Borlag 13.04.2009 13:24:48 | |
---|
Coverdale laulamaan 16 vuotta vanhojen videoiden perusteella? Vaikka Plantun ääni on vuosien saatossa kärsinyt aika raskaalla kädellä, niin ei kyllä Coverdalen ääni ole sen paremmassa kunnossa. Ja sanon tämän enemmän Coverdale kuin Led Zep fanina... |
TimoSin 14.04.2009 23:28:35 | |
---|
Olet oikeassa. Aika vanha työpaikkahakemus. Taisin intoilla vähän liikaa - olen itsekin Coverdale - fani. Hienosti äijä kuitenkin vetää siinä videolla. Black dog on minulle muuten aikamoinen pakkomielle. Tuskailin sen a-osan kanssa pitkään. En saanut rummuilla lähtöjä oikein, enkä tajunnut studioversion olevan fiiiksellä vedetty - joku rohkenisi sanoa jopa, että väärin soitettu. Luin sitten kaverin vinkistä nuotteja(!) ja ymmärsin, miten sen voisi vetää. Myös liveversio vuodelta 1973 valaisi asiaa kovasti. Työn alla on enää yksi kimurantti lähtö sen ah ah - kohdan jälkeen. Siis mielibiisini ehdottomasti. Olen myös opetellut vielä suuremmalla tuskalla kitaraosuuksia.. Rock and roll! |
Jokapaikanapina 15.04.2009 10:37:01 | |
---|
Black dog on minulle muuten aikamoinen pakkomielle. Tuskailin sen a-osan kanssa pitkään. En saanut rummuilla lähtöjä oikein, enkä tajunnut studioversion olevan fiiiksellä vedetty - joku rohkenisi sanoa jopa, että väärin soitettu. Luin sitten kaverin vinkistä nuotteja(!) ja ymmärsin, miten sen voisi vetää. Myös liveversio vuodelta 1973 valaisi asiaa kovasti. Työn alla on enää yksi kimurantti lähtö sen ah ah - kohdan jälkeen. Sen verran mitä näin kitaristina oon rumpujuttuja siitä kuunnellu niin taitaa se olla ihan haastava.. |
TimoSin 11.05.2009 21:24:33 | |
---|
Minulla on Zepin levyjä mediaplayerissa ja olen huvikseni antanut tähtiä biiseille 1-5 asteikolla. Arvostelin sitten levyt keskiarvolla: I 4,444 II 4,667 III 4,3 IV 4,5 house 4,375 Psy 4,467 (I 4,833)(II 4,222) Pre 4,714 In t 4,289 Coda 4,375 Heh,heh.. Muutamat biisit pitäisi arvottaa kyllä yli viiden tähden arvoiseksi esim. Whole lotta love ja en ole myöskään kansia ottanut huomioon..enkä sitä, kuinka joku yksittäinen rumpujuttu voi olla miljoonan tähden arvoinen..mutta hauskaa oli kuitenkin ja jotenkin ekan,kolmannen ja psy - levyn arvottaisin ilman pyöristystäkin vitosen arvoisiksi vedoiksi. Good Times, Bad Times on esimerkiksi paras ekan levyn eka biisi keneltäkään. Song remains the same- levy saisi varmaan täydet 5 tähteä.. mutta se on minulla vain dvd:nä. Rock and roll! |
Jokapaikanapina 12.05.2009 16:41:01 | |
---|
TimoSin: Minulla on Zepin levyjä mediaplayerissa ja olen huvikseni antanut tähtiä biiseille 1-5 asteikolla. Arvostelin sitten levyt keskiarvolla Joo itekkin iTunesissa oon tehny noin. Tässä omaa mielipidettä I - 3.7 II - 4 III - 3.9 IV - 4.4 Houses - 3.6 Coda - 3 Arvostelu on aika rankka, vitosia on harvassa. Yllättävää että I on noin hyvän keskiarvon saanu ja III sekä Houses of the Holy noin huonot. Ykkösellä on hyviä yksittäisiä piisejä mutta muuten aika epätasanen, kolmonen ja Houses on älyttömän hyviä kokonaisuuksia, mutta loistopiisit harvemmassa. |
taikakameli 13.05.2009 21:52:28 (muokattu 13.05.2009 21:54:51) | |
---|
kolmonen ja Houses on älyttömän hyviä kokonaisuuksia, mutta loistopiisit harvemmassa. Onhan kolmosella sentään mainiot Since i've been loving you ja that's the way. Out on the tiles on jostain syystä omien suosikkien joukossa :) immigrant on sen verran korni (valhalla, i'm coming!) ettei sen totinen kuuntelu onnistu millään. Housesilla ei muka loistobiisejä! Crunge ja dyermaker levyn ainoita heikkoja lenkkejä munsta, loput zeppelinin kärkimatskua. Mutta kuuntelijastahan se riippuu, ettätotanoin |
rkellu 14.05.2009 09:57:23 | |
---|
Tortu: Onhan kolmosella sentään mainiot Since i've been loving you ja that's the way. Out on the tiles on jostain syystä omien suosikkien joukossa :) immigrant on sen verran korni (valhalla, i'm coming!) ettei sen totinen kuuntelu onnistu millään. kaikki zeppelinin sanoitukset on tolkienin inspiroimaa runkkupaskaa, mut ei sen väliä koska musiikki on musiikkia ja sanotukset sanotuksia. immigrant song rules. |
StJerky 14.05.2009 10:22:39 | |
---|
rkellu: kaikki zeppelinin sanoitukset on tolkienin inspiroimaa runkkupaskaa Kiinnostaisi tietää bändi jolla on mielestäsi hyviä sanoituksia. |
Musta Arkipyhä 14.05.2009 10:40:46 | |
---|
rkellu: kaikki zeppelinin sanoitukset on tolkienin inspiroimaa runkkupaskaa Olet väärässä.Esmes mainitsemasi Immigrant song kertoo viikingeistä eikä sillä ole mitään tekemistä Tolkienin kanssa.Se taas ovatko Zepin sanoitukset karamelliä vai runkkupaskaa on lähinnä makuasia. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
rkellu 14.05.2009 11:00:02 | |
---|
StJerky: Kiinnostaisi tietää bändi jolla on mielestäsi hyviä sanoituksia. ei bändi, mutta: frank zappa. PsychedelicWarlord: Olet väärässä.Esmes mainitsemasi Immigrant song kertoo viikingeistä eikä sillä ole mitään tekemistä Tolkienin kanssa.Se taas ovatko Zepin sanoitukset karamelliä vai runkkupaskaa on lähinnä makuasia. no whatever. ei rokkarit mitään sanaseppoja ole. parempi tehä mielummin hyvää musaa tai hyvää runoutta kuin paskasti molempia. |
Musta Arkipyhä 14.05.2009 11:57:22 | |
---|
no whatever. Eli et edes ole niitä sanoja lukenut? Olet kyllä ihailtavan varmalla pohjalla tässä :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
rkellu 14.05.2009 11:58:42 | |
---|
PsychedelicWarlord: Eli et edes ole niitä sanoja lukenut? Olet kyllä ihailtavan varmalla pohjalla tässä :-) olen mutta en jaksanut olla sen tarkempi. paskaa joka tapauksessa... |
Musta Arkipyhä 14.05.2009 12:55:33 | |
---|
rkellu: olen mutta en jaksanut olla sen tarkempi. paskaa joka tapauksessa... Tietämyksesi ja perehtyneisyytesi asiaan on vaikuttavaa.Perustelut ovat vakaat,järkähtämättömät ja loogiset. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
rkellu: ei bändi, mutta: frank zappa. No minä tykkään siitäkin, mutta ymmärrän todella hyvin sellaisia joiden mielestä perustellusti sekä Zappan musiikki että sanoitukset ovat tekotaiteellista paskaa. |
rkellu 14.05.2009 14:43:38 | |
---|
PsychedelicWarlord: Tietämyksesi ja perehtyneisyytesi asiaan on vaikuttavaa.Perustelut ovat vakaat,järkähtämättömät ja loogiset. olen äärimmäisen kiinnostunut tästä näkemyksestäsi. StJerky: No minä tykkään siitäkin, mutta ymmärrän todella hyvin sellaisia joiden mielestä perustellusti sekä Zappan musiikki että sanoitukset ovat tekotaiteellista paskaa. minä en. paskaa ehkä mutta että "tekotaiteellista"? tyyppi joka laulaa dildoista ja takahikiäjunteista on tekotaiteellinen? onko kummelikin tekotaidetta sitten? ja mitä se tekotaidekin nyt sitten on? |
Musta Arkipyhä 14.05.2009 16:48:07 | |
---|
olen äärimmäisen kiinnostunut tästä näkemyksestäsi. Lue se tarkkaan ja hitaasti.. minä en. paskaa ehkä mutta että "tekotaiteellista"? tyyppi joka laulaa dildoista ja takahikiäjunteista on tekotaiteellinen? onko kummelikin tekotaidetta sitten? ja mitä se tekotaidekin nyt sitten on? Se on ehkä jonkun mielipide.Sullako niihin mielipiteisiin vaan olis oikeus? Sitäpaitsi et itsekään perustele omiasi muille - miksi muidenkaan pitäisi sulle? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Makkari 14.05.2009 21:11:03 (muokattu 14.05.2009 21:12:57) | |
---|
Höh, täytyyks nyt yhdestä vähän kärjistetystä möläytyksestä kiistellä puolen sivun verran? Eikai täällä nyt kokoajan niin analyyttinen tarvitse olla. Ja mitä musiikkiin ja sanoituksiin tulee, niin sanoisin ehkä näin: huono musiikki tekee hyvät sanoitukset kuuntelukelvottomiksi, mutta huonot sanoitukset eivät välttämättä tee musiikista kuuntelukelvotonta, varsinkaan jos sanat kuitenkin on hyvin laulettu. Sitten jos yritetään tehdä oikein fiksuja ja syvällisiä sanoituksia, mutta ei onnistuta, niin tulos on helposti paljon huonompi kuin jos tehdään rehellisesti vaan sitä hölynpölyä mikä hallitaan. Joku AC/DC vaikkapa on aika hyvä tässä. Toisaalta on tietenkin mahdollista, että molemmat, sekä sanoitukset että musiikki, ovat loistavia (esim. Bob Dylan, John Fogerty), |
Terry Pantheras 14.05.2009 21:39:08 | |
---|
Makkari: Höh, täytyyks nyt yhdestä vähän kärjistetystä möläytyksestä kiistellä puolen sivun verran? Eikai täällä nyt kokoajan niin analyyttinen tarvitse olla. Voi tokkiisa! Eihän puoli sivua kiistelyä m.netissä ole vielä mtn! Tosin aiheet kuin aiheet täällä analysoidaan niin kauas ja pitkälle kuiviin ja kuoliaiksi, kunnes viimein tullaan hattu kourassa koputtelemaan takaovelle, että pääsiskös takaisin sisään... MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal - sludge ~~ |
Coran 14.05.2009 21:48:42 | |
---|
John Fogerty Nyt taidetaan vetää vähän kotiin päin... :) Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 |
Makkari 14.05.2009 22:01:57 | |
---|
Coran: Nyt taidetaan vetää vähän kotiin päin... :) Heh, ehkä vähän, mutta kyllähän vaikkapa Wrote a song for everyone, Lodi ja Who'll stop the rain ovat silkkaa neroutta. |