Andy Six 19.05.2009 11:54:21 (muokattu 19.05.2009 12:29:30) | |
---|
Olen vakavissani hankkimassa jompaa kumpaa noista kitaroista..Soitostani on hienovaraiset nyanssit kaukana,joten kumpi mahtaa sopia paremmin ns.impulsiiviseen soittotyyliin..?Myös Gretsch Junior Jet on yksi vaihtoehto...Nää Jet Gretschit taitaa olla vähän harvinaisia,kunnei kukaan anna niistä palautetta Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
HeavyMachinery 19.05.2009 12:59:21 | |
---|
eiku ostat sen yamahan pacifican ! Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Andy Six 19.05.2009 13:16:56 | |
---|
HeavyMachinery: eiku ostat sen yamahan pacifican ! Ei kiitos straton mallista minulle... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
runrunrun 19.05.2009 14:32:42 (muokattu 19.05.2009 14:34:57) | |
---|
sanoisin että molemmat sopivat räkäiseen rokin mäiskeeseen vallan hyvin. Olen itekki saman koulukunnan edustaja. Kysymys on enemmänki että kumpi sopii kätees paremmin ja haluutko yksikelaisen tuottamaa nasaalimpaa räkää vai smoothimpaa humbucker-saundia. Mojon määrässä Melody Maker voittaa Pro Jetin mielestäni, mahtavan askeettinen peli jota on helppo modailla kuten tuota MM:lle omistetusta viestiketjusta voi lukea. Itse panostaisin siihen, vaikka tuo Gretschikin on makia keppi. Edit: Myös laadun kannalta panostaisin ehkä mieluummin Gibsoniin... |
Progorava 19.05.2009 14:52:08 | |
---|
runrunrun: sanoisin että molemmat sopivat räkäiseen rokin mäiskeeseen vallan hyvin. Olen itekki saman koulukunnan edustaja. Kysymys on enemmänki että kumpi sopii kätees paremmin ja haluutko yksikelaisen tuottamaa nasaalimpaa räkää vai smoothimpaa humbucker-saundia. Mojon määrässä Melody Maker voittaa Pro Jetin mielestäni, mahtavan askeettinen peli jota on helppo modailla kuten tuota MM:lle omistetusta viestiketjusta voi lukea. Itse panostaisin siihen, vaikka tuo Gretschikin on makia keppi. Edit: Myös laadun kannalta panostaisin ehkä mieluummin Gibsoniin... Kretsiä en ole testannut mutta melodya voin lämpimästi suositella. Mikki on kirkassoundinen joten tone-potikka tulee tutuksi. Kaula on paksuhko mutta helpposoittoinen. Kampe on jenkkiläinen joten arvokin säilyy idän ihmeitä paremmin. Virittimet on samaa huttua kuin LP-studioissa/standardeissa, SG:ssä jne.. Nauhanpäitä saatat joutua hiomaan ja faded-pinta ei kolhuilta suojele.. Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit... |
rheinone 19.05.2009 19:46:40 (muokattu 19.05.2009 20:08:19) | |
---|
Mulla on japanilainen Jet G6131 ja taannoin oli myös korealainen isokoppanen G5125. Molemmat hyviä kitaroita. Mojon määrässä Gretsch pesee Gibsonin männen dullen; Ainakin mun silmissä on näin. Mutta kyllä Melody Maker on hienon karu kitara myös. Respektit. Ja niinkuin todettu, Gibson USA säilyttää toistaiseksi arvonsa paremmin kuin korean ja kiinan kepukat riippumatta siitä, onko laatuero sitten suuntaan tahi toiseen. Eli fifti-sixti, sanoisin. |
Guildfinger 19.05.2009 21:19:29 | |
---|
Kuinkas olis Joan Jett Melody Maker...liian pussy?! |
rheinone 19.05.2009 21:37:09 (muokattu 19.05.2009 21:38:36) | |
---|
Guildfinger: Kuinkas olis Joan Jett Melody Maker...liian pussy?! Meikäläinen nappais kokeilematta oitis ton, mutta sitähän ei kysytty. Riippuu kovin paljon käyttötarkoituksesta. Nyt kuiteski tarjoillaan vaihtoehtoina yhtä humpparia, kahta humpparia tai sinkkua... |
Lonesome 19.05.2009 23:23:48 | |
---|
Mutta kyllä Melody Maker on hienon karu kitara myös. Respektit. Ja niinkuin todettu, Gibson USA säilyttää toistaiseksi arvonsa paremmin kuin korean ja kiinan kepukat riippumatta siitä, onko laatuero sitten suuntaan tahi toiseen. Melody Makerin arvon säilymistä tässä seuraillaan, mutta pirun kiva se on soittaa. Vähän, mutta hyvää on tarjolla. Ja se tone-potikka kyllä toimii... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
Guildfinger: Kuinkas olis Joan Jett Melody Maker...liian pussy?! Hyvässä mielessä extremely pussy, ja täysii.. ;) Yllättävänkin hyvä peli se on, tosin eihän se "varsinaisesti" niitä wanhoja MM:a ole, vaan tuo -65 mallin doublecut siinä pohjana on ollut. |
jra 20.05.2009 01:49:52 | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
fox 20.05.2009 01:58:16 | |
---|
|
Andy Six 20.05.2009 09:27:28 | |
---|
Molemmat saa kehuja...Taitaa olla oman kitarahimoni tuntien kysymys siitä,kumman hankin ensin=) Täytyy silti sanoa,että arvostan kyllä niitäkin,jotka veivaavat 20 vuotta yhdellä hyväksi koetulla kepillä...Itsellä tahtoo tuo välineurheilu tunkea pintaan,ehkä siksi kunnei ole soittajana kummoinen... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
jpousi 20.05.2009 09:57:56 | |
---|
Junior Jet (mustana) olisi Dolphin Musicissa vain n. 176 euroa, auts! Mulla oli Melody Maker (ja joskus 10 vuotta sitten aiempikin) ja hankin varmaankin sellaisen vielä uudestaan, mutta tuo Gresch on niin halpa... Jopas lähti! |
Andy Six 22.05.2009 16:58:18 | |
---|
Guildfinger: Kuinkas olis Joan Jett Melody Maker...liian pussy?! Joan on ihana ja loistoeukko,muttei Joanin MM ole mun mieleen omaksi MM:ksi Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
Andy Six 09.07.2009 12:19:21 | |
---|
CeeCeeÄr: Joan on ihana ja loistoeukko,muttei Joanin MM ole mun mieleen omaksi MM:ksi Päivitys edelliseen;Voi hyvin mennä joskus hankintaan,sillä olen rakastunut tuohon perus- Melody Makeriini tulisesti... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
jran 10.07.2009 09:07:48 (muokattu 10.07.2009 09:08:20) | |
---|
runrunrun: Edit: Myös laadun kannalta panostaisin ehkä mieluummin Gibsoniin... Mulla on tommonen Pro Jet ja kaverilla Melody Maker. Voisin jopa väittää, ettei noissa laadullisesti mitään eroa ole. Vaikka toinen onkin Kiinasta. Gretsch on itse asiassa yllättänyt melko positiivisesti viimeistelyllään jne, verrattuna hintaan. Kaikkiaan nuo on minusta hieman eri tyypin soittimia keskenään, eikä sillain ihan vertailtavissa niin soundillisesti, kuin ulkonäöllisestikään. Ja siitä modailusta, niin kyllähän se onnistuu ihan hyvin sen Gretschinkin kanssa. http://www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_11_pieni.jpg |
Andy Six 10.07.2009 09:16:31 | |
---|
jran: Mulla on tommonen Pro Jet ja kaverilla Melody Maker. Voisin jopa väittää, ettei noissa laadullisesti mitään eroa ole. Vaikka toinen onkin Kiinasta. Gretsch on itse asiassa yllättänyt melko positiivisesti viimeistelyllään jne, verrattuna hintaan. Kaikkiaan nuo on minusta hieman eri tyypin soittimia keskenään, eikä sillain ihan vertailtavissa niin soundillisesti, kuin ulkonäöllisestikään. Ja siitä modailusta, niin kyllähän se onnistuu ihan hyvin sen Gretschinkin kanssa. http://www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_11_pieni.jpg Komia keppi on toi sun Jetti noppa-potikoineen..Taatusti hintansa väärti laite,kyllä sellaistakin edelleen tekee mieli...Ja kun Jenkki-Jetti maksaa saman kuin joku Lespa standard,kyllä tuollainen on hyvin kilpailukykyinen peli... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
rheinone 10.07.2009 09:44:36 | |
---|
CeeCeeÄr: Komia keppi on toi sun Jetti noppa-potikoineen..Taatusti hintansa väärti laite,kyllä sellaistakin edelleen tekee mieli...Ja kun Jenkki-Jetti maksaa saman kuin joku Lespa standard,kyllä tuollainen on hyvin kilpailukykyinen peli... Ei kai Jettejä enää jenkeissä tehdä. Jaappanilaista varmaan tarkoitat? |
Andy Six 10.07.2009 10:20:59 (muokattu 10.07.2009 10:39:59) | |
---|
rheinone: Ei kai Jettejä enää jenkeissä tehdä. Jaappanilaista varmaan tarkoitat? Okei,mutta näitä parin tonnin Jettejä kumminkin... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |