Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 598 99 100 101 102121 122 123 124 125
Celeb
24.05.2009 22:12:26 (muokattu 24.05.2009 22:12:55)
Juicy: Oletteko koskaan muuten panneet merkille, miten naispuolisia ja vanhempia "muusikoita" palvellaan ihan eri antaumuksella kuin tällaista nuorempaa kitaristinkloppia, joka on jo netistä hintavertailunsa tehnyt ja tulee enää liikkeeseen vain testaamaan varmuuden vuoksi? =)

En sano että se olisi jotenkin oikein tai väärin, kysyin vain että oletteko huomanneet ko. ilmiötä?

Ihan harmittaa se että aion tilata netistä seuraavan vahvistimeni vaikka sain hyvää palvelua koittaessani vahvistinta liikkeessä. No, tulen silti pysymään liikkeen asiakkaana piuhoja sun muita tavaroita ostaessani.
darrell
25.05.2009 13:30:45 (muokattu 25.05.2009 13:31:19)
Jamppa2: Taisin kysyä jotain fenkun mallia niin myyjä meni vaikeaksi ja sano että ku fenderillä on vähän se ongelma ku ne suoltaa niin perkeleesti niitä malleja niin ei niis pysy kuulemma enää kukaan mukana. Joo fendän ongelma.

Tämä on nimenomaan Fenderin ongelma.

Bonecrusher toteaa omallaa sivullaan: "Tuotevalikoima yksistään Fender-merkillä on niin överiksi vedetty. 700 erilaista samanlaista Stratoa on täysin naurettavaa."
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
stupidlikeafox
25.05.2009 14:25:04
Ehdottomasti paras tapaukseni tapahtui nimeltämainitsemattomassa hippi liikkeessä helsingissä (musamaailma) mihin toimitin kitarani takuu huoltoon koska oli kaula ratkennut liitoksestaan. No, sanoin että perkule vaihtakaa samalla meikän EMG 81-7 mikki EMG 707 mikkiin. No, skeba oli huollossa ensi viikon, sitte kaks, sitten hermostuin ja soitin et wtf tääl tapahtuu. Olivat et on kiire pössytellä et hoidetaan täs ku ehitää. Olin vaa et just joo, wtf mitä meininkii, no meni taas viikko, soitin uudelleen sit olivat vaa et joo nyt on valmis et lähetetään

No sit saatana se hippi soitti viikon päästä (4vk menny) et joo hei sun skeba on tääl ja täs pitäs vaihtaa tää mikki tohon 707 mikkiin, mut täs on tää jo. Sit olin et ei jumalauta ootko saatana ihmetelly kuukauden siel huollossa sitä meikän pyyntöä siitä mikin vaihtamisesta. Sitten selostin kuinka emg n tunnistaa logon väristä (81-7 hopea teksti, 707 kultanen). Äijä oli vaa et kato vaa juu nii onki ei mitää homma hoituu. Asiantuntioita asialla siis!
tarzan
25.05.2009 14:33:25
stupidlikeafox: Ehdottomasti paras tapaukseni tapahtui nimeltämainitsemattomassa hippi liikkeessä helsingissä (musamaailma) mihin toimitin kitarani takuu huoltoon koska oli kaula ratkennut liitoksestaan. No, sanoin että perkule vaihtakaa samalla meikän EMG 81-7 mikki EMG 707 mikkiin. No, skeba oli huollossa ensi viikon, sitte kaks, sitten hermostuin ja soitin et wtf tääl tapahtuu. Olivat et on kiire pössytellä et hoidetaan täs ku ehitää. Olin vaa et just joo, wtf mitä meininkii, no meni taas viikko, soitin uudelleen sit olivat vaa et joo nyt on valmis et lähetetään

No sit saatana se hippi soitti viikon päästä (4vk menny) et joo hei sun skeba on tääl ja täs pitäs vaihtaa tää mikki tohon 707 mikkiin, mut täs on tää jo. Sit olin et ei jumalauta ootko saatana ihmetelly kuukauden siel huollossa sitä meikän pyyntöä siitä mikin vaihtamisesta. Sitten selostin kuinka emg n tunnistaa logon väristä (81-7 hopea teksti, 707 kultanen). Äijä oli vaa et kato vaa juu nii onki ei mitää homma hoituu. Asiantuntioita asialla siis!

Hieno vuodatus. Erittäin tyylikkäästi ja kiihkoilematta kirjoitettu.
Ja sieltä se taas tuli.
pekurides
25.05.2009 15:44:22

tarzan: Hieno vuodatus. Erittäin tyylikkäästi ja kiihkoilematta kirjoitettu.

juu, ja jos vaikka kävi niin että dingon entinen rumpali laitettu soittaman sulle niin ei se välttämäti juup EMG mikkejä erota:=)

ite pitäs kaikki tehä...
Tunteella päin vittua.
fox
25.05.2009 15:57:12

tarzan: Hieno vuodatus. Erittäin tyylikkäästi ja kiihkoilematta kirjoitettu.

