Terzi 16.05.2009 23:57:21 | |
---|
Korgforumilla on osunu silmään, et aika moni käyttää työaseman sekvensseriä live-soitossa. Löytyykö täältä sekkarin live-käyttäjiä? Mitä etuja se tarjoaa, ja miten sitä käytännössä voisi käyttää lavalla? |
tuntuu biisin taustat kun vetää koskettimilla melodian ne taustat jota ei rumpali,basisti ja kitaristi voi hoitaa. jos pientä kokoonpanoa miettii. itse en käytä mitä livenä en ole livenä soittanut.:( toisaalta ei oikein nakkisormillani uskaltaisiakaan.:) Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
ganesha 17.05.2009 17:51:46 | |
---|
Terzi: Korgforumilla on osunu silmään, et aika moni käyttää työaseman sekvensseriä live-soitossa. Löytyykö täältä sekkarin live-käyttäjiä? Mitä etuja se tarjoaa, ja miten sitä käytännössä voisi käyttää lavalla? ei ole tullut käytettyä, en korgeja edes pahemmin omista (en ole hevimies :D) mut kiinnostaisi itseäkin tietää miten käytänössä rock-bändin kanssa toimii. Joskus kun on yrittänyt käyttää ihan perusarpeggiaattori-judansseja bändin kanssa niin vituikshan se on mennyt. pitäis varmaan olla rumpalille korvamonitorointi...eli jos täältä löytyy sekkariveijoi niin miten ootte saanut homman toimimaan kivuttomasti? viina. hanuri. ja naiset. |
mack the knife 17.05.2009 18:14:54 | |
---|
ganesha: ei ole tullut käytettyä, en korgeja edes pahemmin omista (en ole hevimies :D) mut kiinnostaisi itseäkin tietää miten käytänössä rock-bändin kanssa toimii. Joskus kun on yrittänyt käyttää ihan perusarpeggiaattori-judansseja bändin kanssa niin vituikshan se on mennyt. pitäis varmaan olla rumpalille korvamonitorointi...eli jos täältä löytyy sekkariveijoi niin miten ootte saanut homman toimimaan kivuttomasti? Totta kai erillinen klikki rumpalille, miten se muuten toimis. Nappi korvaan tai tarpeeksi kovaa lattiakulmasta. Alkulaskut niihin että tietää milloin lähtee. COVS n:o 1. |
cloom 17.05.2009 19:19:34 | |
---|
Itse olen käyttänyt tap tempo-näppäintä Alesis Micronissa, käyttäessäni sekvenssiä tai arpeggiaattoria. Helppo naputella välillä tempoa rumpalin mukana pysymiseksi. |
tarmo 17.05.2009 21:28:09 | |
---|
cloom: Itse olen käyttänyt tap tempo-näppäintä Alesis Micronissa, käyttäessäni sekvenssiä tai arpeggiaattoria. Helppo naputella välillä tempoa rumpalin mukana pysymiseksi. Itse olen joskus käytellyt myös tuota tap-tempoa, mutta totta puhuen se on aika kotitarveratkaisu. Midi clock on varmaankin avain niille, jotka käyttää sekkaritaustoja enemmänkin. Siinä jokainen midillä yhdistetty laite on synkassa sen laitteen kanssa, josta tempo säädetään. Nykyään on ilmeisesti jo rumpaleillekin metronomeja, joista voi vetästä piuhan synaan ja näin on sitten rumpali edelleen tempon takana ja synat seuraa perässä. Kannattaa siis perehtyä aiheeseen, ja korgin manuaalikin lienee asiasta mainitsee. Moni asiaan enemmin perehtynyt on mulle tätä suositellut, ja sanoneet vielä, että on tosi näppärää, iisiä jne,... mulle se ei ainakaan kuulosta yhtään niin yksinkertaiselta. Ei siis ole omia kokemuksia. Harvemmin käytettynä se klikki täysillä monitorissay lienee selkein ratkaisu. Ihan sama. |
Anonymous-jazz 18.05.2009 01:14:47 | |
---|
Nyt vaan odotetaan että milloin joku tulee dissaan OMB:tä :) "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
isojussi 19.05.2009 09:59:12 | |
---|
Aika monta pakettia leipää on tullu sequlla (ison osan aikaa just Oiwalla) raksuteltua.... Järkevintä on antaa sequn määrätä tempo - muuten menee turhan paljon säätämiseksi ja sudenkuoppaiseksi. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
ganesha 19.05.2009 18:50:45 | |
---|
cloom: Itse olen käyttänyt tap tempo-näppäintä Alesis Micronissa, käyttäessäni sekvenssiä tai arpeggiaattoria. Helppo naputella välillä tempoa rumpalin mukana pysymiseksi. kokeiltu on, ei toimi. sitä saatanan namiskaa saa naputella läpi biisin, joka sitoo toisen käden = ei hyvä. ja klikin ajaminen rumpalille monitoriin ei sekään ole oikein hyvä juttu. sen pitää olla niin saatanallisen kovalla että kuuluu liikaa läpi. kuulokemonitorointi lienee ainoa toimiva ratkaisu, mutta sitä ei ole vielä päässyt testailemaan. viina. hanuri. ja naiset. |
isojussi 20.05.2009 04:09:37 | |
---|
Joku percussioraita biisiin. Ei tasrvii klikkiä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
JPQ 20.05.2009 06:17:46 | |
---|
ganesha: kokeiltu on, ei toimi. sitä saatanan namiskaa saa naputella läpi biisin, joka sitoo toisen käden = ei hyvä. ja klikin ajaminen rumpalille monitoriin ei sekään ole oikein hyvä juttu. sen pitää olla niin saatanallisen kovalla että kuuluu liikaa läpi. kuulokemonitorointi lienee ainoa toimiva ratkaisu, mutta sitä ei ole vielä päässyt testailemaan. Todellakin vaikkei kokemusta ei toimi minustakaan. koska analogissahan (miksei myös virtuaali sellaissa) tarvitaan toinen käsi tietysti nuppeihin.:) ja jne. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Sytrus 20.05.2009 09:08:39 | |
---|
ganesha: kokeiltu on, ei toimi. sitä saatanan namiskaa saa naputella läpi biisin, joka sitoo toisen käden = ei hyvä. ja klikin ajaminen rumpalille monitoriin ei sekään ole oikein hyvä juttu. sen pitää olla niin saatanallisen kovalla että kuuluu liikaa läpi. kuulokemonitorointi lienee ainoa toimiva ratkaisu, mutta sitä ei ole vielä päässyt testailemaan. Olisiko mahdollista saada tap tempo ohjattua esim. footswitchille niin voisi jalalla naputella? Paras vaihtoehto toki on varmasti tuo kuulokemonitorointi. |
mack the knife 20.05.2009 11:06:31 | |
---|
Unohtakaa nyt kokonaan tuo tap. Ei toimi, ei varmasti. Jussi, mä tarkoitin klikillä myös sitä, että joku perkkakuvio voi tulla korvaan. A. Nykäsellä ei todellakaan ole vain 1-2-3-4 -click, mutta klikin nimellä se sitä kutsuu. COVS n:o 1. |
isojussi 20.05.2009 21:00:43 | |
---|
mack the knife: Unohtakaa nyt kokonaan tuo tap. Ei toimi, ei varmasti. Allekirjoitan ton täysin. Jussi, mä tarkoitin klikillä myös sitä, että joku perkkakuvio voi tulla korvaan. A. Nykäsellä ei todellakaan ole vain 1-2-3-4 -click, mutta klikin nimellä se sitä kutsuu. Aaa - ok! Monethan ajaa just jotain percussioita pa:stakin yleisölle asti rumpsutuksen ohella. Usein oon semmosta kuullu ja toiminu on. Esimerkkinä EWF. Karjalaisen Hannun triossa joskus kaikki paitti basso ja laulu tuli Hörmannin Benkun Oiwasta. Tuuraajarumpalikin oli vaan soittavinaan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
KoskPaavo 20.05.2009 22:42:16 | |
---|
isojussi: Allekirjoitan ton täysin.
Aaa - ok! Monethan ajaa just jotain percussioita pa:stakin yleisölle asti rumpsutuksen ohella. Usein oon semmosta kuullu ja toiminu on. Esimerkkinä EWF. Karjalaisen Hannun triossa joskus kaikki paitti basso ja laulu tuli Hörmannin Benkun Oiwasta. Tuuraajarumpalikin oli vaan soittavinaan. *Ääjh, ei liikaa paljastuksia. " Studiosus perpetuus" |
mack the knife 21.05.2009 01:40:26 | |
---|
isojussi: Allekirjoitan ton täysin.
Aaa - ok! Monethan ajaa just jotain percussioita pa:stakin yleisölle asti rumpsutuksen ohella. Usein oon semmosta kuullu ja toiminu on. Esimerkkinä EWF. Karjalaisen Hannun triossa joskus kaikki paitti basso ja laulu tuli Hörmannin Benkun Oiwasta. Tuuraajarumpalikin oli vaan soittavinaan. Mä soitin siinä ja silloin tuli basso sequlta ja jotain pientä perkkaria kun Hanski soitti kitaraa. Ei muulloin mitään. Mutta se olikin eri aikaa. Trio on trio ja me haluttiin Hanskin kunnon kitaraa semmosiin biiseihin missä sitä tarvittiin. Ja kun mä oon ensinnäkin paska vasuribasisti ja toiseksi halusin soittaa kiippareita kunnolla. COVS n:o 1. |
Timi 21.05.2009 11:18:35 | |
---|
Eikun kaikki segulta.Vittuako siinä ketään tarvitse olla soittavinaan.Anteeksi!Kirosin.Mutta en poista! 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
Leija 22.05.2009 12:30:37 | |
---|
Terzi: Korgforumilla on osunu silmään, et aika moni käyttää työaseman sekvensseriä live-soitossa. Löytyykö täältä sekkarin live-käyttäjiä? Mitä etuja se tarjoaa, ja miten sitä käytännössä voisi käyttää lavalla? Etuna vois olla vaikka se, että sekvensseri ehtii soittaa koko joukon tavaraa, jota soittaja itse ei ehdi. Haittana tietty, että biisin rakenne ja tempo eivät oikein jousta, jamittelun varaa ei ole. Yhdessä musikaalinäytelmäproggiksessa tässä keväällä piti pari biisiä toteuttaa siten, että mun Triton Extremen sekvensseriltä tuli rumpuja, perkussioita ja jotain mattojakin. Klikki (tai semmonen perkkalooppi se oikeastaan oli, helpompi seurata) vaan erilliselle raidalle sekvensseriin ja omasta outputistaan ulos -> rumpalin kuulokevahvistimeen ja luureihin. Pari tahtia pelkkää klikkiä eteen ennen kuin humppa alkaa ja avot. :) Kaikkihan me kuljemme loassa, mutta toiset meistä katsovat tähtiin. |
Synastikki 23.05.2009 09:27:39 | |
---|
mack the knife: Unohtakaa nyt kokonaan tuo tap. Ei toimi, ei varmasti. Kyllä komppailen itsekin tätä. Eli jos sequlta pitää ajaa jotain kamaa niin sitten pitää kyllä ajaa klikki rumpalille, koska muuten hajoaa kyllä paletti käsiin jossain vaiheessa kun sattuu tökkäsemään muutaman kerran vahingossa siitä tapista ohi... Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
isojussi 23.05.2009 10:05:59 | |
---|
mack the knife: Mä soitin siinä ja silloin tuli basso sequlta ja jotain pientä perkkaria kun Hanski soitti kitaraa. Ei muulloin mitään. Mutta se olikin eri aikaa. Trio on trio ja me haluttiin Hanskin kunnon kitaraa semmosiin biiseihin missä sitä tarvittiin. Ja kun mä oon ensinnäkin paska vasuribasisti ja toiseksi halusin soittaa kiippareita kunnolla. olitsä siinä sit joskus Benin jälestä vaiko ennen? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |