Walker 12.05.2009 23:35:15 | |
---|
No prkl, en huomannutkaan, kaiken lisäksi aika nolo vielä. |
Feggy 13.05.2009 08:27:30 | |
---|
Eipä ole ollut ikävä. Rockin kevyesti huonoin vuosikymmen munsta. |
PlecMan 13.05.2009 11:00:50 | |
---|
Feggy: Eipä ole ollut ikävä. Rockin kevyesti huonoin vuosikymmen munsta. Ite oon just päinvastast mieltä. 90-luvulla mulle se oikea rock-asenne tuli takasin ja jylläs vahvimmillaan, bändit kuten The Hellacopters, Turbonegro, Monster Magnet, Fu Manchu yms. ja suomessa esim. Tehosekoitin. Näist action-rock ja stoner rock genren kovimmist nimistä tosin suurin osa on jyllänny vahvana 2000-luvulle saakka... Jesus christ, lord of flies, in disguise, fuck. |
Teijo K. 13.05.2009 11:03:10 | |
---|
Feggy: Eipä ole ollut ikävä. Rockin kevyesti huonoin vuosikymmen munsta. Kyllä mie oon aina kokenut että tuo kunnia kuuluu 80-luvulle. 90-lukua vaivasi korkeintaan lievä ahdistus. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
JCM 13.05.2009 11:13:26 | |
---|
Feggy: Eipä ole ollut ikävä. Rockin kevyesti huonoin vuosikymmen munsta. Täysin samaa mieltä. Kauhulla odotan. |
Simo78 13.05.2009 11:31:05 | |
---|
Teijo K.: Kyllä mie oon aina kokenut että tuo kunnia kuuluu 80-luvulle. 90-lukua vaivasi korkeintaan lievä ahdistus. Joo annettaan vaan kasarin pitää se kunnia, oikeutetusti, itsellään!! |
Jäärä 13.05.2009 12:23:08 | |
---|
Feggy: Eipä ole ollut ikävä. Rockin kevyesti huonoin vuosikymmen munsta. Meneillään oleva vuosikymmen ei ole ainakaan meikäläiselle jättänyt käteen juuri mitään. Sinänsä tuo alotusviestissä oleva lista on kattava katsaus "ei niin hyvistä bändeista, jotka ovat joskus olleet suosittuja jonkun toimesta". Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Zammy 13.05.2009 12:27:08 | |
---|
Mun käsityksen mukaan tässä threadissa ei peräänkuuluteltu ihmisiä joille 90-luvun (tai minkään muunkaan vuosikymmenen musa) ei putoa, mutta silti alko sonta pöllytä. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Jäärä 13.05.2009 12:30:09 | |
---|
Harhar! Kaikki on hyvää! Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
bedlam 13.05.2009 12:36:54 (muokattu 13.05.2009 12:38:17) | |
---|
Suurin osa mun lempparilevyistä on peräisin 90-luvulta. Toki asiaan vaikuttaa sekin, että itse oli 90-luvun taitteessa 15-kesäinen, mutta kyllähän Soungarden, Alice in Chains, Mr Bungle, YUP, Megadeth, Tool, Jeff Buckley, Pantera muutaman mainitakseni tehtailivat mahtilevyjä ihan nykykorvinkin arvioituna. |
Spiral 13.05.2009 12:41:22 | |
---|
bonecrusher: Nirvanan ja Cobainin paluu ois kova juttu :) Repesin plussan arvoisesti. |
Ziggy Bubba 13.05.2009 13:17:37 (muokattu 13.05.2009 13:21:16) | |
---|
Feggy: Eipä ole ollut ikävä. Rockin kevyesti huonoin vuosikymmen munsta. Ja sitten perusteluja perään, eiks jeh. Tuo toteamus ei yksinään tuo keskusteluun mitään. Mun mielestä 90-luvulla tapahtui monta hienoa juttua, kuten glam/tukkahevin kuolema, sekä tietynlaisen punk-meiningin palaaminen rockiin (tilupelleily esim. kärsi ansaitsemansa kolauksen). Molemmista voisi kai isolta osin kiittää Nirvanaa. Vaikken kovin iso bändin fanittaja ole, niin tuosta tulee ikuisesti multa pojoja Cobainille & kumppaneille. 90-luvulla rockin soundimaailmaan tuli myös jotain järkeä, kun 80-luvun karmeat kaiutetut virvelit sun muut tajuttiin jättää pois levyjä pilaamasta. (Toisaalta ysärilä alkoi tämä CD-levyjen volyymikilpailu, noh). |
Da Make 13.05.2009 20:51:57 | |
---|
Ei vuosi kymmen itsessään sanele bändien soundia ja julkaisujen laatua. Kasarilta tuli kuitenkin huomattavan kauhean kornia materiaalia siinä missä 90-luvun lopulta ylituotettu munattomuus. Kuitenkin mahtavan upeita bändejä on ollut aina, ja ne parhaat on yleensä löydettävä ennemmin sattuman kaupalla levylaareista eikä soittolistojen kärjestä. Kiisteltiinkö täällä makuasioista? No ihan piristävä lista kuitenkin ! |
foetor ex ore 13.05.2009 21:14:48 | |
---|
Hyvä homma, Wingeriä olikin ikävä! |
epi2 13.05.2009 22:34:36 | |
---|
Mielestäni ysäri on moninverroin parempi kuin kasari. Kasarilla on vaan yks kova bändi, nimittäin Ac/Dc, ja ysärillä niitä taas on monia mm. Nirvana, RHCP, Soundgarden, Foo Fighters, yms. Tiedän, että nuista kaikki muuta paitsi FF on perustettu 80-l puolella, mutta läpilyonti oli kaikilla vasta 90-l |
epi2: Mielestäni ysäri on moninverroin parempi kuin kasari. Kasarilla on vaan yks kova bändi, nimittäin Ac/Dc, ja ysärillä niitä taas on monia mm. Nirvana, RHCP, Soundgarden, Foo Fighters, yms. Tiedän, että nuista kaikki muuta paitsi FF on perustettu 80-l puolella, mutta läpilyonti oli kaikilla vasta 90-l Niin ja AC/DC:han aloitti 70-luvun puolella ja teki myös parhaat levynsä (Powerage 1978 ja Highway to Hell 1979) seitkytluvun puolella. E: 90-luvun musiikin takaisintulosta mulla ei ole mitään mielipidettä. Parempi kuin kasari, mutta kaukana 60-luvun lopun ja 70-luvun alun loistokkuudesta. Vaikka sieltä 60-70 -luvuista ysäribänditkin ammensivat innosusta. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
foetor ex ore 13.05.2009 23:01:47 | |
---|
eewo: parhaat levynsä Kinataanko? |
eewo 13.05.2009 23:04:53 | |
---|
foetor ex ore: Kinataanko? Voidaan me kinata, mutta mä taidan hävitä, kun en mikään elämää suurempi eisiidiisi-fani ole. Musta ne top 3 levyä on Highway, Powerage ja Back in Black. Hirveen hittipitoista, tiedän. Noin se vaan menee, sillä Bon Scott on se parempi laulaja ja noi on Bonin ajan kaks parasta levyä ;D "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
Paradigma 14.05.2009 01:32:38 (muokattu 14.05.2009 01:43:15) | |
---|
Zammy: Itseasiassa just tuotahan ne tekee.. I'll get my coat. Ja naurahdin. Ja sanon mä tähän vielä et mulle tulee 90-luvusta mielee aina vaa jostain syystä Neon 2 ja ne rumpusaundit. Paluutahan neki on tehneet. http://www.mikseri.net/artists/?id=21846 |
Simo78 14.05.2009 10:30:46 | |
---|
Niin ja ysärillä, etenkin sen loppupuolella suomalainen musiikki alkoi ensimmäistä kertaa olemaan vakavasti otettavaa myös ulkomailla. |