Aihe: Z-Bar
1
Os
24.05.2009 13:00:24

Moro!

Löytyistköhän täältä tietoa, että myykö joku Suomessa Z Right Stuff'in Z-Bar'eja? (Tai tekiskö joku mulle sellaset..?)

Minkälaisia kokemuksia ihmeisillä on ollut Audixin Cab Grabber'istä?
duane
24.05.2009 19:10:16
Koetin tossa reilu puolitoista vuotta sitten löytää noita, eikä mielestäni mistään euroalueen webkaupoista noita löytynyt. Kikkailin sitten K&M:n clampeilla sopivat patentit. Jossain keskustelussa noista taisi olla puhettakin, hakua kannattaa kokeilla..
katellaan...
Os
24.05.2009 20:22:50

Kiitti vastauksista!

duane: Kikkailin sitten K&M:n clampeilla sopivat patentit.
Millaiseen patenttiin päädyit?

Jossain keskustelussa noista taisi olla puhettakin, hakua kannattaa kokeilla..
PHHHH... Puoli tuntia Googlen kanssa ei tuottanut tulosta. Ei sulta sattuisi löytymään linkkiä suoraan keskusteluun tai jotain muistikuvaa sopivista hakusanoista?

stnprkl: K&M on sit kuitenkin kait aika paljon edukkaampi kun suomesta löytyy hyllytavarana kaikkee.
Mitä suosittelisit? Kävin tossa aiemmin läpi Könärin tuotevalikoiman, mut mulle ei tullu mitään ihmeempiä "Heureka" -fiiliksiä...

Tarve on oikeastaan aika yksinkertainen. Kitaristi riehuu lavalla todella paljon ja kaikki telineet, piuhat ja kilkkeet pitäisi saada mahdollisimman tehokkaasti pois tieltä. Toistaiseksi Cab Grabber tuntuisi, paremmasta kun ei tiedä, toimivimmalta patentilta...
Taustoiksi voisi mainita vaikkapa, että:
Viime perjantaina kitarakaapin mikit pysyivät paikallaan pari hassua minuuttia, kitarapiuha irtosi muutamaan otteeseen ja keikka keskeytyi hetkeksi siihen kun stäkin päältä putosi EQ, vähän sen jälkeen kun jalka meni lavarakenteesta läpi... EQ:sta irronnut piuha aiheutti samanlaisen vikinän kuin kiertävä mikki, ja olin aivan pulassa, kun en keksinyt mistä kierto tulee...

Kantapäät kipeinä yritän tässä kehitellä varmistuskeinoja, että sama ei tapahdu uudestaan...
Curvin
25.05.2009 00:10:48
Mulla on työnantaja orkassa käytössä pari erilaista variaatiota, joilla on päästy hyvään lopputulokseen kitara ja basso koneiden mikityksessä. Kaikki tarvittavat osat löyty suoraan maahantuojan hyllystä.

Toisessa kitaramoottorissa on tällainen http://www.k-m.de/TABLE-CLAMP.3+M542c70edf07.0.html ja 20cm joutsenkaula

Toisessa kitaramoottorissa (Marshallin sivukahvassa) tällainen http://www.k-m.de/MICROPHONE-HOLDER.3+M536b716fbba.0.html ja kahenkymmenen sentin joutsenkaula.

Noilla on päässy ihan järkevään lopputulokseen. Kerro toki mikä vaffari kyseessä, niin voi antaa parempiakin vinkkejä kun on tullu kaikenlaisia erikoisvirityksiä puuhasteltua. Erään kitaramoottorin kanssa tuli käytettyä pelkää K&M:n stereoadapteri rautaa, sillai et livautti sen raudan styrkan ja keisin väliin, niin sillä sai kyseisellä styrkalla mikin oikeaan paikkaan.
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
Sami_T
25.05.2009 00:25:49

Tarve on oikeastaan aika yksinkertainen. Kitaristi riehuu lavalla todella paljon ja kaikki telineet, piuhat ja kilkkeet pitäisi saada mahdollisimman tehokkaasti pois tieltä

Kitara langattomaksi, hommaa e606/e906/vastaava ja teippaa se suoraan kitarakaappiin.
Itse olette lihava.
duane
25.05.2009 00:39:55
Se keskustelu olikin aika vaisua pohdiskelua OT-hengessä. Asian vierestä, mutta silti: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =50&t=163677&o=20&oo=60
katellaan...
Marzi
25.05.2009 02:50:07

Naulaa sen kitaristin tennarit lattiaan kiinni.

:D
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän.
Os
25.05.2009 12:41:04

Curvin: Mulla on työnantaja orkassa käytössä pari erilaista variaatiota, joilla on päästy hyvään lopputulokseen kitara ja basso koneiden mikityksessä. Kaikki tarvittavat osat löyty suoraan maahantuojan hyllystä.

Kävin kiertelemässä Kampin myymälöitä. Mulle tarjottiin aika pitkälti noita samoja osia. Musamaailmaan oli ilmestynyt hyllyyn Audixin Cab Grabbereitä, joten päädyin sellaiseen.

Mulle on muodostunut vakiopatentiksi mikitys kahdella dynaamisella mikillä. 57 laidalta sisään komppisoundia varten (panoroitu laitaan) ja D3 pölykupin saumaa kohti liidi/soolosoundia varten (panoroitu keskelle). Aattelin viimekeikasta oppineena kokeilla sellasta, että vetäsen toisen mikin Cab Grabberilla kiinni kaappiin ja toisen korvaan kokonaan Radialin JDX Reaktorilla. Näin mulla on edelleen kaksi soundia ja panorointimahikset tallella, mutta näkyvillä olevia, heiluvia ja irtoavia osia paljon vähemmän. Kassellaa miten toimii...

Sami_T: Kitara langattomaksi, hommaa e606/e906/vastaava ja teippaa se suoraan kitarakaappiin.

Kauhee ku mä oon negatiivinen: Langattomat on presettinä mukana ja pääsääntöisesti käytössä, mutta niitä ei aina pääse käyttämään (samassa rakennuksessa keikka isommalla staralla tai vieressä ihan vaan perus karaokebaari). Yleensä keikat vedetään kimppa-backlinella, joten teippirannut saattaisivat aiheuttaa napinaa...

duane: Se keskustelu olikin aika vaisua pohdiskelua OT-hengessä. Asian vierestä, mutta silti: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =50&t=163677&o=20&oo=60

Je, no mut tattista kuitenki. =)

Marzi: Naulaa sen kitaristin tennarit lattiaan kiinni. :D

Vai pitäiskö ripustaa se kitaristi sellaseen lasten syöttökeinuun... =)
Os
25.05.2009 16:04:48 (muokattu 25.05.2009 16:06:18)

Ai ku tuli komia! =)
Pistin kuvan häkkyrästä profiiliin...

Siinä on varoja vähän useampaankin lähtöön. Tolla vetelee jazzista kuoloon aika mukavasti.
stnprkl
26.05.2009 15:47:34
Pistin kuvan häkkyrästä profiiliin...

Siinä on varoja vähän useampaankin lähtöön. Tolla vetelee jazzista kuoloon aika mukavasti.

Onhan pyydys :)

Humppa-adapterit kunniaan
Viltsu audiokantaja
Tomppis2
27.05.2009 14:08:09

Mä etsiskelin kanssa jokin aika sitten jotain jolla SM57 saisi kiinni Marshallin kaappiin ja kun ei muuta löytynyt niin päädyin laittamaan mikin kiinni suoraan superclampiin ja superclamp kiinni Marshallin reunaan. Tulee melko sopivasti sivulta kohti kartion keskustaa.

Muitten mikkien kanssa toi ei oikein toiminut niin hyvin kuin 57:n, se vaan sattui olemaan tossa yhdistelmässä aika sopivan kokoinen.
stnprkl
27.05.2009 15:05:46
Tomppis2: Mä etsiskelin kanssa jokin aika sitten jotain jolla SM57 saisi kiinni Marshallin kaappiin ja kun ei muuta löytynyt niin päädyin laittamaan mikin kiinni suoraan superclampiin ja superclamp kiinni Marshallin reunaan. Tulee melko sopivasti sivulta kohti kartion keskustaa.

Muitten mikkien kanssa toi ei oikein toiminut niin hyvin kuin 57:n, se vaan sattui olemaan tossa yhdistelmässä aika sopivan kokoinen.

Jo tässäkin keskustelussa mainittu Könärin moinen http://www.k-m.de/MICROPHONE-HOLDER.3+M536b716fbba.0.html systeemi on toiminu meillä noiden helsingin lepakoiden kanssa vallan mainiosti haitsussa, virvelissä, kitarakaapeissa ja bassokaapissa. Tosin Marshallin 4X12" kaappien pitää olla suoria, jotta toi pysyy kiinni ja Ampegin 8X10" tarvii olla keisissä. Mut esim. molemmat virvelimikit on yhellä tollasella kakkosbasarin vanteessa ja toimii loistavasti.
Viltsu audiokantaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)