Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkivahvistin metalliin erottelevalla säröllä
1 2 3 4 59 10 11 12 13
P.
25.05.2009 18:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen etsimässä putkinuppia tai comboa josta löytyisi kunnon vahva voimakas high gain särö, mutta joka samaan aikaan olisi erittäin artikuloiva ja erotteleva.
VHT:n Pittbull oli ensin mielessä mutta ei näytä löytyvän mistään Suomesta ja ei olisi kuukausia aikaa odotella.
Engleissä ainakin tuntuu olevan liikaa ylimääräistä sirinää. Mesa Boogien Single Rectifieria kokeilin mutta en sitäkään mitenkään erityisen ihmeellisenä pitänyt ainakaan hintaansa nähden.
Ehdotuksia?
 
Mr. Speed
25.05.2009 18:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Olen etsimässä putkinuppia tai comboa josta löytyisi kunnon vahva voimakas high gain särö, mutta joka samaan aikaan olisi erittäin artikuloiva ja erotteleva.
VHT:n Pittbull oli ensin mielessä mutta ei näytä löytyvän mistään Suomesta ja ei olisi kuukausia aikaa odotella.
Engleissä ainakin tuntuu olevan liikaa ylimääräistä sirinää. Mesa Boogien Single Rectifieria kokeilin mutta en sitäkään mitenkään erityisen ihmeellisenä pitänyt ainakaan hintaansa nähden.
Ehdotuksia?

 
Mikäs sun budjettis on? Mitä ENGL:ejä olet kokeillut?
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
P.
25.05.2009 19:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjetti on max. 2000€. Fireballia ja powerballia olen kokeillut.
 
jussimus
25.05.2009 19:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Budjetti on max. 2000€. Fireballia ja powerballia olen kokeillut.
 
Kokeilepa vielä huviksesi Screameriä tai Thunderia, voit yllättyä. Ellei ne sit oo sulle liian halpoja ;)
 
Mr. Speed
25.05.2009 19:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Budjetti on max. 2000€. Fireballia ja powerballia olen kokeillut.
 
Joo.. Nää on nää pahimmat sirisijät. Kokeile nuo Screamer ja Thunder, mutta kannattaa kokeilla myös Savage ja Invader. Ainakin Savage oli jo aivan eri planeetalta kuin Fireball. Invaderia ovat kovasti kehuneet. Nuo VHT Pittbull One Hundredit eivät ole ihan yhtä vihaisia pelejä kuin Ultra Lead, mutta luulisi myös niillä pärjäävän.
 
Tuolla budjetilla tori stalkkaukseen :) Hyvällä tuurilla löytää vaikkapa Diezel Einsteinin. Tuolla budjetilla metallisärölle itse etsisin:
 
-ENGL Savage
-ENGL Screamer
-ENGL Thunder
-ENGL Steve Morse
-ENGL Invader
-Peavey 6505 varauksin
-Diezel Einstein
-VHT Pittbull, Ultra Leadiin ei taida rahat riittää
 
Fireballin säröpotikka oli ainakin mallia "on/off", eikä siitä kovin erottelevaa säröä saanut, vaikka se tosi brutaali olikin.
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
P.
25.05.2009 19:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Munsta metalliin ei kande ostaa putkivahvistinta, joku sirittävä trankkuäimäri on ihan passeli. Esim. Kube.
 
Et tainnut ymmärtää mitä olen etsimässä, haen nimenomaan vahvistinta ilman sirinöitä.
 
Satu ja Tuija
25.05.2009 19:36:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Et tainnut ymmärtää mitä olen etsimässä
 
Ei mitään uutta.
 
howler
25.05.2009 19:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Olen etsimässä putkinuppia tai comboa josta löytyisi kunnon vahva voimakas high gain särö, mutta joka samaan aikaan olisi erittäin artikuloiva ja erotteleva.
VHT:n Pittbull oli ensin mielessä mutta ei näytä löytyvän mistään Suomesta ja ei olisi kuukausia aikaa odotella.
Engleissä ainakin tuntuu olevan liikaa ylimääräistä sirinää. Mesa Boogien Single Rectifieria kokeilin mutta en sitäkään mitenkään erityisen ihmeellisenä pitänyt ainakaan hintaansa nähden.
Ehdotuksia?

 
Jos VHT kiinnostaa niin parin nupin osalta guitarguitar.co.uk auttaa asiaan, ja vieläpä erittäin siedettävään hintaan (toimituskulut taisivat olla jotain 50 punnan luokkaa). http://guitarguitar.co.uk/amplification.asp?brandname=VHT
En tiedä onko nuo nuppien kuvat sekaisin kun tyyppimerkinnältään EQ:n mainitsevan kuvassa ei ole graafista EQta ja toisessa taas on. Mutta varmaankin kysymällä selviää? Omalla kohdallani myös asiakaspalvelu mailitse oli nopeaa.
 
Oman vahvistimeni sain tuolta todella nopeasti. Paketti oli kotona alle vuorokaudessa siitä kun sain toimitusilmoituksen liikkeestä.
 
Henkilökohtaisesti en osaa noita CL-nuppeja kommentoida kun en ole koskaan soittanut, mutta ainakin oma Ultra Leadini on helvetin ankara vehje, ja luulenpa että siinä on vahvistinta itselleni loppuelämäksi saakka. Riippuu tietysti millaista saundia kuka milloinkin etsii, mutta itselleni tuo nupin ei-niin-moderni särö palvelee tarkoituksessaan täysin. Ja se puhdas kanavakin on toimiva.
 
.h.
 
P.
25.05.2009 19:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Joo.. Nää on nää pahimmat sirisijät. Kokeile nuo Screamer ja Thunder, mutta kannattaa kokeilla myös Savage ja Invader. Ainakin Savage oli jo aivan eri planeetalta kuin Fireball. Invaderia ovat kovasti kehuneet. Nuo VHT Pittbull One Hundredit eivät ole ihan yhtä vihaisia pelejä kuin Ultra Lead, mutta luulisi myös niillä pärjäävän.
 
Tuolla budjetilla tori stalkkaukseen :) Hyvällä tuurilla löytää vaikkapa Diezel Einsteinin. Tuolla budjetilla metallisärölle itse etsisin:
 
-ENGL Savage
-ENGL Screamer
-ENGL Thunder
-ENGL Steve Morse
-ENGL Invader
-Peavey 6505 varauksin
-Diezel Einstein
-VHT Pittbull, Ultra Leadiin ei taida rahat riittää
 
Fireballin säröpotikka oli ainakin mallia "on/off", eikä siitä kovin erottelevaa säröä saanut, vaikka se tosi brutaali olikin.

 
Ainakin niiden clippien perusteella joita olen kuullut, kaikissa ENGL:issä tuntuisi olevan sellainen häiritsevä sirinä/surina koko ajan taustalla. Ei siis tarpeeksi suurta eroa Fireballiin. Blackmore kuulosti muistaakseni vähiten samalta kuin muut, olisiko jollain tuosta enemmän tietoa?
Entä minkälainen särö tuossa Diezel Einsteinissa mahtaa olla?
 
Mr. Speed
25.05.2009 19:51:07 (muokattu 25.05.2009 19:52:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme tuplat..
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Antti1
25.05.2009 20:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Entä minkälainen särö tuossa Diezel Einsteinissa mahtaa olla?
 
Kato mun kama-artikkeli tuosta nupista ja kysy sitten lisää. Tosin tuoreimmat muistikuvat lienevät kaikonneen jo, kun myynnistä tulee kohta vuosi täyteen.
 
Noinniinku pähkinänkuoressa: sulava, erotteleva, muhkea, rock-henkinen (kuitenkin moderni higain soundi, jos sellaisen siitä vääntää), melko tiukka ja ehdottomasti ei sirisevä. Hyvä ja vahva soundi, omaperäinen.
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
HeavyMachinery
25.05.2009 22:24:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.: Ainakin niiden clippien perusteella joita olen kuullut, kaikissa ENGL:issä tuntuisi olevan sellainen häiritsevä sirinä/surina koko ajan taustalla. Ei siis tarpeeksi suurta eroa Fireballiin. Blackmore kuulosti muistaakseni vähiten samalta kuin muut, olisiko jollain tuosta enemmän tietoa?
 
OSta InVader :) Monesti tuo sirina tulee siitä Hi moodin käytöstä vaikka Gaini piisaisi ilman sitäkin helposti. Toinen on paskat kaapit halppis kaapit korostaa sitä sirinää.
 
Invaderia suosittelen kokeilemaan se irronneen pienellä tinkimisella 2kiloeuroon. Se on hyvin eerillainen kuin muut ENGLit toki siitkin lähtee ENGLin ominais soundi jos haluaa mutta siitä saa paljon muutakin.
 
Jos VHT:stä eli Fryettestä tykkään niin taasen minun mielestä ne sirisee paljon enemmän, samoin Kochin särö on sirisevä ja tiheä... .... .. .
 
Koikellen paras klipit on klippejä...
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
25.05.2009 22:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, Invader on kokeilemisen arvoinen värkki ja niitä liikkuu sillointällöin käytettynäkin ihan ok hintaan.
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
HeavyMachinery
25.05.2009 22:35:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jeps, Invader on kokeilemisen arvoinen värkki ja niitä liikkuu sillointällöin käytettynäkin ihan ok hintaan.
 
Se on muuten "mikki herkkä" vahvistin. EMG = Ampiainen. MElkein mitä heikomalla outputilla varustetut mikit sitä Pärneemmät pörinät !
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
25.05.2009 22:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Se on muuten "mikki herkkä" vahvistin. EMG = Ampiainen. MElkein mitä heikomalla outputilla varustetut mikit sitä Pärneemmät pörinät !
 
Joo, se on tullut huomattua. Kaikki erityisen kirkkaat ja todella kovaulostuloiset mikit kuulostaa tuon kaverina lähes poikkeuksetta melko kehnolta, ainakin mun mielestä. Menee sellaiseksi ihme kilinäksi koko soundi, liekö sit sen inputin bufferoinnin yms. syytä/ansiota?
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
pekurides
25.05.2009 22:45:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ENGL osastolta vielä lisäisin sen Blackmoren ja tietenkin jes perse kestää niin SE Special Edition.
 
Jos räkkikamat yhtään nappaa niin sitä SE:n E570 etusta saapi kohtuuhintaan, ei muuten sirise ja voin kertoa kokemuksesta että leikkaapi kuin kuuma veitsi jätskiä:)
 
Tässä oli myös aika muikeat pörinät: E570+savage.
 
http://www.youtube.com/watch?v=b0rwLIhGKz4
 
Sakemanneilta pari kovaa pelia alle 2K luokassa myös Tuo mainittu Diezel Einstein ja Framus Cobra... tiukkaa shittiä ja mesamaista valtavaa seinää ilman boostereita!
 
Alle 2kilon saapi Myös Riveran K-TRE joka taitaa olla naamaripäässä soittajien kovassa suosiossa:)
 
ENGL tiukkuus on kyllä sitä luokkaa että jos nopea rässi/death riffittely käsittelyssä niin kannattaa tutustua paremmin henk.kohtaisesti.
Ehdottomasti tiukin ja nopein laite tuo e570 SE mihin ite törmännyt.(vielä)
 
Tunteella päin vittua.
Antti1
25.05.2009 22:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa ENGL SE mennä aika keposesti budjetin yli, ohi ja ympäri. :)
 
Rivera K-TRE vois olla ihan kovis laite, mutta ilmeisesti se on hiukan "hankala" säädettävä. Siinä mielessä siis, että täysi potentiaali ei irtoakaan ihan sillä perus "potikat kattoa kohti" -tempulla. Ite en ole kokeillut kuitenkaan, joten netistä luettua tietoa ainoastaan.
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Vousku
26.05.2009 00:13:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kochin Powertone on cowa. Piisaa erottelukykyä ja räyhää. Todella iso soundi. Myös Multitone taipuu helposti raskaaseen, on vain enämpi all around -tyyppinen.
Kandee tsekata.
 
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä.
HeavyMachinery
26.05.2009 17:08:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Joo, se on tullut huomattua. Kaikki erityisen kirkkaat ja todella kovaulostuloiset mikit kuulostaa tuon kaverina lähes poikkeuksetta melko kehnolta, ainakin mun mielestä. Menee sellaiseksi ihme kilinäksi koko soundi, liekö sit sen inputin bufferoinnin yms. syytä/ansiota?
 
Ei vaan sen bufferoinin puute :D Minusta se on ominaisuus , erittäin hyvä ominaisuus.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
washburn
29.05.2009 17:11:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*köh* blackmore vois olla sopuhintaan myytävänä, jos kiinnostaa *köh*
 
sisällä tungsolia ja svetlanaa, Z-5 mukaan.
 
Live long and prosper.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «