reiska p 13.03.2009 13:19:35 | |
---|
Olen ostamassa uutta säestykiipparia. Millle soittimille on eniten Stylejä ja voiko mille soittimille tehdä itse? Lähinnä ammattilaistason soitin kiinnostaa. Olen katsellut Korg PA X2 Pro kiipparia, entiset Yamaha ja Roland soittimia. |
asl 13.03.2009 16:40:43 | |
---|
Itsellä on kokemusta Rolandeista, Techinisistä ja Yamahasta - pari viimeisintä on ollut Yamahoita - nyt Tyros 3 - olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. |
cjomett 22.05.2009 22:57:11 | |
---|
Ootko muuten koskaan testannut tyros 3:sta verrattuna PSR-S900:een. Itse omistan ko "köyhän miehen tyroksen" ja oon miettinyt paljonko saa lisähyötyä tyroksen uusimmalla. Sen verran oon tyrosta koklannut että koskettimisto on aavistuksen parempi ainakin 2:ssa. |
Casio Man 23.05.2009 18:51:19 | |
---|
Mä heitän kehiin mustan hevosen. Casion MZ-2000 on ihmeen hyvä. Ei Tyros3 eikä Pa2X, mutta käytettynä tämän saakin ehkä 400-600 €urolla. En ole tosin näitä nähnyt sen koommin kun itselleni kotio ostin. Jos jossain näet, ni kokeile IHMEESSÄ. Tässä on liukusäätimet esim. uruille ja synien säätämiseen. On hyviä soundeja ja vastapainona viljalti myös huonoja soundeja, mutta monesta kehnostakin saa itse virittämällä ihan käyttökelpoisen. Varsinkin urut, sähköpianot ja jotkin puhaltimet ovat ihmeen toimivia. Oikein säikähdin. Kitarat ovat kelvottomia, mutta tällä saa kyllä tehtyä sähkärinkin paikkaavan synaliidin helposti. Itseasiassa mun "kitara"-lead on mun suosikki siinä määrin, että vaikka karmeassa raha- ja tilapulassa mun pitäisi jostain luopua, en tohtisi millään myydä tätä pois. Soundia tehdessä on säätövaraa ja soundin saa koostettua vaikka 4:stä "oskillaattorista" ja efektejä on runsaasti ja osa yllättävän toimivia. Koskettimet ovat vähän lepsut ja kolisevat ärsyttävästi, mutta kovaa paasatessa sekään ei haittaa. Paljon säestysstylejä ja itse voi tehdä lisää. Mikin voi liittää karaokeiltamia varten. Mun paras ostos ikinä. |
JPQ 23.05.2009 20:13:30 | |
---|
Casio Man: Mä heitän kehiin mustan hevosen. Casion MZ-2000 on ihmeen hyvä. Ei Tyros3 eikä Pa2X, mutta käytettynä tämän saakin ehkä 400-600 €urolla. En ole tosin näitä nähnyt sen koommin kun itselleni kotio ostin. Jos jossain näet, ni kokeile IHMEESSÄ. Tässä on liukusäätimet esim. uruille ja synien säätämiseen. On hyviä soundeja ja vastapainona viljalti myös huonoja soundeja, mutta monesta kehnostakin saa itse virittämällä ihan käyttökelpoisen. Varsinkin urut, sähköpianot ja jotkin puhaltimet ovat ihmeen toimivia. Oikein säikähdin. Kitarat ovat kelvottomia, mutta tällä saa kyllä tehtyä sähkärinkin paikkaavan synaliidin helposti. Itseasiassa mun "kitara"-lead on mun suosikki siinä määrin, että vaikka karmeassa raha- ja tilapulassa mun pitäisi jostain luopua, en tohtisi millään myydä tätä pois. Soundia tehdessä on säätövaraa ja soundin saa koostettua vaikka 4:stä "oskillaattorista" ja efektejä on runsaasti ja osa yllättävän toimivia. Koskettimet ovat vähän lepsut ja kolisevat ärsyttävästi, mutta kovaa paasatessa sekään ei haittaa. Paljon säestysstylejä ja itse voi tehdä lisää. Mikin voi liittää karaokeiltamia varten. Mun paras ostos ikinä. Muuten mitkä puhaltimet? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 23.05.2009 21:39:36 | |
---|
"Muuten mitkä puhaltimet?" Piti oikein käydä kattomassa/kuuntelemassa, ettei oikein pahasti valehtele. Muutama hyvä soundi löytyy oikeastaan joka kategoriasta. Varsinkin muutama saksofoni, pari trumpettia, jokunen käyrätorvi sekä huilu saa minulta peukalon nousemaan. Pari ihan okei klarinettia ja oboeta löytyi kanssa. "brass"-sektiot ovat kinkkisen muovisia, mutta mä en ole oikein osannut niitä arvostaa missään muussakaan soittimessa. |
Nakkiso 23.05.2009 23:52:33 | |
---|
Just noita Casioita on muistaakseni pop & jazz konsalla paljon. Kotelo tuntuu niin hepposelta, että ehkä mielummin pitäisin kotona kuin keikkailisin hirveesti. Soundit ajaa ehkä asiansa, mutta ei ole kauheen hyviä. http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora |
jape2 24.05.2009 00:03:36 | |
---|
Nykyään 3 kovaa: Yamaha Yamaha ja Yamaha! Tää on niin tätä. |
KoskPaavo 24.05.2009 03:29:33 | |
---|
Ketron SD5, osta , et kavu. " Studiosus perpetuus" |
jape2 24.05.2009 03:52:48 (muokattu 24.05.2009 04:08:26) | |
---|
KoskPaavo: Ketron SD5, osta , et kavu. Jos kavut, on myöhäistä! Het alko (siis alko) tää kommetti kavuttammaan! Hyviä ne on nykyään kaikki. Makuasioita jälleen kerran. esim: Jos poppia Roland, jos perinteisempää tanssimusaa Ketron, jos molempia Jammu. Viisasta hehheh. Tää on niin tätä. |
KoskPaavo 24.05.2009 04:04:01 | |
---|
jape2: Jos kavut, on myöhäistä! Jes, näin on , aattelin vaikka Savon Sanomiin tällaista mainosta. Tottapuhuen mielestäni kaikissa näissä yli 2k€- maksavissa OMB- vehkeissä on niin hyvät soundit että "kukaan ei huomaa mitään". " Studiosus perpetuus" |
mack the knife 24.05.2009 13:17:02 | |
---|
Casio Man: "Muuten mitkä puhaltimet?" Piti oikein käydä kattomassa/kuuntelemassa, ettei oikein pahasti valehtele. Muutama hyvä soundi löytyy oikeastaan joka kategoriasta. Varsinkin muutama saksofoni, pari trumpettia, jokunen käyrätorvi sekä huilu saa minulta peukalon nousemaan. Pari ihan okei klarinettia ja oboeta löytyi kanssa. "brass"-sektiot ovat kinkkisen muovisia, mutta mä en ole oikein osannut niitä arvostaa missään muussakaan soittimessa. Taitaa olla hyvää provoa. MISTÄÄN synasta ei löydy puhallinpresettejä, jotka sais peukalon nousemaan. COVS n:o 1. |
jape2 24.05.2009 14:00:51 | |
---|
Mun Yamaha psr 2100 maksoi käytettynä 390 grammaa, ja voin ilolla todeta että kyllä tuli vastiketta. Saundit edelleen toimii kybällä ja on break-toiminto ja kuorolaite ja lukee tekstit ja näyttää nuotteina midit. On muistipaikkoja on segu, on sitä sun tätä. Voit tehdä kompit ja mixaukset niihin etc. Tää on niin tätä. |
JPQ 24.05.2009 16:43:30 | |
---|
mack the knife: Taitaa olla hyvää provoa. MISTÄÄN synasta ei löydy puhallinpresettejä, jotka sais peukalon nousemaan. jaaha kyllä löytyy ihan käyttökelpoisia myönnän ettei aidon veroisia mutta käyttökelpoisia. Mutta tämä koskee kyllä aika hyvin kaikkia jäljittelyjä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
KoskPaavo 25.05.2009 08:37:55 | |
---|
Mitään "aidon veroista " noista ei edes tarvitse löytyä, sehän nyt on selvää. Toisaalta voi käydä niin että vaikka soittajalla on aito soitin käsissä , mitään ei tapahdukaan. " Studiosus perpetuus" |
baron 25.05.2009 09:53:04 | |
---|
KoskPaavo: Mitään "aidon veroista " noista ei edes tarvitse löytyä, sehän nyt on selvää. Toisaalta voi käydä niin että vaikka soittajalla on aito soitin käsissä , mitään ei tapahdukaan. Jos me hyväksytään että sähkökitara poikkeaa akustisesta ja sähköpiano akustisesta ja sähköbasso akustisesta niin miksei sitä että synatorvet oikeista? Jos niille jäljitelmille joku keksii jonkun käytön niin siitä vaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Leikari 25.05.2009 16:19:38 | |
---|
baron: ... niin miksei sitä että synatorvet oikeista? Jos niille jäljitelmille joku keksii jonkun käytön niin siitä vaan. jep! mitä olisi suomalainen tanssiorkesterikeikka ilman synatorvia! Ne kuuluvat siihen lajiin siinä kuin moni muukin "väärinkäytetty" instrumentti omaansa ... vaikkapa hammond- urut ja Rhodes -pianot mukaanluettuina... varhainen hip-hop ja tekno perustuivat soundillisesti huonojen jäljitelmäsoittimien soundeihin (mm. rumpukoneet ja kolkki) - ja elävät yhä! |
Leikari: jep! mitä olisi suomalainen tanssiorkesterikeikka ilman synatorvia! Ne kuuluvat siihen lajiin siinä kuin moni muukin "väärinkäytetty" instrumentti omaansa ... vaikkapa hammond- urut ja Rhodes -pianot mukaanluettuina... varhainen hip-hop ja tekno perustuivat soundillisesti huonojen jäljitelmäsoittimien soundeihin (mm. rumpukoneet ja kolkki) - ja elävät yhä! Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin joskus jonkun ikivanhan analogisynan alkeelliset pillijäljitelmät nousee itseisarvoon ja tehdään uusia hienoja syntetisaattoreita, jotka yritää matkia niitä! (Eikä niitä originaalipuhaltimia) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
JPQ 25.05.2009 16:36:35 | |
---|
baron: Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin joskus jonkun ikivanhan analogisynan alkeelliset pillijäljitelmät nousee itseisarvoon ja tehdään uusia hienoja syntetisaattoreita, jotka yritää matkia niitä! (Eikä niitä originaalipuhaltimia) noh jossain synissä synapuhallin soundien jäljittelyjen jäljittelyjä mielestäni. ps. ns huonoille on paikkansa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
KoskPaavo 25.05.2009 23:02:47 | |
---|
baron: Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin joskus jonkun ikivanhan analogisynan alkeelliset pillijäljitelmät nousee itseisarvoon ja tehdään uusia hienoja syntetisaattoreita, jotka yritää matkia niitä! (Eikä niitä originaalipuhaltimia) Niinpä, esim. tässä B-4 - ohjelmassa on Vox Continental -ja Farfisa Compact- kalloporaurkujen jäljitelmät. Niillä ei ole mitään muuta kuin ns. kuriositeettiarvo, kahta biisiä enempää ei liene kukaan jaksa kuunnella sitä uikutusta. " Studiosus perpetuus" |