Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpumatot
1
Progressor
01.05.2009 20:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia mattoja palstan sähkörumpalit pitävät rumpujensa alla? Itse olen toistaiseksi käyttänyt tavallista räsymattoa, mutta sen kanssa on vaikeutena, että basaripädi ei oikein tahdo pysyä paikallaan. Äänenvaimennuskaan ei taida olla kovin kaksinen. Millaista mattoa suosittelisitte, ja mistä kannattaa hankkia?
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
teotius
02.05.2009 12:49:48 (muokattu 02.05.2009 12:51:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä parhain matto tohon on kumimatto. Mutta taitaapi ne oikeat rumpu kumimatot olla suht koht hintavia niin mulla on tollanen perus matto jossa on aika kova pinta ja siinä on kuvia joka tuo tietysti kitkaa siihen. Se ei saa olla sellanen hieno höynen ynm suoria tai "liukkaita" mattoja. Eli tuon ideana olis että ei olis sellanen silkki matto. PS: sori huonosta selityksestä , kysele jos jäi jotain epäselväksi.
 
south_of_heaven
02.05.2009 20:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku sellainen kumiläpyskä oli jonkin aikaa treeniksellä siihen tarkoitukseen, en kyllä tiedä mistä sellaisia voisi ostaa. Täyskumimattoa tai sellainen teollisuusmatto, eli sellainen kumipohjainen, kangaspäällysteinen joita metroasemilla näkee. Jonkin sellaisen hankkisin itselleni jos vain tietäsin mistä niitä voisi ostaa.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Timi
03.05.2009 02:55:23 (muokattu 03.05.2009 03:02:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Joku sellainen kumiläpyskä oli jonkin aikaa treeniksellä siihen tarkoitukseen, en kyllä tiedä mistä sellaisia voisi ostaa. Täyskumimattoa tai sellainen teollisuusmatto, eli sellainen kumipohjainen, kangaspäällysteinen joita metroasemilla näkee. Jonkin sellaisen hankkisin itselleni jos vain tietäsin mistä niitä voisi ostaa.
 
Olisihan sellainen kangaspäällysteinen komian näköinen,mutta puhtaanapito lienee keikka käytössä ehkä hankalaa.Itse osti aikoinaan Kumitukusta jotain metri viiskytä kertaa kolme.Raidoitettua kumimattoa.Sitä on tullu raahattua keikoilla ja ei tarvi miettiä.Pysyykö kioski paikoillaan.Vähän turhankin iso pala.Siis tuo akustisten runputtimien alla,mutta tietty toimii sähöjenkin.Joskus pentuna näin virityksi.Joissa rumpujakkarasta oli remmit basariin ja haitsuun.
 
45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut
xerxes
08.05.2009 18:53:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli semmoinen eteismatto. Kangaspinta, kumitettu pohja. Nyt on sitten semmoinen saman näköinen, isompi, mutta ilman sitä kumi pohjaa. Pyöreä. Halkaisija on just sopiva mun setille.
 
Relax. http://www.hiljaisetaskeleet.co.nr
Ville.K
10.05.2009 16:46:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Mulla oli semmoinen eteismatto. Kangaspinta, kumitettu pohja. Nyt on sitten semmoinen saman näköinen, isompi, mutta ilman sitä kumi pohjaa. Pyöreä. Halkaisija on just sopiva mun setille.
 
Mulla on (akustisen) setin alla ihan metritavarana myytävää käytävämattoa (suorakaiteen muotosta). Sitä myydään rautakaupoissa ja vastaavissa. Saa justiin niin pitkän palan ku haluaa ja värinki saa valita oman mielen- ja sisustuksen mukaan ;)
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
gulfstream650
19.05.2009 08:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lindströmin vuokramatto rules. Voi yrittää lahjoa matonvaihtajan kossupullolla. Voi saada käytetyn halvalla.
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
Kukkis 77
19.05.2009 16:18:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msokero: Lindströmin vuokramatto rules. Voi yrittää lahjoa matonvaihtajan kossupullolla. Voi saada käytetyn halvalla.
 
Mä sain sellaisen ihan uuden. Matonvaihtaja tuli työpaikalle mattoa vaihtamaan, ja kysyin sitten että mistä noita saa ostaa, ovat loistavia rumpumattoja. Se sanoi että ei mistään, mutta ootas vähän. Sitten se haki autosta uuden maton ja lahjoitti minulle. Hieno mies kyllä.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
-Dr.DW-
21.05.2009 21:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmosen kikan oon kuullu, että ostaa kaksi kappaletta sopivan kokoisia esim. vanerilevyjä (joidenka päälle rummut siis mahtuvat), siihen päälle pari "tuubia" tennispalloja ja tuubillisen esim. sikaflexiä.
Sitten laittaa levyn lattialle ja alkaa sillä sikaflexillä liimailemaan niitä tennispalloja tasaisin välein, että paino jakaituu tasaisesti. Sitten vielä voitelee niiden pallojen päällisen sikaflexillä ja nostaa toisen vanerin siihen päälle. Kuivamisen jälkeen voipi sitten verhoilla haluamallaan kankaalla, jos niin tahtoo. Foorumeilta poimittuna ideana ihan kuulostaa käyttökelpoiselta ja edulliselta ratkaisulta, kun haetaan ääntä eristävää ja tukevaa ratkaisua matoksi. Ja tietenki mitä enempi palloja niin sitä tukevampi tulee!
Ja eikun rakentelemaan nyt kaikki kotiaskartelijat!
 
Runpu
08.06.2009 22:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraavaksi otat vettä.
 
Muiro
09.06.2009 08:16:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on kyllä helvetin hyvä.
Banaanilavoista saa samalla tavalla helvetin hyvät, ottaa vaan sivuseinät pois niin koko setti kelluu banaanien varassa ja ajan kanssa alkaa kivasti laskeutumaan sopivalle korkeudelle banaanien mätääntyessä.
Mjuu.. itte asiassa vois kuvitella että toi Pirkkaniksi-tennaritouhu vois peräti toimia kerrostalossa mut vähän kaukaa haetulta kuulostaa.
 
Löysin töistä lattian päältä poistettua kumista sulkapallokenttää, enkä ole parempa vielä nähnyt. Sopiva kitka pitää kamat paikallaan, varsinkin melkein sentin paksuus mahdollistaa speduissa piikeilla varmistuksen.
 
Squierrel
15.06.2009 14:42:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progressor: Itse olen toistaiseksi käyttänyt tavallista räsymattoa...
 
Räsymatto on meilläkin ja lattiana kiiltäväksi maalattu autotallin lattia. Ruttuun meni matto ensipolkasulla.
 
Ratkaisuksi löytyi Etolasta maton alle laitettavaa kitkamattoa, joka lisäksi kai jonkin verran vaimentaakin. Se on semmoista valkoista vajaan sentin paksuista mattoa, joka näyttää pumpulilta, mutta on itse asiassa tahmean kumimaista kamaa. Maksoi jotain öbaut kympin metri ja pari metriä riitti koko setin pinta-alalle. Hyvin on pysynyt sen jälkeen matto suorana ja rummut paikoillaan.
 
"Squier is the Epiphone of guitars."
RockAnA
28.09.2009 17:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heip. Mulla oli ongelma alakerran naapureita häirinnyt akustinen "naputus". Kattelin eri variaatioita netistä ja päädyin rakentelemaan tuon yllä kuvatun kaltaisen vaneri-tennispallo-vaneri soittolavan. Ei ole sen jälkeen alakerran asukit sanoneet mitään äänestä (toki kerrostalo asujan on tajuttava että yöllä puol viis ei oo kovin järkevää alkaa vetään soittotreenejä vaikka ois miten fiiliksissä ku saapuu kuppilasta)
 
Itellä tuossa lavassa ei ole mitään sikaflex-liimauksia vaan vanerista tehdyt "kupit" palloille ja hyvin pelittää. Kuvia on tulossa jahka kerkeen ottamaan. Lisäks päällimäisen vanerin päälle niittasin kerroksen retkipatjaa sekä tuollaista "terassi-mattoa" jotta ei tule ns.hellasäröä ja näyttää muutenkin fiksummalta+pedaalit pysyy paikoillaan. Ja siis koko kokonaisuus on sen verta iso ja kantava että kestää soittajan painon. Hyvin toimii.
 
south_of_heaven
14.10.2009 17:57:22 (muokattu 14.10.2009 17:57:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K-Raudassa ja Etolassa myydään sellaista kynnysmattoa metrihinnalla, joka on helvetin omiaan sähkörumpujen alle. Kävin tänään poistamassa kyseistä mattoa 1,5 metriä, loppuhintana jotain 13 euroa. Toimii kuin junan vessa, ja mustan värisenä vielä näyttää aivan sähkörummuille tehdyltä:) Miksei toki akustistenkin alle tuota laittaisi.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Youni
21.10.2009 10:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama mikä matto, kunhan velcro tarttuu. Ei niitä piikkejä uskalla himassa käyttää. Muovipohjainen terassimatto on tosiaan jees: Ei veny, on kevyt, helppo pitää puhtaana, velcro tarttuu.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «