Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 563 64 65 66 67122 123 124 125 126
Juupe
20.05.2009 14:10:36
isojussi: Joo - mut OIKEITTEN tanssimuusikoiden mielestä koulukonsertit ei oo mitään. Mä tein niitä toissa vuonna nelisenkymmentä euroopan huippua olevan ison kamariorkesterin kanssa, eikä ne kuulemma mitään okeita keikkoja olleet.

TANSSImuusikolle keikka tarkoittaa sitä, että soitetaan tansseissa. Paljonkos noissa koulukonserteissa yleisö tanssii? Konserteissa soittava muusikko ei siis ole tanssimuusikko. Tuossa ylhäällä lukee "Keskustelualue: Tanssimusiikki". Mikä tässä on epäselvää? Ja nyt äkkiä piiloon... ;)
TiVe
20.05.2009 14:15:10
Juupe: TANSSImuusikolle keikka tarkoittaa sitä, että soitetaan tansseissa. Paljonkos noissa koulukonserteissa yleisö tanssii? Konserteissa soittava muusikko ei siis ole tanssimuusikko. Tuossa ylhäällä lukee "Keskustelualue: Tanssimusiikki". Mikä tässä on epäselvää? Ja nyt äkkiä piiloon... ;)

Väärin...TANSSImuusikko on se joka soittaa TANSSImusiikkia.
En laita tikkuaristiin ku soitan rideen.
mack the knife
20.05.2009 14:20:04
TiVe: Väärin...TANSSImuusikko on se joka soittaa TANSSImusiikkia.

Ja tanssimusiikkia on kaikki mitä ihmiset tanssii. Rokki, soul, funky, rappi, tekno, hevi, ihan kaikki laidasta laitaan.
COVS n:o 1.
isojussi
20.05.2009 14:26:37 (muokattu 20.05.2009 14:26:49)
Ehkä meidän ei kannata vääntää jonku muun asennevammasta. Pahoittelen, että otin asian esille. Mä vaan en osaa lokeroida musiikkia ja yleisöö.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
20.05.2009 14:27:42
mack the knife: Ja tanssimusiikkia on kaikki mitä ihmiset tanssii. Rokki, soul, funky, rappi, tekno, hevi, ihan kaikki laidasta laitaan.

Vedettiin muuten aika monta tanssimusiikkikappalettakin niissä konserteissa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
mack the knife
20.05.2009 16:59:43
Ihan miten vuorineuvokset haluaa. Mulle on ihan sama.
COVS n:o 1.
isojussi
20.05.2009 20:17:39 (muokattu 20.05.2009 20:17:50)
Juupe: ...Eli sanon edelleen, että tanssimuusikko on se, joka soittaa perinteisissä tansseissa,....

Määrittele perinteiset tanssit.

Mä en kuulemma oo tanssimuusikko, vaikka reilusti yli puolet leivästä tulee soittamalla tanssimusiikkia ihmisille, jotka tanssii paritensseja sen tahdissa.
isojussi
20.05.2009 20:18:29
mack the knife: Ihan miten vuorineuvokset haluaa. Mulle on ihan sama.

En voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi. Erittäin hyvin pistit taas.
isojussi
20.05.2009 20:20:26
Joillakinhan on sellainen käsitys, että tää on ravintolamuusikoiden.net ja muut on joko helsingin herroja tai perseestä.
baron
20.05.2009 20:30:57

Joo, enhän mäkään oo tanssimuusikko mutta syystä, jota en ymmärrä, useimmiten ihmiset tanssii mun soiton tahdissa.
(Tai ainaskin yrittää pysyä tahdissa:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Martso
20.05.2009 20:34:17
isojussi: Joillakinhan on sellainen käsitys, että tää on ravintolamuusikoiden.net ja muut on joko helsingin herroja tai perseestä.

Meinaakko rauhottua tännään vai vasta myöhemmin?
isojussi
20.05.2009 20:36:07
Martso: Meinaakko rauhottua tännään vai vasta myöhemmin?

Kyä tää tästä, kun sain eteeni lihaspiirasta ja makkarata.
Martso
20.05.2009 20:41:22
isojussi: Kyä tää tästä, kun sain eteeni lihaspiirasta ja makkarata.

Viime keikka oli kova. Piti mainita, että pysytään topicissa. -Mulla oli äsken niiiin vittumainen ärsytysolo: kaikki kaiveli ja mitään ei saanu tehtyä, mikä ärsytti vielä lisää. Nyt sain ruokaa ja pari kaljaa, niin asettu.
isojussi
20.05.2009 20:49:06
Ruoalla on ihmeellinen vaikutus....
Juupe
21.05.2009 18:19:18
isojussi: Määrittele perinteiset tanssit.

Eiköhän jokainen suomalainen yli kolmekymppinen (ja moni nuorempikin) tiedä tuon.

Mä en kuulemma oo tanssimuusikko, vaikka reilusti yli puolet leivästä tulee soittamalla tanssimusiikkia ihmisille, jotka tanssii paritensseja sen tahdissa.

Mun puolesta saat vapaasti käyttää tuota nimikettä, jos siltä tuntuu. Itse en käytä, enhän ole muusikko ensinkään, ihan vaan rumpali.

Viime keikka oli muuten ihan perseestä, virveli ei kuulostanut hyvältä (kalvo vaihdettava ensi tilassa), soitto tökki, ja vilutti sekä t-viivalla että ilman.
Ukko
21.05.2009 21:35:57

isojussi: Joo - mut OIKEITTEN tanssimuusikoiden mielestä koulukonsertit ei oo mitään. Mä tein niitä toissa vuonna nelisenkymmentä euroopan huippua olevan ison kamariorkesterin kanssa, eikä ne kuulemma mitään okeita keikkoja olleet.

Kyrpä ottassa puolityhjässä kulmabaarissa ulkomuistista kusenpolttamia umpikoomasille ääliöille paskaliksalla, josta puolet otetaan matkakorvauksina soittaminen on vasta oikee keikka.

No vitsivitsiviiiiiitsi..... vai oliko?

Oltiin luovuttamassa äsken hyvätekeväisyskonsertin tuotto vanhaikodille. Kiskasin ex tempore - toki pyynnöstä - parikyt misaa toivelaulukirjaa pianolla. Kekkaliksana paras mahdollinen: Itelle ja vasitenkin kuulijoille hyvä mieli.

Mikä on tämä Euroopan huippuorkka ja miksi ne tekevät keikkaa sun kanssasi, liityen siihen että teet omb keikkaa. Eikö huippuorkassa toimiminen tuo jo enempi ja parempihintaista keikkaa kuin omb ?

Miksi "kyrpä otsassa" soittaminen on vasta oikea keikka ?
COVS jäsen nro 6
leprechaun
23.05.2009 03:39:16

isojussi: Joillakinhan on sellainen käsitys, että tää on ravintolamuusikoiden.net ja muut on joko helsingin herroja tai perseestä.

Ensimmäisestä vaihtoehdosta en osaa sanoa mutta jälkimmäinen on vain viisi senttiä tavoitteesta.
Pete V.
23.05.2009 05:23:47
leprechaun: Ensimmäisestä vaihtoehdosta en osaa sanoa mutta jälkimmäinen on vain viisi senttiä tavoitteesta.

Ooo-koo, luin muutaman sivun mielenkiintoista läppää, mutta palailenpa kommentoimaan vasta "paremmilla silmillä", siitt' jooskuuss' ...
EP
23.05.2009 06:14:28
isojussi: Ruoalla on ihmeellinen vaikutus....

Joo, joskus se lyö kovalle, toisinaan löysälle ..yleensä pierettää :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)