Mm'm.. nikkiä pidän tosin epäonnistuneena, asenteellisena ja hieman rienaavana... :'(
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Juicy
25.05.2009 16:13:05

fox: Mm'm.. nikkiä pidän tosin epäonnistuneena, asenteellisena ja hieman rienaavana... :'(

Jospa siinä viitattiinkin yhden X-kirjaimella alkavan sarjan FBI-agenttiin...? :)
"I go where I please, and I please where I go"
kimurantti1
25.05.2009 16:19:05
bfoc: Mä olen. Hajosi yhdestä 50w trankusta päätemuuntaja. Kysyin paljonko korjaus maksaa, johon vastasivat että ei kannata korjata. Uuden saa halvemmalla.

Mitäs tyhmää tuossa oli? Noinhan se hyvin todennäköisesti on, jos kyseessä on halpa transistorivahvistin.
McNulty
25.05.2009 16:32:42
pekurides: juu, ja jos vaikka kävi niin että dingon entinen rumpali laitettu soittaman sulle niin ei se välttämäti juup EMG mikkejä erota:=)

Niin ja jos samainen kaveri fiksailee sen kaulaliitoksen joka oli repsahtanut :)
Kyllähän tuollaisille remonteille äkkiä tulee pituutta. Jokainen joka on vienyt soittimensa kiireisimpään aikaan vaikkapa Oeschille tietää, ettei se ihan vartissa sieltä palaudu lapaseen. Jos on kova hoppu, niin kannattaa ottaa se kolvi omaan kauniiseen kätöseen ja liimailla kaulat ihan issekseen. Siinä säästää näköjään hermojen ohella myös rahhaa.

Mie voisin kertoa päinvastaisia tarinoita, missä soitin seisoo korjattuna meitin takahuoneessa kuukauden tai kaksi kun asiakas "ei ole muistanut tulla hakemaan". Tarviis varmaan oman topikkinsa näille... ja lopulta se varmaan päättyisi siihen punaiseen lukkoon ja banaaniin. Tokihan me täällä tiskin toisella puolella olemme samaan aikaan kuninkaita, mistään mitään tietämättömiä ja täysin toivottomia asiakaspalvelun suhteen.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
stupidlikeafox
25.05.2009 16:43:46
bonecrusher: Niin ja jos samainen kaveri fiksailee sen kaulaliitoksen joka oli repsahtanut :)
Kyllähän tuollaisille remonteille äkkiä tulee pituutta. Jokainen joka on vienyt soittimensa kiireisimpään aikaan vaikkapa Oeschille tietää, ettei se ihan vartissa sieltä palaudu lapaseen. Jos on kova hoppu, niin kannattaa ottaa se kolvi omaan kauniiseen kätöseen ja liimailla kaulat ihan issekseen. Siinä säästää näköjään hermojen ohella myös rahhaa.

Voin sanoa että kaula tuli kuntoon siinä 2 viikon kohdalla kun luvattiin lähettää takaisin. Sitten venailin ja venailin vain mutta ei hipit päässy hommiin ku oli niin tuubassa ilmeisesti.

Mie voisin kertoa päinvastaisia tarinoita, missä soitin seisoo korjattuna meitin takahuoneessa kuukauden tai kaksi kun asiakas "ei ole muistanut tulla hakemaan". Tarviis varmaan oman topikkinsa näille... ja lopulta se varmaan päättyisi siihen punaiseen lukkoon ja banaaniin. Tokihan me täällä tiskin toisella puolella olemme samaan aikaan kuninkaita, mistään mitään tietämättömiä ja täysin toivottomia asiakaspalvelun suhteen.

Voin kertoa että muistin tämän kitaran varsin hyvin koska se maksoin yli 1000e ja oli ehtinyt olla mulla pari viikkoa kun kaula lohkesi, et näin. En ymmärrä miten voi suorittaa kitara huoltoja tietämättä kitaroista mitään. Että näin. Vähemmän hittiä, enemmän asiantuntemusta! Voisi vähän kattoa minkä näköstä liimatukkaa sinne liikeeseen oikeen palkkaa, ei niitä kaiken maailman boheemeja ja taivaanrannan maalareita tarvii kopeloimaan soittimia.

Ps. nikki on tyhmä, tiedän sen, lähes yhtä tyhmä kuin minä :)
Ziggy Bubba
25.05.2009 17:27:24

stupidlikeafox: Ps. nikki on tyhmä, tiedän sen, lähes yhtä tyhmä kuin minä :)

Tuohan on Homerin läppä tuo sun nikki, ei voi olla huono :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
FensonGibder
25.05.2009 17:32:02
bonecrusher:
Mie voisin kertoa päinvastaisia tarinoita, missä soitin seisoo korjattuna meitin takahuoneessa kuukauden tai kaksi kun asiakas "ei ole muistanut tulla hakemaan".

Asiakas on aina väärässä..

Mä hommaan sellaiset lippikset teille sinne putiikkiin.
riffi, nyt
asna
25.05.2009 17:32:09
Juicy: Oletteko koskaan muuten panneet merkille, miten naispuolisia ja vanhempia "muusikoita" palvellaan ihan eri antaumuksella kuin tällaista nuorempaa kitaristinkloppia, joka on jo netistä hintavertailunsa tehnyt ja tulee enää liikkeeseen vain testaamaan varmuuden vuoksi? =)

En sano että se olisi jotenkin oikein tai väärin, kysyin vain että oletteko huomanneet ko. ilmiötä?

No joo, mutta joskus vähän häiritseekin kun monet luulee etten tiedä mistään mitään.. en sitten tiedä että onko ylipalvelu parempi vaihtoehto kuin ei palvelua ollenkaan =)

Mutta en mäkään huvikseni liikkeissä pyöri, lähinnä silloin kun oon aikeissa hankkiakin jotain.
Nice girls don't play rock and roll
McNulty
25.05.2009 17:52:02
FensonGibder: Asiakas on aina väärässä..

Mä hommaan sellaiset lippikset teille sinne putiikkiin.

En mie sitä tarkoita, kuten varmasti ymmärsitkin. Emme kuitenkaan ole "Pelastusarmeija" emmekä "Ilmainen säilytystila". Siksi koen tuon kommenttisi typeränä provoyrityksenä.

Kyllä meillä asiakas on ensisijaisesti oikeassa ja häntä siellä ollaan palvelemassa. Se vain, että mikä kuuluu soitinliikkeen palvelun piiriin? Etenkin kun meitillä on aika pienet huoltotilat (takahuoneen ja kahvikomeron yhteydessä) niin siellä ei ole tilaa säilytellä kuukausi tolkulla asiakkaiden laitteita. Vieläpä kun heille on soitettu 3 kertaa parin viikon välein että "täällä olisi tämä soittimesi kunnostettuna, voit tulla hakemaan." Ei sillä että tätä tapahtuisi jatkuvasti, mutta parin kuukauden välein kuitenkin. Milloin on PA-kaiutin, milloin kitara, milloin digipiano tai kiippari.
tarzan
25.05.2009 18:46:29 (muokattu 25.05.2009 18:47:18)
stupidlikeafox: Voin kertoa että muistin tämän kitaran varsin hyvin koska se maksoin yli 1000e ja oli ehtinyt olla mulla pari viikkoa kun kaula lohkesi, et näin. En ymmärrä miten voi suorittaa kitara huoltoja tietämättä kitaroista mitään. Että näin. Vähemmän hittiä, enemmän asiantuntemusta! Voisi vähän kattoa minkä näköstä liimatukkaa sinne liikeeseen oikeen palkkaa, ei niitä kaiken maailman boheemeja ja taivaanrannan maalareita tarvii kopeloimaan soittimia.

Sehän on kyllä ihan Musamaailman vika jos kitarassa on rakenteellinen virhe, luonnollisesti. Ja ehdottomasti jokaisen pitäisi pystyä erottamaan valmistajan jokainen mikrofoni värilätkästä, erityisesti marginaalituotteissa kuten seiskoissa varsinkin. Onhan se nyt ihan helvetin hurjaa jos ei tiedäkään, pitäisikö siitä melkein potkut antaa?
Ja sieltä se taas tuli.
J.RA
25.05.2009 19:01:15
Sehän on kyllä ihan Musamaailman vika jos kitarassa on rakenteellinen virhe, luonnollisesti. Ja ehdottomasti jokaisen pitäisi pystyä erottamaan valmistajan jokainen mikrofoni värilätkästä, erityisesti marginaalituotteissa kuten seiskoissa varsinkin. Onhan se nyt ihan helvetin hurjaa jos ei tiedäkään, pitäisikö siitä melkein potkut antaa?

Ei ole liikkeen vika, tietenkään. Mutta jos edustamasi merkin tuote osoittautuukin sudeksi niin kyllä luulisi että asiat hoidetaan NOPEASTI saatika edes säälillissessä ajassa. Liike kuten musamaailma niin pitäisi kyllä edes omat roippeensa tunnista...
www.circusnecropolis.com Katsasta uusi demo! ^^
sticky fingers
25.05.2009 20:43:04
tarzan: Sehän on kyllä ihan Musamaailman vika jos kitarassa on rakenteellinen virhe, luonnollisesti. Ja ehdottomasti jokaisen pitäisi pystyä erottamaan valmistajan jokainen mikrofoni värilätkästä, erityisesti marginaalituotteissa kuten seiskoissa varsinkin. Onhan se nyt ihan helvetin hurjaa jos ei tiedäkään, pitäisikö siitä melkein potkut antaa?

Jotenkiin tuntuu, että tuossa vuodatuksen mikkikohdassa kyse oli enemmänkin siitä, että kitara oli jo sen kuukauden (tiedä sitten liioittelun määrästä) mutta anyway, siinä vaiheessa vasta aletaan ihmettelemään, että mitäs tälle pitikään tehdä. Juu, Musamaailmassa varmaan ruuhkaa onkin, mutta silti mun mielestä olis alle kuukauden kuluessa jo pitänyt ilmoittaa, että kiirettä on ja korjaus kestää, tai sitten ottaa jotenkin kantaa noihin mainittuihin vikoihin/töihin.

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
McNulty
25.05.2009 22:44:00
FensonGibder: Juuh, provoa siinä hieman oli kuten oli sinunkin kommentissasi. Jostain syystä siellä päässä ei oikein mene tämä kaupan perusperiaate jakeluun. Tässä lyhyt oppimäärä:

Ai sinäkös täällä nyt jaat tuomioita siitä kuka tietää mitä ja mistäkin :)
Huvittavan ylimielinen asenne...

Muistithan että kaupoilla, ravintoloilla yms. liiketoimintaa harjoittavilla on myös oikeus valita asiakkaansa. Enkä tarkoita nyt sitä, että huvikseen voisi kettuilla kenelle tahansa, mutta onhan se kännissä örveltävä ja kitaroita paiskova tyyppi siitä huolimatta asiakas (ja hän on aina oikeassa). Kyllä hän voi joskus jotain ostaakin... mutta siitä huolimatta musakauppa tai kulmakuppila saa valita myykö hälle mitään vai ei.

Olet oikeassa siinä, että olisi reilua ja kohtuullista antaa korjausarviosta jokin aika ja ehkä jopa hinta-arvio mitä koko lysti kustantaa. Ilmeisesti et ole meidän putiikissa koskaan asioinut kun asenteesi on tuota luokkaa. Meillä on monesti säädetty kitaran kaularautaa odottaessa ja meiltä ostettuihin soittimiin kohtuullisessa ajassa (esim. takuuajan puitteissa) täysin veloituksetta.

Se on kuitenkin sääli, ettei nykyaikana monessakaan myymälässä ole asiallista huoltopalvelua. Tietääkseni moni myymälä pääkaupunkiseudulla käyttääkin "ulkoisia" korjaajia ja säätäjiä. Välillä siis se myyjä on puun ja kuoren välissä. Hänen täytyy myötäillä asiakasta ja huutaa korjaajalle... kyllä olen itsekin saanut erään maahantuojan "midi-serviisistä" niin epämääräisiä vastauksia, etten oikein tiennyt mitä asiakkaalle moisesta sanoisi. Enhän miekään voi myyjänä keksiä tai olettaa huoltomiehen aikatauluja, ja jollei hän minulle saa mitään selvää vastausta annettua niin minkäs teet. Olen antanut ko. huoltomiesten numeron sitten asiakkaalle ja ovat saaneet tiedustella halutessaan myös itse.
FensonGibder
26.05.2009 08:56:15 (muokattu 26.05.2009 08:56:56)
bonecrusher:
Muistithan että kaupoilla, ravintoloilla yms. liiketoimintaa harjoittavilla on myös oikeus valita asiakkaansa.

Juu, ne on niitä pahimpia jotka tuovat skitan mikkien vaihtoon - Perkeleet!

Olet oikeassa siinä, että olisi reilua ja kohtuullista antaa korjausarviosta jokin aika ja ehkä jopa hinta-arvio mitä koko lysti kustantaa.

Juu oon oikeassa.

Ilmeisesti et ole meidän putiikissa koskaan asioinut kun asenteesi on tuota luokkaa.

En ole kritisoinut toimintaanne, vain sinun halpoja puollustuksia, joissa käännät kaiken negatiivisen palautteen asikkaiden niskaan.

Ja kiitos kutsusta, mutta pysyn Kitarapajan asiakkaana. Ja myös DLX:n, ne kun ovat ainoat liikkeet joista ei ole surkeita asiakaspalvelukokemuksia.
riffi, nyt
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)