Aihe: Lyriikkapeli seitsemän 1 2 | |
---|---|
![]() 14.05.2009 19:40:25 | |
No niin, lyriikkapelin ystävät ja viholliset. Ponkaistaan taas käyntiin, nyt seitsemäs kisa (olikohan näin?), mutta ehdottaisin vaikka näitä kahta eri versiota. Jokainen saa valita näistä kumman haluaa. Muutoin toimitaan entisillä ehdoilla. Otsikossa minkä valitsee, on se sitten vaihtoehto1tai 2, on pysyttävä, ja siinä sanassa/sanaparissa mikä kuuluu otsakkeeseen, mitä voi sitten taivuttaa tai pikkaisen muokata. Otsake esiintyy sitten vielä ainakin kerran sanoissa. Jokainen osanottaja luo ennen sunnuntain takarajaa yhden laulutekstin, vain yksi teksti per henkilö, huom! Takaraja teksteille on sunnuntai-iltana kello 24. KIRJOITTAKAA TEKSTIT TÄHÄN KETJUUN, jotta muu palsta ei "täyty" niistä, ja jotta saavutetaan tietty selkeys. Maanantaista alkaen jokainen voi sitten äänestää teksteistä mieleistään top3:sta ja eniten pisteitä saanut voi pitää itseään tämän leikkimielisen kilpailun ylpeänä voittajana ja mahdollisesti vaikka vetää seuraavan skaban. ÄÄNESTYS ON LOPPU SAMALLA VIIKOLLA keskiviikkoon KLO 18.00 MENNESSÄ Lisäänpä vielä, että tyyli ja tekstin pituus on vapaa KAKSI ERI VAIHTOEHTOA; MUTTA JOKAINEN VOI TEHDÄ VAIN YHDEN TEKSTIN: ja huom! jos nämä eivät ole hyviä, voi ehdottaa muita. 1) vaihtoehdossa poikkeuksellisesti kolme sanaa .. 1) OTSAKE: Puuma SANAPARI: Kimono jäi henkariin 2) OTSAKE: Rautaristi SANAPARI: työn ääniä | |
![]() 15.05.2009 12:34:24 | |
varmaan liian nopeasti tulee takaraja jos on tän viikon sunnuntai, sen verran hitaalla tempolla asiat tällä palstalla tapahtuu. | |
![]() 15.05.2009 14:07:22 | |
oisiko takaraja seuraava sunnuntai, siis 24.5 ja arviot keskiviikkona 27.5 klo 18.00 mennessä??? | |
![]() 15.05.2009 14:56:09 | |
hibernance: varmaan liian nopeasti tulee takaraja jos on tän viikon sunnuntai, sen verran hitaalla tempolla asiat tällä palstalla tapahtuu. Juu, mut ei noit pelitekstejä ny viikkotolkulla tartte hieroa. One kind of music only - the good kind | |
![]() 15.05.2009 21:30:55 | |
rintapek: Juu, mut ei noit pelitekstejä ny viikkotolkulla tartte hieroa. no ei, mutta lähinnä että mahdollisimman moni kiinnostunut ylipäätään huomaisi koko kisan | |
![]() 15.05.2009 22:28:41 | |
No avataan peli: OTSAKE: Rautaristi SANAPARI: työn ääniä Ne sanoivat mua sankariksi En syytä siihen tiedä miksi. Vain pyssy mulla, siinä pistin ja rintaan sain mä rautaristin. En nauti, enkä uhoa. Aikaan sain vain tuhoa, kuolemaa ja kyyneleitä. Kaikkea ei aika peitä. Rautaristi rinnassain. Ääni työn on laukaus vain Se vaivaa, kaivaa sieluain. Päivin, öin ja unissain. Ei öitä ilman kyyneleitä, ei päivää etten mieti heitä, moni leski, moni vainaa. Rautaristi rintaa painaa. One kind of music only - the good kind | |
![]() 16.05.2009 10:59:46 | |
Eiks aina tehdä joka kesä näitä kesälauluja, olkoon tämä minun ensimmäinen ja viimeinen kesäralli. Tuosta aiheesta oisi tullut toisetkin sanat. Kyllä mie oon vajonnut alas tässä tekstin teossa. Voi miuta! PUUMA (16.5.2009) Puumalan putkasta Paasikiven rantaan venyneet sandaalit hiertää mun jalkaa aurinkolasit juuttuu otsan nyppyyn ja kas, huomaan vetävän naisen hän menee uimakoppiin mut ei, ei menekään vaan kääntyy ja pujottaa kimonon yltään se jää roikkumaan henkariin katajanoksaan Puumalan putkasta Paasikiven rantaan kauhtunut mies iskee kropan santaan nyt mä aloitan silmäpelin ja, kas huomaan uimapuvun paljastavankin selän Puumalan putkasta Paasikiven rantaan venyneet sandaalit hiertää mun jalkaa nainen juoksee aaltojen sekaan ja kas, huomaan et kuorsaan nukun oudon päiväunen Puumalan putkasta Paasikiven rantaan unessa puuma nuolee mun rintaa ja herään oikeaan aikaan ja, kas huomaan uimapuvun paljastavankin pedon nainen pujottaa kimonon yltään se jää roikkumaan henkariin kattajanoksaan Puumalan putkasta Paasikiven rantaan Puumalan putkasta Paasikiven rantaan Puumalan putkasta Paasikiven rantaan venyneet sandaalit hiertää mun jalkaa -MR- | |
![]() 16.05.2009 14:14:37 (muokattu 16.05.2009 14:17:50) | |
Puuma Älä suotta kiellä sinä muistat vielä, kun sä tapasit Puuman Ja joulupukin Ja Rei Shinamoto- matokaroharayukin Niin, niin niin... Jos kaikki olisikin Vielä kawa-ii Ja kimonosikin jo jätät henkariin Vielä kerran suutelet poskelle Puumaa se on lapsuutesi hautuumaa Nyt enää harvoin mietit Keiden kanssa vietit Monta tuhatta vuotta muovimaassa Ja nyt on rastat, skp, ja Puuma taivaassa Niin, niin niin... Jos kaikki olisikin Vielä kawa-ii Ja kimonosikin jo jätit henkariin Vielä kerran suutelet otsalle puumaa se on lapsuutesi hautuumaa | |
![]() 20.05.2009 01:26:54 | |
thajai, osallistukaa nyt ihmeessä ihmiset | |
![]() 20.05.2009 09:01:21 | |
Puuma Ninjan kaapu heilahtaa, on kiire hahmolla tuolla. Puuman lailla katoaa, vain varjo vilahtaa. Ninja pelkää tunteitaan hän onnistui ne sotkemaan Geishan luota karkaa voi Ninja parkaa arkaa. Rakkaus on iskenyt , mustaan soturiin. Huoneen täyttää, suru nyt. Vain kimono jäi henkariin.......... Teroittelee miekkaa tuo, salamannopea puuma. Ehkä rauhan teräs tuo. ja laukee polte kuuma. On Ninjan pakko tunnustaa, tunteen heikkous. Kuva Geishan koristaa, Puuman koko maailmaa. Rakkaus on iskenyt, mustaan soturiin. huoneen täyttää, suru nyt. Vain kimono jäi henkariin............................................. | |
![]() 22.05.2009 00:02:46 (muokattu 22.05.2009 00:41:09) | |
Otan itsekin osaan ihan vain kokeillakseni "rajojani". Rautaristi Astuvat eespäin alistetut mielet Katkotut sormet, solmitut kielet kaunistavat saattuetta joka rautaista ristiä kuljettaa! Työkaluna toimii virtaava veri Työn ääninä huudot hyytävät Ei omasta tahdostaan kukaan tanssi mutta herrat käskyjä syyltävät. Missä on oikeus joka meidät ennen kasvatti? Mistä tuli paha tahto, joka kullan raudaksi ruostutti? Milloin saavat kaikki soran sijasta ruokaa Milloin koittaa päivä, jolloin on Saatanan vuoro vuotaa! Ahnaat silmät tuijottavat Terävät kielet sielua satuttavat Kun voima ehtyy paralta hän tippuu taivaan reunalta Vain toivon vuoksi ahertavat Vielä usko motivoi Raajat demonin kaapua suutelevat, mutta sisin vastaan kapinoi! Missä on oikeus joka meidät ennen kasvatti? Mistä tuli paha tahto, joka kullan raudaksi ruostutti? Milloin saavat kaikki soran sijasta ruokaa Milloin koittaa päivä, jolloin on Saatanan vuoro vuotaa! "Ei ole noilla likaisilla oikeutta syödä, nauraa tai hengittää! Jos tavoittelee pyhää kaikkeutta Eivät riivatut voi siellä elää!" Usko sinä Jumalaan, minä sanansaattajaan! Missä on oikeus joka meidät ennen kasvatti? Mistä tuli paha tahto, joka kullan raudaksi ruostutti? Milloin saavat kaikki soran sijasta ruokaa Milloin koittaa päivä, jolloin on Saatanan vuoro vuotaa! -Abaddon | |
![]() 23.05.2009 00:26:45 (muokattu 23.05.2009 00:27:08) | |
Maxwell von Karma: Otan itsekin osaan ihan vain kokeillakseni "rajojani". Teretulemast. Tuare tunnus, mut vanaha konkari, luulen. One kind of music only - the good kind | |
![]() 23.05.2009 10:59:29 | |
rintapek: Teretulemast. Tuare tunnus, mut vanaha konkari, luulen. Kiitosta vain :) | |
![]() 25.05.2009 10:07:53 | |
No niin nyt alkaa lyriikan idolis-kisojen arviointi. Harmi vain, että kisaan osallistuu näin vähän. Mikä syynä? Näin leikkimielisesti, voi nimittäin itsekukin aina oppia jotakin ihan kuin vahingossa. Järjestys tällä kertaa 1)_Hibernancen: Puuma. Mukavaa sanaleikkiä, pientä muisteloa, vähän yhteiskunnallista. Lyhyen ytimekäs, ja voin kuvitella tähän sävelen. Laulettaessa voi kieli mennä solmuun joidenkin sanojen kohdalla, tai sitten ei. Yksi kohta joka tökkäsi: se on lapsuutesi hautuumaa 2)_Maxwell von Karma: Rautaristi Synkähköä tekstiä, no ei se mitään, tietyn tyylilajin musiikkiin sopivaa työn ääniä oli upotettu hyvään kohtaan hyvä ilmaisu: saatanan vuoro vuotaa tämä säe oli kokonaisuudessaan semmoinen josta en pitänyt, tavanomaisuutta: Ahnaat silmät tuijottavat Terävät kielet sielua satuttavat Kun voima ehtyy paralta hän tippuu taivaan reunalta 3)_Mietin pitkään Rintapekan vai Julkusen teksti. Päädyin Rintapekkaan. Teksti on aika lyhyt, ja paljon runon kaltaisuutta. nämä tekstin parhaat säkeet. Tosin kohta päivin, öin ja unissain melkosen käytetty. Rautaristi rinnassain. Ääni työn on laukaus vain Se vaivaa, kaivaa sieluain. Päivin, öin ja unissain. Ei öitä ilman kyyneleitä, ei päivää etten mieti heitä, moni leski, moni vainaa. Rautaristi rintaa painaa. | |
![]() 25.05.2009 14:50:57 | |
Voisi varmaankin kokeilla tuota hieman iloisempia lyriikoita seuraavaksi, kunhan olen säveltänyt Rautaristin loppuun. | |
![]() 25.05.2009 18:04:35 | |
Pisteit tippuu. Ritapek, 3. Sujuva, sitä laulaa jo lukiessa. Varmaan helppo säveltää, koskettava. Hiberace, 2. Hauska, haluu kuulla laulettuna, ihan sen kielisolmun takiiki jo. Maxwell von Karma. 1. Osuu, komiaa uusvanhaa "politiikkaa", ajaton. Jatketaa, jatketaa. | |
![]() 25.05.2009 19:10:04 | |
Piti vielä tarkentaa pistepörssiä, jos peli männöö vakavaksi. Mie oli laittanut miehet järjetykseen, mutta miunhan piti laittaa pisteet, mutta tässä hyö ovat. Hibernance 3P Maxwell von Karma Rintapekan | |
![]() 25.05.2009 19:12:38 | |
no tämä nyt ei ota onnistuakseen...Piti vielä tarkentaa pistepörssiä, jos peli männöö vakavaksi. Mie olin laittanut miehet järjestykseen, mutta miunhan piti laittaa pisteet, mutta tässä hyö ovat. Hibernance 3P Maxwell von Karma 2p Rintapek 1P | |
![]() 29.05.2009 21:04:18 (muokattu 29.05.2009 21:04:35) | |
3p - mv karma diggasin eniten, en nyt keksi tarkempaa kritiikkii 2p- julkune joitain aika kauheita riimipareja mut muuten diggasin tosta aiheesta ja tunnelmasta 1p- soihtu toi toistuva säe on tosi hyvä ja muutenkin kiva fiilis mut muuten ehkä kaipais vielä hiomista et siitä tulis laulu E. taisin missaa jonkun takarajan, sori siit | |
![]() 29.05.2009 22:04:18 | |
ja vaikka ainakin karman ja rintapekan pisteitä vielä odotellaan, niin voi munkin puolesta, jos joku keksii lähipäivinä sopivaa otsikkoa, niin laittaa uuttakin pyöriin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)