Casio Man 24.05.2009 15:18:54 | |
---|
Oletteko kokeilleet? Mitähän tuossa M3:ssa on, mitä ei ole Pa2x:ssä? Pystyykö Pa2X:ssä luomaan omia soundeja yhtä joustavasti? Onko samplereissa eroja? |
Synastikki 25.05.2009 08:04:56 | |
---|
Tuo PA-sarja on tämmönen Band-in-a-Box kiipparisarja eli toisin sanoen suunnattu sellaisille jotka tykkäävät soitella yksikseen "bändin" päälle. Eli vehje hoitaa rummut ja bassot sun muut ja itse sitten voi vedellä siihen päälle mitää haluaa. Joku muu voi kertoa näistä Arrangereista lisää kun itse olen melko vähän tutustunut. M3 on taas työasemasyntikka, joka on nimenomaan suunnattu enemmän soittamiseen, sekvenssointiin jne... (okei vähän juntisti sanottu mutta toivottavasti ymmärrät) Kuitenkin pääperiaatteena se, että perusrokkibändin kiipparistilla on yleensä jokin työasema tai ihan vaan syntikka, ja tällaisilla one-man-band kavereilla on jokin arrangeri (tai no voihan se olla vaikka two tai three-man-bandiki tietty :D) OFFTOPIC: joo vähän väsyttää... Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
Casio Man 25.05.2009 12:59:16 | |
---|
Juu tottahan mä arrangerin ja työaseman yleisen paikan tiedän. Mä olen ehkä vähän enämpi pelannut juuri noiden säestäjien kanssa ja nyt mun olisi aika päivittää koneistoa. Tuumiskelin, jotta jos hakisi vähän uutta inspiraatiota työasemapuolelta. Tuo Korgin kolmas ämmä näytti olevan mulle se oikea. Karmalla voi vielä heittää säestyksenkin. MUTTA. Mä hoksasin, että tuossa PA2x:ssähän on samplerit ja kaikki. Rajut sekvensserit ja sillä voi nauhoittaa myös laulut ja vaikka mikkä. Karma vain puuttuu. Se alkaa täyttämään työaseman kriteerit. Se vain kiinnostais tietää, että onko siinä vielä jotain, mitä mä en ole hoksannut. Voiko PA2x:llä tehdä kaiken, mitä työasemilla? Onko soundien luonti yhtä monipuolista? M3:een voi ostaa edullisen radias-modulin, mutta sen mä ajattelin nappulafriikkinä ostaa jokatapauksessa räkkinä. |
Casio Man: Juu tottahan mä arrangerin ja työaseman yleisen paikan tiedän. Mä olen ehkä vähän enämpi pelannut juuri noiden säestäjien kanssa ja nyt mun olisi aika päivittää koneistoa. Tuumiskelin, jotta jos hakisi vähän uutta inspiraatiota työasemapuolelta. Tuo Korgin kolmas ämmä näytti olevan mulle se oikea. Karmalla voi vielä heittää säestyksenkin. MUTTA. Mä hoksasin, että tuossa PA2x:ssähän on samplerit ja kaikki. Rajut sekvensserit ja sillä voi nauhoittaa myös laulut ja vaikka mikkä. Karma vain puuttuu. Se alkaa täyttämään työaseman kriteerit. Se vain kiinnostais tietää, että onko siinä vielä jotain, mitä mä en ole hoksannut. Voiko PA2x:llä tehdä kaiken, mitä työasemilla? Onko soundien luonti yhtä monipuolista? M3:een voi ostaa edullisen radias-modulin, mutta sen mä ajattelin nappulafriikkinä ostaa jokatapauksessa räkkinä. no siis M3:ssakin on sampleri ja sequ, mutta noista nauhoituspuolista en sano mitään. Tietysti nekin onnistuu tuon samplerin kautta tekemään jos haluaa, mutta en tiedä minkä tasoinen nauhoitussysteemi on tuossa PA:ssa niin en osaa verrata. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 25.05.2009 13:36:09 | |
---|
Jos en väärin katto tuossa laajemmat filtterit tuossa m3 mallissa ja olisiko modulaatioiden lähteiden miksaus toiminnot jota toisessa ei näytä olevan jos patcheja luo tai hienosäätää. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |