Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 583 84 85 86 87122 123 124 125 126
Juzpe
18.05.2009 13:58:41 (muokattu 18.05.2009 13:58:56)

Tässä tapauksessahan nyt ei ollut kyse soiton arvostelemisesta, vaan ihan jostain muusta, kuten Monty Python osuvasti asian ilmaisi.

En ihan täysin tajunnu sun pointtia, mutta mun mielestä täällä palstalla tapahtuva "soiton arviointi" on joka vitun kerta johtanut paskan lentämiseen. Joten siis se voitas siirtää sinne huoneeseensa ja pitää tää palsta ainakin tän skaban osalta hiukan enemmän kakkavapaana vyöhykkeenä. Vois sitte paremmmalla fiiliksellä skabaillakin ja keskittyä siihen olennaiseen eli soittamiseen. Mä kun oon hekilökohtasestri sillä linjalla, että jos homma taipuu omasta mielestä hyvin ja oikeesti diggaa omista suorituksistaan, niin ei sitä niin vitusti tarvii olla perustelemassa ja jauhamassa paskaa. Isäni joskus ollessani pieni opetti minua sanoen: "Toiset tekee ja toiset puhuu..."
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
BigPapa
18.05.2009 14:22:20

Imper: Nonii, bluesia ei olla vielä soitettukaan!:) Ja musta VÄHINTÄÄN pisteille päässeitä sooloja pitää kommentoida. Onko se iso homma? Toi kommentointipakko varmistaa sen että niitä sooloja on oikeesti kuunneltu.

Ja miksei esim. bigpapa äänestänyt viime kisassa ollenkaan? Etkö ehtinyt vai etkö vaan vaivautunut äänestämään? Vaikka aikaa kuitenkin on.

Sori, mutta mua vaan ärsyttää se asenne että näihini skaboihin osallistutaan vaan pisteiden perässä eikä kommentointi kiinnosta, vaikka ne nimenomaan kehittää ja pakottaa vähän analysoimaan sooloja.

Cucumber?: Joopa itsekin sivusta seuranneena on helppo toki kommentoida...Mutta kyllä Imperin kommenteissa vinha perä on. Ja onhan se nyt kumma jos ei saa kritiikkiä esittää. Ja kun on sitä roots osaston skabaa niin täytyykö täälläkin vetää samaa linjaa. Ja jos aika ei riitä kaikkiin skaboihin, tarviiko osallistua. Aikapitkälti samat naamat pyörii skaboissa, ja kun kommentointi ei ole pakollista tulee kaikenlaista mieleen. Mutta kuten sanottu olen vain sivusta seuraaja joten olkoot.

Lähinnä skabanvedon arvostelusta ja muusta oheistoiminnasta oli kyse, ei soittamisesta.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Krice
18.05.2009 14:41:52

Juzpe: Joten siis se voitas siirtää sinne huoneeseensa ja pitää tää palsta ainakin tän skaban osalta hiukan enemmän kakkavapaana vyöhykkeenä.

Poissa silmistä, poissa mielestä? Vai miten se meni. Huonejärjestelmästä voisin sanoa yhtä jos toistakin painokelvotonta.
Juzpe
18.05.2009 15:10:38

Poissa silmistä, poissa mielestä? Vai miten se meni. Huonejärjestelmästä voisin sanoa yhtä jos toistakin painokelvotonta.

No kyllä mua henkilökohtasesti vituttaa tällänen paskanjauhanta ja vittuilu, kun asiaakin vois tän ketjun puitteissa puhua esimerkiksi taustoista ja sooloista. Paitsi, jos rehellisen mielipiteensä (esim. "En jaksa enää bluussitaustoja") ilmaiseminen otetaan täällä henkilökohtaisesti muuttuu asiasta keskustelu melko äkkiä vittuilu/apinointi/bullshit linjalle. Ei tuo huoneisiin siirtäminen sitä poista, mutta ainakin rajoittaisi paskanjauhannan omaan porukkaansa ja skabailijat voisivat rauhassa vetää skabojaan.
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
Krice
18.05.2009 15:31:05

Juzpe: No kyllä mua henkilökohtasesti vituttaa tällänen paskanjauhanta ja vittuilu,

Sinä et ole kuule oikeaa vittuilua nähnytkään. Mikähän tässäkin asiassa nyt niin risoo? Mitään merkittävää ei ole edes tapahtunut.
sedative
18.05.2009 17:10:52 (muokattu 18.05.2009 17:11:28)
Itse mielelläni suosisin ihan sitä oikeaa vittuilua tuollaisen kyräilyn ja kyttäilyn sijaan. Ettei siis yritettäisi pukea jotain lapsellista angstia kritiikin ja argumentoinnin valepukuun, niin että aina voi jälkikäteen pyöristää kulmat edellisistä kommenteista "Mielipidehän tämä vaan on" -kortilla, jos joku niistä sattuu suivaantumaan. Jonka jälkeen tietysti voi rutista muiden herkkänahkaisuudesta ja vaikka sananvapaudesta.
Eikä toi huonemeininki välttämättä muuttaisi touhua täällä, koska pään repimisen hauskoimpia ja palkitsevimpia puolia on nimenomaan se, että kohde sen lukee ja toivottavasti hermostuu.
Ja toi "taas plyyshiä"-keskustelu on jo käyty moneen otteeseen, joten luulen kaikille tulleen selväksi, ettei siitä kaikki diggaa ilman, että jokainen ilmoittautuu kuuluvansa tähän kerhoon. Ei muakaan aina kiinnosta vetää I-IV-V taustan päälle, mutta silloin jätän soittamatta. Ei kukaan estä pystyttämästä omaa kaikea-muuta-kuin-bluussia-skabaa. Ei kai nää skabat kuitenkaan ole minkään tekijänsuojalain turvaamia ideoita?
Kai tässä yritän sanoa, että kritiikkiä saa ja pitää esittää, mutta ei aina tarvi avata päätä, kun jokin asia ei miellytä. Voi myös odottaa, että keksii jotain järkevää ja jollain tavalla keskustelua eteenpäin vievää sanottavaa. Yksittäinen mielipide ei sinällään ole paskankaan arvoinen, jos se esitetään "minen voi sietää kumisaappaita, saatana."-muodossa.
Ja en siis hyökkää kummankaan kimppuun tällä herrat Juzpe ja Krice. Kunhan osallistun keskusteluun. rok
Always remember to pillage BEFORE you burn.
Cucumber?
18.05.2009 22:49:13
Alkuun varoitus; tämä sisältää sekavaa tekstiä ja kaikin puolin paskaa läppää. Älä lue jos ahistaa.

Joo mä unohdin että täällä piti vaan kehua miten loistava tausta taas olikaan ja niin edelleen. Kuten sanottu olen sivustaseuraaja ja mun marinoihin ei näin olle tarvitse kiinnittää huomiota liikaa. Satuinpa lukemaan mitä täällä haastettiin ja ilmaisin oman kantani. Mun pointti kuitenkin oli se että jos ei ole aikaa äänestää tai ei kiinnosta (kun on muuta skabailua samaan aikaan ja silloinen tausta ei ko.hlöä kiinnostanut) ja sitten onkin aikaa vetää seuraavaa, bluus henkistä, skabaa niin hetkinen? En sanonut todellakaan olevani halukas vetämään skabaa itse, ei kiinnosta. Ja kun oikeataan koko skaba ei kiinnosta niin myönnän että olisi pitänyt pitää turpani kiinni. Lieventävä asianhaara olkoot klassinen: olin niin hei kännis että huhhuuijaa. Mutta voi kylläpä täällä vedetään hernettä nenään ja nopsaan, mutta hei klassinen sanonta oli joku koiraan liittyvä ja kalikkakin siinä oli. Ja eikö täällä ole tarkoitus käydä jälkipyykkiä? Olen ymmärtänyt senkin väärin, ei mitään uutta siinä. Senkun vedätte I IV V kiertoa ja sooloa pentatooonisesta, senkin toki voi tehdä tyylillä ja blaa blaa. Palaan asiaan sitten kun olen valmis pistämään tikkua ristiin. Ai niin ,itsehän en osaa bluussia soittaa ja siksi olen niin katkera, nih...
MaQ
19.05.2009 00:00:52
Tässä on sama henki ku tässä vääntämisessä...
http://www.youtube.com/watch?v=--ZTrKPFwJc&feature=related
sedative
19.05.2009 00:06:05
Eijeiei.. Ei missään tapuksessa pidä vaan kehua! RAKENTAVA kritiikki on tervetullutta, mutta toi ainainen rutina joko siitä, että on blyyssitausta tai vaihtoehtosesti "jyrsijöiden" narina, kun joku paiskaa esim. kunnon mättöä, tai vaikka, herra paratkoon, industriaaliin vivahtavaa osastoa, alkaa kuivuun kokoon jo, eikä ainakaan todistettavasti aiheuta mitään hyvää. Siis, miksi avata suunsa? Tarvinnee tarkentaa tota omaa edellistä tekstiä sen verran, että muahan ei vois vähempää kiinnostaa vedellä I-IV-V jööttiä. Mä en jaksa enää kaivaa vapaalla jotain mielekästä irti siitä iänikuisesta kolmen soinnun neronleimauksesta, huttukeikkojen lisäks, joten en siis kuulu näihin ruutsiplyyshimiehiin, eikä ole oma lehmä ojassa. Ite diggailisin mahdollisimman monipuolisista taustoista noisesta gamelaniin, mutta aina ei voi voittaa. Tämä siksi, ettei allekirjoittanutta pidetä jääränä, joka puolustaa omaa tonttiaan.

