Aihe: Mikähän rytmilaji mahtaa olla kyseessä? (rumpalille ohjeita)
1 2 3 4 5 6
Epämuusikko
13.05.2009 10:08:52 (muokattu 13.05.2009 10:21:54)
Arturo Guevara.

ja, aikuisten oikeesti: peräänkuulutan edelleen sitä, että miksi sen kompin nimellä on väliä? Mr Dangeriakaan tuskin kiinnostaa.

+ näihin piristäviin clavé-keskusteluihin: onhan "Marraskuu"-hittikappaleessa clavé:n hiven, mutta ei se siitä sen kuubalaisempaa tee. Ei karjalanpiirakkakaan muutu rucolaa päälle laittamalla italialaiseksi perinneruoaksi.

Toisaalta, väliäkö millään näistä on. Älkää lukottako vielä, haluan nähdä miten tämä etenee.
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
Jäärä
13.05.2009 10:09:17
Ennenkuin ketju riistäytyy käsistä, haluaisin tiedustella mitkä ovat Black magic womanin soinnut?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
half
13.05.2009 10:23:33
Jäärä: Ennenkuin ketju riistäytyy käsistä, haluaisin tiedustella mitkä ovat Black magic womanin soinnut?

Mitkä vaan, ( sairasta hihittelyä )
COVS jäsen N:o 5
ÄM
13.05.2009 10:35:26

jazzmies: Clavéhan on 2-3. Kapulat soittavat biisissä bossa clavéa 2-3-suunnassa. Laulussa toistuu säännöllisesti toisen tahdin kolmosen ennakko, joten ei ole epäilystäkään siitä, etteikö clavé olisi 2-3!

Nii ja siinä taitaa jäädä, palikoilla, vielä se vika isku aina pois. Onko se sit 2/2 bossa clave, no heh heh!
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Ukko
13.05.2009 11:23:43

Jäärä: Ennenkuin ketju riistäytyy käsistä, haluaisin tiedustella mitkä ovat Black magic womanin soinnut?

Riippuu kai siitä mistä sävellajista biisin soittaa.
COVS jäsen nro 6
poppamies
13.05.2009 11:39:16

Humpparumpali: ... Ja sitten vielä jos joku osaisi hieman havainnollistaa että miten tätä kyseistä rytmiä soitetaan niin olisin kiitollinen.

Ride: kenties kupuun 1/8 osia
Basari: 1 ja 3
Snare: 2
Tomi: 4:lle tuplaisku

nimim. vanha runpali
G strings are for strippers!
jakeni
13.05.2009 12:01:47
Biisin on muuten ilmeisesti narulle vetäissyt Timo Räsänen ja hänen kommenttia ei voi enää kuulla mistään asioista!
Timppa oli mukava kundi ja hyvä musari.
Komppiparinsa;Kari Makkonen voisi ehkä jotain kommentoida?
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
baron
13.05.2009 12:58:35 (muokattu 13.05.2009 13:01:25)

jazzmies: Clavéhan on 2-3. Kapulat soittavat biisissä bossa clavéa 2-3-suunnassa. Laulussa toistuu säännöllisesti toisen tahdin kolmosen ennakko, joten ei ole epäilystäkään siitä, etteikö clavé olisi 2-3!

Täytyy myöntää että olin väärässä ja noinhan se on. Pitäisi kuunnella kunnolla ja hakata clavekapuloilla mukana ennen kuin mun taidoilla lähtee mitään väittämään.

(Pianon montunokuviot sotki mua. Niissähän soitetaan ykkönen niille tahdeille, joissa clave-isku ei ole ykkösellä ja päinvastoin.)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Humpparumpali
13.05.2009 21:02:07
Joo niin ei kai sillä rytmin nimellä nyt niin suurta merkitystä ole kunhan jotenki vaan osais rytmittää. Joo kun tosiaan haitaristi vaan soitti pienen pätkän malliksi ja näytti et miten siihen bassot menee, enkä tosiaan ollu kuullu kyseistä kappaletta pitkään aikaan niin olin hieman pihalla rytmistä mutta nyt kun sain kuunneltua sen tuolta youtubesta niin siinähän on aika selkeästikin ne rummun iskut kun vaan nyt sais itelle jotenki havainnollistettua ne :D. Päivällä tuossa hakkailin pöytään hieman hitaana twistinäkin ja hyräilin niin ehkä se nyt silläkin menis jos ei sitten saa havainnollistettua tuota oikeaa rytmiä. Mutta kiitos kaikille vastanneille.
Olsvoint Ola
13.05.2009 22:16:38
Mä oon vetäny basarin ykköselle ja kolmoselle ja snaren neloselle, jä jättäny tomit rauhaan.
baron
13.05.2009 22:56:59

Mitä mä Mamban kiipparistin puheista olin ymmärtävinäni ne nykyään vetää sen jonain biittinä ilman lattarivaikutteita.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Begemoth
13.05.2009 23:38:48
Onko tango oikein?
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Begemoth
13.05.2009 23:46:34
Jaa. Ei siis tango. Okei, luovutan.
baron
13.05.2009 23:47:58 (muokattu 13.05.2009 23:49:40)

Begemoth: Jaa. Ei siis tango. Okei, luovutan.

Ymmärsitkö mua?
Siis jos tango ei oo lattari, niin mikä sitten on?

Edit Rautalankaa: Lattari = Latin-American Music
Argentiina= Etelä-Amerikkaa ja lisäksi latinalaista Amerikkaa.
Begemoth
13.05.2009 23:50:36
Joo, ymmärsin kyllä. Tässä vähän aikani kuluksi vaan tapan aikaa.
baron
13.05.2009 23:54:08

Begemoth: Joo, ymmärsin kyllä. Tässä vähän aikani kuluksi vaan tapan aikaa.

Mä oon soittanut siihen aina montunokuviota, jossa parittomille tahdeille tulee iskut ykköselle ja kakkoselle ja parillisille synkoopit.
Kun mulla oli vika pianotunti, kysyin Mamban kiipparistilta, miten se oikeesti kuuluu soittaa ja se neuvoi mulle vain ne glissandot.
No niissä mä oon hyvä, osaan tehdä ne ilman palohaavoja sormiin

(Toisin kuin eräät!!!!!)
Begemoth
13.05.2009 23:58:31
Kannattaa tosiaan voidella sormet, jos glissandoja mielii vedellä, jotta luistaa paremmin. Itse voitelen jollain tisleellä.
baron
14.05.2009 00:01:01

Begemoth: Kannattaa tosiaan voidella sormet, jos glissandoja mielii vedellä, jotta luistaa paremmin. Itse voitelen jollain tisleellä.

Paremmin luistaa kun voitelee koskettimet. Tummeli toimii oikein hyvin!
Begemoth
14.05.2009 00:06:12
Tummeli toimii aina ja torstaina. Voiskohan runpukapulat rasvata, ettei tulisi ikäviä folliculus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)