Aihe: The Beatles
1 2 3 4 559 60 61 62 63122 123 124 125 126
rkellu
22.05.2009 09:04:54

olin pitkään sitä mieltä että biitles on tiettyine sointukiertoineen ja tasapaksuine rumpukomppeineen ns. melko lailla geneeristä paskaa kuunnellessani sitä haltioituneena sohvalla schopenhauerilaismetafyysisesti analysoiden muna pystyssä mutta olen sittemmin uudelleen arvioinut yhtyeen johtuen tietynlaisesta modernistisen paradigman murtumisesta ja tajunnut että itse asiassa delius ja uuno klami on täyttä paskaa ja biitles on ihan ookoo, koska ringo oli siinä paksuine kultaisine mustalaissormuksineen, suurine aurinkolaseineen sekä täydellisine hiuskuontaloineen, -een. pölölölörääärööö.

M.
Pedroz
22.05.2009 09:50:50

Olin pitkään harmitellut, että Beatlesilta ei ole ilmestynyt minkäänlaista kattavaa albumien ulkopuolisten sinkkujen ja b-puolien kokoelmaa, kunnes eilen vihdoin vaivauduin ottamaan asiasta selvää, ja tajusin Past Mastersin olemassaolon. Pitääpä odotella syksyyn, että saa sitten molemmat yksissä kansissa.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
velipesonen
22.05.2009 10:17:28

Pedroz: Olin pitkään harmitellut, että Beatlesilta ei ole ilmestynyt minkäänlaista kattavaa albumien ulkopuolisten sinkkujen ja b-puolien kokoelmaa, kunnes eilen vihdoin vaivauduin ottamaan asiasta selvää, ja tajusin Past Mastersin olemassaolon.

Jos sulla on vinyylisoitin niin jenkki-Rarities-LP:llä on vedoksia joita Past Mastersilla ei ole. Levyä myytiin aikoinaan normaalihintaisena Suomessa, joten en usko että kamalasti pitäisi maksaa vieläkään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rarities_(American_Beatles_compilation)
velipesonen
22.05.2009 11:01:12

rkellu: olin pitkään sitä mieltä että biitles on tiettyine sointukiertoineen ja tasapaksuine rumpukomppeineen ns. melko lailla geneeristä paskaa kuunnellessani sitä haltioituneena sohvalla schopenhauerilaismetafyysisesti analysoiden muna pystyssä mutta olen sittemmin uudelleen arvioinut yhtyeen johtuen tietynlaisesta modernistisen paradigman murtumisesta ja tajunnut että itse asiassa delius ja uuno klami on täyttä paskaa ja biitles on ihan ookoo, koska ringo oli siinä paksuine kultaisine mustalaissormuksineen, suurine aurinkolaseineen sekä täydellisine hiuskuontaloineen, -een. pölölölörääärööö.

M.

Vihdoinkin joku puhuu asiaa. Minulle metaformaalin sointitason imaginaarinen strukturointi on veneerisessä mielessä beatlesin kohdalla valottunut päin vastoin perin bergsonistisessa viitekehyksessä edellyttäen että yhäti kasvavassa määrin ulkomusiikillisen painolastin suhteellinen väheneminen kollektiivin tajunnassa esiintyy vastakin ennaltasäädetyllä nopeudella mitenkään voimatta unohtaa sitä silmittömän auerin paloa jonka kyseistenkin suurien median hellimäin pop-kuuluisuuksien nimiin yleisesti on tavattu laittaa.

Täydellisen vähämerkityksisenä ei liene syytä pidettämän sitäkään kieltämättä odottamattomantuntuista seikkaa, että soinnin pinta- ja keskitasojen komponoinnin ynnä pohjabasson (base counter) kyljittäin käännetyn nanoprojektion hämmentävä yhdenmukaisuus ei väen väkisin yhdykään metaboloituneeseen Schöpherung-konsentraattiin muualla kuin lehdistön alinomaan kynsiään teroittavien haukkojen kirjoituspöytien pohjimmaisten laatikoiden pölyttyneissä kätköksissä.

M - Kaupunki etsii minua
rkellu
22.05.2009 11:03:52

en olisi voinut itse paremmin asiaa ilmaista - edes lukemalla hegelin 12- osaisen teossarjan metafysiikasta.
kepe-5
22.05.2009 11:08:41
velipesonen: Jos sulla on vinyylisoitin niin jenkki-Rarities-LP:llä on vedoksia joita Past Mastersilla ei ole. Levyä myytiin aikoinaan normaalihintaisena Suomessa, joten en usko että kamalasti pitäisi maksaa vieläkään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rarities_(American_Beatles_compilation)

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&a … es+lp&_sacat=See-All-Categories

Ei tuo tosiaan ihan maltaita maksa.
And you don't stand an outside chance
velipesonen
22.05.2009 11:18:07

kepe-5: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&a … es+lp&_sacat=See-All-Categories

Ei tuo tosiaan ihan maltaita maksa.

Tämä on tosin eri levy, jokseenkin samoihin aikoihin julkaistu eurooppalainen samanniminen kiekko jonka sisältö on täysin eri, ja yhteneväinen Past Mastersin kanssa. Minulla on tästä ruotsi-painos 70-80-lukujen vaihteesta, eikä missään nimessä mitenkään hyväsoundinen.
kepe-5
22.05.2009 11:41:30 (muokattu 22.05.2009 14:46:45)
velipesonen: Tämä on tosin eri levy, jokseenkin samoihin aikoihin julkaistu eurooppalainen samanniminen kiekko jonka sisältö on täysin eri, ja yhteneväinen Past Mastersin kanssa. Minulla on tästä ruotsi-painos 70-80-lukujen vaihteesta, eikä missään nimessä mitenkään hyväsoundinen.

Juu, Briteistähän tuota ei tosiaan löydy. Alempaa International Sellers -kohdasta löytyy jokunen kappale.
And you don't stand an outside chance
texjazz
22.05.2009 15:46:16

Mulla olisi kaikki Beatles-vinyylit, siis älpeet Please please me:stä Let it be:hin. Paitsi Help. Ei kenelläkään pyöri nurkissa yhtään ylimääräistä...? Tosin postikulut ovat niin helvetelliset älpeelevyissä, joten pitäisi olla täällä nurkilla.
Älleh ellus allo nodhat.
Decades
22.05.2009 19:23:35
Jokapaikanapina: Ei ihan varsinaisesti mutta muuten vaan kova tai raskas meno on mm. näissä piiseissä:

Birthday, Revolution (sinkkuversio), I Want You (She's So Heavy) ja The End

Käyks Yer Blues?

Jos hevistä kitarasoundista puhutaan Beatlesin yhteydessä, niin ei käy unohtaminen Paperback Writeria. Yks maailman parhaista kitarasoundeista!!
Kailis
23.05.2009 13:33:04 (muokattu 23.05.2009 13:33:24)

Oh Darling on muuten tietyllä tavalla sellainen esi-Chris Cornell äänenkäytöllisesti. Vertautuu mm. kahteen vikaan Soundgarden levyyn. Vrt. Black Hole Sun biisi.

http://www.youtube.com/watch?v=z_RCNGgL9V4
http://www.youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU
juici
23.05.2009 13:40:39

Kailis: Oh Darling on muuten tietyllä tavalla sellainen esi-Chris Cornell äänenkäytöllisesti. Vertautuu mm. kahteen vikaan Soundgarden levyyn. Vrt. Black Hole Sun biisi.

http://www.youtube.com/watch?v=z_RCNGgL9V4
http://www.youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU

Ja kuinkahan moni iskelmäartisti Abbey Roadin ilmestymisen jälkeen alkoi Suomessa "Ouhhhhhhhhhhh" -painotusta biiseissään.
Kruunaus-Jenkka
velipesonen
23.05.2009 14:27:04

Cornellissa kyllä ärsyttää että sillä miehellä tuntuu laaki jäävän aina piippuun.
Kaake
23.05.2009 22:27:00
velipesonen: Cornellissa kyllä ärsyttää että sillä miehellä tuntuu laaki jäävän aina piippuun.

"Chris has three children: Lillian, 8, Toni, 3, and Christopher, 2"

Onko omia vai onkohan laaki aina jääny piippuun?
No väärinhän se meni
Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand? Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band.
velipesonen
24.05.2009 20:49:44

rkellu: en olisi voinut itse paremmin asiaa ilmaista - edes lukemalla hegelin 12- osaisen teossarjan metafysiikasta.

Sanovat sen aukeavan kunnolla vasta kun sen lukee takaperin.
Calliope
25.05.2009 18:59:16
velipesonen: Sanovat sen aukeavan kunnolla vasta kun sen lukee takaperin.

Plussaa! :-D
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Gardiner
25.05.2009 19:21:00

Decades:

Jos hevistä kitarasoundista puhutaan Beatlesin yhteydessä, niin ei käy unohtaminen Paperback Writeria. Yks maailman parhaista kitarasoundeista!!

On muuten komeet basso ja rumpu sounditkin. Kulkee ku tärpättiä juonu hevonen.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
velipesonen
25.05.2009 20:15:01

Gardiner: On muuten komeet basso ja rumpu sounditkin. Kulkee ku tärpättiä juonu hevonen.

Hieno yksityiskohta on Ringon sisääntulo viimeisellä kahdeksas- eikä suinkaan neljäsosalla ennen seuraavaa ykköstä. Tulee hienoa nurinkurisuutta mukaan etenkin kun bassorumpu on miksauksessa aika alhaalla.
StJerky
26.05.2009 10:40:43
glx405: Mulla olisi kaikki Beatles-vinyylit, siis älpeet Please please me:stä Let it be:hin. Paitsi Help. Ei kenelläkään pyöri nurkissa yhtään ylimääräistä...? Tosin postikulut ovat niin helvetelliset älpeelevyissä, joten pitäisi olla täällä nurkilla.

Mulla on Help, mutta en myy... Paljon on Beatles vinyyleitä, osa harvinaisuuksia. Ostin keräilijältä joka tuli hulluksi ja myi kokoelmansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)