ptpt88 20.05.2009 23:14:13 (muokattu 20.05.2009 23:16:57) | |
---|
Alkaa jotekin pännimään koska tietääkseni kyseessä olisi halutuin malli eli myöhäinen Mark 1 (-79) stage 73-koskettimistolla, jossa paras saundi ja kestävin koneisto vähän ennen Mark 2:sta.. eli ihan puiset koskettimet. Kaiken kukkuraksi tässä olisi lisänä Suitcase mallin namerail, eli on valmis etuaste sekä tämä mahtava klassinen stereo tremolo. Ihmettelen kovasti kun minkäänlaista mielenkiintoa ei tunnu olevan missään eikä ostoilmoituksia ole tullut kohta kuukauteen vaikka on vielä suitcasen nameraililla.. Tällä hetkellä kauhea paine koska pitäisi ostaa muuta käytettyä tavaraa ja tuskin niiden myyjät ikuisesti jaksa mulle niitä varata kun en voi ostaa ennen kuin rahat saisi Rhodesin myynnistä.. Kertokaapas mulle mistä johtunee? Ainoat mainittavat asiat olisivat ne että alkuperäiset jalat puuttuvat sekä pedaalikin, mutta mukana tulee kaupan päälle Proel professional dual X-standi ja edellisen omistajan hienosti itse tehty pedaali. Ainoa virhe olisi siinä että takaosan tolex on hieman kärsinyt muttei mitään sen vakavempaa.. ihan toimiva setti on kyllä ja Rhodesissa itsessään ei ole minkäänlaista vikaa. Sitäpaitsi muut Rhodesit ovat hinnaltaan 1800e ja itse olisin valmis myymään tiukalla 1500 euron hinnalla... luulisi kiinnostusta olevan muttei vain olekaan. http://83.150.87.72/tori/nayta.php?id=319345"I compose spontaneously. I try to capture the music without the influence of reasoning or the possibility of alteration. The only way to achieve this is not to think. Thought is a tool of analysis. It cannot be a tool of creation." |
musamies 20.05.2009 23:34:33 | |
---|
Täälkin on kokemusta Rhodesin myymisestä. Kyllähän tuo peli voisi olla sopiva vaikka meikäläiselle, muttei ole täl hetkellä irrottaa pelimerkkejä uusiin soittimiin. Hyvän soittimen myymisessä on olennaista löytää joku sellanen, jolle juuri tuo peli on passeli. Uskon, että sellanen voi vielä löytyä. Jos peli on hyvä, voi laittaa ihan rohkean hintapyynnin ja tulla sitten jollain tavoin kaupan ehdoissa ja hinnassa vastaan jos löytyy tosiostaja. Vastaan tulo voi tarkoittaa vaikkapa jonkun toiseen vehkeen ottamista vaihdossa. |
M.i.k.key 20.05.2009 23:45:22 (muokattu 20.05.2009 23:47:01) | |
---|
Kiinnostusta periaatteessa on mutta ostin just viime kuussa hammondit... :) Hinta on mun mielestä aika kova, ei tartte mennä kun ruottin puolelle niin alkaa jo tonnin pintaan saada rhodeseja. Tietty yksilöissä on aina eroja, kuulostaa hyvältä toi sun peli mutta olishan ne omat jalat tietty kivat. Mitäs käytettyjä sulla on muuten hakusessa? josko sattumalta jotain vaihtohommaa kehkeytyisi. möllisty |
JanneI 20.05.2009 23:47:01 | |
---|
Anna sen olla myynnissä vaan, kyllä joku sen vielä ostaa ihan tuohon hintaankin. Typerää on myydä laatusointinta halvalla kiireen vuoksi. |
ptpt88 20.05.2009 23:50:52 (muokattu 20.05.2009 23:54:07) | |
---|
M.i.k.key: Kiinnostusta periaatteessa on mutta ostin just viime kuussa hammondit... :) Hinta on mun mielestä aika kova, ei tartte mennä kun ruottin puolelle niin alkaa jo tonnin pintaan saada rhodeseja. Tietty yksilöissä on aina eroja, kuulostaa hyvältä toi sun peli mutta olishan ne omat jalat tietty kivat. Mitäs käytettyjä sulla on muuten hakusessa? josko sattumalta jotain vaihtohommaa kehkeytyisi. No analogisynia lähinnä, mutta tällä hetkellä on jo varattuna ostettavat soittimet muttei rahaa tarpeeksi ennen kun saa Rhodesin myytyä, eli ihan vain rahapulaa... Itse olen kylläkin saanut sellaisen käsityksen että monet tykkäävät nimenomaan käyttää Rhodesia tuollaisen kätevämmän siirrettävän telineen kanssa kun niitä jalkoja joutuisi muuten aina ruuvaamaan pois ja takaisin. "I compose spontaneously. I try to capture the music without the influence of reasoning or the possibility of alteration. The only way to achieve this is not to think. Thought is a tool of analysis. It cannot be a tool of creation." |
Mulla oli myytävänä Eko Tiger urut ja hinta oli takuulla halpa: neuvoteltavissa väliltä 0-100 euroa. Ei tullut myymisestä oikein mitään joten annoin homman toistaiseksi olla. Itseasiassa kovempi hintapyyntö voi olla hyvä sillä se karsii "turhat kyselijät" pois ja jäljelle jää sellaiset, jotka on oikeasti kiinnostunut ja voi vehkeen myydä heille halvemmallakin kuin mitä on pyynti. |
M.i.k.key 21.05.2009 08:42:01 | |
---|
Itse olen kylläkin saanut sellaisen käsityksen että monet tykkäävät nimenomaan käyttää Rhodesia tuollaisen kätevämmän siirrettävän telineen kanssa kun niitä jalkoja joutuisi muuten aina ruuvaamaan pois ja takaisin. Juu, ei kyse siitä olekaan. Vanhoissa soittimissa vaan originaaliosat muodostaa osan arvosta. Keikoilla sitä voi sitten käyttää tavallisten x-telineitten kanssa mitä pyörii nurkat täynnä. möllisty |
ville viaton 21.05.2009 09:35:28 | |
---|
ptpt88: No analogisynia lähinnä, mutta tällä hetkellä on jo varattuna ostettavat soittimet muttei rahaa tarpeeksi ennen kun saa Rhodesin myytyä, eli ihan vain rahapulaa... Itse olen kylläkin saanut sellaisen käsityksen että monet tykkäävät nimenomaan käyttää Rhodesia tuollaisen kätevämmän siirrettävän telineen kanssa kun niitä jalkoja joutuisi muuten aina ruuvaamaan pois ja takaisin. Tuo rhodes-kiinnostuu on semmoista aaltoliikettä, tuossa kymmenen vuotta sitten oli hirveä hinku kaikilla eikä juuri kellään myynnissä, nyt on vähän toisin päin.Olisikohan Nord Electroilla jotain tekemistä asian kanssa? Ja kuten Mikkey sanoi, Ruotsista saa ihan kunnon pelejä lähes puoleen hintaan. Kyllä mun mielestä life-musa on parasta. |
Timi 21.05.2009 11:09:52 | |
---|
Pelkkä Rhodes soundi vaan pitemmän päälle alkaa kyllästyttämään?Nykyisillä vermeillä saa sen ja paljon muuta monipuolisuutta.Aikoinaan meidän bändissäkin oli.Mutta onneksi sai Antsu sen myytyä. 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
musamies 21.05.2009 11:58:56 | |
---|
Voi olla, että digitaaliset korvikkeet osaltaan syö vähän kiinnostusta. Meikäläinenkin saa tietokoneohjelmasta melkoisen hyvin omaa korvaa miellyttävän Rhodesin. Mun mielestä toiseksi kosketinsoittimeksi Rhodes sopii kyllä hyvin. |
BaariMikko 21.05.2009 13:56:35 | |
---|
Digitaaliset korvikkeet on ihan ok, mutta ei oo vielä tullut vastaan sellaista, joka soittaessa eläisi kuten oikea Rhodes. Paras Rhodes mitä oon soittanut oli vanha MkI 88 Suitcase, siitä huolimatta että se oli ihan saatanan raskas soittaa. Kuitenkin se tapa miten ko. soitin reagoi soitettaessa oli ns. jäljittelemätön, puhumattakaan tietty siitä legendaarisesta stereotremolosta, joka itselle on useasti se tärkein juttu Rhodes-hommissa. http://maihinnousu.net/tellus |
ptpt88 21.05.2009 14:29:32 | |
---|
BaariMikko: Digitaaliset korvikkeet on ihan ok, mutta ei oo vielä tullut vastaan sellaista, joka soittaessa eläisi kuten oikea Rhodes. Paras Rhodes mitä oon soittanut oli vanha MkI 88 Suitcase, siitä huolimatta että se oli ihan saatanan raskas soittaa. Kuitenkin se tapa miten ko. soitin reagoi soitettaessa oli ns. jäljittelemätön, puhumattakaan tietty siitä legendaarisesta stereotremolosta, joka itselle on useasti se tärkein juttu Rhodes-hommissa. Juu... se unohtuikin kokonaan mainita että tämän Rhodesin koskettimisto on yksi parhaimpia. Ei ole sellainen raskas, jäykkä tai "tahmea" kuten yleensä. "I compose spontaneously. I try to capture the music without the influence of reasoning or the possibility of alteration. The only way to achieve this is not to think. Thought is a tool of analysis. It cannot be a tool of creation." |
ptpt88 21.05.2009 14:38:14 | |
---|
