Aihe: Ääntä toistaessa kuuluu napsuntaa.
1
secondarymind
09.05.2009 18:18:10
Eli ongelmani on otsikon mukainen. Nauhoittaessa ei napsuntaa juurikaan tapahdu (=vain harvoin), eli suurin ongelma on äänentoistossa. Napsumista esiintyy siis sekä Media Playerissä että Sonarissa.

Laitteiston kokoonpano on seuraavanlainen
Acer TravelMate 5530G
AMD Turion X2 Dual Core 2.0 GHz
4Gt RAM
300Gt
ATI Mobility Radeon HD 3470
Windows Visva home, SP1
Cakewalk Sonar 7
M-Audio Fast Track Ultra

En usko, että ongelma on laitteiston suorituskyvystä sillä olen kokeillut jo eri suorituskykyyn vaikuttavien asetusten muuttamista eikä asiaan ole tullut muutosta. Olen myös päivittänyt lähes kaikki mahdolliset ajurit ja nyt en keksi enää muuta kuin hiusten repimisen aina napsumisen kuuluessa.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Johann Onn
09.05.2009 19:16:52 (muokattu 09.05.2009 19:19:10)
M-Audio Fast Track Ultra

Laita ajureista, kaikki asetukset (bufferin koko / jne.) niin suureksi kuin saa ja testaa uudestaan.
secondarymind
10.05.2009 12:39:53
Johann Onn: Laita ajureista, kaikki asetukset (bufferin koko / jne.) niin suureksi kuin saa ja testaa uudestaan.

Kokeiltu on tätäkin, ei auta asiaa.
HK
11.05.2009 03:41:39
32 bittinen vista, saanen arvata.
Peltikorva puupäässä.
jappo121
11.05.2009 08:45:09
Oli samoja oireita, tasainen napsuminen toistettaessa.
Otin laitehallinnasta verkkokortin pois päältä ja kas, napsuminen loppui.
Kaikkitietävän googlen perusteella myös koneeseen kytketyt langattomat laitteet voivat aiheuttaa napsumista.

Tuo auttoi minulla.
Kalmo
11.05.2009 12:08:15
Kaikki, mitä kone tekee "omin nokkineen" taustalla, voi aiheuttaa häiriöitä. Eli esim. viruskanneri (= kone myös irti netistä).
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
secondarymind
11.05.2009 13:49:18
HK: 32 bittinen vista, saanen arvata.

Kyllä vain.

jappo121: Oli samoja oireita, tasainen napsuminen toistettaessa.
Otin laitehallinnasta verkkokortin pois päältä ja kas, napsuminen loppui.
Kaikkitietävän googlen perusteella myös koneeseen kytketyt langattomat laitteet voivat aiheuttaa napsumista.

Tuo auttoi minulla.

Kalmo: Kaikki, mitä kone tekee "omin nokkineen" taustalla, voi aiheuttaa häiriöitä. Eli esim. viruskanneri (= kone myös irti netistä).

Hmm. täytynee siis kokeilla eri softwaren ja hardwaren sulkemista josko jokin auttaisi.
Kalmo
12.05.2009 17:03:10
Tarkasta myös, ettei Automatic Foot Tapping ole käytössä, eli jos napsutus tulee siitä, että lyöt jalalla tahtia :o) (mun oli pakko).
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
zekeode
12.05.2009 17:22:48 (muokattu 12.05.2009 17:25:15)

Verkkovirrassa kiinni?

edit: jos on, niin kokeile ilman, ja jos napsuminen loppuu, niin ratkaisuna jatkojohto josta puuttuu maanastat.
mobbi
14.05.2009 20:58:39

Onko Vista audio-optimoitu..?
www.crimson-sun.org
ankkiz
16.05.2009 12:39:18

Vähän asian vierestä:

Viikonloppuna yriteltiin purkitella yhtä viisua nauhalle Sonarilla, uuden pocket podin kautta. Huomattiin siinä puolentoistatunnin jälkeen, että nauhalle on tarttunut myös satunnaista napsuntaa kitararaitojen sekaan.
Aikaisemmin ei ole ongelmaa esiintynyt, ja kokeiltiin sekä line-inin että mic-inin kautta nauhoitella -molemmilla sama ongelma.

Pelkässä toistopuolessa ei ole mitään vikaa (paitsi tietenkin jos toistaa nauhoitettua napsuntaa), toistaa siis midit ja ämppärit ihan napsumatta.
Onko äänikortti menossa paskaksi, sonarin omia hassuuksia, vai pocketpodin ongelma?

Niin, ja saako kitararaidat vielä jotenkin pelastettua?
Soitannollisesti ja saundillisesti kun ovat muuten ok.

EDIT:
Kokeiltiin pocketpodista direct/phones outtia, sekä amp outtia.
Kuuntele möhlö! www.mikseri.net/lampas
secondarymind
23.05.2009 16:12:55
zekeode: Verkkovirrassa kiinni?

edit: jos on, niin kokeile ilman, ja jos napsuminen loppuu, niin ratkaisuna jatkojohto josta puuttuu maanastat.

Noniin, pitkän tauon jälkeen pääsin kokeilemaan myös tätä ratkaisua ja kas, napsuminen tosiaan loppuu kun koneen ottaa pois verkkovirrasta. Mutta mutta, meillä kun pistorasiat ovat maadoittamattomia jo entuudestaan niin mikä avuksi? Kokeilin myös vertailun vuoksi maadoitettua jatkojohtoa, mutta eipä auttanut asiaa. On kovin ikävää kun akkukin kestää vain n. tunnin.:)
zekeode
23.05.2009 18:45:58

secondarymind: Noniin, pitkän tauon jälkeen pääsin kokeilemaan myös tätä ratkaisua ja kas, napsuminen tosiaan loppuu kun koneen ottaa pois verkkovirrasta. Mutta mutta, meillä kun pistorasiat ovat maadoittamattomia jo entuudestaan niin mikä avuksi? Kokeilin myös vertailun vuoksi maadoitettua jatkojohtoa, mutta eipä auttanut asiaa. On kovin ikävää kun akkukin kestää vain n. tunnin.:)

Mitä jos läppäristä ottaa akun pois? Ja pitää sitten verkkovirralla? :)

Toisaalta olis kiva tietää miksi jotkut läppärit napsuttavat, kun on verkkovirralla kiinni, ja toiset taas ei. :|
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)