Palezu 28.04.2009 10:54:03 (muokattu 28.04.2009 11:09:11) | |
---|
Nonniin, moi vaan kaikille, piti tännekkin foorumille rekisteröityä. Elisiis syksyllä 2008 alotin ton mun kitaran ja nyt se sitten valmistui. Speksejä: Muoto täysin omaa designeä, koittakaa ymmärtää koska olen 13 vuotias.. Body koivua Skaala 25.5 Talla TOM Kielet rungon läpi kieltenpujotusholkki-ratkaisulla Kaula on joku ibanezin vanha, 22 nauhaa Mikkinä ylikäämitty alnico-5 humbucker, yksi volumesäätö Lakkana mastonin spraylakka (en kyllä tee toista kertaa spraylakalla) ja värjätty mustalla vesipetsillä Rahaa paloi se 150 e noin. Ihan kohtuullisen vähän, sanoisin. Kuvia: http://picasaweb.google.com/palezu96/Kitara# Kokeiltu on koulun vahvarilla ja voin paljastaa tässä vaiheessa että soundas järettömän hyvin verraten siihen että KAIKKI osat mukaanlukien mikki on sp-elektroniikan halppis kamaa. Tuo koivubody tuo oman sävynsä siihen ääneen, soundi on jotenkin "kova", ei niinkään "pehmeä" ja "lämmin" kuin mahonkirunkoisen kitaran. Kaikki pintavirheet voi pistää spraylakan piikkiin.. ja ehkä tekijän iän ja sitä kautta taitojen piikkiin.. Noo kyllähän tuo eka kitaraksi menettelee.. Ääninäytteitä tulossa kunhan saan vahvistimen. |
olex_tur 28.04.2009 14:04:05 | |
---|
Jos tuon ikäsenä oot omatoimisena rakentanu skeban, niin oottelen kyl mielenkiinnolla että mitä sä rakentelet vuosien päästä. Keep on routing! tein itte......nou roblem
www.myspace.com/karkaasuband |
Solex 28.04.2009 14:40:52 | |
---|
Täytyy nostaa ukolle hattua, monet kovat rakentelijat on kuule vielä vaan puuhastelleet ja räpeltäneet sun ikäisenä ja sinä olet jo pykänny kivan näköisen soittimen. |
Tuomoo 28.04.2009 15:58:57 | |
---|
Oli pakko antaa plussa sulle, sillä aika harvalla sun ikäsellä piisaa minkäänlaista innostusta värkkäämään mitään, koska rahalla saa kaikkea ja rahaa saa isukilta. Jälki ei oo omaan silmään maailman kaunenita, mutta itse en kykenisi edes tuohon. Eikä voi odottaakaan että jälki olisi huippuluokkaa. Mielenkiinnolla odottelen tulevaisuuden projekteja jos rakenteluintoa jatkuu. Rajataan ongelma määrittelyn ulkopuolelle ja ongelmaa ei ole olemassa. |
tommiot 28.04.2009 16:31:55 | |
---|
Soittimeltahan se näyttää! Mut aika rankka väite silti että pintavirheet olis spraylakan syytä ;) Eihän sillä superkiiltävää ja kovaa pintaa saa, mutta kunnon pohjatöillä silti ihan siistin. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
wilo 28.04.2009 16:55:59 | |
---|
Moro! Hyvän näkönen kitara. Hyvä että oot tehny omaakin designia. Mikä tarina/juttu ton nimen (korvaanpuhaltaja) takana on? Ville |
Palezu 28.04.2009 16:57:36 (muokattu 28.04.2009 16:59:16) | |
---|
Kiitos kehuista :). Ömm.. Sen nimen tarkoitin oikeastaan että "korvanräjäyttäjä" nääs esim "Its gonna blow up", eikös ne niin sano elokuvissa ku joku juttu meinaa räjähtää. :D Joo niinhän se on että pinnasta olisi saanut paljo paremmankin muttakun ei maltti aina riitä.. :D Kyllä mä tästä hommasta sellaset sytöt sain että varmasti tulen rakentamaan lisää kitaroita mutta ei ainakaan nyt lähiaikoina. Samoin se ikaalisten soitinrakennuskoulu on pyörinyt vahvasti mielessä että jos sinne menisi sitten joskus. Seuraavaa kitaraa en varmaan piirrä ite kun tuotakin piirsin ja mietiskelin sen 2kk eikä siitä tullut mikään läpimurto. Lp tai explorer tietysti loimuvaahtera kannella pyörii mielessä sitten seuraavaksi kitaraksi. Vaikeimmiksi asioiksi tuon rakentamisessa voisin mieltää kaulaliitoksen tekemisen ja tallan paikoituksen. Onnistuin kyllä ihan hyvin molemmissa, tuohon jälkimmäiseen sain niin hyvät ohjeet että onnistuin. Jotenkin jäi sellanen mielikuva tuosta että rakentaminen oli hauskempaa kuin soittaminen... En kyllä mitenkään merkittävästi vielä osaa soittaa mutta kait se siitä kun sen vahvistimen saa. Tää on muuten ihan kiva foorumi :). |
Liikapatti 28.04.2009 17:41:55 | |
---|
Kyl sie oot äijä!! Ite aloitin ekan kitarani rakennuksen 14v, mutta ei se ole vieläkään valmis, kun kaksi vuotta olen sitä värkännyt :D http://mikseri.net/tykinruoka |
jyrki_i 01.05.2009 22:51:17 | |
---|
Hienoa. Vielä löytyy teinejä, joita kiinnostaa rokkikitara ja vieläpä sen rakentaminen. Itse uskalsin yrittää rakentamista vasta 30 vuotta soitettuani, vaikka kyllähän sitä tuli alusta asti mietittyä ja kaiken maailman malleja aikoinaan piirreltyä kouluvihkot täyteen. Itse olen tullut ihan samaan tulokseen, että halvoillakin osilla voi päästä hyvään saundiin tai ainakin sellaiseen, johon itse on tyytyväinen :-) Kestävyydessähän se halpuus sitten usein kostautuu, mutta virittimet, tallat jne. on aina korvattavissa, jos kitara muuten on täydellinen. |
jyrki_i 01.05.2009 22:53:56 | |
---|
Palezu: Jotenkin jäi sellanen mielikuva tuosta että rakentaminen oli hauskempaa kuin soittaminen... En kyllä mitenkään merkittävästi vielä osaa soittaa mutta kait se siitä kun sen vahvistimen saa. Sitten kun osaa soittaa, niin osaa myös paremmin arvioida, kuinka hyvin rakentaminen onnistui :-) Eli, ei kannattaa jatkaa soittamista. |
Rimpitzki 18.05.2009 16:13:16 | |
---|
Tuntuu jotenkin uskomattomalta että oot vasta 13. Kirjoitusasu/tyylikin on sellaista että voisi luulla ihan aikuiseksi. *thumbs up* ;) Living Twice.
-Rock On!!-
H e v i
O n
P a r a s t a ! (: |
Palezu 18.05.2009 21:58:27 | |
---|
Kiitoksia kaikille kommenteista :) Vielä pitäs vahvari saada niin saadaan ääninäytteitä kehiin.. |
Seba 23.05.2009 17:28:06 | |
---|
Oho. Asiameininkiä että junnuilla riittää intoa ja kärsivällisyyttä rakennella jo tuossa ikää omia kitaroita. Itse tein joskus 15 vuotiaana kondomin muotoisen bassobodyn japan vintage ibanezin kaulalle, mutta runko ehti hävitä ennenkuin se koskaan valmiiksi asti pääsi, ehkä hyvä niin :) Nyt tässä on viimeiset 3 vuotta himottanut alkaa rakentamaan omaa kunnollista kepakkoa 18 vuotta myöhemmin, mutta en halua tehdä mistään tunnetusta mallista kopiota, ja kun omaa desingia hakee niin ei vaan ole onnistunut piirtämään vieläkään sellaista joka edes omaa silmää miellyttäisi sen verran että viitsisi alkaa panostamaan rakentamiseen.. Pikkuhiljaa tässä keräillyt työkaluja projektin aloittamista varten, ja kohta pitää varmaan alkaa tosissaan lukemaan soitinrakennushommista ettei ihan perse edellä puuhun tule lähdettyä. Varsinki kaulan tekeminen itse vähän arveluttaa, niin saas nähdä tuleeko harjoiteltua ensin jollain valmiilla kaulalla. |
|
jtt 23.05.2009 21:01:34 | |
---|
Ompas hienoa nähdä,että vielä löytyy nuoria jotka osaa ja joita kiinnostaa käsillä tekeminen. tuntuu että yleinen kädettömyys vaivaa nuoria nykyään juurikin siitä syystä,että kaiken saa valmiina nykyään. Hieno soitin. |
KoskPaavo 24.05.2009 03:46:22 | |
---|
Hienoa joo, plussaa, 99% sun ikäisistä ei osaa tehdä edes kaurapuuroa. " Studiosus perpetuus" |
superfly 24.05.2009 19:28:26 | |
---|
Palezu: Nonnii, nyt sain sen vahvarin ja siinäpä video kitaran teosta, ääninäytteet alkaa suunilleen puolesta välistä. http://www.youtube.com/watch?v=42VpXlJyIDg Hieno meininki, hattu nousee täälläkin. Englantikin oli varsin hyvällä mallilla :) Tuolla asenteella pääset vielä pitkälle. Killing internet dragons is serious business! |
Credence 25.05.2009 14:00:28 | |
---|
KoskPaavo: Hienoa joo, plussaa, 99% sun ikäisistä ei osaa tehdä edes kaurapuuroa. Osaa, vaan ne on kasvatettu olemaan yrittämättä ja kiinnostumatta ja itsetunto tallottu. Tuo kitara on aivan sairaan hieno, jos vaan toimii saundin puolesta niin ei sun kaupasta tarvi kitaroita katsomaan :) Krematoriossa alettiin tuhista |
HeNe.334 25.05.2009 15:12:09 | |
---|
|
Palezu 26.05.2009 15:07:46 | |
---|
Kiitos ja hieno oli kitara henellä. Itse olen myös sitä mieltä että kyllä nykyajan nuoret osais muttakun ei ole innostusta. Ja tosiaan se mun kitaran soundi on mielestäni tosi hyvä, ei tarvi musiikki kullakselle eksyä enää :) |