintoinen sovittaa kahdelle bassolle, rummuille ja laululle. Tai no, keskenhän se on vieläkin, mutta yritys oli ainakin kova.
Mutta aiheeseen palatakseni, onhan se Wooten teknisesti kova jätkä, jonka soittoa on ihan kiva katsoa ja paljon siltä varmasti voi oppiakin, mutta en minä hänen biisejään kotona soimaan laita. Emminä kyllä kuuntele kotona muutenkaan sellaista musiikkia jota soitan.
hörhö
26.02.2004 11:35:58

Wooten muuten aloitti basson soittamisen muuten 3-vuotiaana ja alkoi keikkailemaan 5-vuotiaana.

Ja kaiken hyvän lisäksi jossain hevibändissä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
duane
26.02.2004 12:38:48
Ja kaiken hyvän lisäksi jossain hevibändissä.

Muistaakseni kylläkin jossain wooten family band tms orkassa...
Donkkaa..
Karlsson
26.02.2004 12:44:46
Muistaakseni kylläkin jossain wooten family band tms orkassa...

Jos se oli hevii?
Dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dudu dum dum dum....
Pipsqueak
27.02.2004 02:19:15
Joku veljeksistä soitti saksofonia, joten he tuskin soitti heviä..
Karlsson
27.02.2004 08:11:13
oku veljeksistä soitti saksofonia, joten he tuskin soitti heviä..

Ai jaha? Ja saksofonilla ei voi soittaa heviä?
Dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dudu dum dum dum....
Pipsqueak
29.02.2004 13:33:49
Ai jaha? Ja saksofonilla ei voi soittaa heviä?

Enpä ole ainakaan sellaisesta kuulllut...
Bilharzia
29.02.2004 17:13:47
Enpä ole ainakaan sellaisesta kuulllut...

Ei ole tullu Mr. Bunglen debyytti kuunneltua? Tai Naked City?

Kyllä saksofooni sopii sinne sekaan.
www.LifeofDebauchery.Com
Artu Pupunuss
29.02.2004 21:51:02 (muokattu 29.02.2004 21:53:13)
Sehän on bassonsoiton Francesco Fareri.
Hhmm... Uuoohh! Yeah! Mmmnwaaaiichhrrr!
BassMaster
13.03.2004 16:27:34
wooten soittaa myös sellasessa bändissä ku vital tech tones joka on oikeasti iha helvetin hyvä. Kannattaa hankkia jostai on kunnon fuusioo. ja soittaa helvetin hyvin yhteen.
Bändin muit jäsenii on kitarass Scott Hendersson Ja rummut Steven Smith.
chief
14.03.2004 01:03:48
VTT:n kakkoslevyllä ne Hendriksonin tilulilut kyllä potuttaa välillä "lievästi". Ihan hyviä grooveja levyllä on kylläkin. Onhan se aika äijä. Ne teki niitä biisejä vissiin silleen että Wooten ja Smith jamitteli ja groovaili ja Henderson lisäili omia melodioitaan väliin.
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)