Bolt Shooter 14.05.2009 00:44:59 | |
---|
Mittapuu olkoon jokaisen oma. Kuinka moni uskaltaa olla rehellinen? Henk. koht. koen olevani keskenkasvuinen paarustelija, taidot riittävät humpan soittamiseen, mutta muuhunkin olisi halua, vaan ei tarpeeksi taitoa. Vita brevis, ars longa, occasio praeceps, experientia fallax, iudicium difficile. |
Bolt Shooter: Mittapuu olkoon jokaisen oma. Kuinka moni uskaltaa olla rehellinen? Henk. koht. koen olevani keskenkasvuinen paarustelija, taidot riittävät humpan soittamiseen, mutta muuhunkin olisi halua, vaan ei tarpeeksi taitoa. Toisten huomioonottaminen on tärkeää.. Ehkä jopa tärkeintä.. Soittaessa kans. Moro |
Anonymous-jazz 14.05.2009 02:12:11 (muokattu 14.05.2009 02:12:16) | |
---|
Fuzzy Boner: Toisten huomioonottaminen on tärkeää.. Ehkä jopa tärkeintä.. Soittaessa kans. Moro Näin on "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
baron 14.05.2009 07:10:43 (muokattu 14.05.2009 07:18:09) | |
---|
Bolt Shooter: Mittapuu olkoon jokaisen oma. Kuinka moni uskaltaa olla rehellinen? Henk. koht. koen olevani keskenkasvuinen paarustelija, taidot riittävät humpan soittamiseen, mutta muuhunkin olisi halua, vaan ei tarpeeksi taitoa. Miksiköhän käyn pianotunneilla? Ainaskin mä arvostan itseäni suhteessa ympäristöön/kanssasoittajiin. Joissakin jengeissä erehtyy luulemaan itsestään jotain, mutta sitten kun joutuu tosi soittajien kanssa samoihin kehiin, tulee karu pudotus maanpinnalle. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
KoskPaavo 14.05.2009 08:42:35 (muokattu 14.05.2009 08:42:57) | |
---|
. Joissakin jengeissä erehtyy luulemaan itsestään jotain, mutta sitten kun joutuu tosi soittajien kanssa samoihin kehiin, tulee karu pudotus maanpinnalle. Mä lainasin baronia, niin samanlaiset ovat aatokset. en kai kuitenkaan ihan toivoton ole kun siitä on jopa maksettu. " Studiosus perpetuus" |
omarklah 14.05.2009 09:34:24 | |
---|
KoskPaavo: .... en kai kuitenkaan ihan toivoton ole kun siitä on jopa maksettu. Minähän hallitsen suvereenisti kaikki maailman soittimet missä tahansa kokoonpanossa. Oikeesti olen paska kaikissa muissa soittimissa kuin bassossa, jossa lienen soittotaidoiltani välttävä. Ekstiätuanoikato... |
artope 14.05.2009 09:38:20 | |
---|
omarklah: Minähän hallitsen suvereenisti kaikki maailman soittimet missä tahansa kokoonpanossa. Oikeesti olen paska kaikissa muissa soittimissa kuin bassossa, jossa lienen soittotaidoiltani välttävä. Olen samaa mieltä itsestäni. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
Jäärä 14.05.2009 09:50:42 | |
---|
Puukorvaisuus ja kädettömyys yhdistettynä vittumaiseen ja kieroon luonteeseeni takaavat vankkumattoman luoton bänditovereideni keskuudessa. Lisäksi tuoksun pahalta. Mistään taidoista ei voi kohdallani puhua, bändeissäkin olen vaan saanut soittaa vain siksi, että osaan tuurilla väsätä helvetin huonoja kotisivuja. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Tami 14.05.2009 09:52:11 | |
---|
baron: Ainaskin mä arvostan itseäni suhteessa ympäristöön/kanssasoittajiin. Joissakin jengeissä erehtyy luulemaan itsestään jotain, mutta sitten kun joutuu tosi soittajien kanssa samoihin kehiin, tulee karu pudotus maanpinnalle. Joo, joskus sitä oikein itsekin hämmästyy omista "puuhailuista", mutta sitten oikean soittajan otteet pudottavat pois pilvistä. Vaikka omatkin sormet taipuvat jotensakin oikeaan suuntaan, on se ero oikeaan "tekijään" käsittämättömän iso.. ei voi kuin yrittää reenailla. Toisaalta se oma tekninen soittotaito lienee kuitenkin vain osa siitä "kuinka taitava muusikko olet", oman osansa tuo se toiminta lavan ulkopuolella ja lavallakin silloin kun ei ole sen oman soolon hetki vaan tuotetaan bändinä musiikkinautintoa.. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
jakeni 14.05.2009 10:41:04 | |
---|
Eiköhän tässä jo tullut tärkeimmät? Hyvä vejätys sinänsä,koko kysymys! Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
Bronks 14.05.2009 12:19:17 | |
---|
Piece of shit - that's me. Don't take me serious, I'm just playing. |
tarmo 14.05.2009 15:12:13 (muokattu 14.05.2009 15:16:15) | |
---|
Ja seuraava ketju käsittelee tanssimuusikoiden joukkoitsemurhamiittiä?? Sen verran on perisuomalaista synkistelyä, että en ihmettelis... Mä oon ainakin ihan riittävä soittaja (en siis muusikko, kun jäi koulu kesken, ollaan tarkkoja näiden kanssa!) ja mulla on pääosin aina kivaa, kun on oikean porukan kanssa keikalla. Mä arvostan lähinnä kanssamuusikoita siitä, että ne on lähes poikkeuksetta mainioita tyyppejä, ei siinä tarvitse itseään alkaa sen kummemmin arvostamaan tai dissaamaan. Parempia soittajia on (aina ja kaikkialla) pilvin pimein ja toki niitä saa/pitää ihailla ilman ennakkoasenteita; seuraamalla esimerkkiä, voi itsekin saada virikkeitä. Sellanen jatkuva vertailu on kuitenkin aika turhaa hommaa, jos vaan itse yltää omiin tavoitteisiinsa. Yhtä tyhmää on masentua "kovien" soittajien virtuositeetista, kuin dissailla harrastajan omaksi iloksi soittelua. Itsetunnot nousuun ja musiikista ilon asia! Jossain vaiheessa pitäis toteuttaa matka NYCiin. Kyllähän se vituttais, jos jokaisella klubilla kuulemansa soolon jälkeen naru kaulan ympärillä kiristyisi, kun tuntee itsensä niin huonoksi:) Sehän se vasta olis hauskaa. "The question is: who cares ?" Ihan sama. |
Anonymous-jazz 14.05.2009 17:10:55 (muokattu 15.05.2009 03:46:17) | |
---|
tarmo: Ja seuraava ketju käsittelee tanssimuusikoiden joukkoitsemurhamiittiä?? Sen verran on perisuomalaista synkistelyä, että en ihmettelis..." HOHO :) :) :) Toi olisi kyllä niin elävästä elämästä, että ei prl :) Mutta jos se ois tässä maassa joukkoitsemurhamiitti niin tuossa naapurimaassamme Ruotsissa (jossa soi aina duurihumppa). Siellä se olisi joukko-tekonaurumiitti ja Vikingårnan duurihumppa soisi taustalla 24/7. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
LaKe 14.05.2009 17:13:06 | |
---|
Muusikkona taitava, soittajana pikkupoika. ;) Love the feel. |
Meisseli 14.05.2009 18:41:49 | |
---|
Itseä parempien soittajien kanssa on parasta soittaa, silloin voi kuunnella muita ja ottaa oppia. Kehittävää toimintaa. Onneksi sellaisia soittajia riittää. Kauhee erikoismies |
Epämuusikko 14.05.2009 19:49:54 (muokattu 15.05.2009 00:48:43) | |
---|
Eihän siitä mitään tulis jos itselleen riittäis.
Ei siitäkään haittaa ole, että tietää edes suurinpiirtein, mitä itse tekee. Sen kun tietäis. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
tarmo 14.05.2009 20:08:30 (muokattu 14.05.2009 20:09:30) | |
---|
Epämuusikko: Eihän siitä mitään tulis jos itselleen riittäis. Ei siitäkään haittaa ole, että tietää edes suurinpiirtein, mitä itse tekee. Kukin tietää sitten ymmärryksensä mukaan. Huono itsetunto harvoin luo mitään järkyttävän mielenkiintoista liveaktia. Liian hyvä itsetunto toisaalta voi aikaansaada meininkiä, joka on kuulijalle hyvinkin "mielenkiintoista", mutta noh... Hieno aihe kuitenkin, eli not :) Ihan sama. |
kenonen 14.05.2009 22:05:32 | |
---|
Tekninen taitavuus, keskinkertainen Musiikin teoria, paska Nuotinlukutaito, prima vista, kaksi - viisi tahtia jäljessä reaaliaikaa Pelimanniasenne, vahva Myyntitaito, loistava Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
pekkajau 14.05.2009 22:19:40 | |
---|
Jos haluan tehdä vaikutuksen ja viitata että kykyjä oli myös yökerhomuusikoksi ja vaikka säestämään Pepeä... niin korvaan aina silloin tällöin kaikki normaalit ja normaalisti normaaleina duurisointuina soitettavat duurisoinnut sen sijaan että soittaisin ne niin kuin ne pitäisi soittaa... aina maj7-soinnulla. Samoin sen sijaan että hokisin tsountsekissä amatöörimäisesti mikkiin ääliönä ilman edes että joku on säätämässä että: yksi...kaksi...yksi...kaksi... täräytän miehekkäästi pari kertaa siihen että: TSÄH...TSÄH! |
baron 14.05.2009 22:22:50 | |
---|
tarmo: Ei siitäkään haittaa ole, että tietää edes suurinpiirtein, mitä itse tekee. Kukin tietää sitten ymmärryksensä mukaan. Huono itsetunto harvoin luo mitään järkyttävän mielenkiintoista liveaktia. Liian hyvä itsetunto toisaalta voi aikaansaada meininkiä, joka on kuulijalle hyvinkin "mielenkiintoista", mutta noh... Mä oon tehnyt kaikenlaista sellaista mihin mun taidoilla kukaan järkevä ei lähtisi mukaan. Sanovat sitä itsekritiikin puutteeksi. Mutta kaikkien ihmeeksi, eniten omakseni, oon selvinnyt niistä joteskin kunnialla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |