Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka kitaristi vaikutti kitaroidesi valintaan..
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Jester44
22.05.2009 19:08:19 (muokattu 22.05.2009 19:11:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on sellainen kuva muotoutunut että Dimebag Darrell on ehkä-kenties-mahdollisesti vaikuttanut kitarahankintoihini..
 
http://www.deanguitars.tv/userpics/lib9b/kaikki1.jpg
 
http://www.deanguitars.tv/userpics/lib9b/kaikki2.jpg
 
Lego
22.05.2009 19:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi mun sininen LP = Martin Henriksson @Dark Tranquillity
ESP = Jeff Hannemann @Slayer
Musta LP Custom = Björn Gelotte @In Flames
 
Muut ovatkin sitten omia mieltymyksiä, noi vaan oli sellasia mihinkä tuli ihastuttua kun näki. Ja oli ne sen arvosiakin. Toimivia työkaluja.
 
TTV
22.05.2009 19:17:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla varmaankin "vaikuttajina" ovat olleet Mustainen Dave: DV8-R ja Axxion, sekä Loomisin Jeff: Hellraiser C-7. Muut kitarat on ostettu enemmän tai vähemmän fiilispohjalta.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Moimies
22.05.2009 19:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustainen Daveksi taisi vaikuttaa jollain tavalla. Vaikka löytyy myös Razorback V, niin silti en sanoisi Dimebagin vaikuttaneen niinkään, kai se silloin olisi ML tai vastaava. Se on vain tuo V-muoto se jokin mulle...
d3monilaama
22.05.2009 19:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ihmettä tekee seittemällä melkeen samanlaisella kitaralla? :D
 
No ei, antaa olla jos tykkää olla. Ite oon ottanu vähän periaatteeks et en anna kauheesti idoleiden vaikuttaa siihen minkälaisen kitaran ostan.
 
Eniten ihannoin ehkä Hetfieldin soittoa, mutta en silti välttämättä ostaisi Les Paul -tai Explorer -mallista kitaraa, ihan vaan jo siitä syystä että omaan kouraan sopii vähän ohuempi kaula kun noissa tuppaa yleensä olemaan.
 
En siis sano ettei saisi ostaa samanlaista kitaraa kuin idoleillaan, mutta sitä ei ainakaan pitäisi tehdä pelkästään sillä perusteella, että nimenomaan se oma suosikki soittaa sillä.
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
Estranged
22.05.2009 19:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jester 5,6: Minulla on sellainen kuva muotoutunut että Dimebag Darrell on ehkä-kenties-mahdollisesti vaikuttanut kitarahankintoihini..
 
http://www.deanguitars.tv/userpics/lib9b/kaikki1.jpg
 
http://www.deanguitars.tv/userpics/lib9b/kaikki2.jpg

 
Komia Dime-kokoelma! Palio haluat tuosta naturaalista?
 
Omistan kyllä kaksi signature-kitaraa, mutta kumpikaan heistä ei ole kyllä vaikuttanu ostopäätökseen. _Ehkä_ Lespaan vaikutti _hyvin_ vähän Slash, ja _hyvin_ vähän Devin Straton hankintaan, mutta ei ehkä kuitenkaan mainitsemisen arvoisesti.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Da Make
22.05.2009 19:23:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Faija diggas Les Paulista ja kehui sen kauneutta, joten se oli skidistä asti suosikki. Valkoinen Deluxe Plus Stratocaster tarttui mukaan halvan hinnan ja yleisen fiiliksen perusteella, hieman myös Hendrixin ja Blackmoren esimerkkejä kunnioittaen. Muddy Waters ja jotkut slide soittajat kuulostivat upeilta ja soundi assosiotui Telecasteriin niinpä päätin veistää sellaisen itse ja istua torstai yön yli 24h huoltoasemalla juomassa kahvia viimeisillä rahoilla etsien sitä bluesia.
Ibanez RG oli vähän kuin Vailla vanhoissa videoissa.
 
En voi suoraan sanoa kenenkään tietyn kitaristin vaikuttaneen instrumenttivalintoihin. Ehkäpä minä en valinnut niitä vaan ne tulivat luokseni.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
hapan
22.05.2009 19:24:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naapurikämpän kitaristi sanoo mitä kannattaa ostaa ja mitä ei. En mä kitaroista mitään tajuu.
 
McNulty
22.05.2009 19:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei meikäläisen kitaravalintoihin ole kauheasti ketkään soittajat vaikuttaneet... vaikka toki matkan varrelle mahtuu paljon kaikenlaista. Aikojen alussa halusin sähkökitaran, sen soundin ja "rock'n'rollin" takia. Klasarista kun ei saanut säröä ja kaikilla silloisilla suosikeillani särösoundi oli homman ydin (Sepulturasta Nirvanaan ja Iron Maidenista Panteraan). Tämä siis 90-luvun alkua.
 
Kyllä mie edelleen ostan kitarat sillä periaatteella, mikä parhaiten itselle sopii ja mikä milloinkin tuntuu hyvältä. Onhan se tietysti hienoa että niin moni kitaristi soittaa Les Paulilla, Stratolla tai Telellä. Voin siis tarvittaessa turvautua aika moneen esikuvaan :)
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Jester44
22.05.2009 19:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d3monilaama: Mitä ihmettä tekee seittemällä melkeen samanlaisella kitaralla? :D
 
No ei, antaa olla jos tykkää olla. Ite oon ottanu vähän periaatteeks et en anna kauheesti idoleiden vaikuttaa siihen minkälaisen kitaran ostan.
 
Eniten ihannoin ehkä Hetfieldin soittoa, mutta en silti välttämättä ostaisi Les Paul -tai Explorer -mallista kitaraa, ihan vaan jo siitä syystä että omaan kouraan sopii vähän ohuempi kaula kun noissa tuppaa yleensä olemaan.
 
En siis sano ettei saisi ostaa samanlaista kitaraa kuin idoleillaan, mutta sitä ei ainakaan pitäisi tehdä pelkästään sillä perusteella, että nimenomaan se oma suosikki soittaa sillä.

 
Sepä se onkin se taikasana: "MELKEIN" samanlaisella kitaralla, kyllä niissä omat eronsa on. Minun valintaan toki vaikutti Dimebag (joka ei sen kummemmin ole suosikkikitaristi) mutta enemmän se että nuo on oikeesti aivan mahtavia soittimia mun näpeissä. Ja sitten tuli semmonen olo ettäku on niin hyvä soittaa niin hommataampas toisenkin näköinen. =)
 
Jester44
22.05.2009 19:32:45 (muokattu 22.05.2009 19:33:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Komia Dime-kokoelma! Palio haluat tuosta naturaalista?
 
Kiitos kiitos, keräilyksihän se taisi eräässä vauheessa mennäkkin... Tuo naturaali eli Southern Cross ei ole myytävänä mutta voin vinkata mistä niitä saa ja vieläpä uutena, noitahan on tehty 84 (muistaakseni) USA versiona ja 100kpl edukkaampana "import" versiona, eli ei se yleisin kitara...
 
Estranged
22.05.2009 19:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jester 5,6: Kiitos kiitos, keräilyksihän se taisi eräässä vauheessa mennäkkin... Tuo naturaali eli Southern Cross ei ole myytävänä mutta voin vinkata mistä niitä saa ja vieläpä uutena, noitahan on tehty 84 (muistaakseni) USA versiona ja 100kpl edukkaampana "import" versiona, eli ei se yleisin kitara...
 
No vinkkaahan vaan. Laita vaikka pikaviestiä jos et tässä.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Satu ja Tuija
22.05.2009 19:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka kitaristi vaikutti kitaroidesi valintaan..
 
No varmaan maailman parhaat kitaristit eli; Hendrix, Blackmore, Uli jon Roth ja Ynkkä!
 
opaa
22.05.2009 19:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm kukaan mun ykkössuosikkikitaristeista ei soittele telellä, mutta sellainen oli pakko hommata hienon soundin takia. Moni suosikki vetää Les Paulilla, sitä yritän taas myydä. Stratoon innoitti Stevie Ray, sillä jumalattoman hyvällä soundillaan, jossa on jotain samaa mitä mäkin haen.
 
bfoc
22.05.2009 19:42:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäiseen osaava perhetuttu lähinnä hinta-laatusuhteen kautta. Muihin vain ja ainoastaan mä itse.
 
Les Paul Voodoota olisin ehkä harkinnu toisen kerran jos oisin tiennyt että Hynysellä on moinen mut onneksi se ei ole sellanen KITARISTI vaan ihan perustyyppi vaan.
 
sutiojrikellA
K.Hill
22.05.2009 19:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kauan kauan siten sai Dr Feelgoodin Wilko Johnson innostumaan telestä...
 
Räbbänä
22.05.2009 19:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäisen sähkikseni, olympic whiten värisen straton hankintaan innoitti Maidenin Murray. Olisi vain saanut herran tyyli(tajuttomuus) ja vikkelät sormet tulla paketissa mukana. Edelleenkin kyseinen Squieri nurkassa majailee ja lähes uutta vastaavassa kunnossa. Tuossa punaisella lepotuolilla odottelee sopivia soittohetkiä.
 
Muutkin skebat melko pääsääntisesti tullut joidenkin esikuvien ja innoittajien kautta hankittua. Ltd:n Viperin hankintaan vaikutti Mokoman Saikkonen, Krameriin lukuisat rakkaat kasarihevibändit, RG-seiskaan tietenkin Stam1na ja Vai. Schecterin seiskan hankintaan vaikutti hitusen uudempi tuttavuus Nevermore ja Jeff Loomis. Ibanezin Radiuskin oli "pienoinen" heräteostos ja sillä tuli yritettyä Gilbertin tahdissa pysyä. Uimalakinkin hankkimista harkitsin saavuttaakseni oikean Satriani-hengen. Hoho. Vihreä Universe saikin innoitteita niin Vailta kuin KoRniltakin. Ei vain loppujen lopuksi istunut lapaseen tarpeeksi hyvin ja kuitenkin mahonki oli Viperista asti ollut "se" soitinpuu. Carvinille ei kylläkään ketään suurempaa innoittajaa ja esikuvaa ollut, mutta pirun hyvä keppi se silti on.
 
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
mattim
22.05.2009 20:00:19 (muokattu 23.05.2009 10:44:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä tulivat ensin mieleen, varmasti ovat vaikuttaneet:
 
Steve Cropper -> valkoinen Tele
Bruce Springsteen -> Blonde Tele (Ostoslistalla vieläkin ...)
J. Hendrix, Robin Trower -> Valkoinen strato
Sunursti strato -> Robbie Robertson
Lespat -> Thin Lizzyn herrat Downey ja Gorham
 
Matti
 
McNulty
22.05.2009 20:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Steve Cropper -> valkoinen Tele
 
Pointsit tästä. Mielestäni tälläkin foorumilla ihan liian usein unohdettu kitaristi joka todellakin vaikutti musiikin historiaan enemmän kuin moni muu "nyky-Laiho" tai mikä luihu nyt olikaan.
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
HS
22.05.2009 20:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Suoranaisesti kitaran valintaan tuskin kukaan, mutta muistan kun kuulin Satrianin Surfing With The Alien -levyn joskus -88/-89 ja samaan aikaan kaveri kauppasi uutukaistaan (Ibanez RG560) niin aattelin, että kokeillaanpa tällaista vähän erikoisempaa kampivempainta :)
Ihan hyvä kitara se oli (ja on vieläkin).
 
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ...hyvin".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «