Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 582 83 84 85 86122 123 124 125 126
BigPapa
17.05.2009 21:19:10 (muokattu 17.05.2009 21:44:49)

Cucumber?: Joopa itsekin sivusta seuranneena on helppo toki kommentoida...Mutta kyllä Imperin kommenteissa vinha perä on. Ja onhan se nyt kumma jos ei saa kritiikkiä esittää. Ja kun on sitä roots osaston skabaa niin täytyykö täälläkin vetää samaa linjaa. Ja jos aika ei riitä kaikkiin skaboihin, tarviiko osallistua. Aikapitkälti samat naamat pyörii skaboissa, ja kun kommentointi ei ole pakollista tulee kaikenlaista mieleen. Mutta kuten sanottu olen vain sivusta seuraaja joten olkoot.

Joo no ei sitten. Mä en paa tän skaban eteen enää tikkua ristiin. Otan sooloni veke ettei tarvi nillittää. Herra on hyvä ja vetää skaban loppuun mieleisellään tavalla.

Tossa tausta:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3605

Tosta saat osallistujat

Osallistujat:

Imper:http://www.students.tut.fi/~kiiskit/sooloskaba169_imper.mp3
Johnnycaster:http://d3.mikseri.net/m/c2a/5001941 … nycaster%20-%20sooloskaba%20169.mp3
Krice:http://koti.mbnet.fi/paulkp/guitar/mp3/Krice_soolo169.mp3
Anselmi83:http://d2.mikseri.net/m/66f/3001942 … at%20-%20Anselmi83sooloskaba169.mp3
pietari-poika:http://koti.mbnet.fi/datis/clipit/Sooloskaba169_pietari-poika.mp3
Kuha:http://maihinnousu.net/s/?song_id=3619
Korggari:http://d3.mikseri.net/m/8a3/5001944 … -%20Korggari%20sooloskaba%20169.mp3
jyrki_i:http://www.saunalahti.fi/~jyrki.i/jyrki_i__ss169.mp3
tahtah:http://maihinnousu.net/s/?song_id=3633
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Tonski
17.05.2009 22:08:49

Ihan älytöntä, en näe mitään syytä miksei bigpapa ois voinu saattaa tota skabaa loppuun. Hieno tausta ja halua on tehdä niiden sooloskabojen eteen työtä jos muilla ei aika riitä ja vielä tulee kuittailua.
Kontiak
17.05.2009 22:28:29
Laittakaa se metallisooloskaba pystyyn, niin bluesjyrsijät saavat jatkaa tässä perinteisessä sooloskabassa.

Yksi ja sama naamari vetää vaikka viisi ensimmäistä kisaa niin nähdään tuleeko osallistujia.
Tonski
17.05.2009 22:53:38

Kontiak: Laittakaa se metallisooloskaba pystyyn, niin bluesjyrsijät saavat jatkaa tässä perinteisessä sooloskabassa.

Yksi ja sama naamari vetää vaikka viisi ensimmäistä kisaa niin nähdään tuleeko osallistujia.

Eikö metallisuuntautuneemmat kitaristit vois mennä voittamaan ton skaban niin saa sit ite pistää millasta taustaa huvittaa? Tätä myötä pitäs tehä jazz- ja muutkin skabat erikseen.
sedative
17.05.2009 23:00:23 (muokattu 17.05.2009 23:02:44)
Hieno tausta, huippua, että joku vaivautui vetään. Tähän on kiva... Voi nyt vittu!
Täällähän on taas loistettu pari sivua oikein tuelta! Mä en perkeleelläkään tajua, miten voi "skabaa sivusta seuranneella" olla omasta mielestään validia kritiikkiä skaban parantamiseksi. Kiitos siitä kuitenkin. Tuli tarpeeseen. Eipä silti, selkään taputtelua ja edellisen peesaamistahan se sitten olikin. Ja jos tulee kaikenlaista mieleen, niin voi olla, että tulkitset hiukan yli tilannetta. Salaliittoteorioille on oma huonekin muistaakseni.
Toisekseen en jaksa uskoa, että näihin kukaan osallistuu pisteiden perässä ja jos niin on, jossain on vikaa. Enkä näe niillä pisteillä muutenkaan mitään muuta funktiota, kuin selkeyttää kisan rakennetta ja selvittää, kuka vetää seuraavan. Ei niillä kukaan lerssiänsä kotona kasvata, tai niin ainakin luulin vielä hetki sitten. Ainakaan varmaankaan Bigpapa, jolla käsittääkseni on sen verran kilometrejä vyön alla, ettei netin skabailut räkänokkien kanssa varmaankaan ole se mesta, mistä egobuustia soittajana ammentaa.
Joillain saattaa myös olla jotain muuta tekemistä (ihan tosi! esim. elämä mnetin ulkopuolella) äänestyksen esteenä, jonka pitäisi olla ihan jokaisen oma vitun asia. Olis ehkä pitäny pitää äänestys pikaviestein ja ilmottaa pelkästään voittaja, niin ei tulisi sitä kiususta kytätä ja vahtia kuka äänestää kuuliaisesti ja ketkä perkeleet luistelevat pyhistä velvollisuuksistaan.
Kommentointipakko ei todellakaan ole tae vetojen kuuntelemisesta ja näin ollen mulle ihan sama onko sitä vai ei. Kyllä jokainen voi paiskata niille muutamalle soololle jotain ympäripyöreetä paskaa, kun nyt on pakko. Esim. Jucciz: Hienolla tatsilla vedetty. Hyvät nuottivalinnat ja hillitysti "ulos soitettu". Hienoo. 2p. (sori Jucciz . oli eka nimimerkki, mikä sattu mieleen, joka ei vielä ollut osallistunut.)
Viimeiseksi, on todella naurettavaa puukottaa sitä, joka vaivautuu homman hoitamaan, varsinkin jos nakki olisi periaatteessa hiukan ollut omallakin tontilla, mutta jostain syystä ei kiinnostanut. ts. No jaksaisko Akkimus tai Imper laittaa skabaa pystyyn?
Ai niin. Tervetuloa joukkoon iloiseen pietari-poika! Täällä vallitsee tällainen leppoisa tunnelma, kun pojat kisailee leikkimielisesti keskenään... Älä säikähdä.
Always remember to pillage BEFORE you burn.
Vladi
17.05.2009 23:20:11 (muokattu 17.05.2009 23:22:51)
Sanonpa mielipiteeni muutamasta asiasta, vaikka kokemusta onkin tasan yhden kisan verran ennen tätä nyt meneillään olevaa.

Ensimmäiseks: Kuinka totista tää nyt on kilpailijoille? Itselleni tämä on enemmänkin hauskanpitoa ja samalla itsensä kehittäimisen paikka. On hyvä kuunnella omaa soittoa ja analysoida sitä. Plus tekee varmasti hyvää jokaiselle hevitiluttajallekkin soittaa välillä esim jazzia, ei sitä koskaan tiedä millainen opettava kokemus siitäkin tulee. Voi vaikka oppia että paras soittaja ei olekkaan nopein.

Toiseksi: Mitä sitten vaikka joku jättää äänestämättä? Varmasti hänellä on hyvä syy ja vaikka ei oliskaan, niin mitä sitten. Skaban säännöissä sanotaan että jos ei äänestä, mahdollisesti saatuja pisteitä ei lasketa. Eikö se riitä?

Ja mitä kommentointiin tulee, niin näen järkeväksi kommentoida annettuja pisteitä. Kaikkia sooloja ei vaan millään jaksa kommentoida, varsinkin jos osallistujamäärä alkaa olla kahdenkymmenen paremmalla puolella. Tottakai kommenteissa saa olla kritiikkiäkin, mutta kohtuullisuus kaikessa. Tarkoitus on antaa rakentavaa palautetta eikä haukkua toisen tyyliä tai tekniikkaa.

Ja pakollinen loppufilosofia: Muistakaa nyt hyvät muusikkotoverit, että musiikki ei ole koko elämä. Joillekkin se on ammatti, joillekkin ainut todellinen harrastus. Tarkoitus on tuottaa iloa itselleen ja muille. Jos musiikilla on tarkoitus pönkittää omaa egoa tai nolata muita, ollaan menossa pahasti väärään suuntaan.

Semmoinen rentous ja pilke silmäkulmassa-meininki näihin skaboihin niin hyvä tulee. Tosissaan saa olla, mutta ei liian tosissaan. :)
Kyllä se siitä.
Kontiak
17.05.2009 23:20:38 (muokattu 17.05.2009 23:26:09)
Tonski: Tätä myötä pitäs tehä jazz- ja muutkin skabat erikseen.

No, jos on kysyntää on, niin täältä ainakin peukut ja pottuvarpaat pystyssä tuolle!

Laittakaa (vaikka privalla minulle) metallitaustoja, joissa maksimissaan 45 sekunnin lovi soololle, niin laitan metallisooloskabat alkuun! Saadaan nopeammin sillä tavalla homma alkuun, kun ei kovalevyltä löydy itsellä valmiita taustoja.
velsa
18.05.2009 02:56:15

Kontiak: No, jos on kysyntää on, niin täältä ainakin peukut ja pottuvarpaat pystyssä tuolle!

Laittakaa (vaikka privalla minulle) metallitaustoja, joissa maksimissaan 45 sekunnin lovi soololle, niin laitan metallisooloskabat alkuun! Saadaan nopeammin sillä tavalla homma alkuun, kun ei kovalevyltä löydy itsellä valmiita taustoja.

free backing tracks on oiva hakusana googleen ja kappas vaan ........eiköhän sieltä muutama metalli taustakin löytyne........laittakaa ihan oikeesti se skaba pystyyn!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
blaekie
18.05.2009 09:21:53

Mulla on kans sellainen tuntuma (vähän yli 100 skaban kokemuksella), et noita metallipohjiakin tai niihin luettavia "tilupohjia" on ollut, mutta ei niitä soittajia sit kuitenkaan ole löytynyt kovin paljoa loppupelissä, ainakaan viime aikoina. Kaikkee muutakin genreä on ollut, kuin myös "pluussia" , johonka kategoriaan näyttäisi kuuluvan eräiden mielestä kaikki mikä ei ole metallia.

Kaikki metallimursut nyt sitä skabaa pydeen vaan t: bluesjyrsijä
(tosin sitä myötä lienee katoaa tämän sooloskaban alkuperäinen idea)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Krice
18.05.2009 09:47:09

Vladi:
Ensimmäiseks: Kuinka totista tää nyt on kilpailijoille?

Aika totista puuhaa näyttää välillä olevan. Kyllä sitä minun mielestäni saa sanoa, että "mitä, taasko blues-tausta?" ilman että tulee itkupotkuraivaria. Toisaalta minulle esimerkiksi on ihan just samantekevää mitä musiikkityyliä tausta edustaa, en ole sillä tavalla rajoittunut soittajana, vaikka teknisesti olenkin ja lisäksi kuuntelen pääasiassa heviä.
Vladi
18.05.2009 09:49:05
Krice: Aika totista puuhaa näyttää välillä olevan. Kyllä sitä minun mielestäni saa sanoa, että "mitä, taasko blues-tausta?" ilman että tulee itkupotkuraivaria. Toisaalta minulle esimerkiksi on ihan just samantekevää mitä musiikkityyliä tausta edustaa, en ole sillä tavalla rajoittunut soittajana, vaikka teknisesti olenkin ja lisäksi kuuntelen pääasiassa heviä.

Itse kuulun myös siihen kategoriaan, että kuuntelen heviä mutta ei se tarkoita että pitäis aina olla senmukainen tausta. Kuten jo tuossa mainitsin, tekee hyvää soittaa kaikenlaista musiikkia.
Kyllä se siitä.
BigPapa
18.05.2009 09:55:48

Krice: Aika totista puuhaa näyttää välillä olevan. Kyllä sitä minun mielestäni saa sanoa, että "mitä, taasko blues-tausta?" ilman että tulee itkupotkuraivaria. Toisaalta minulle esimerkiksi on ihan just samantekevää mitä musiikkityyliä tausta edustaa, en ole sillä tavalla rajoittunut soittajana, vaikka teknisesti olenkin ja lisäksi kuuntelen pääasiassa heviä.

On täs sanottu ihan kaikkee muutakin, notta se siitä.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
blaekie
18.05.2009 09:55:57

Sä ootkin Krice poikkeus, joka ei koskaan valita taustoista, vaan vedät omaa juttuas siihen huolimatta genrestä. Hyvä näin.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Krice
18.05.2009 12:19:59

blaekie: Sä ootkin Krice poikkeus, joka ei koskaan valita taustoista

Jazz-taustoista valitan, koska pentatroninen skaala ei sovi niihin.
Juzpe
18.05.2009 12:42:24

Hieno tausta, huippua, että joku vaivautui vetään. Tähän on kiva... Voi nyt vittu!...

Mikäli ymmärsin oikein tuon... niin olen täysin samaa mieltä. Ei tää jälkipyykin "pesu" ainakaan kasvata potentiaalista osallistujakuntaa. Toisaalta ymmärrän, että on herne joillain herkästi menossa sieraimeen... soitanta (varsinkin oma) kun nyt on aika henkilökohtainen asia. Toisaalta... jos on valmis laittamaan soittoansa muiden kuultavaksi, on sitten myös aiheellista kestää kritiikkiä. Mun mielestä tässä skaban kommentoinnissa ja täällä käytävässä keskustelussa ei ole ollut vitunkaan järkeä vähään aikaan.
Mun mielestä tän jälkipyykin vois vaikka siirtää pois täältä soittaminen palstalta jonnekin jälkipyykkihuoneeseen jossa paskanheitosta kiinnostuneet voisivat sitten jatkaa loukatun sielunsa purkamista kossupullon jälkeen. Varsinaiset skabat voitaisiin edelleen pitää täällä. Jutut on täällä sen verran asiallisia ja kivaa luettavaa, etten varmaan ole ainoa, jolta jää skaboihin osallistuminen väliin ihan vaan sen takia, ettei halua näiden jätkien kanssa skabailla edes saappaanheitossa.

Ette te nyt mitään ...piä ole, mutta jonkin verran tää jälkipyykkimeininki kiristää tuolta kajuutan puolelta... Mitäs mieltä siis olette: Jälkipyykille oma huone ja skabat jatkuvat normaalisti?
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
Kontiak
18.05.2009 12:44:45 (muokattu 18.05.2009 12:45:58)
blaekie:
(tosin sitä myötä lienee katoaa tämän sooloskaban alkuperäinen idea)

Mikä se alkuperäinen idea on? Jos hieman uudistettaisiin, niin tausta olisi suunnilleen aina samaa tyylilajia ja voitosta voisi kilpailla ilman, että joutuu pähkäilemään seuraavan kisan järjestämisen ja taustan hankkimisen kanssa.

Kumma kun ketään ei närästä tuon 169-soolotaustan tekijänoikeudet. :D
PappaSF
18.05.2009 13:36:33
... Mitäs mieltä siis olette: Jälkipyykille oma huone ja skabat jatkuvat normaalisti?

Tämä on ihan hyvä ehdotus eli Jälkipyykki huone jossa sitten voi avautua ja keskustella muusta kuin varsinaisesti itse sooloskabasta, ja tää sooloskaba jälkipyykki edelleen siis sooloista keskusteluun.

Nyt on pikkasen vaan mopo karannu käsistä ja sitä varten on hyvä olla oma huoneensa.

On tätä tullut luettua kyllä muttei ole kauhean innostavaa luettavaa (en ota nyt kantaa kuka on oikeassa ja kuka väärässä vaan ihmetelly sitä että ns. puhtaasti itse soolovedoista ei juurikaan enää keskustella vaan muista asioista).

Nyt on iteltä jäänyt todella monta sooloskabaa välistä mutt ne missä olen ollut on ihan kivoja kokemuksia niistä, kiva on kuulla miten toiset soolojansa vetävät ja mahdollisesti vielä miten niihin on kukin osaltaan päätynyt, tälläistä keskustelua saisi olla enempi.

Harmi, että näinkin hyvä idea ei välistä toimi ilman eripuraa.

Omalta kohdalta kiitän sooloskabojen vetäjiä, myöskin erityisesti niitä ketkä homman ottaa hoitaaksensa kun voittaja on estynyt vetämästä uutta skabaa ja myöskin sooloskaboihin osallistuneet ansaitsevat kiitosta, ilman heitä ei titysti olis skabojakaan.

Rauhaa ja relax meininkiä kaikille, otetaan iisisti, kunnioitetaan toisiamme ja kerrotaan mielipiteet asiallisesti ja vältetään konflikteja ja jos tuntuu että pipo kiristää tai ahdistaa niin sitten vaikka vetäsee yhden kylmän olusen tai vaikka valion maitoa.

terkkuja toivoo kaikille PappaSF
Juzpe
18.05.2009 13:41:57 (muokattu 18.05.2009 13:43:22)

PappaSF kirjoitti...

Nimenoamaan joku käsitys pitäisi itse kullakin kisailijalla olla siitä mikä tän palstan jälkipyykkiketjun ja sen mahdollisen huoneen välillä on... Mun mielestä kyllä kaikki jälkipyykki, myös sooloja koskeva, voitaisiin siirtää omaan huoneeseensa ja niiden joilla menee herne helposti nenään/ovat herkkiä arvostelulle ei sitten ole pakko käydä niitä kommentteja lukemassa. Vältyttäisiin sitten sen mopedin metsään menolta.

Nää äänestyksen yhteydessä annetut kommentit olisivat siis suotavia edelleen, ja niistä sitten voisi keskustella vaikka pikaviesteillä, irkissä, mesessä, puhelimessa jne
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
BigPapa
18.05.2009 13:49:38

Juzpe: Mun mielestä kyllä kaikki jälkipyykki, myös sooloja koskeva, voitaisiin siirtää omaan huoneeseensa ja niiden joilla menee herne helposti nenään/ovat herkkiä arvostelulle ei sitten ole pakko käydä niitä kommentteja lukemassa.

Tässä tapauksessahan nyt ei ollut kyse soiton arvostelemisesta, vaan ihan jostain muusta, kuten Monty Python osuvasti asian ilmaisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)