Hanse 20.05.2009 19:04:34 | |
---|
Olisiko kardinaali munaus sovittaa ja soittaa Juicen Norjalainen villapaita valssina? Sehän on 6/8. |
mack the knife 20.05.2009 19:13:52 | |
---|
Hanse: Olisiko kardinaali munaus sovittaa ja soittaa Juicen Norjalainen villapaita valssina? Sehän on 6/8. Anna mennä vaan. Jos se ei mene pelleilyksi, niin ei haittaa mitään. Mä kuulin kun yks bilebändi oli tehny Levottomasta tuhkimosta tangon. Oli viulua, haitaria sun muuta, kuulosti tosi hyvältä. Jätkät veti oikeasti tangon kuuloisesti sen niin ei voi kukaan kyllä valittaa. COVS n:o 1. |
baron 20.05.2009 19:46:21 | |
---|
Mä oon tehnyt Eeron ja Jussin nuoruuden piisistä "Tahdon saaren" reggaen ja sopi tai ei, itse tykkään. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
mack the knife 20.05.2009 19:49:38 | |
---|
baron: Mä oon tehnyt Eeron ja Jussin nuoruuden piisistä "Tahdon saaren" reggaen ja sopi tai ei, itse tykkään. Hyvä. Uusia ajatuksia vaan peliin. COVS n:o 1. |
isojussi 20.05.2009 20:23:17 | |
---|
Täähän oli alu perin se "Tanssi tähtien kanssa" johtoajatuskin, mutta hävis johonkin matkan varrella. Lempäälässä ainakin oli joskus pänti joka soitti tangot slowareina ja päinvastoin. Vanhoja poikia viiksekkäitähän esim ei alunperin just oo tehty valssiks, paitti sen kertsin osalta. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Se lienee silleen.Että soittajat,jotka vetää lapuista,jotka on edessä.Ovat taitavia.Eivätkä mokaa tonttiaan.Uskon että monet kuitenkin pystyvät haldaamaan muunkin tahtilajin.Minä joskus haluan muuttaa yllättäin tahtilajia.Ihan vaan sen takia ettei turru ja ois taas jotain kivaa.Kesken biisin muuttaminen on mulle aika vaikeaa ilman ennakkosuunnittelua.Mutta monen biisin fiilistä voi sillee muokata.Vaikkapa Smile.Hitaana,beat,virpparapsutus,disco,bosis ja silleen.En missään tapauksessa itse ole taituri,joka pystyy ihan mihin vaan.Mutta jotakin tussaroi kumminskin. 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut |
rintapek 21.05.2009 01:13:42 (muokattu 21.05.2009 01:14:41) | |
---|
Hanse: Olisiko kardinaali munaus sovittaa ja soittaa Juicen Norjalainen villapaita valssina? Sehän on 6/8. Woipi olla et tapani mukaan muistan witusti wäärin, mut valssintapaisena tota on joskus pyydetty ja semmoisena vedetty. Oli ny munaus tai ei. Edit: Juu voipi olla et oli, mut tulipahan vedettyä. One kind of music only - the good kind |
leprechaun 21.05.2009 02:06:36 | |
---|
Hanse: Olisiko kardinaali munaus sovittaa ja soittaa Juicen Norjalainen villapaita valssina? Sehän on 6/8. Mun miälest tuo on lähempänä 3/4 kun 6/8 ja soi kokonaisuutena paremmin ihan valssina kun vielä ottaa sanat mukaan. Ihan kohtuullinen kertomus Juicelta. Kertosäkeeseen kun laittaa reippaasti voimaa lisää niin on hyvä kuunneltavakin. |
Avanaq 21.05.2009 03:35:51 | |
---|
mack the knife: Anna mennä vaan. Jos se ei mene pelleilyksi, niin ei haittaa mitään. Mä kuulin kun yks bilebändi oli tehny Levottomasta tuhkimosta tangon. Oli viulua, haitaria sun muuta, kuulosti tosi hyvältä. Jätkät veti oikeasti tangon kuuloisesti sen niin ei voi kukaan kyllä valittaa. Kun nyt Juicesta alkoi keskustelu, niin Pyhä toimitus pelittää hyvin tangona. Siinähän sitä oiliskin muusikoille tavoitetta: vetää yksi setti perustanssimusiikkia Juicen biiseihin. |
isojussi 21.05.2009 09:33:04 | |
---|
Nyt kun ton Juicen muistinvirkistämiseks kuuntelin, niin onhan vasitenkin se kitaransoitto hyvinkin semmosen kantrivalssinomaista. Muuten en oikein voi koko biisiä sietää. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
baron 21.05.2009 11:02:49 | |
---|
isojussi: Nyt kun ton Juicen muistinvirkistämiseks kuuntelin, niin onhan vasitenkin se kitaransoitto hyvinkin semmosen kantrivalssinomaista. Muuten en oikein voi koko biisiä sietää. Musta siinä on hieno pianosoolo. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
hoomollinen 22.05.2009 06:47:50 (muokattu 22.05.2009 06:50:05) | |
---|
Hanse: Olisiko kardinaali munaus sovittaa ja soittaa Juicen Norjalainen villapaita valssina? Sehän on 6/8. No jos Juha Vainion "Vanhoja poikia viiksekkäitä" on arrattu 12/8:aan, niin ei tää nyt niin kamalalta voi kuulostaa. Ihan heti ei tule Vainion biisistä 12-tahtinen ränttätänttä mieleen. *Josta näemmä IJ on aiemmin maininnutkin* |
Epämuusikko 22.05.2009 12:24:00 | |
---|
hoomollinen: No jos Juha Vainion "Vanhoja poikia viiksekkäitä" on arrattu 12/8:aan, niin ei tää nyt niin kamalalta voi kuulostaa. Ihan heti ei tule Vainion biisistä 12-tahtinen ränttätänttä mieleen. *Josta näemmä IJ on aiemmin maininnutkin* Mikä merkitys on "12-tahtisella" tässä? "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
isojussi 22.05.2009 12:39:02 (muokattu 22.05.2009 12:39:12) | |
---|
Epämuusikko: Mikä merkitys on "12-tahtisella" tässä? Sitä minäkin ihmettelin.... 12/8 - triolislowarihan se alunperin on... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Pete V. 22.05.2009 17:57:45 | |
---|
Hanse: Olisiko kardinaali munaus sovittaa ja soittaa Juicen Norjalainen villapaita valssina? Sehän on 6/8. Eipä mikään hassu ajatus, kun ihmiset kuitenkin tanssivat sitä valssina, kun sen poljento on niin lähellä. Tulee tässä mieleen vaan Juicen mahd. ajatus "kansanmusiikki"-tyylistä, jossa monasti poljento on hiukan erikoinen ja kirjoitetaan 8-osina, jotta voi helpommin kirjoitella ja asetella sen hallitsevan ykkösen mihin vaan, tässä 6/8 tapauksessa joka 6.:lle. Joissain kansanmusiikkikappaleissahan tarvitaan paljon yksittäisiä tahteja tai lyhyitä sekvenssejä esim. 2/8, 3/8, 4/8, 5/8, 7/8 jne. No, samaan hengenvetoon, miten Delilah, minkämoinen valssi tai joku muu se nyt sitten olisi? |
rintapek 23.05.2009 00:16:41 | |
---|
Pete V.:.No, samaan hengenvetoon, miten Delilah, minkämoinen valssi tai joku muu se nyt sitten olisi? Orkkisversiosta vaan ainoastaan pualet menee ihan normi mehtäkukkina. Toiseen pualeen tarttee olla jotain keksivinään, et tulee semmonen nyanssi. Ei mulla muuta. One kind of music only - the good kind |
AnselmiMaa 23.05.2009 12:23:59 | |
---|
me ollaan soitettu "norjista" valssina ja toimii niinkä valssin pitää, ja mukava duurikin vielä.. Jukka Hallikainen levytti Juicen pyhän toimituksen tangona. Aivan hyvä! Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun! |
Rock n 26.05.2009 16:22:15 | |
---|
Pete V.: ----------- No, samaan hengenvetoon, miten Delilah, minkämoinen valssi tai joku muu se nyt sitten olisi? On niin lähellä valssia, joten ei kai ole mikään temppu soittaa "oikeanakin valssina". Onhan sitä väännetty valssina "Tapsan originaaliinkin". |
jjsound 26.05.2009 21:29:30 | |
---|
Eikös joku pro-äijät porukka ollut vetänyt jossain "Got a match" biisin jenkkana!!! "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
baron 26.05.2009 21:30:53 | |
---|
Rock n: On niin lähellä valssia, joten ei kai ole mikään temppu soittaa "oikeanakin valssina". Onhan sitä väännetty valssina "Tapsan originaaliinkin". Kyllähän puolet jengistä veti sitä valssina vaikka sitä triolina soitettiin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |