Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audiokone 1000-2000 euroa?
1 2 3 4 5 6 7
Spiral
21.05.2009 00:33:29 (muokattu 21.05.2009 00:39:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehityksen kelkka on ajanut minusta ohi, mutta nyt olisi aika ostaa uusi audiokone.
 
- Kotinauhoituksiin, joten monenlaista virtuaali-instrumenttia ja efektiplugaria yms. pitäisi saada pyörimään. >>> Riittävästi tehoja.
 
- Mulla on M-audion Firewire solo äänikortti, olisi mukava jos toimisi tämän kanssa myös.
 
- Hintahaarukka n. 1000-2000 euroa riippuen siitä, mitä paketti sisältää.
 
- Mitään kovin eksoottisia virityksiö en halua, koska en jaksa alkaa säätämään. Eli varmatoimisuus olisi plussaa.
 
PC lähinnä ollut mielessä, koska PC:lle löytyy niin paljon ilmaissoftaa, mutta mäkkikään ei ole pois suljettu vaihtoehto.
 
Mikä käyttis? Saako enää edes uusia koneita XP:llä?
 
Kaikenlainen apu ja tienviitoitus olisi tarpeen siis.
 
edit: Ai niin, ja mielellään saisi olla aika hiljainen.
 
south_of_heaven
21.05.2009 01:33:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joistain ATK-liikkeistä saat teettää itsellesi custom-koneen, ja tulee vieläpä suhteellisen edulliseksi. Esimerkiksi Mikromafia tekee tällaisia koneita tilauksesta ja laittavat koneeseen XP:n, jos niin haluat.
 
Noin muuten suosittelesin Macia.
 
Life in plastic, it's fantastic!
M.i.k.key
21.05.2009 08:44:16 (muokattu 21.05.2009 08:45:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta iMac 1099€. Siihen sitten vähän lisää muistia ja Logic 479€.
 
Et tarvi muita softia ja peruspaketissa tulee mukana paljon virtuaali-instrumentteja.
 
Suosittelen, hinnat Apple storen hintoja.
 
E: Tai sitten M-powered pro tools softaksi.
 
möllisty
JPQ
21.05.2009 10:58:11 (muokattu 21.05.2009 10:58:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Osta iMac 1099€. Siihen sitten vähän lisää muistia ja Logic 479€.
 
Et tarvi muita softia ja peruspaketissa tulee mukana paljon virtuaali-instrumentteja.
 
Suosittelen, hinnat Apple storen hintoja.
 
E: Tai sitten M-powered pro tools softaksi.

 
Vaikka olisikin tuo Logic niin olen varma ettei muuta tarvitse juttu ei ole täysin totta. sanotaan hyvä pohja mutta ainakin jossain musatyyleisssä enempikin tarpeen. ps. en sano kumpi mäkki vai pc. mutta sanon olen käytännössä vähintään kokeillut varmaan yli puolet kvr audion sivun softasynistä jotka on ladattavissa ja on pc softia niin noin ehkä 10 prosenttia on sellaisia noista esimerkkinä että tekee muutakin kuin pistää vihaksi. ja efektejäkin paljon kokeilleena sanoisin pääosa ilmaisista pistää vain vihaksi. ps. tosin en tiedä millaisia soundeja koneesta aattelit ottaa vai onko se vain loppumiksaus väline joten...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Spiral
21.05.2009 15:44:13 (muokattu 21.05.2009 16:40:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko noista Maceistä löytää tarjouksia, vai onko niissä tiukka hintakuri eri jälleenmyyjien välillä?
Eli onko sama vaan tilata Apple storesta?
 
Tällä hetkellä kaasuttelis:
- iMac, 24-inch, 3.06GHz Intel Core 2 Extreme
- AppleCare Protection Plan for iMac/eMac -
- Logic Studio
 
Hintaa tulis 2820 euroa.
 
Äänikorttina olis M-audion Firewire Solo joka mulla jo on.
 
edit: Kuinka äänekkäitä/hiljaisia nuo iMacit on?
 
Lennu
21.05.2009 21:35:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Voiko noista Maceistä löytää tarjouksia, vai onko niissä tiukka hintakuri eri jälleenmyyjien välillä?
Eli onko sama vaan tilata Apple storesta?
 
Tällä hetkellä kaasuttelis:
- iMac, 24-inch, 3.06GHz Intel Core 2 Extreme
- AppleCare Protection Plan for iMac/eMac -
- Logic Studio
 
Hintaa tulis 2820 euroa.
 
Äänikorttina olis M-audion Firewire Solo joka mulla jo on.
 
edit: Kuinka äänekkäitä/hiljaisia nuo iMacit on?

 
Aika tumma ja hiljainen suunnilleen A-nuotissa soiva hurina, ei kyllä häiritse musahommia.
dewil
22.05.2009 01:34:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen mäkkiä varauksetta, mutta ton applecaren kans olisin pessimistinen. Jos siinä koneessa ilmenee vikaa, tapahtuu se lähes poikkeuksetta normaalin takuuajan sisällä.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
insight
22.05.2009 11:38:51 (muokattu 22.05.2009 11:40:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä mäkin musahommiin maciä suosittelen. Itsekin ostin Macin ympärille kotistudiota eikä kaduta. Aiempaa kokemusta mulla ei mäkeistä ollut oikeestaan ollenkaan, mutta Logic aukeni mulle kyllä samantien. Toimii! =)
 
Hiljaisuudesta. Mulla siis Macbook. Kyllä se kuuluu, koska mikki ottaa kaikkein hiljaisimmankin äänen, siis korvaakin herkemmin kuuluu kaikki äänet, mutta ei se välttämättä haittaa.
 
Can you feel the atmosphere
JPQ
22.05.2009 11:54:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

insight: Joo kyllä mäkin musahommiin maciä suosittelen. Itsekin ostin Macin ympärille kotistudiota eikä kaduta. Aiempaa kokemusta mulla ei mäkeistä ollut oikeestaan ollenkaan, mutta Logic aukeni mulle kyllä samantien. Toimii! =)
 
Hiljaisuudesta. Mulla siis Macbook. Kyllä se kuuluu, koska mikki ottaa kaikkein hiljaisimmankin äänen, siis korvaakin herkemmin kuuluu kaikki äänet, mutta ei se välttämättä haittaa.

 
ja sanotaan hiljainen pceekin maksaa. ja suosittelen minäkin mäkkiä jos varaa on itse budjetti syistä jouduin tähän kyllä yllättävän ongelmattomaan pc ratkaisuun tyytymään. vain yksi ongelma sekään ei liity musan tekemiseen suoranaisesti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
leadsticks
22.05.2009 20:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä konepakettia:
Kpl ID Tuoteseloste Hinta Vapaana
=======================================================================
2 1449 Seagate Barracuda ES 250GB SATA II -kova 111.80e
1 2227 Antec Sonata III 500 - ATX-kotelo, 500W 101.90e
1 9490 Kingston HyperX T1 4GB (2x2GB) 1066MHz D 67.90e
1 14798 Asus P5QL PRO Intel P43 LGA775 ATX-emole 82.90e
1 14946 Intel Core 2 Quad Q8200S 2.33GHz -proses 218.90e
1 33158 Asus EAH3650 SILENT MAGIC/HTDP/512M ATI 59.90e
=======================================================================
Yhteishinta: 643.30e
 
Tuohon näytöksi ihansamamikä 21+ tuumainen _Samsung_ tai kaksi.
Koteloon enemmän satsaamalla saat melun _hieman_ vähäisemmäksi. Jos hiljaisen haluaa, joutuu kotelosta riippumatta tekemään kotelon ympärille toisen kotelon esim puusta tai sitten sijoittamaan tornin jonnekkin muualle kuin äänitystilaan. Itse ratkaisin melun puukotelolla.
 
Osta sillä muulla rahalla musavermeitä!
 
www.verkkokauppa.com
 
samulirask
22.05.2009 22:14:38 (muokattu 22.05.2009 22:26:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leadsticks: Tässä konepakettia:
Kpl ID Tuoteseloste Hinta Vapaana
=======================================================================
2 1449 Seagate Barracuda ES 250GB SATA II -kova 111.80e
1 2227 Antec Sonata III 500 - ATX-kotelo, 500W 101.90e
1 9490 Kingston HyperX T1 4GB (2x2GB) 1066MHz D 67.90e
1 14798 Asus P5QL PRO Intel P43 LGA775 ATX-emole 82.90e
1 14946 Intel Core 2 Quad Q8200S 2.33GHz -proses 218.90e
1 33158 Asus EAH3650 SILENT MAGIC/HTDP/512M ATI 59.90e
=======================================================================
Yhteishinta: 643.30e
 
Tuohon näytöksi ihansamamikä 21+ tuumainen _Samsung_ tai kaksi.
Koteloon enemmän satsaamalla saat melun _hieman_ vähäisemmäksi. Jos hiljaisen haluaa, joutuu kotelosta riippumatta tekemään kotelon ympärille toisen kotelon esim puusta tai sitten sijoittamaan tornin jonnekkin muualle kuin äänitystilaan. Itse ratkaisin melun puukotelolla.
 
Osta sillä muulla rahalla musavermeitä!
 
www.verkkokauppa.com

 
Ihan hyvä pointti tämäkin. Nostaa budjettia vielä muutamalla satasella, niin saa vaikka minkälaisen vesijäähdytteisen kotelon.
 
Itsellä on kauhea mäkki-kuume (se halvin eli Mini kiikarissa), ja sen kautta olen eksynyt Hopeisen omenan juttuja lukemaan. Niiden mukaan ei se mäkkikään aina toimi kuin ajatus. Toisaalta taas moni on kehunut että Windows-systeemi toimii musakäytössä ongelmitta (kuten minä - kotiäänittelyyn tämä vanha XP-läppäri on ollut vallan mainio, vähäiset ongelmat ovat oikeastaan liittyneet vain koneen suorituskykyyn). Vaikka mäkit varmasti ovat laatukoneita, niin spekseiltään parempaa rautaa saanee (muoto saaNEE sen vuoksi, että en ole mikään aivan älytön guru näissä asioissa, enkä ole aivan hirveän tarkkaan kallimpien koneiden speksejä tutkinut, näppituntumalla jutustelen) kyllä pc-puolelta halvemmalla. Aloituspostaajan budjettia ei varmasti kaada koneen kasauksen teettäminenkään, jos ei sitä itse halua tehdä.
 
Jos joku ihmettelee miksi tuon kommentin jälkeen itse olen hankkimassa mäkkiä niin siihen on kaksi syytä: Pieneen kotiimme ei millään saa mahtumaan isoa PC-koteloa järkevästi, ja Mini on kannettavan lisäksi ainoa järkevä vaihtoehto kokoa ajatellen. En myöskään jaksa odotella Windows 7-käyttiksen lopullista julkaisua - tuntuisi toisaalta tyhmältä hommata Vista tässä vaiheessa, kun tietää että että se on jäämässä ilmeisesti "välimallin" Windowsiksi. Vistaakin on tosin jopa ihan kehuttukin nyt päivitysten myötä.
anapena
22.05.2009 23:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottaisin esimerkiksi vähän käytettyä maccia ilman protection plania, kotivakuutuskin korvaa jotain. Hommat voi aloittaa mukana tulevalla Garagebandilla, jonka sessiot aukeavat myös väkevämmillä Logiceilla. Logicin saat halvemmalla muualta kuin Applestoresta. Firewire-tai usbväyläinen ulkoinen äänikortti, joka siirtyy helposti koneesta toiseen, sekin voi olla sisäänajettu versio. Jos Logic tökkii, niin Cubase, Pro Tools tai Digital Performer. Lisäksi erillinen audiolevy, lisänäyttö, lisämuistia, kontrolleri, masteriin joku kiva plugari...jne
 
Spiral
23.05.2009 12:03:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiits leadsticks kommentista ja vaivannäöstä.
Sekoitti pakan taas kerran! :D
 
Mutta eikäs tuo paketti jää pikkuisen ominaisuuksiltaan,
ainakin kovalevy on pienempi. Ei käyttistä. Ei sekvensseriä.
 
Lennu
23.05.2009 17:50:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Kiits leadsticks kommentista ja vaivannäöstä.
Sekoitti pakan taas kerran! :D
 
Mutta eikäs tuo paketti jää pikkuisen ominaisuuksiltaan,
ainakin kovalevy on pienempi. Ei käyttistä. Ei sekvensseriä.

 
No nehän ladataan windowsista ilmaseks.
Ziggy Bubba
23.05.2009 18:04:23 (muokattu 23.05.2009 18:05:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: - Mitään kovin eksoottisia virityksiö en halua, koska en jaksa alkaa säätämään. Eli varmatoimisuus olisi plussaa.
 
Tähän ei voi olla vastauksena kuin mäkki, sillä kyllä PC vaatii väkisinkin säätämistä ajureiden ym. kanssa. Vaikkapa iMac ja Logic pelittävät samantien, eikä näiden kamojen kanssa tarvitse yhteensopivuusasioita miettiä olleskaan - jää reilusti enemmän aikaa musisoinnille :)
 
Ite vierastin vielä PC-omistajana noita nauhotteluhommia tietokoneella, mutta Mäkillä homma on sujunut todella nautittavasti. Suurin parannus tuli ehdottomasti käyttöjärjestelmästä, ei tehoista sun muista. Jos käyttis on OSX, ei noille Vistaa varten markkinoiduille tehomyllyille ole tarvetta. Toinen seikka on tietysti netti, joka ei Mäkillä vaadi raskaita palomuuri- ja virusohjelmia.
 
Jos kone tulee pääasiassa musahommiin, niin aika vähissä ovat mun nähdäkseni argumentit PC-masiinan puolesta. Ellet sitten jää Logicin massiivisen ja laadukkaan softa-arsenaalin lisäksi kaipaamaan niitä ilmaisia PC-plugareita ;)
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
JPQ
23.05.2009 18:51:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tähän ei voi olla vastauksena kuin mäkki, sillä kyllä PC vaatii väkisinkin säätämistä ajureiden ym. kanssa. Vaikkapa iMac ja Logic pelittävät samantien, eikä näiden kamojen kanssa tarvitse yhteensopivuusasioita miettiä olleskaan - jää reilusti enemmän aikaa musisoinnille :)
 
Ite vierastin vielä PC-omistajana noita nauhotteluhommia tietokoneella, mutta Mäkillä homma on sujunut todella nautittavasti. Suurin parannus tuli ehdottomasti käyttöjärjestelmästä, ei tehoista sun muista. Jos käyttis on OSX, ei noille Vistaa varten markkinoiduille tehomyllyille ole tarvetta. Toinen seikka on tietysti netti, joka ei Mäkillä vaadi raskaita palomuuri- ja virusohjelmia.
 
Jos kone tulee pääasiassa musahommiin, niin aika vähissä ovat mun nähdäkseni argumentit PC-masiinan puolesta. Ellet sitten jää Logicin massiivisen ja laadukkaan softa-arsenaalin lisäksi kaipaamaan niitä ilmaisia PC-plugareita ;)

 
Tai jotain ääri harvoja kaupallisia noh en oikeasti muista yhtään itseäni kiinnostavaa jota ei saisi myös mäkille no minä en ole ketjun aloittaja ja ilmaisissa on todellakin työn ja tuskan kanssa löytää hyivä noh jotain on löytynyt mutta miettii mitenhän niitäkin karsii vielä että kun ei kuitenkaan jaksa opetella kovin montaa plugaria käyttämään kunnolla. Tai jaksa tarkoittaa jaksa. vois sanoa muutama nykyisiin lisäksi mitä kaupallisena alan olla aika tosi tyytyväinen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
samulirask
23.05.2009 20:44:47 (muokattu 23.05.2009 20:47:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Kiits leadsticks kommentista ja vaivannäöstä.
Sekoitti pakan taas kerran! :D
 
Mutta eikäs tuo paketti jää pikkuisen ominaisuuksiltaan,
ainakin kovalevy on pienempi. Ei käyttistä. Ei sekvensseriä.

 
Jää se kyllä hinnaltaankin aika paljon tuossa yllä mainitsemastasi setistä. Sanotaan vaikkapa tonni lisää tuohon (joka on silti tonnin vähemmän kuin sinun esittämäsi kokoonpano), ja sillä varmasti saa käyttiksen ja Cubasen/Sonarin täysversion - ja isomman tai useamman kovalevyn.
 
Kukin tietysti fiiliksensä mukaan. Eri järjestelmissä on puolensa ja puolensa, kuten täällä niin hyvin tiedetään...
leadsticks
23.05.2009 22:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttikseksi XP ja home edition riittää:
 
Kpl ID Tuoteseloste Hinta
=======================================================================
1 25772 Microsoft Windows XP Eng Home Edition SP 86.90e
=======================================================================
Yhteishinta: 86.90e
 
Nuo levyt riittää studiokäyttöön dedikoidulle koneelle, mutta jos päädyt isompiin kiekkoihin niin pysy nopeissa levyissä.
 
Musaprojektien backuppeja/siirtoja varten joku ulkoinen levy ja/tai 16 gigan muistitikkuja.
 
Tolle Sololle näyttää saavan protools 8:in alle kolmen sadan! Siihen ezdrummer musamakua miellyttävillä lisäosilla.
 
Älä haaskaa rahojasi virtuaalikitarahässäkkäplugareihin tai usb/firewire kontrollereihin.
 
Jos aikomus on edes puolitosissaan miksata jotain valmiiksi ja jos rahaa jää ja soittimet ja mikit löytyy, niin monitorointiin ja nauhoitustilaan kannattaa satsata.
 
Jos ei geneleceihin asti jää fyrkkaa niin Behringer B2030A Truthit irtoaa st. paul's soundista 259euron parihintaan.
 
Nauhotushommiin riittää pelkät kuulokkeet.
 
Ziggy Bubba
24.05.2009 03:47:02 (muokattu 24.05.2009 04:24:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leadsticks:Jos ei geneleceihin asti jää fyrkkaa niin Behringer B2030A Truthit irtoaa st. paul's soundista 259euron parihintaan.
 
Nauhotushommiin riittää pelkät kuulokkeet.

 
Tämä on kyllä aivan totta, mutta musahommiin ottaisin silti mäkin :)
 
E: Oma valinta on B2030A ja iMac... Kunnollinen äänikortti enää puuttuu - nyt mennään E-MU 0202:lla :P
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
JPQ
24.05.2009 06:43:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tämä on kyllä aivan totta, mutta musahommiin ottaisin silti mäkin :)
 
E: Oma valinta on B2030A ja iMac... Kunnollinen äänikortti enää puuttuu - nyt mennään E-MU 0202:lla :P

 
mitä vikaa kortissa noh ainoa josta voisin kuvitella äkkiä löytävän on liitäntöjen vähyys.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «