Aihe: Liquid mix
1 2
FastEddie
06.09.2007 10:18:30

Teoriassa se riittää, mutta käytännössä LiquidMix vaatii oman Firewire-väylänsä. Saman olen huomannut äänikortin ja ulkoisen kovon kanssa. Ei vaan toimi samassa.

Mulla on Tascam FW 1882 ja LiquidMix samassa FW-väylässä, PCnä MacBookPro. Hyvin toimii.

LiquidMix on ihan ässä peli.
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
axe
06.09.2007 12:08:52
Teoriassa se riittää, mutta käytännössä LiquidMix vaatii oman Firewire-väylänsä. Saman olen huomannut äänikortin ja ulkoisen kovon kanssa. Ei vaan toimi samassa.

Mulla toimiii Liquid Mix ja RME Fireface 400 samassa väylässä ongelmitta.
Daunt
06.09.2007 13:16:20
Hyvä teille :)
Gear Acquisition Syndrome? FaderWear.com
FastEddie
06.09.2007 13:24:29

Hyvä teille :)

Se on hyvä, jos se ei oo huono ;)
PIM
06.09.2007 14:42:21
Mulla toimiii Liquid Mix ja RME Fireface 400 samassa väylässä ongelmitta.

Kai ne toimii jos kaistaa vaan riittä, mutta montako raitaa sulla mene yleensä yhtäaikaa Firefacelle päin kun LM on käytössä?
FastEddie
06.09.2007 15:33:02 (muokattu 06.09.2007 15:37:32)

Kai ne toimii jos kaistaa vaan riittä, mutta montako raitaa sulla mene yleensä yhtäaikaa Firefacelle päin kun LM on käytössä?

Mulla menee Tascamiin päin normaalisti kahdeksan kanavaa, raitoja 30 - 40, LMstä käytössä on ollut n.75% maksimista.
On mulla ollut joskus FW-kovalevykin vielä samassa bussissa ja toiminut on.
axe
07.09.2007 13:42:24

No, yleensä vain 1-2, mutta 8 raitaakin olen kokeillut ja toimii silloinkin ongelmitta. Sen enemmästä en tiedä mitään kun ei ole ADAT-etusta laittaa tuohon enkä tarvitsekaan.

Ammattimaiseen käyttöön varmaankin kannattaa hommata erillinen firewire-liitäntä, sitä en kiistä.
Daunt
23.10.2007 20:37:20
Onko muilla sama ongelma: kompressorin "Link" tulee aina päälle joka raidalle, kun avaa tallennetun session?

Käytössä on v2.0 (build 49) -ajurit ja Cubase SX3.
tommiot
26.05.2009 12:03:30 (muokattu 26.05.2009 12:04:29)
Mullapa onkin Liquid Mixin kanssa jatkuvasti ongelmia. Käytössä MacBook Pro ja M-Audio Profire 2626. Liquid Mix on kytkettynä FW800-väylään ja M-Audio FW400. Mut eiks noi oo yhtä samaa väylää tossa MacBook Prossa? Lisäks kovalevy on ollut Expresscardilla eSATA-väylällä.

Eilen en saanut Digital Performerissa Liquid Mixiä lataamaan yhden keskeneräisen miksausprojektin plugareita käyntiin vaikka kuinka monta kertaa käynnistelin laitteita uudelleen. Tai siis plugarit aukes mutta input- ja output-mittarit oli ainoot jotka toimi. Lisäks välillä tulee ihan ihmeellisiä kohinabursteja, ja kone kyykkää tosi helposti. Oon kyllä vähän alkanut epäilemään tota äänikorttiakin, kun se menee aina tilttiin kun tulee sähköisku.

EDIT: En edes päässy testaamaan uusia LM -mallinnuksia :I
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Werihukka
26.05.2009 16:00:52

Mulla on toiminut melko moitteettomasti. Sillon tällön saattaa seota koko laite, mutta kun sulkee vaan kaikki ja ottaa firewirekarvan irti ja takas, niin taas pelittää. Aika harvoin tarttee veksalata kuitenkaa.

Kaikin puolin oon ollu saundeihin tyytyväinen. Melkein kaikkeen sitä on aina pakko tyrkätä.
tommiot
26.05.2009 22:02:54 (muokattu 26.05.2009 22:30:11)
Ai että kun on kivaa kun laitteet melkein toimii...

Vuorotellen pätkii koko softan äänen ulostulo ja sit Liquid Mix-plugarit. Välillä tulee kivoja bursteja kohinaa. Ja sit välillä koko softa kaatuu. No ei se mitään ei tossa onneks ookaan montaa projektia jonossa, olin jo viikonloppuna luvannut miksata noi ...

Kaikki toimi ihan yhtä hyvin sillon kun veteli vielä PC:llä ja piraattisoftalla ja plugareilla.

EDIT: Vika oli näköjään äänikortissa, ei Liquid Mixissä
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Fonisoul_
27.05.2009 09:19:35
EDIT: Vika oli näköjään äänikortissa, ei Liquid Mixissä

Eli mikä se vika loppupeleissä oli? Kiinnostaa kun omistan saman äänikortin.
Ainakaan tuo 2626 ei oikein tykkää FW800-liitäntään isketyistä kovalevyistä, onko sama ongelma nyt sitten kaiken mahdollisen ko. porttiin liitetyn kanssa?
Soul with a capital "S"...
tommiot
27.05.2009 10:03:27
Fonisoul_: Eli mikä se vika loppupeleissä oli? Kiinnostaa kun omistan saman äänikortin.
Ainakaan tuo 2626 ei oikein tykkää FW800-liitäntään isketyistä kovalevyistä, onko sama ongelma nyt sitten kaiken mahdollisen ko. porttiin liitetyn kanssa?

Enpä tiedä mikä siinä oli vikana, mutta kun otin 2626:n pois välistä niin kaikki alkoi toimimaan. Oli vaan vähän tylsää miksata luureilla.

Mulla on alkanut viimeaikoina reistailemaan toi 2626 muutenkin. Mikkikanavien ledit esimerkiks ei enää vilku. Ja toi menee aina ihan sekaisin jos tulee staattisen sähkön purkaus sormesta sen runkoon.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Almost famous
27.05.2009 12:20:17
Mä en saa laitettua edes yhtä instanssia LM:ää ilman, että rätisee tai ääni katkeaa kokonaan. Lisäksi eq:t ei toimi ollenkaan, ei edes näy signaalia siellä eq puolella.

Toki tuo voi johtua myös Reaperista, kun päätin softaa kokeilla jos olis nyt vaikka ostamisen arvoinen. (edellisen kerran kokeilin jotain ihan ensimmäisiä versioita)

Pitänee asentaa Traction, niin tietää ettei johdu Reaperista, kun Tractionilla tuo LM toimi ainakin entisellä koneella.

Vaan jos joku on saanut LM:n toimimaan Vistassa niin ilmoitelkaa itsestänne, koska sitten nää mun ongelmat johtuvat mitä luultavimmin läppärin FW-portista.
gatehill
27.05.2009 17:53:39
Minulla on MacBook Pro, Logic 8, M-Audio ProFire 610 (FW400 portti) ja LM (FW800 portti). Kovalevy tällä hetkellä USB2 portissa mutta toivottavasti saan sen FW porttiin kunhan saan kaikki ongelmat korjattua.

Todellakin M-Audio on todella nirso kun tulee virransyöttöön. Jos laitta kovalevyn FW800 porttiin niin se saattaa hetkeksi pudottaa M-Audiolle menevän virran ja sitten ollaan kuusessa. Aika pitkään minulla oli LM kytkettynä M-Audio toiseen FW porttiin ja se toimi pitkään ongelmitta. Sitten tuli muita FW laitteita ja piti muuttaa systeemiä. Nyt olen palaamassa vanhaan. Tällä hetkellä sekä M-Audio ja LM saa virran FW porteista mikä taitaa olla valmistajan suositus. Aika hyvin pyörii tällä hetkellä.
Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
Matsoni
02.06.2009 12:22:59
Aiheeseen liittyen:

Itsellä MacBook prossa kovo FW800 väylässä, Liquid Mix FW400 väylässä ja presonuksen firestudio omassa expresscardin fw400 väylässä.

Näin toimii mainiosti, ainakin kun olen rajoittanut LM raitamäärän 16sta.

Äänikortti ei taas skulaa kovalevyn tai liquidmixin kanssa jaetulla väylällä millään. Voisin kuvitella, että muutkaan audiointerfacet ei tykkää combokorteista {jonkalainen MBP:n firewireväylä(t) käsittääkseni on} yms.
Cathi777
02.06.2009 19:43:27

Matsoni: Aiheeseen liittyen:

Itsellä MacBook prossa kovo FW800 väylässä, Liquid Mix FW400 väylässä ja presonuksen firestudio omassa expresscardin fw400 väylässä.

Näin toimii mainiosti, ainakin kun olen rajoittanut LM raitamäärän 16sta.

Äänikortti ei taas skulaa kovalevyn tai liquidmixin kanssa jaetulla väylällä millään. Voisin kuvitella, että muutkaan audiointerfacet ei tykkää combokorteista {jonkalainen MBP:n firewireväylä(t) käsittääkseni on} yms.

Olisikohan muuten tuosta Expresscardista ( firewire ) se hyöty, että itselläni oleva Presonuksen Firebox, toimisi silloin ilman ulkoista virtalähdettä, koska tuossa normi firewirepaikassa ei riitä virta siihen itsessään?
Only pop music can break my heart...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)