Aihe: The Smashing Pumpkins
1 2 3 4 589 90 91 92 93162 163 164 165 166
konehes
24.03.2009 15:34:38 (muokattu 24.03.2009 15:35:00)
Munkin mielestä on hieman kohtuutonta kutsua tätä comebackia kämäiseksi. Tai no, mielipiteensä kullakin.

No, paljon ehti bändi tekemään lyhyessä ajassa, sitä ei voi kiistää. Jotenkin tämä meno on kuitenkin tuntunut kaiken kaikkiaan aika laimealta. Mitä olen keikkoja kuunnellut, niin ei oikein tunnu missään. Eikä ne uudet julkaisutkaan hirveesti sykähdytä.

Vika voi tietysti olla myös itsessä. Mutta jos ei kosketa, niin ei kosketa.
cherub with heavy metal machine
Antsa
24.03.2009 15:59:08
comebackin saludo: mitätön levy kera täysin aikaa haaskanneen mitättömän tuhnun jäähallikeikan.

pillit bussiiin bolly
heroiini on parasta huumetta
koera
24.03.2009 18:25:53
pillit bussiiin bolly

Kyllähän tuo alkas jo kieltämättä riittää. Mulla on edelleen päällimmäiset ja voimakkaimmat pumpkinsmuistot sieltä 90-luvun puolelta, kun bändi teki oikeasti hyvää musiikkia. Lopettaisivat vaan nyt, niin tämä tilanne saattaisi vielä säilyäkin. Henkilökohtaisesti uudemman kokoonpanon tuotokset on soittimessa pyöriny vähemmän ku vähän. Ei vaan jaksa kiinnostaa...
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
konnamatti
24.03.2009 21:40:33
jannu
24.03.2009 22:54:26
Onko sattumaa, että saitti meni nurin juuri nyt?...
"Hi Wuss-man! We love you Batman!"
konnamatti
24.03.2009 23:15:13 (muokattu 24.03.2009 23:16:27)
jannu: Onko sattumaa, että saitti meni nurin juuri nyt?...

Njoo.. tuossapa se sama juttu.

http://jimmychamberlincomplex.com/blog/

By now you have heard the news of my departure from the Smashing Pumpkins. I will say, without going into any unnecessary details that this represents a positive move forward for me. I can no longer commit all of my energy into something that I dont fully possess. I wont pretend Im into something Im not. I wont do it to myself, you the fan, or my former partner. I cant just, Cash the check so to speak. Music is my life. It is sacred. It deserves the highest commitment at every level and the Pumpkins are certainly no different. Im sorry but it really IS that simple. There is no drama, bad blood, or anything else but a full commitment to music. My best goes out to Billy and Im glad he has chosen to continue under the name. It is his right. I will continue to make music with the Jimmy Chamberlin Complex as well as pursuing other musical interests. I feel that I have a long way to go and a lot to give. Thanks to everyone for your kind words and support through all of this. I am constantly humbled by all of you! It is an honor and a privilege to play music for a living and I dont take it for granted not even for a second.

Stay tuned. JC
jannu
24.03.2009 23:28:45
konnamatti: Njoo.. tuossapa se sama juttu.

http://jimmychamberlincomplex.com/blog/

Joo, luin sen kyllä.

Viittasin lähinnä siihen, että nyt on hc-porukka aivan paskat housussa kun serveri kaatui. :)
"Hi Wuss-man! We love you Batman!"
mrk
25.03.2009 09:01:12
Kaikenkaikkiaan ihan ok comeback. Ok levy, hyviä julkaisemattomia biisejä, loistava dvd-paketti. Hienoja keikkoja (2007 vuoden puolella homma toimi hienosti ja biisilistat mielenkiintoisia, Tukholman keikka meni kevyesti sijalle 2/8 näkemistäni SP-keikoista) Sen Gish-boxin ja kiertueen kun olisivat vielä tehneet mitä kovasti lupailivat...
"Short On Long Term Goals"
konehes
10.04.2009 09:14:18
http://www.smashingpumpkins.com/pages/blog/message-from-billy

Billy kertoo tulvaisuudesta ym. Tuo iso multimediaprojekti herätti kyllä mielenkiinnon, mutta mahtaako käydä kuten monille muillekin Billyn megaprokkiksille...
konnamatti
10.04.2009 11:10:50
konehes: http://www.smashingpumpkins.com/pages/blog/message-from-billy

Billy kertoo tulvaisuudesta ym. Tuo iso multimediaprojekti herätti kyllä mielenkiinnon, mutta mahtaako käydä kuten monille muillekin Billyn megaprokkiksille...

Joo ihan hyvä posti oli. Kyllähän se mielenkiintonen persoona on, teki mitä tahansa.
Suunnattomalta ja muutenkin ihmeelliseltä äkkiseltään kuulosti kyllä projekti, mutta eipä kehtaa täysin tuomita megaprokkista mieheltä joka teki Mellon Collien. Ajat on toiset, se on huomattu, mutta mielenkiinnolla seuraan.
konehes
16.04.2009 20:28:52
http://www.myspace.com/tintedwindows

Tämä Ihan uusi bändi onkin aivan mielettömän kova! Tarttuvat melodiat, hyvä meininki ja täydellinen kitarasoundi! Enpä olisi uskonut.
koera
16.04.2009 22:13:57
konehes: http://www.myspace.com/tintedwindows

Tämä Ihan uusi bändi onkin aivan mielettömän kova! Tarttuvat melodiat, hyvä meininki ja täydellinen kitarasoundi! Enpä olisi uskonut.

Kuulosti kyllä itseasiassa melkolailla erinomaiselta tuo!
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
PJS
16.04.2009 23:34:10

Ja maailman siisteimpiä rumpaleita on heillä. Bun E Carlos on kuningas!
Peace!
Jyrken
17.04.2009 07:36:10
Pumpkinssia olen kuunnellut vain yhden biisin, The Beginning Is The End Is The Beginningin. Ihan jees oli. Hyvät lyriikat.
And I don't worry about nothin' no 'Cause worrin's a waste of my... time
saturnzreturn
17.04.2009 11:15:04

Korni kertosäkeistö. Kitarasoolon ensimmäisestä tahdista tuli aikamoiset siamese dream sävärit; big muff + small stone.
my wallet's fat and so is my head
jannu
17.05.2009 12:58:44 (muokattu 17.05.2009 12:59:04)
Jotain aika käsittämätöntä tapahtui tuossa menneellä viikolla. Kuuntelin Pisces Iscariotia kaikessa rauhassa kun yht'äkkiä Pissantin kohdalla tajusin että olin kuullut kys. biisin väärin koko sen noin 15 vuoden ajan kun olin sitä kuullut. Jostain syystä homma vaan loksahti kohdalleen ja olin nykynuorisoa mukaillen sitten aivan "WTF!!!"

Olin aina ihmetellyt Pissantissa niitä helvetin outoja vaihdoksia, koska en -TÄYSIN VALEHTELEMATTA JA VILPITTÖMÄSTI- ollut jostain syystä koskaan kuullut sitä kierron etupotkua. Tajunnette mitä tarkoitan, mikäli yritätte kuunnella biisiä siten, että siitä etupotkuisesta ykkösestä laskette suoraan neljään, tällöin komppi kääntyy aika mielenkiintoisesti ja myöskin niin päin kuin olin sen aina viime viikkoon asti itse kuullut.

Samalla panin merkille, että taitaa olla myös bändillä se komppi kääntynyt paikoin vahingossa, etenkin Corganin laulun rytmitys kääntyy välillä todella omituisesti. Voihan se toki olla tarkoituksellakin.

Omalta osaltani voin nyt kuitenkin todeta että uusi Pissant on aika helvetin paljon parempi biisi kuin vanha. :D
saturnzreturn
17.05.2009 14:22:14 (muokattu 17.05.2009 14:22:31)
jannu: Jotain aika käsittämätöntä tapahtui tuossa menneellä viikolla. Kuuntelin Pisces Iscariotia kaikessa rauhassa kun yht'äkkiä Pissantin kohdalla tajusin että olin kuullut kys. biisin väärin koko sen noin 15 vuoden ajan kun olin sitä kuullut. Jostain syystä homma vaan loksahti kohdalleen ja olin nykynuorisoa mukaillen sitten aivan "WTF!!!"

Olin aina ihmetellyt Pissantissa niitä helvetin outoja vaihdoksia, koska en -TÄYSIN VALEHTELEMATTA JA VILPITTÖMÄSTI- ollut jostain syystä koskaan kuullut sitä kierron etupotkua. Tajunnette mitä tarkoitan, mikäli yritätte kuunnella biisiä siten, että siitä etupotkuisesta ykkösestä laskette suoraan neljään, tällöin komppi kääntyy aika mielenkiintoisesti ja myöskin niin päin kuin olin sen aina viime viikkoon asti itse kuullut.

Samalla panin merkille, että taitaa olla myös bändillä se komppi kääntynyt paikoin vahingossa, etenkin Corganin laulun rytmitys kääntyy välillä todella omituisesti. Voihan se toki olla tarkoituksellakin.

Omalta osaltani voin nyt kuitenkin todeta että uusi Pissant on aika helvetin paljon parempi biisi kuin vanha. :D

Eli et ollut ajatellut kohotahtina sitä "ykköstä"? (ei kai voi ykkösestä puhua, kun se kerran tulee kohotahtina)

Itse en taas millään osaa kuunnella kyseistä biisiä siten, että laskisin tahdit alkavaksi siitä kohotahti-iskusta, jos sitä edes tarkoitit.
konehes
18.05.2009 10:26:39
No enpä ole myöskään tajunnut tuota kohotahtia siinä. Mun mielestä se riffi kuulostaa ihan luonnolliselta kummin päin vain ajateltuna.. Varmaan jos tuota olis tullut soiteltua bändin kanssa, olisi tajunnut kyllä.

Tässä on tosi tykki versio Pissantista, kunnon häröilyä lopussa:

http://www.youtube.com/watch?v=B7OEoGOI3fg
saturnzreturn
20.05.2009 01:28:24 (muokattu 20.05.2009 01:29:01)
No, jos mä olen koko viikon opetellut kuuntelemaan sitä oikein, niin uskoisin että yhtälailla olis mahdollista sun oppia kuuntelemaan sitä väärin. :)

Ei kyllä onnistu vieläkään :) Ekan tahdin (kun kitara tulee mukaan) pystyy ajatteleen tuolla tavalla, mutta sen jälkeen mieltää vääjäämättäkin kohotahdiksi koko homman.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)