Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 589 90 91 92 93122 123 124 125 126
Mechanizm
24.04.2009 16:19:47
Dipsetcityboy: Siis wat! Oliko toi nyt vaan siis joku one night only- tyyppinen juttu elikä ei enää näy teattereissa??

Bio Rex -teatterit esittävät edelleen ainakin Espoossa, Hämeenlinnassa ja Kajaanissa.
www.biorex.fi
mongoloidi
24.04.2009 16:31:15
Vekkuli1981: Hellässä mennyt eilen luvat (miten tää voi olla mahdollista!!!???!! Taas meidän kohdalla!!!)

Tääkin on vähän siinä rajoilla, että meneekö uutiskynnyksen yli. Luvat ollu hakusessa JOSKUS ennenkin Hellän kohdalla.
mustabasso
29.04.2009 19:10:03
Bruce Dickinsonin ääni on mahtavinta mitä voi kuulla. Parempaa ei tule tulevaisuudessa. Lisäksi Steve Harris on yksi innoittajista basson soiton aloittamiseen.
Vekkuli1981
30.04.2009 13:08:14
(Blazen keikoista:)
Vekkuli1981: Jepulis, viime vuonna tosiaan kävi keikkojen suhteen itselle näin. Klubiympäristö, mieletön tunnelma ja alkukantaisen heavymetaluhon lataama tiukka bändi soittamassa kovat biisit kiilasi Maidenin massatapahtumien yli. (Mitenkään itse en siis ole halukas alkamaan mihinkään lapsellisiin vastakkainasetteluihin)

Ja täytyy sanoa, että sama toistui, ei hitto mitkä fiilikset. Minä näen vuodessa aika helvetinmoisen läjän bändejä ja keikkoja, joten näkemääni pohjautuen uskallan sanoa että Blaze Bayley on heavy metallin tämän hetken paras livebändi. Huhhuh.

Rautaneito(kin) joutuu petraamaan jos haluaa ylittää, tosin stadioneiden ja jäähallien lavalta se tuskin onnistuu. Hmmm, klubikeikka maideniltä, se vasta olisikin jotain.
Daelos
18.05.2009 00:15:42 (muokattu 18.05.2009 00:16:10)
AMOLAD ollut taas ihan tajuttoman kovassa kuuntelussa nyt lähiaikoina. Ei voi muuta sanoa kun että Maidenin paras albumi, helposti! Ainoastaan kaksi ''heikkoa'' biisiä löytyy (Out of the Shadows ja Different World) eikä näitäkään millään mittarilla kovin heikoiksi voi sanoa..

Muut biisit levyltä on ihan vitun kovaa kamaa, varsinkin loppupuoli (Reincarnation, Greater Good of God, Lord of Light ja Legacy) on täyttä mahtavuutta alusta loppuun. Ei nyt helvetti, jätkät jo yli viidenkymmenen ja silti tulee tämmöstä settiä, ei voi kun oikeasti nostaa hattua!
http://www.last.fm/user/Daelos
Meadow
18.05.2009 01:00:15 (muokattu 18.05.2009 01:02:03)
Kyllähän tuota AMOLADia jaksaa pyöritellä vielä tasaisin väliajoin. Hieno levy, vaikkei täydellinen olekaan. Aloitusraita on turhahko ja For the Greater Good of God kaatuu hienosta tunnelmastaan huolimatta puuduttaviin säkeistöihin ja turhaan toistoon. Myös The Reincarnation of Benjamin Breeg on murskariffistään huolimatta kokonaisuutena vähän tylsä. Sen sijaan esimerkiksi The Longest Dayn ja Lord of Lightin kaltaisista biiseistä ei heavy metal enää parane. Kyllähän siinä melkein tippa nousee linssiin ja nyrkki ilmaan kun jälkimmäisenä mainitun pääriffi alkaa soimaan. Basso kolisee komeasti pitkästä aikaa ja McBrainkin jopa soittaa levyllä, toisin kuin parilla edellisellä. The X-Factorilla ei muistaakseni ole yhtään filliä.

