Aihe: Straton vintagetremolosta korkannut kammen kierteet
1
Solex
19.05.2009 19:17:31
Minulla on hyvä japanilainen stratokopio johon ei tosiaan kampi enää
ota kierteille.

Tuntuisi todella ikävältä ostaa uusi talla moisen pikkuvian takia, vielä
kun kitaran osat ovat kullattuja, kultaisen laatutallan hinta kohoaa nopeasti
satasen tuntumaan mikä on kova tikki kun miettii kitaran arvoa ~300e.

Olisi todella piece of cake käydä hakemassa Biltemasta 5mm kierretappi mutta eih..
Tallan kierre on 4.8mm..yritäppä siinä etsiä passelia kierteen korjainta.

Mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä? Onko mitään tapaa jolla saisi homman fiksattua parilla kympillä? Katselin kerran Rockingerilta uusia teräsblokkeja mutta 35e palasta metallia tuntuu ryöstöltä.
SlantSix
19.05.2009 20:03:58
Spelektroniikalta wilkinsonin kullitettu vintagestyletalla jotain 65€ hujakoilla.
ja ei mene kierteet.
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys...
aleinone
19.05.2009 21:08:13
Tallan kierre on 4.8mm..yritäppä siinä etsiä passelia kierteen korjainta.
Kuulostaa tuumakierteeltä. Löytyisikö jostain esimerkiksi 3/16 tuumainen kierretappi?
blaekie
19.05.2009 21:43:14

aleinone: Kuulostaa tuumakierteeltä. Löytyisikö jostain esimerkiksi 3/16 tuumainen kierretappi?

Eipä siinä kierteitys paljoa taida auttaa, jos on entiset stripannu. Ei ole enää
materiaalia, ainakaan saman kokoiselle kierteelle. Se pitäisi porata sopivasti
suuremmaksi, lyödä vahvempi teräsholkki sisään, ja sitten tehdä kierteet.
Voishan jostain autopajasta löytyä tommonen 3/16 kierreholkki , noin yhtenä vaihtoehtona.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Palezu
19.05.2009 21:48:40
Meillä kävi koulun stratossa just samoin. Sitä aina jokainen tietämättään vähän kiristi ja sitte opettajalla se lähti lopuksi irti ku se sitä yritti jumista väännellä.

Eipä tuu mieleen miten ton vois ratkaista, tai no uusi talla tietenkin.
hapan
19.05.2009 21:56:46
Ite suosittelisin tota jo mainittua Wilkinsonin tallaa, ihan jo sen kierteettömän kammen takia. Mutta eihän tossa tapauksessa tartte koko tallaa välttämättä uusia, hommaa vaan uuden teräsblokin, jos vain löytyy.
fox
20.05.2009 02:18:40

hapan: Ite suosittelisin tota jo mainittua Wilkinsonin tallaa, ihan jo sen kierteettömän kammen takia. Mutta eihän tossa tapauksessa tartte koko tallaa välttämättä uusia, hommaa vaan uuden teräsblokin, jos vain löytyy.

Itse kattelisin myös uutta blokkia.. Teräsblokilla paranee sustainikin.. ;)

Tuota tuota.. Kyllä nuo "Wilkinsonit" on ihan vaan korealaisia Sung Il-tuotteita, mutta Wilkinsonin logolla toki.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
multipaavo
20.05.2009 05:45:13 (muokattu 20.05.2009 05:46:43)

Mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä? Onko mitään tapaa jolla saisi homman fiksattua parilla kympillä?

Jos nyt tajusin oikein niin kierre johon kammen kuuluu tulla kiinni on korkannut? Ei siis kammen kierre.
Mulla ei ole mitään kokemusta kitaran korjaamisesta, mutta halvaantuneita kierteitä voi fiksata Helicoil irtokierteillä. Sarja taitaa tosin maksaa maltaita, mutta konepajoilla, autokorjaamoilla, amattikouluilla jne. noita löytyy. Asennus on yksinkertainen, eikä paikallinen metalli reiska hommasta varmaan pariakymppiä enempää ota.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
fox
20.05.2009 11:08:00

Helicoililla toki voi koittaa korjata, mutta on otettava huomioon se(kin), että monesti noissa inertiablokki on sitä zamaccia, eli sinkkiseosmetallivalua, itse kyllä haeskelisin jotain uutta blokkia siihen. Gotohin teräsblokki on vallan hyvä, ja varmaan jotain "budjettiversiota" jostain löytyy, jos pitäis remontti halvalla tehdä.
hapan
20.05.2009 11:43:20
fox: Tuota tuota.. Kyllä nuo "Wilkinsonit" on ihan vaan korealaisia Sung Il-tuotteita, mutta Wilkinsonin logolla toki.. ;)

Oli missä hyvänsä tehty, omani on toiminut paremminkin yksikään Fenderin alkuperäinen talla. Paremmin jopa kuin american vintagen talla.
fox
20.05.2009 12:37:13

hapan: Oli missä hyvänsä tehty, omani on toiminut paremminkin yksikään Fenderin alkuperäinen talla. Paremmin jopa kuin american vintagen talla.

Juu, enhän mä ihan tuota meinannut.. siis etteikö ne toimivia olisi, vaan lähinnä sitä, ettei aivan hirveitä "ennakko-odotuksia" moiseen pistettäis. Sung-Il -tehtaan tuotteista mulla on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia vuosien varrelta, toisaalta kaikki, joihin valmistaja laittaa nimensä tuolla itäsillä mailla, on jossain määrin enemmän laatukamaa niihin ihan tyysten nimettömiin verraten... =)
hapan
20.05.2009 13:39:54
fox: Juu, enhän mä ihan tuota meinannut.. siis etteikö ne toimivia olisi, vaan lähinnä sitä, ettei aivan hirveitä "ennakko-odotuksia" moiseen pistettäis. Sung-Il -tehtaan tuotteista mulla on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia vuosien varrelta, toisaalta kaikki, joihin valmistaja laittaa nimensä tuolla itäsillä mailla, on jossain määrin enemmän laatukamaa niihin ihan tyysten nimettömiin verraten... =)

Niin joo aivan. Tottahan toi on, etenkin kun tuolla päin noi tuotantovolyymit saattaa olla hiukan isommat, joukkoon mahtuu ties mitä tavaraa. Mutta sanoisin, että Wilkinsoneissa hinta/laatu-suhde on kohdallaan erittäinkin hyvin, rahoille vastinetta erittäin suurella todennäköisyydellä.

Mutta edelleen aiheeseen, ebaysta näyttäis löytyvän valikoimaa sustain blockille, ihan messinkisiäkin.
Kumiankka
21.05.2009 09:24:48
http://www.youtube.com/watch?v=nxtmt6QCVd8

Paskasta tuskin saa konvehtia, mutta olen pähkäillyt että tuollainen ihmeaine voisi jopa ottaa kiinni tuollaiseen hötömetalliin. Juotoshomma ei olisi ehkä kuitenkaan mikään helppo jos nyt tuo tökötti toimisi.
fox
21.05.2009 16:28:00 (muokattu 21.05.2009 16:28:41)

blaekie: Eipä taida toimia tallablokin sinkkivalussa. Ja muutenkin jos kestävää haluaa
kannattaa noi tökötit skipata alkuunsa.

Ei toimi, kaikkea on tullu kokeiltua (paitsi niitä paria juttua...) Tottahan siihen voi hyödyntää vaikka sähköteippiä, roudaria, putkiteippiä etc. mutta kun siitä saa hyvän ellei paremman kun menee ja ostaa siihen uuden inertiablokin, niin...
Jos sitten sattuis olemaan sellainen japsikopio, jossa tallarustinki ja blokki onkin "yhtä puuta" eikä se blokki oo kolmella ruuvilla irroitettavissa, niin ostaa koko tallan, ja heittää vanhan sorsalintua päin, tai johonkin ääreen.

Edith Piaf: paha kirotusvihre
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)