Timi: Pelkkä Rhodes soundi vaan pitemmän päälle alkaa kyllästyttämään?Nykyisillä vermeillä saa sen ja paljon muuta monipuolisuutta.Aikoinaan meidän bändissäkin oli.Mutta onneksi sai Antsu sen myytyä. Ehei... digitaaliset korvikkeet rupeaa aina kyllästyttämään.. vertailussa Nord Electrokin jää toiseksi, koska akustisen Rhodesin saundissa on aina "jotain sellaista" jota ei voi korvata. Enhän mä sitä muuten myisikään mutta se vain osottautui turhan kalliiksi koska käytän enemmän synia ja niitä tarttee enemmän ja mitään en voi ostaa ennen kuin saan Rhodesin pois. Juttelin erään kaverin kanssa joka tuntee alaa ehkä vähän paremmin ja sanoi että "älä ihmeessä myy tota halvemmalla... ennemmin pidät sen kärsivällisesti myynnissä". No joo, Suomen markkinoilla on kyllä kaikki aina kalliimpaa kuin esim. Ruotsissa. Perhana sentään... ostakaas nyt joku... kohta alan pistää sellaista tarjousta että ilmainen postitus! "I compose spontaneously. I try to capture the music without the influence of reasoning or the possibility of alteration. The only way to achieve this is not to think. Thought is a tool of analysis. It cannot be a tool of creation." |
HarriP 21.05.2009 15:29:14 | |
---|
Kärsivällisyyttä. Toi on noita klassikkosoittimia, joita ei replaceaa millään. Sua voi joskus alkaa harmittaa. Anyways, jos olisin myymässä hyvää Mk 1:sta niin varmaan katsoisin studiolistausta ja pistäisin mailia suoraan stutioitten pyörittäjille. Kun noi on niitä instrumentteja joita on hyvä olla käsillä. |
ganesha 21.05.2009 18:38:43 | |
---|
Mulla oli joskus Rhodes MK II se suitcase-malli, ja tietty vieläkin vähän kismittää että möin pois (muka hyvällä hinnalla aikanaa), mutta nyt kun on toi Nord Elektro niin on se vaan monipuolisempi ja roudattavampi. Suomi on pieni maa, että riittäis tarpeeksi rahakkaita musikantteja pistämään puolitoista kiloeuroa vain siihen oikeaan "fiilikseen"...kyllä sen varmasti joku tuohon hintaan ostaa, ennenpitkää. Jos olisi ylimääräistä voisin hankkia, lähinnä himasoitteluun/studiohommeleihin. Mutta tällä hetkellä on niin pitkä ostoslista jo muutenkin odottelemassa likviditeettiä, että no-can-do :( viina. hanuri. ja naiset. |
Roki 21.05.2009 20:58:51 (muokattu 21.05.2009 21:06:50) | |
---|
BaariMikko: Paras Rhodes mitä oon soittanut oli vanha MkI 88 Suitcase, siitä huolimatta että se oli ihan saatanan raskas soittaa. ... eli huollon tarpeessa. Kyllä noihin herkistelykeino on. Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin en edes kehtaa tarjota noista mahtavista soittimista sellaisia summia jotka lompakko kestäis. Sitä paitsi kaikkihan odottaa nyt innolla jotta mihin hintaan uustuotantokama tulee markkinoille. Been there - done that - don't ask. |
Matti_Ikonen 21.05.2009 23:02:45 | |
---|
ptpt88: Kertokaapas mulle mistä johtunee? No... mulla oli rahaa budjetoituna Rhodesiin ja oli likellä, että en soittanut sulle ja tehnyt tarjousta. Mutta lopulta järkisyistä rahat menivät Electro 3:een. Lisäksi 1500e tuntui vähän paljolta kun Rhodes ei alkuperäisessä kunnossa kuitenkaan ollut. Uskon kuitenkin, että lopulta löydät ostajan tuohon hintaan, varsinkin jos (kun) soitettavuus on ostajan mieleen... - MJI Myytävänä: Waldorf Microwave 1 (os 2.0) 300E |
lukethesis 22.05.2009 00:35:21 | |
---|
Tuhatviissataa euroakin on liikaa, yksinkertaista. |
JPQ 22.05.2009 07:33:39 | |
---|
Joskus tarvitsija ei vaan juuri nyt osu paiklle. Tämäkin on vaihtoehto. Ja tätä myös epäilen ei kaikki rhodesia tarvitse. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Leikari 22.05.2009 10:43:10 | |
---|
Kuten kiinteistövälittäjät sanovat: "Aina menee kaupaksi kun on oikea hinta!" Orggisjalkojen puute on mielestäni merkittävä. Aika "perustotuus" on sekin, että jos pakkoraossa joutuu myymään niin ei välttämättä saa sitä hintaa kuin pidemmällä myyntiajalla. Turha on tulla valittamaan jos ei saa kuvitelmissaan pitämäänsä ylihintaa - pitäisikö täältä löytyä jonkun rahoittamaan toisten GASsia..? |