noto 20.05.2009 14:27:23 | |
---|
Eli ihan alkuun kuvataan tilanne: Olen aloitteleva, musiikista ja musiikin tekoprosessista kiinnostunut nuorimies, käytössäni on tällä hetkellä FL Studio ohjelmisto, joka on erittäin hyvä. Ainoa miinus, on Piano Roll ominaisuus, joka tekee melodian "Sävellyksestä" erittäin vaikeaa, sen takia haluan MIDI-Koskettimen, jolla ilmeisesti pystyy "nauhoittamaan" melodian suoraan FL Studioon? Eli etsin siis, ERITTÄIN halpaa (Muovilelua, käytännössä.) MIDI-Kosketinta, jolla voisi soittaa melodiat tuohon FL Studion piano rolliin kätevästi, en kaipaa mitään muuta hifistelyä, enkä aio sijoittaa rahaa syntikkaan tai midikoskettimeen sen enempää. Vaihtoehto 1: http://www.thomann.de/fi/miditech_midistart_3_usb.htm Mitä mieltä olette? Ajaako asiansa? Enhän tarvitsisi muuta kuin FL Studion, sekä kyseisen Midi-koskettimen? Kiitos jo vastauksista! Hintahaarukka olisi noin 0-100e. ;) |
Thothmes 20.05.2009 15:10:22 | |
---|
Eiköhän tuo asiansa ajaisi. Itse ehkä suosittelisin sellaista, jossa on muutama säädin mukana. Näillä voi soiton aikana säätää jotain esimerkiksi softasyntikoiden filttereitä, leslien nopeutta urkumallinnuksissa tms, ja soittaminen kuulostaa paljon paremmalta. Hintaeroa ei paljon tule, esimerkiksi http://www.thomann.de/fi/behringer_ucontrol_umx_49.htm En kyllä näissä mikään asiantuntija ole. Eiköhän nuo kaikki perustoiminnot aja, ja jos ei ole soittokokemusta, ei ehkä vähän huono tatsikaan paljon häiritse. |
mobbi 20.05.2009 15:48:18 | |
---|
Älä ikinä, huom! IKINÄ, osta Behringeriä. Tossa Midistartissa on vielä ihan suht hyvä tatsi. Ja jos olet ihan aloittelija ja tarkoitus on vaan saada ne äänet sinne fruity loopsiin, et tee niillä lisäpotikoilla yhtään mitään. www.crimson-sun.org |
Thothmes 20.05.2009 16:18:11 | |
---|
Okei, saattaa pitää paikkansa. En ole ikinä Behringerin koskettimia kokeillut, mutta vahvarit ja kitarat on kyllä olleet kelvottomia. Nuo numiskat kyllä minun mielestäni ovat usein tarpeellisia, mutta ehkä niiden puute on pienempi paha kuin Behringeriys. |
ReBeat 21.05.2009 18:19:46 | |
---|
Itse laittaisin osto-ilmoituksen jostain Evolution MK-sarjalaisesta. |
Roki 21.05.2009 21:47:11 (muokattu 21.05.2009 21:48:33) | |
---|
Kyllähän tuolla alkuun pääsee. Sitten kun nälkä kasvaa syödessä, niin voi myydä tuon mulle. =) Behringerin laadusta taas sen verran jotta kun ei liikoja odota, niin ei pety. Tähän asti omat Behringer-tuotteeni ovat suorittaneet tehtävänsä riittävän hyvin. Been there - done that - don't ask. |
MikaDVD 23.05.2009 20:45:44 | |
---|
Omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä omat behringerit ovat olleet hintansa väärti. Enemmänkin trendi haukkua kaikki behrun kamat. |
mack the knife 23.05.2009 20:57:19 | |
---|
MikaDVD: Omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä omat behringerit ovat olleet hintansa väärti. Enemmänkin trendi haukkua kaikki behrun kamat. Sait heti kaverin. Ei valittamista ja sen verran edullista tavaraa, että kun menee paskaksi niin hakee uuden. Mulla on 1622 Xenyx kiipparimikserinä ja kyllä toimii. COVS n:o 1. |
moder 24.05.2009 20:53:30 | |
---|
Onhan noita m.netin torillakin silloin tällöin halvalla. En lähtis t-kaupasta mitään alle satasen vermeitä tilaileen, siinähän tulee postikuluja jo huomattava osa. |
Roki 25.05.2009 18:53:39 | |
---|
MikaDVD: Enemmänkin trendi haukkua kaikki behrun kamat. Eipä tuo erityistä trenditietoisuutta vaadi, kun ei se Behringerin laatu vaan kaikkeen riitä. Been there - done that - don't ask. |
Roki: Eipä tuo erityistä trenditietoisuutta vaadi, kun ei se Behringerin laatu vaan kaikkeen riitä. Oli merkki mikä tahansa, ei budjetilla 0-100e saa mitään laitetta jonka laatu riittäisi kaikkeen. Hinta/Laatusuhde on se joka ratkaisee, ja siinä behku pärjää harrastelijatasolla. Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D |
MikaDVD 25.05.2009 21:27:22 | |
---|
Ja harrastelijoita suurin osa täälläkin on vaikka se on vaikea myöntää itselleen. Eikös se t-kaupasta halvalla ostelu muutenkin ole vähän siinä ja siinä, suomesta saa jo behringerit samaan hintaan ja postikuluilla taitaa jäädä jotkut halvemmiksikin. |
JPQ 25.05.2009 21:46:07 | |
---|
Quru: Oli merkki mikä tahansa, ei budjetilla 0-100e saa mitään laitetta jonka laatu riittäisi kaikkeen. Hinta/Laatusuhde on se joka ratkaisee, ja siinä behku pärjää harrastelijatasolla. Sanoisin omalla näkemykselläni jos liitännät riittää kyllä Emu 0404 PCI äänikortti jonka minusta saa noin 100e hintaan riittää. Tosin yleensä tosiaan totta 100e tavara ei kovin ihmeellinen ole ainakaan ominaisuus hirviö. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Spillway Arts 27.05.2009 01:07:59 | |
---|
Osta korgin Nanokey. T-kaupassa 55,- egee. Kotimaasta voi saada jopa vähän halvemmalla. http://www.thomann.de/fi/korg_nano_key_black.htmKulkee mukana vaikka povitaskussa ja liittyy läppäriin helposti vaikka lentoasemalla. Soitto tuntuma mahdottoman muovinen, pitchbend toimii napeilla ja tilutus tai edes normaali soittaminen täysin mahdotonta. Siltikin tällä hakkaa suht helposti sisään sointumatot ja melodiatkin. Ja hinta on todella halpa. Jopa niin halpa että voit ostaa tuolle pariksi vaikkapa Nanopadin rumpuluuppien tekoon. En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä. |
Juha86 27.06.2009 17:21:43 | |
---|
Mulla olis kans kysymys, enkä nyt viitsi uutta viestiketjua avata, joten kysyn täällä. Eli mun pitäis saada nauhoitettua pianoja tietokoneelle, ja mun veljellä on Yamahan YPT-200 -mallinen halpiskosketinsoitin ( http://www.hameenlinnanmusiikki.fi/ … option=com_virtuemart&Itemid=27), jolla ajattelin soittaa. Tarvinko tarkoitusta varten sitten muuta kuin midi->usb-piuhan, jolla kytken sen tietokoneeseen? Eli saako niitä koskettimista löytyviä soundeja käytettyä äänittämiseen vai pitääkö lisäksi olla joku softa tietokoneelle, mistä äänet valitaan? Tietokoneessa on Conexant-niminen äänikortti (jos sillä nyt on jotain vaikutusta asiaan). Oon vähän pihalla näistä midiasioista :) Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat- |
moder 28.06.2009 20:43:09 | |
---|
Lue MIDI-FAQ , niin olet paljon viisaampi. Ensinnäkin onko tarkoitus saada soitto nimenomaan notaatio-tietona koneelle? Eikö audiona äänittäminen käy ? Kai tohon sun äänikorttiin saa adapterin avulla normaalin midi-letkunkin kiinni, semmoseen luottasin enemmän kun noihin usb-härpäkkeisiin. |
Klezberg 28.06.2009 21:10:30 | |
---|
Juha86: Mulla olis kans kysymys, enkä nyt viitsi uutta viestiketjua avata, joten kysyn täällä. Eli mun pitäis saada nauhoitettua pianoja tietokoneelle, ja mun veljellä on Yamahan YPT-200 -mallinen halpiskosketinsoitin (http://www.hameenlinnanmusiikki.fi/ … option=com_virtuemart&Itemid=27), jolla ajattelin soittaa. Tarvinko tarkoitusta varten sitten muuta kuin midi->usb-piuhan, jolla kytken sen tietokoneeseen? Eli saako niitä koskettimista löytyviä soundeja käytettyä äänittämiseen vai pitääkö lisäksi olla joku softa tietokoneelle, mistä äänet valitaan? Tietokoneessa on Conexant-niminen äänikortti (jos sillä nyt on jotain vaikutusta asiaan). Oon vähän pihalla näistä midiasioista :) Haluat siis äänittää pianon ääntä? Midin kautta ei kulje ääntä vaan tietoja koskettimien painamisesta, vapauttamisesta yms. Jos tuon soittimen ääni on mielestäsi kelvollinen, sen audiolähtö (jos sellainen on) pitää kytkeä äänikorttiin. Ja tietokoneeseen tarvitsen jonkin äänityssoftan. Niitä on ilmaisiakin. Midi tulee kysymykseen jos haluat soittaa muilla kuin koskettimiston omilla äänillä. Sitä varten tarvitset joko softaa tietokoneelle (joka soittaa nuo midikäskyt) tai jonkun midillä ohjattavan äänimodulin. Mutta tässä kohtaa kannattaa alkaa lukea sitä midi-FAQ:ta. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Juha86 29.06.2009 00:28:20 | |
---|
Siis joo, audiona mä olisin sen musiikin halunnut äänittää hyödyntäen koskettimien omia äänivalikoimia, mutta se ei ilmeisesti onnistukaan, koska tuossa Yamahassa ei ole audio-ulostuloa? Ainoastaan midi-röörin kautta sen pystyy liittämään tietokoneeseen, ja mun läppärissä ei mun käsittääkseni oo mitään sopivaa rööriä muuten kuin usb, joten siks ajattelin sen midi-usb-sovittimen tuohon hommata. Eli mun täytyy siis hommata kuitenkin jokin softa tietokoneelle, josta äänet saan valittua? Jos nyt oikein tuon midin vähän asiaa tutkittuani tajusin, niin koskettimistahan ei siis saa omia soundeja tietokoneelle kun midin kautta liikkuu vaan "tieto" soitosta? Mulla on FL Studio tietokoneella, jossa nyt jonkinnäköisiä soundeja on, mutta joku parempi pitää vielä löytää. Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat- |
jurpontor 29.06.2009 12:24:43 | |
---|
Juha86: Siis joo, audiona mä olisin sen musiikin halunnut äänittää hyödyntäen koskettimien omia äänivalikoimia, mutta se ei ilmeisesti onnistukaan, koska tuossa Yamahassa ei ole audio-ulostuloa? Ainoastaan midi-röörin kautta sen pystyy liittämään tietokoneeseen, ja mun läppärissä ei mun käsittääkseni oo mitään sopivaa rööriä muuten kuin usb, joten siks ajattelin sen midi-usb-sovittimen tuohon hommata. Äläs nyt. Onhan siinä kuulokeliitäntä. Sieltä tulee audiota pihalle. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Juha86 29.06.2009 16:44:31 | |
---|
jurpontor: Äläs nyt. Onhan siinä kuulokeliitäntä. Sieltä tulee audiota pihalle. Ai joo, kyllähän siinä täytyy toki kuulokeliitäntä olla (enpä tullut ajatelleeksi kun ei oo soitin vielä mulla).. Pitääpä hakea se veljen soitin että pääsee vähän kokeilemaan saanko mä äänen liikkumaan läppäriin. Mulla onkin sellanen 3,5mm audiojohto, jolla sen äänen pitäis sitten kulkea. Pitää testata. Ajattelin kyllä hommata sen midi-johdon kuitenkin, jotta saan myös hyödynnettyä joidenkin tietokone-ohjelmienkin soundivalikoimia. Ei kuitenkaan oo tuossa Yamahassa mun muistaakseni kovinkaan monipuoliset valikoimat. Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat- |