Aihe: Syncopation, sovellukset ja parhaimmat treenit
1
Tales
19.05.2009 20:28:34
Missä tai kenen tahansa rumpukirjallisuudesta tai treenaamisesta keskustellessaan ei voi olla välttymättä kuulemasta mainintaa Ted Reedin kirjoittamasta Syncopation-kirjasta. Ja totta onkin, että sen siinä olevat harjoitukset mahdollistavat loputtomasti sovelluksia ja lisää harjoiteltavaa minkä tasoiselle rumpalille tahansa. Näin ollen sitä voineen pitää eräistä parhaista kirjoista, mitä rumpujensoiton harjoittelemiseen on tehty.

Mielestäni olisi tarpeellista perustaa tällainen ketju, jossa kirjaa läpikäyvät voisivat jakaa erilaisia harjoituksia(kirjan nuottien pohjalta), joita ovat itse keksineet tai jotka heidän opettajansa ovat heille kertoneet. Näin ideat löytyisivät yhden ketjun alta ja ne olisivat helpompi omaksua. Toisaalta taas me aloittelijat(minä ainakin) saatamme tarvita apua kirjan läpikäymiseen, koska ainakin tässä sinikantisessa, alkuperäisessä(?) versiossa ohjeet rajoittuvat perinteisiin suosituksiin metronomin käytöstä jne.

Onko tässä mitään ideaa?

ps.Eensimmäinen kappale on kirjoitettu kuin kirjaa jo paremmin tuntevan käsin, perustan siinä esitetyt väitteet siihen mitä muut ovat sanoneet. Olen itse aloittelija, joten älkää sättikö :(.
Ruutikallo
19.05.2009 20:35:42
No tämän olen jo ennenkin tuonut esiin:

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1243

Asiaa vai ei, sen päätelköön lukija.

-H-
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
Fuzzy Boner
19.05.2009 23:13:54
Sivu 37 sekstolitäytöllä.
Tales
20.05.2009 00:37:28
Yksi kysymys omasta puolesta näin alkuun:

Tuo kirjan harjoituksethan on kirjoitettu niin, että melodia, eli varsinainen harjoitus, on virvelille. Bassorumpu soittaa neljäsosia klikinomaisesti. Onko kirja alunperin kirjoitettu virvelirummun soittamisen harjoittelemiseen? Millaisia käsijärjestyksiä tulisi käyttää sivulta 33 eteenpäin? OVOV? Vai oikea käsi aina iskulle ja vasen käsi iskujen väliin?
passe
20.05.2009 08:02:10
Millaisia käsijärjestyksiä tulisi käyttää sivulta 33 eteenpäin? OVOV? Vai oikea käsi aina iskulle ja vasen käsi iskujen väliin?

Sekä että, kirjasta riippumatta. Ja jos haluat Bozzioksi, niin jaloilla sama show.
Sometimes more is more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)