![]() 13.05.2009 16:33:23 (muokattu 13.05.2009 16:36:05) | |
---|---|
isoaarne: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_75/products_id/3180 Varmaan kaikista suosituin metronomi rumpaleiden käytössä, minun tietääkseni. Jep. Vastaava, hieman monipuolisempi ja kalliimpi on Yamahan Clickstation. Peruskäytössä tuskin on väliä kumman hankkii. Itselläni on ollut kummatkin mainitut. Lisäksi Thomanilla on joku tuosta Tamasta tehty kopio. En osaa sanoa onko millainen. Missään näissä em. ei pysty klikin soundia minun tietääkseni muokkaamaan. Tietysti painotuksia ja painotusten volyymejä saa säädettyä mutta soundit ovat ns. kerralla hyvät. Jos eri soundivalikoima on välttämättömyys, joku käytetty rumpukone vaikka 80-luvulta voisi ajaa asiansa. Näiden kanssa pelaaminen onkin sitten hitaampaa, joskin sinne pystyy sit biisejä rakentelemaan aika vapaasti. Normaalissa treenikäytössä ja satunnaisessa keikkakäytössä nämä varsinaiset klikkikoneet on varmaankin parempi vaihtoehto. Jos keikoilla tulee taustanauhatkin, budjettiratkaisu voisi olla pikkumikseri ja esim. kannettava MD-soitin jonka toisessa kanavassa on klikki ja toisessa taustat. Edit. Jos on joku atk-expertti orkassa tai muutenkin duunaatte musaa tietokoneilla, yksi vaihtoehto on äänittää eri klikkejä eri tempoilla vaikka ihan cd:lle. Menettelee treenikäytössä. Tosin tempot on taas ns. kerralla hyvät. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 13.05.2009 19:01:00 | |
isoaarne: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_75/products_id/3180 Varmaan kaikista suosituin metronomi rumpaleiden käytössä, minun tietääkseni. Tämä on kyllä toimiva peli. Eipähän sinällään mitään moitittavaa, perussäädöt & tahtilajikikkailut löytyy ja saa myös muistiin eri temmot. Tässä on tämä thomannin malli: http://www.thomann.de/fi/millenium_rw500_rhythmpumper.htm Itellä ei kyllä kokemusta tuosta, mutta aikaslailla suora kopiohan tuo on taman versioista. Sittenhän näitä löytyy vielä toki muitakin vastaavia: http://www.thomann.de/fi/boss_db90.htm http://www.thomann.de/fi/korg_beatlab.htm Jos on joku atk-expertti orkassa tai muutenkin duunaatte musaa tietokoneilla, yksi vaihtoehto on äänittää eri klikkejä eri tempoilla vaikka ihan cd:lle. Menettelee treenikäytössä. Tosin tempot on taas ns. kerralla hyvät. Toimii myös mukavasti Mp3-soittimen kanssa. Sinne voi tehdä eri kansioita eri tahtilajeille ja sitten tekee klikkiraitoja esim. 10 bpm välein. Toki ei ole ihan niin kätevää kuin suoraan metronomista, mutta menettelee kyllä. Ja sitten jos löytyy kannettava tietokone, niin siitä vaan pyörimään joku ilmanen metronomi ohjelma ja kuulokkeet korviin. Tämä on ollu itellä nyt käytössä http://www.nch.com.au/metronome/index.html | |
![]() 14.05.2009 15:08:05 | |
Kiitos avusta, taman härpätin tulossa. | |
![]() 24.05.2009 20:17:08 | |
Laiskuuttani en viitsinyt lukea koko viesti ketjua läpi, mutta epäilen että siellä ei ollut juttua petersonin bodybeat "vibraattori"-mallista http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=132 Onko kenelläkään kokemuksia. Jammun clickstationista taisi löytyä myös täry, mutta se taitaa vaan näpäytellä sormiin. Los Stones Relicos | |
![]() 24.05.2009 22:42:56 | |
poro80: Laiskuuttani en viitsinyt lukea koko viesti ketjua läpi, mutta epäilen että siellä ei ollut juttua petersonin bodybeat "vibraattori"-mallista http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=132 Onko kenelläkään kokemuksia. Jammun clickstationista taisi löytyä myös täry, mutta se taitaa vaan näpäytellä sormiin. Linkkaamaasi tuotteeseen en ole tutustunut, mutta Jammun vibra on aika hyödytön. Jos ei aivan kujalla ole eri tempoista, paremman saa a) selkärangastaan b) sykkeestään c) rolexistaan d) joku muu mikä eli et lähtee vaan vetään ja ekan parin iskun aikana tempo muotoutuu ns. "oikeaan" : ) Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 24.05.2009 22:54:33 | |
Pieni rumpalipoika: Linkkaamaasi tuotteeseen en ole tutustunut, mutta Jammun vibra on aika hyödytön. Jos ei aivan kujalla ole eri tempoista, paremman saa a) selkärangastaan b) sykkeestään c) rolexistaan d) joku muu mikä eli et lähtee vaan vetään ja ekan parin iskun aikana tempo muotoutuu ns. "oikeaan" : ) Nyt jäi vähän epäselväksi, siis onko Yamahaa vaikea käyttää, vai eikö numerolleen tarkka tempo ole vain sulle niin tarpeellista? Itse olen sellaisessa tilanteessa, että laulaja/työnantaja huomaa jo esim. 90 bpm ja 92 bpm:n tempoeron biiseissä omasta laulufraseerauksestaan (klikillä piruuttani olen testannut), ja mun oma selkäydin on keikan tiimellyksessä aivan liian epätarkka jotta ilman metronomia saisin tempot aina numerolleen kohdalleen. Kovaa klikuttava metronomi ennen laskua ei ole se coolein vaihtoehto, joten olen kytkenyt Taman rhythmwatchin mun kuulokekuunteluun, niin sitä ei kuule muut kuin minä. Sitä ennen tuo Yamahan tärinämalli oli kyllä vahvassa harkinnassa. Jotenkin en saa ihan helposti pelkästä välkkyvästä valosta tempoa myöskään. Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ | |
![]() 24.05.2009 23:00:34 | |
markkuliini: Nyt jäi vähän epäselväksi, siis onko Yamahaa vaikea käyttää, vai eikö numerolleen tarkka tempo ole vain sulle niin tarpeellista? Itse olen sellaisessa tilanteessa, että laulaja/työnantaja huomaa jo esim. 90 bpm ja 92 bpm:n tempoeron biiseissä omasta laulufraseerauksestaan (klikillä piruuttani olen testannut), ja mun oma selkäydin on keikan tiimellyksessä aivan liian epätarkka jotta ilman metronomia saisin tempot aina numerolleen kohdalleen. Kovaa klikuttava metronomi ennen laskua ei ole se coolein vaihtoehto, joten olen kytkenyt Taman rhythmwatchin mun kuulokekuunteluun, niin sitä ei kuule muut kuin minä. Sitä ennen tuo Yamahan tärinämalli oli kyllä vahvassa harkinnassa. Jotenkin en saa ihan helposti pelkästä välkkyvästä valosta tempoa myöskään. Kirjoitin jo aiemmin, että oon omistanut molemmat. Mun mielestä tuosta Yamahan vibrasta tempon saa about yhtä hyvin tai huonosti, kuin siitä valosta. Riippuu tietysti varmaan jonkin verran myös tunto- ja näköaisteista. Auringonpaisteessa varmaan parempi kun ei mitään, jos ledin vilkkua ei nää. Ootko kännissä kun oot noin kiukkuinen ja huono lukemaan? Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 24.05.2009 23:05:58 | |
Pieni rumpalipoika: Kirjoitin jo aiemmin, että oon omistanut molemmat. Mun mielestä tuosta Yamahan vibrasta tempon saa about yhtä hyvin tai huonosti, kuin siitä valosta. Riippuu tietysti varmaan jonkin verran myös tunto- ja näköaisteista. Auringonpaisteessa varmaan parempi kun ei mitään, jos ledin vilkkua ei nää. Ootko kännissä kun oot noin kiukkuinen ja huono lukemaan? Hoho. Olen syvästi pahoillani kun en muistanut aikaisemmissa kirjoituksissa mainitsemaasi välineistöä. Annathan anteeksi. En mä ole kiukkunen, koetin ihan asiallisesti kysyä. Ei se mullekaan ole niin yhden bpm:n päälle, eikä monelle muullekaan, siksi selitin tilanteeni, etten voi tietyillä keikoilla luottaa tempomuistiini täysi. Mutta nyt tuo oli jo paljon paremmin selitetty, siitä sai jo selvää, että on kokemusta ja minkälaista sellaista. Aikaisemmasta mä en oikein tajunnu mitään. Selvin päin olen, kai mä olen vain huono ymmärtämään. Tai sit sun nettikirjoitustaidot on vähän ruosteessa. Mene ja tiedä. Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ | |
![]() 24.05.2009 23:21:14 (muokattu 25.05.2009 00:34:34) | |
markkuliini: Olen syvästi pahoillani kun en muistanut aikaisemmissa kirjoituksissa mainitsemaasi välineistöä. Annathan anteeksi. Annettu. En mä ole kiukkunen, koetin ihan asiallisesti kysyä. Ei se mullekaan ole niin yhden bpm:n päälle, eikä monelle muullekaan, siksi selitin tilanteeni, etten voi tietyillä keikoilla luottaa tempomuistiini täysi. En mäkään varmaan aina voi. Ja silloin ei ole apua Yamahan täristimestä ainakaan mulle. Tähän vielä tarkennusta sen verran, että tuon päristimen kanssa itse ainakin tarvitsen vähintään kaksinkertaisen ajan kuin kuunnellessani klikkiä. Eli parilla klikkitahdilla homma tulee saletisti selväksi, mutta tuo päristin kaikessa epämääräisyydessään vaatii pidemmän otteen. Eikä se niin hyvä ole sittenkään. Enkä ole aivan vakuuttunut siitäkään, kuinka tarkka tuo päristin edes on. Välillä on tuntunut, että se heittelee vähän minne sattuu. En oo kyllä paremmin tutustunut tosiaan, kun ei oo ollut tarvetta. Mutta nyt tuo oli jo paljon paremmin selitetty, siitä sai jo selvää, että on kokemusta ja minkälaista sellaista. Aikaisemmasta mä en oikein tajunnu mitään. Selvin päin olen, kai mä olen vain huono ymmärtämään. Tai sit sun nettikirjoitustaidot on vähän ruosteessa. Mene ja tiedä. Niin. En kanssa tiedä, olisin tietty voinut tarkemminkin informoida ettei tarvitse kanssaveljien panikoida lähdekritiikin kanssa. Toisaalta. Tärkeintä on parisuhteissa pitkään puhuminen ja rakkaus. Edit. Tässä vielä jollekin todella asialleen omistautuneelle henkilölle ns. luotipähkinä. Pitäisi selvittää miten tuollainen moottori suhtautuu eri jännitteisin (eli patterin hiipuminen), miten se suhtautuu muuntajan antamaan potkuun ja ennen kaikkea - miten luotettava tuollainen tekniikka on, kun pitäisi saada sekunnin osien tarkkuudella aiheutettua tärinää. Maalaisjärjellä ajateltuna tuo ei välttis olekaan ihan niin aukoton hommeli. Varsinkin kun puhutaan tollasesta satasen muovilaatikosta jossa se itse laatikko näppäimineen muineen on varmasti kulurakenteesta sen 99 prossaa eli 0,99 euroa. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 25.05.2009 10:22:14 | |
täytynee odottaa kommentteja käyttäjiltä, jahka kun niitä ilmenee. Markalla on saanut aina markan laitteen ja eurolla kuuden markan. Tuotekehitys rahoja maksellaan vielä pitkään. Mikäli oikein ymmärsin, niin peterson on tuotemerkkinä laadukas, enkä kohdista niin paljon epäluuloja kuin siihen että tuotteen olisi lanseerannu esim. T-tuotemerkki. Los Stones Relicos | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)