...ja sitten onkin aikaa vetää seuraavaa, bluus henkistä, skabaa niin hetkinen?

Tosta mä oon edelleen eri mieltä. Eli, mitä sillä on väliä? Tää ei ole toivottavasti niin vakavamielinen kisa, että porukan ehtimisillä tai äänestämättä jättämisillä olis todellista merkitystä? Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Itse silloin tällöin osallistunut, ja vaihtelevalla menestyksellä jopa pyrkinyt äänestämäänkin, mutta aina kuitenkin olen kokenut koko touhun hyvin vapaamuotoiseksi ja -mieliseksi. Jos ei voittaja, tai sitä seuraavat halua, ehdi tai viitsi vetää skabaa, niin kai se nyt on ihan sama kuka sen vetää? Vaikka tulis pystymetsästä joku, joka ei ole koskaan edes osallistunut. Pääasia, että homma pyörii. Vai..? Mun mielestä oli vitun siisti homma, että joku pisti seuraavan pystyyn, enkä tajunnut edes miettiä äänestämättä jättämisiä, vaikka itse laskin pisteet edellisessä skabassa.
Always remember to pillage BEFORE you burn.
BigPapa
19.05.2009 10:48:55

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3101

Tääkin sooloskaba 165 oli vissiin blyyssiä? 5 osallistujaa. Että kyllä tässä kaikenlaista taustaa yritetty on.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
19.05.2009 11:25:45

Eddie: Tää tausta nyt on vaan harmonisesti aika tylsä, vielä tylsempi kuin bluesit. Esim. modulaatiot oisivat piristäneet kivasti.

Niin, eihän sitä mikään kelpaa kaikille ja kaikki ei kelpaa millekään.
Cucumber?
19.05.2009 11:33:43
Jooh...Tottahan se että marina itsessään ei auta mitään, vaan se että voi ehdottaa jotain järkevää muutosta. Eikä mulla sellasia pahemmin taida olla, vaan mitä voi odottaa vihannekselta häh? Ja kuten täällä on jauhettu parit kerratkin jo, tämä ei ole vakavaa joten olkoot. Eipä varmaan löydy sellasta settiä mistä kaikki pitäisi, vaan vaihtelu virkistää itse kutakin. Ja vaihtoehtona ei tarvitse olla metallitykitystä niinkuin joku heitti, on olemassa muutakin. Pakkaa on hyvä sekoittaa välistä. Sinänsä voisi olla mielenkiintoista jos jokainen osallistuisi anonyymisti, voisipa sitten arvuutellakin kivasti kuka se siellä veivaa. Mutta nyt en enempää tästä jauha. Turha vetää hernettä nokkaan silti näin turhasta, kun jostain sooloskabasta saati sitten jonkun nimimerkin vittuilusta.
J.Hollström
19.05.2009 14:55:11
Voi voi. Kovasti on vaikeeta täällä.
Lennu
19.05.2009 17:32:39

juki68: Voi voi. Kovasti on vaikeeta täällä.

Eikä oo, kun viihdyttävää.

Täytyypä katella jos ehtis osallistumaan, vähän taas duunia pukkaa.
Jucciz
20.05.2009 01:10:06 (muokattu 20.05.2009 01:16:54)
Sointu on työllistänyt isiä niin paljon, ettei ole ehtinyt tallentaa melodioita. Yritän korjata tilanteen jossain välissä.

Hyvin te kyllä vedätte. Alkaa kyllä mennä vähän surkuhupaisaksi touhu täällä: mitään ei saa kommentoida kun heti vedetään herneet nenään. Monille nyt vaan on ihan oikeasti olemassa muutakin musiikkia kuin se iänikuinen bluesinrenkutus, jossa siinäkään ei sinänsä ole mitään pahaa sopivan kokoisina annoksina.

Soolojen kommentointi on mielestäni oleellinen osa skabailua: ei kai ketään kiinnosta (tai varsinkaan soittajana jalosta) se, että saa soolostaan 0, 1, 2 tai 3 pojoa: sen sijaan paljon enemmän varmasti kiinnostaa se, mitkä jutut soolossa oli hyviä, mitkä taasen huonoja. Sanallinen arvostelu potkii paljon enemmän eteenpäin kuin puhtaasti numeerinen.

Naama irvessä kilpailemisen sijaan olisi kiva, jos jengi täällä haluaisi tutustua ja osallistua avoimin mielin mahdollisimman erilaisiin (kyllä: MAHDOLLISIMMAN ERILAISIIN) taustoihin ja yrittää soittaa niihin mahdollisimman tyylinmukaisia tai edes kiinnostavia (kyllä: MAHDOLLISIMMAN TYYLINMUKAISIA TAI EDES KIINNOSTAVIA) sooloja - heittäytyä ihan luvan kanssa mitä erilaisimpiin musiikillisiin tilanteisiin, mielellään pois tutusta ja turvallisesta hiekkalaatikosta ja I-IV-V-renkutuksesta. Näin kaikki varmasti saisivat skabailusta enemmän irti ja kaikilla olisi myös hauskempaa.

...paitsi toki niillä, jotka eivät haluakaan kokeilla tai oppia mitään uutta ja jotka mieluummin kierrättävät aina samat jutut kontekstista riippumatta. Tyylilleen uskollista? Minusta ennemminkin kapeakatseista, jääräpäistä ja ennen kaikkea tylsää kuin kylmä kaurapuuro.
BigPapa
20.05.2009 10:01:29 (muokattu 20.05.2009 11:32:12)

Hyvin te kyllä vedätte. Alkaa kyllä mennä vähän surkuhupaisaksi touhu täällä: mitään ei saa kommentoida kun heti vedetään herneet nenään. Monille nyt vaan on ihan oikeasti olemassa muutakin musiikkia kuin se iänikuinen bluesinrenkutus, jossa siinäkään ei sinänsä ole mitään pahaa sopivan kokoisina annoksina.

Mikäli tämä Juccizen puheenvuoro mua tarkottaa, niin ei kyse ollut pelkästään siitä millainen tausta skabassa on blues tms., vaan ihan jostain muusta. Kommentointi on yes, mikäli se perustuu vapaaehtoisuuteen, niinkuin basso ja roots skabassa, joissa välillä on kaikilla kommentit kaikista ja toisinaan taas ei, milloin mitenkin. Ja mitä tulee muuhun kommentointiin, niin tottakai saa kommentoida, mikäli pysytään asiassa. Mikä nyt sitten on kiinnostava soolo kenenkin mielestä. Sellaista sooloa tuskin löytyy, joka olis kiinnostava kaikkien mielestä ja ennekaikkea kai soitto täällä tapahtuu omaksi iloksi, suotavaa olis että myöskin osallistuja sais siitä soitostaan jotain tyydytystä, eikä soittaisi pelkästään mielistelläkseen joitain tahoja täällä, jotka ovat kenties pystyneet mahdottomaan, eli määrittelemään soolon joka on kiinnostava kaikkien mielestä. Ilmeisesti myös samat henkilöt ovat selvittäneet, että mikä on kaikkien mielestä hauskaa.

M.Netissä on kaksi oikein hyvin toimivaa skabaa tällä hetkellä ilman kommentointipakkoa - bassoskaba ja roots-skaba. Molemmissa saa soittaa ihan omalla tyylillään, minkään korkeamman tahon tulematta sanomaan, että se on kapeakatseista, jääräpäistä ja ennen kaikkea tylsää kuin kylmä kaurapuuro.
-RaT-
20.05.2009 11:28:08
Yleisestä ilmapiiristä päätellen taisin valita vähän kehnon ajankohdan osallistua ekaan sooloskabaani. Minä oon aina luullut että musan soittaminen on iloinen asia.?
Nätin äänesi, sen äänitän.
BigPapa
20.05.2009 11:31:20 (muokattu 20.05.2009 11:35:14)

-RaT-: Yleisestä ilmapiiristä päätellen taisin valita vähän kehnon ajankohdan osallistua ekaan sooloskabaani. Minä oon aina luullut että musan soittaminen on iloinen asia.?

Joo niin se onkin tai ainakin pitäis olla.
Räkkipeli
20.05.2009 11:33:20
-RaT-: Yleisestä ilmapiiristä päätellen taisin valita vähän kehnon ajankohdan osallistua ekaan sooloskabaani. Minä oon aina luullut että musan soittaminen on iloinen asia.?

No eihän näistä jälkipyykeistä tarvitse välittää. Sen kun soittelee menemään.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)