"Nothing hidden, still you fail to see the truth"
Räkkipeli
18.05.2009 10:05:16
Piece Of Mind toimii hemmetin hienosti autossa näin kevätpäivän maanantaiaamuna. :)
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Yrms
18.05.2009 10:07:01
The X-Factorilla ei muistaakseni ole yhtään filliä.

X-Factorilla oli fillejä aika paljonkin mutta Virtual XI:n fillailu alkaa vasta Clansmanissa, jossa siinäkin niitä tulee ehkä 2 :)
www.mikseri.net/blindways
Germaniac
18.05.2009 17:24:48

mustabasso: Bruce Dickinsonin ääni on mahtavinta mitä voi kuulla. Parempaa ei tule tulevaisuudessa.

Mahtava laulaja ja esiintyjä, sitä nyt tuskin voi kukaan kieltää. Mutta jos pitää valita paras hevilaulaja nykypäivänä niin mun ääni menee Harry Conklinille (Jag Panzer, Titan Force, Satan's Host). Laulaa nykykuntoiset Dickinsonin ja Halfordin suohon.
Germaniac
18.05.2009 21:12:14

Regalis Apertura: Hieman off-topic mutta minkäs ikäinen Harry "Tyrant" Conklin muuten on? Samaa ikäsarjaa em. herrojen kanssa?

Taitaa olla 47, eli nelisen vuotta Brucea nuorempi. Halford taitaakin sitten olla jo hitusen vanhempi, syntynyt -51. Ja siis tarkoitus ei todellakaan ollut mollata näitä metallikunkkuja, vaikka etenkin Halfordilla tuntuis ikä jo painavan.
losalvaros
19.05.2009 18:42:32
Onko sillä iällä nyt niin merkitystä, esim. Ronnie James on vanhoilla päivillään melkeinpä parempi mitä on kulta-aikoinaan ollut ja vanhasta kaartista Coverdalen ja Gillanin kunto on vähän heikentynyt. Ei se sitä ikää niin katso, lähinnä enemmänkin sitä miten äänestään pitää huolta, sanoisin ma.
"You're no one unless you're difficult".
Rhapa
19.05.2009 20:28:39
Kun tässä kerran offtopicoidaan.... niin pakkohan listaan on lisätä ihan sinne kärkipäähän kolme nimeä: Geoff Tate (Queensr˙che), Joe Lynn Turner (vaikkapa se Rainbow) ja Michael Kiske (tietty helloween era..). Tuohon kun ympätään tämän ketjun Bruce, niin kärkikaarti on koossa. Järjestys nyt riippuu täysin kuunteluhetken mielentilasta ;)

Harmi vain, että biisit eivät enää nykypäivänä loista muuta kuin Brucella. Kiskeltä nyt vielä joihinkin oikeasti hyviin biiseihin vokaaleja on irronnut mutta esim. tuo Queensr˙che on kyllä sellaista jöötiä nykypäivänä, että huhhuh... Turnerin rainbow-jälkeiseen uraan en hirveästi ole edes tutustunut. Pitäisi kyllä tämäkin tehdä. tietty se purple-lätty nyt on huippukamaa.
Viheliäinen viitapiru
Rhapa
27.05.2009 09:47:47
Flight 666 Br-versiona matkaa kohti kämppääni. Hyvin pian kusen hunajaa!
Viheliäinen viitapiru
timus
31.05.2009 00:03:45
On muuten aivan loistava tuo lentokuuskuuskuus-leffa, parhaita tai oikeestaan paras "rokumentti", mitä on tullut koskaan nähtyä.
"no sound, no sound problems" -Henry Rollins
Daelos
31.05.2009 08:13:37
Olihan se ihan jees kyllä, Nicko on kyllä paras! D:
http://www.last.fm/user/Daelos
ekikoo
31.05.2009 22:34:13 (muokattu 31.05.2009 22:35:10)
Kyllä vaikka pii pitäis määritellä uusiksi erään tieteellisen faktan perusteella, että Iron Maiden on kaikkien aikojen kovin bändi.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Tuspekistan
01.06.2009 09:47:35

Mutta olenko yksin mielipiteeni kanssa jos olen sitä mieltä että Di Annon aikainen Maideni on parempaa kuin Dickinsonin?

Ei siis sillä, että Dickinson olisi huonompi laulaja vaan mielestäni meininki vain on parempaa näillä kahdella levyllä, etenkin Killersillä, jossa Smith on tullut vinguttelemaan. Lisäänpä vielä, ettei minua täysin runnota, että pidän siis myös Dickinsonin aikaisista levyistä todella paljon.
En ole puolesta enkä vastaan pikemminkin päinvastoin.
mongoloidi
01.06.2009 13:55:04
Tuspekistan: Mutta olenko yksin mielipiteeni kanssa jos olen sitä mieltä että Di Annon aikainen Maideni on parempaa kuin Dickinsonin?

Ei siis sillä, että Dickinson olisi huonompi laulaja vaan mielestäni meininki vain on parempaa näillä kahdella levyllä, etenkin Killersillä, jossa Smith on tullut vinguttelemaan. Lisäänpä vielä, ettei minua täysin runnota, että pidän siis myös Dickinsonin aikaisista levyistä todella paljon.

Et oo yksin, Killers on kuitenki kautta aikojen paras Maiden-levy. Levy toimii kokonaisuutena helvetin hyvin (eli yhtään biisiä ei tarvi skippaa) ja biiseissä kuuluu muutenkin enemmän tuo NWoBHM-meininki, joka ikävä kyllä on Di'Annon lähdettyä saanut vuosi vuodelta vähemmän huomiota bändin levyillä.

Ei sillä, myöhemmätkin toimii, mutta ainakaan toistaseks bändi ei oo onnistunu tekemään levyä, joka toimis ittelleni paremmin kun Killers.
Skebaholikko
01.06.2009 16:34:13

Tuspekistan: Mutta olenko yksin mielipiteeni kanssa jos olen sitä mieltä että Di Annon aikainen Maideni on parempaa kuin Dickinsonin?

Tuskin yksin, mutta vähemmistössä kai selvästi ja ainakin oman kirjan ulkopuolella. Itse en juuri diggaa Di Annon äänestä lainkaan eivätkä kahden en levyn biisitkään ole millään tavoin kummoisia. Tottahan siis kuultu on eikä kokonaisuutena vakuuta. Wrathchild ja Phantom ovat hyviä vetoja mutta muuten se omassa päässä vähän simppelimpi, "punkimpi" ote niillä levyillä ei nappaa yhtään.

Lienee helppo päätellä että nimikkolevy ja Killers ovat ainoat Maidenin levyt joita en omista ja tuskin koskaan omistankaan. Brucen vetämä liveversiot edellä mainituista biiseistä riittävät.

Jos jotakuta mietityttää sitten että mitens Blaze, niin Xfaktori ja virtuaaali11 ovat varsin päteviä levyjä. Vaikkei Bayley Maideniin ylimalkaisen hyvin sopinut laulaja ollutkaan (miehen livenä Best of the Beastillä vetämä Afraid To Shoot Strangers on tosin mahtava) niin tykkään siitä äänestä ja soolomatskunsa on täyttä rautaa.

Bruce on silti ainoa oikea.

Tällä vähemmistölinjalla Maideniin liittyen olen itse usein kysellyt että onko Fear of the Dark ihan törkeän aliarvostettu lätty vai onko? The Apparition ja Weekend Warrior ovat vähän tylsiä läpsyttelyitä mutta muuten todella tuhtia nannaa. Jos Maidenin aliarvostetuinta biisiä ihan käydään kalastamaan niin oma koukku lentää Judas Be My Guideen välittömästi.
M.A.C.H.O. # 1 Don't break radio silence until they see this strike force. "Wimpy, non-strike force person: How will I know?" Because all fucking hell is going to break loose.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)