Aihe: Osasijoittelua putkivahvarissa 1 | |
---|---|
![]() 11.04.2009 22:01:37 | |
Elikkäs, olen rakentamassa tuollaista 50W Plexiä itselleni. Tuli vain mieleen, että mites nuo eri osat (muuntajat, kuristin sekä muut) aiheuttavat toisiinsa hurinoita? Mulla on alustavasti tälläinen sijoittelu, tuottaako tuo mitenkään erityisen paljon hurinoita? Ottamatta huomioon siis johdotuksia vielä tässä vaiheessa.. http://g.imagehost.org/download/0182/Plexi | |
![]() 11.04.2009 22:16:34 (muokattu 11.04.2009 22:16:45) | |
Oma 50W Marshall-kloonini osasijoittelu oli tuollainen: http://koti.kapsi.fi/~twinkle/jcm800.jpg Hurina on todella vähäisiä, itsekin olen yllättynyt kuinka hyvin se lopulta onnistui. Kuristin on kotelon sisäpuolella powerin ja outputin välissä. Kyllä tuo oma systeemisi näyttää ihan toimivalta. Itse tiivistäisin riippuen vähän turretin paikasta. Reitti ekalle putkelle mieluiten mahdollisimman lyhyenä, sieltä niitä hurinoita tulee aika tehokkaasti. | |
![]() 11.04.2009 22:29:18 | |
Sen verran matala on tuo kotelo että kuristin pakko sijoittaa kotelon ulkopuolelle. Ilmeisesti käänsit power/standby- kytkinten ja inputtien paikat? Selviis, täytyy sitten pistää pora kiinni seinään ja kolvi kuumenemaan, kiitoksia! | |
![]() 12.04.2009 00:51:28 | |
Jaba: Sen verran matala on tuo kotelo että kuristin pakko sijoittaa kotelon ulkopuolelle. Joo no, minulla oli tuo alunperin yläpuolella mutta kun johdot oli liian lyhyet ja läpiviennit ahtaita niin en siirsin sen alapuolelle samoihin ruuvinreikiin. Ei se oikeen muuta vaikuta kuin sen, että yläpuolella on rojua vähemmän. Ilmeisesti käänsit power/standby- kytkinten ja inputtien paikat? Tämä oli vahinko kun hahmotin layoutin väärin. Tein tuon etiketin alkuvaiheessa niin sen takia kiepsautin peilikuvaksi koko höskän, jouduin muutenkin poraamaan kotelon toiseen kertaan kun reiät on väärissä paikoissa. Nyt tuossa on käynyt vain sillä tavalla, että turret-levy on kotelossa sisällä ylösalaisin. Modaamista haittaa ja biasointia, sitä varten kotelon pinnassa on tuo ylimääräinen reikä että pääsen trimmerille tarvittaessa. Että tämmöisiä, näissä hommissa suosittelen tuossa sijoittelun vaiheessa tekemään kylmästi 1:1 kokoiset printit kamoista mitä laitteeseen tulee ja kokeilla fyysisesti että mikä mahtuu ja minne. | |
![]() 12.04.2009 07:22:01 | |
Twinkle: Joo no, minulla oli tuo alunperin yläpuolella mutta kun johdot oli liian lyhyet ja läpiviennit ahtaita niin en siirsin sen alapuolelle samoihin ruuvinreikiin. Ei se oikeen muuta vaikuta kuin sen, että yläpuolella on rojua vähemmän. Tämä oli vahinko kun hahmotin layoutin väärin. Tein tuon etiketin alkuvaiheessa niin sen takia kiepsautin peilikuvaksi koko höskän, jouduin muutenkin poraamaan kotelon toiseen kertaan kun reiät on väärissä paikoissa. Nyt tuossa on käynyt vain sillä tavalla, että turret-levy on kotelossa sisällä ylösalaisin. Modaamista haittaa ja biasointia, sitä varten kotelon pinnassa on tuo ylimääräinen reikä että pääsen trimmerille tarvittaessa. Että tämmöisiä, näissä hommissa suosittelen tuossa sijoittelun vaiheessa tekemään kylmästi 1:1 kokoiset printit kamoista mitä laitteeseen tulee ja kokeilla fyysisesti että mikä mahtuu ja minne. Todella nätti peli tuo. Miten teit tuon etiketin? | |
![]() 12.04.2009 12:39:53 | |
Mäkrö: Todella nätti peli tuo. Miten teit tuon etiketin? Etiketti on laserilla tulostettu itseliimautuva kalvo. Saumojen välttämiseksi on käytetty A3:sta, niitä sai paikallisesta printtifirmasta tulostettuna. Itse kuvatuksen piirsin etukäteen CADilla 1:1 kokoon, tulostin PDF:ksi ja vein tikulla firmaan. Liimasin sen kotelon etulevyyn ja porasin reiät käyttäen tulosteessa olevia merkkejä paikkoina. Tällä tavalla etulevyssä olevat reiät on justiinsa eikä melkein oikeissa paikoissa. Ei tosiaan maksanut paljoa mitään, 5 euroa maksoin tulosteesta ja samalle PDF:lle sain pistettyä 4 vahvarin etiketit. | |
![]() 13.04.2009 13:08:02 | |
Jaba: ...Tuli vain mieleen, että mites nuo eri osat (muuntajat, kuristin sekä muut) aiheuttavat toisiinsa hurinoita? Mulla on alustavasti tälläinen sijoittelu, tuottaako tuo mitenkään erityisen paljon hurinoita? Ottamatta huomioon siis johdotuksia vielä tässä vaiheessa.. Käämistä toiseen (myös muuntajasta toiseen) indusoituva jännite on aikalailla nolla silloin kun käämit ovat toisiinsa nähden 90 asteen kulmassa. Tuossa jcm800-kloonissa näyttäis olevan just näin, eli siitä passaa ottaa mallia. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." | |
![]() 24.05.2009 13:50:17 | |
Hmm, onkos ihan normaalia kun mulla on ulostulomuuntajalta tulevat impedanssipiuhat yhteydessä runkoon eli maahan? | |
![]() 24.05.2009 18:13:58 | |
Jaba: Hmm, onkos ihan normaalia kun mulla on ulostulomuuntajalta tulevat impedanssipiuhat yhteydessä runkoon eli maahan? Ei se kyl normaalia ole. | |
![]() 24.05.2009 18:26:06 | |
Jaba: Hmm, onkos ihan normaalia kun mulla on ulostulomuuntajalta tulevat impedanssipiuhat yhteydessä runkoon eli maahan? Yhteydessä niiden kuuluukin olla, mutta ei suoraan maassa. Eli ulostulomuuntajan toisiokäämin yksi pää on maassa, ja siitä ylöspäin lähtee eri impedanssien lähdöt. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)