Aihe: Harley Benton
1 2 3
potatomoto
13.05.2009 21:05:57
Itekin joitan harley bentoneita kokeillu ja kyllähän niistä säätämällä saa ihan käteen sopivia pelejä. Soundaavat vain paskalta.
Joo.
J.Nikkanen
13.05.2009 23:19:23
Kapuli14: Tiedän, että Harley Bentoneita on aika paljon haukuttu, mutta haluan ilmaista oman mielipiteeni ja se on: Ne ovat ihan hyviä.
Itselläni on HB:n basso ja akustinen kitara ja hyvin ovat pelittäneet nauhojen viilausta lukuun ottamatta.

Nää HooBee keskustelut on kyllä tosi väsyneitä. Ei kai nyt näistä tartte enään erikseen jauhaa. Jos oot omaan soittimeesi tyytyväinen, niin hyvä niin. Useimmat täällä ovat, mutta ei sitä tartte erikseen mainostaa. Voit siis pitää mielipiteesi ja HooBeen ihan rauhassa itselläsi.
Pallisti
14.05.2009 20:05:09
mul o musari, sekin on hyvä. Anteeksi.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
JartZA
15.05.2009 07:53:38
Horley Penton.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
InsP
15.05.2009 13:44:06
Niin, on ehkä aavistuksen turha tämä. Siis yhdellä tuttava basistilla on harley bentonin sellainen halpisbasso ja se on sitä saatanasti säätänyt ja ihan soitettava vehje siitä silloin kuulemma tuli. Mutta jos on rahaa alkaa tuollaista säätöä tekemään niin eikö olisi vain sama ostaa hieman laadukkaampi basso? Vähän arpapeliä kyllä kuuleman mukaan
JaS
15.05.2009 18:35:33
Rahalla saa ja hevosella pääsee, ja Bentonin hinnalla ei riksa pitkälle kulje.

Toisaalta ostin just Bentonin 6-kielisen ja yllätyin tosi positiivisesti sen saundista. Veikkaan kyllä, et se herkku tulee soittimessa olevasta etuasteesta.

Näin aarviona omasta voisin sanoa, että kuolleita ääniä löytyy, mikit on paskat ja hurisee, balanssi aika hyvä, otelauta tuntuu sopivan käteen kivasti, B-kieli soi hyvin, 35" skaalan ansioista pysyy B-kieli tiukkana, hyvä saundi, kiitos varmaan sen aktiivi eq:n ja saundia pystyy muokkaamaan hyvin.

Ottaen huomioon, et köyhdyin 70€ tosta, ni voin sanoa, et on aivan järkyttävän hyvä basso hintasekseen. Parempia varmasti löytyy, mut mulla ei ole sitä ylimääräistä 500-1000€, joten tyydyn tohon. Hyvä, mut ei parempi, eikä paras, mut halvin.

Niin ja onhan siinä vielä 24 nauhaa, joten pääsee tiluttaa, ainoo vaan, et siinä on liian paksut kielet, kun edellinen omistaja on vetäny jossain ö-vireissä. Ja elixirin 6 kieltä maksaa enemmän ku soitin! :D
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Mange
15.05.2009 18:58:07 (muokattu 15.05.2009 18:58:41)
JaS: Rahalla saa ja hevosella pääsee, ja Bentonin hinnalla ei riksa pitkälle kulje.

Toisaalta ostin just Bentonin 6-kielisen ja yllätyin tosi positiivisesti sen saundista. Veikkaan kyllä, et se herkku tulee soittimessa olevasta etuasteesta.

Näin aarviona omasta voisin sanoa, että kuolleita ääniä löytyy, mikit on paskat ja hurisee, balanssi aika hyvä, otelauta tuntuu sopivan käteen kivasti, B-kieli soi hyvin, 35" skaalan ansioista pysyy B-kieli tiukkana, hyvä saundi, kiitos varmaan sen aktiivi eq:n ja saundia pystyy muokkaamaan hyvin.

Ottaen huomioon, et köyhdyin 70€ tosta, ni voin sanoa, et on aivan järkyttävän hyvä basso hintasekseen. Parempia varmasti löytyy, mut mulla ei ole sitä ylimääräistä 500-1000€, joten tyydyn tohon. Hyvä, mut ei parempi, eikä paras, mut halvin.

Niin ja onhan siinä vielä 24 nauhaa, joten pääsee tiluttaa, ainoo vaan, et siinä on liian paksut kielet, kun edellinen omistaja on vetäny jossain ö-vireissä. Ja elixirin 6 kieltä maksaa enemmän ku soitin! :D

Jos vielä laittaisit uudet mikit ja potikat siihen, niin moni ei varmaan enää pystyisi ainakaan soundista kertomaan kuinka paljon olet bassosta maksanut. Jos kaulaprofiili on ok ja bassoa pystyy säätämään ja intonoimaan kunnolla, niin ihan hyvä soitin tuo varmaan on.

Omalla halpisbeissillä, stingraykopio (Alliance) millä soitin tuon viimeisen skaban, olisi syytä laittaa talla alemmaksi koska metallipalat jolla E- ja G-kielet makaavat ovat ihan kiinni tallan pohjalevyssa. Nauhapäädyt jouduin viilaamaan hiukan ja kaulaprofiili on vähän paksu minulle, mutta muuten on ihan käypä basso jonka saundista sain kehut viime keikalla. Siinä on tosiaan mikki vaihdettu Delanoon.
JaS
15.05.2009 19:16:18
Mange: Jos vielä laittaisit uudet mikit ja potikat siihen, niin moni ei varmaan enää pystyisi ainakaan soundista kertomaan kuinka paljon olet bassosta maksanut. Jos kaulaprofiili on ok ja bassoa pystyy säätämään ja intonoimaan kunnolla, niin ihan hyvä soitin tuo varmaan on.

Omalla halpisbeissillä, stingraykopio (Alliance) millä soitin tuon viimeisen skaban, olisi syytä laittaa talla alemmaksi koska metallipalat jolla E- ja G-kielet makaavat ovat ihan kiinni tallan pohjalevyssa. Nauhapäädyt jouduin viilaamaan hiukan ja kaulaprofiili on vähän paksu minulle, mutta muuten on ihan käypä basso jonka saundista sain kehut viime keikalla. Siinä on tosiaan mikki vaihdettu Delanoon.

Njoo... kyllähän sitä säätämällä saa rahaa palamaan sen oikean basson verran. :)

Tässä on ehkä aavistuksen korkealla talla, mutta en osaa sanoa, ennen kuin saan hommattua uuden kielisetin ja pistän säädöt muuten kuntoon. Halpisratkasu korkeaan tallaan on kääntää kaulan kulmaa, pulttikaula kun on. Mutta pistän sitte lisää postia, kun saan säätöihin tuon. Siihen asti soitan sormet verille ja nivelet rikki nuilla paksuilla kielillä.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
poppamies
15.05.2009 23:03:23

Kapuli14: Tiedän, että Harley Bentoneita on aika paljon haukuttu, mutta haluan ilmaista oman mielipiteeni ja se on: Ne ovat ihan hyviä.
Itselläni on HB:n basso ja akustinen kitara ja hyvin ovat pelittäneet nauhojen viilausta lukuun ottamatta.

Tämä on soitettu harley bentonin 100,- bassolla. Toki mikit vaihdettu.

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3523
G strings are for strippers!
Xolair
16.05.2009 20:14:29
Onko kellään kokemusta näistä HB:n bassoista:

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbp120bk_ebass.htm

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hot_rod_bass.htm

Kun aikoisin tässä aloittaa bassonsoiton... ehkä kuitenkin Fenderin Squier olisi varmempi vaihtoehto kuin nuo edellämainitut?
joukov
16.05.2009 20:22:43
Xolair: ...ehkä kuitenkin Fenderin Squier olisi varmempi vaihtoehto kuin nuo edellämainitut?

Vastaus on kysymyksessäsi.
What We Do In Life Echoes In Eternity.
Kapuli14
17.05.2009 10:23:08
Mulla on toi ylempänä olevan linkin basso aivan loistava!!!! Saundia löytyy ja kaikkea. Ainut huono puoli oli että yhtä nauhaa joutui vähän viilaamaan muuten loistava!
J.Nikkanen
17.05.2009 11:07:15
Kapuli14: Mulla on toi ylempänä olevan linkin basso aivan loistava!!!! Saundia löytyy ja kaikkea. Ainut huono puoli oli että yhtä nauhaa joutui vähän viilaamaan muuten loistava!

Just. Ootko koskaan bassolla soittanut?
-Liity bändiin, saat kenkää.
Rantsula
17.05.2009 12:15:45
Mulla on pari vuotta ollut Bentonin HBB600TBK, kyllä se hintaisekseen on ihan hyvä peli. B-kielikin on jämäkkä. Aktiivi eq on hyvä ja elektroniikka melko hurinaton. Pientä säätöä on tossa ollut ja nyt se on mulla E-A-D-G-C-F vireessä ja pelittää oikein mäiniosti. Ainut miinus tulee sen painosta ja siitä lievästä kaulapainoisuudesta.
Kapuli14
17.05.2009 12:38:19
Voit lukea mun kuvauksen ja miettiä sitten.......
InsP
18.05.2009 12:37:40
Kapuli14: Mulla on toi ylempänä olevan linkin basso aivan loistava!!!! Saundia löytyy ja kaikkea. Ainut huono puoli oli että yhtä nauhaa joutui vähän viilaamaan muuten loistava!

Voihan tuollainen vehje olla jossain määrin jopa ihan hyväkin. Mutta luulen että tähän kommentoineet tarkoittavat vertauksellisesti sitä, että onhan ladakin hyvä auto, mutta kyllä mersulla ajelee paljon mieluummin. Maku vähän mukautuu. Itsellä oli halpisbasso tyyliin juuri tuo Harley Benton, ja tuntui ihan hyvältä. Sitten kun oli soittanut kauemman aikaa vähän paremmilla vehkeillä ei tuollainen basso jossa on asiat vähän sinnepäin tuntunut miltään. Mutta kuten jo sanottua, kyllä jos tuollaisen ostaa saattaa hyvällä tuurilla tulla ihan ok basso.
Seba
18.05.2009 15:51:56

Kyllähän paskankin seasta kasvaa välillä kukkasiakin, ei siinä mittään.
Tasalaatuisuus on enemmänkin ongelma noissa halpiksissa kun jotkut saattaa olla ihan hyviä ja jotkut totaalisen naurettavan paskoja.

Pääasia on jos omaan käteen sopii ja itse tykkää, mutta itselle en päätyökaluksi välttämättä bentonia lähtisi hommaamaan..

Eron huomaa kun vertaa päittäin johonkin oikeasti laadukkaaseen soittimeen, ja parhaiten huomaa vielä kun ihan akustista sointia vertaa.
Monesti noissa hb:issa ym ilmoitetaan materiaaliksikin ympäripyöreästi woody tai vastaavaa :)

Se ei vielä hirveästi laadun puolesta puhu..

Onko sulla kokemusta kunnon bassoista, vai onko tuo ensibasso?
Nimimerkistä päätellen ei 14 ikävuoteen mennessä ole välttämättä kunnon vehkeistä kokemusta päässyt karttumaan niin saattaa tuntua ylättävänkin hyvältä tuollainen :)

On mullakin 70 euron kiinalainen jazzari sunsmilelta joka on mikkien ja kielien vaihdon jälkeen ihan käypä peli vaikka viimeistely onkin vähän sinnepäin.
Silti kokonaiskustannuksilla kun jäi kovan laukun kanssa sinne 150€ tuntumaan niin hintaisekseen oiva peli.

Mieluummin silti soitan oikeilla bassoilla, mutta on noillakin kiva välillä vaihtelun vuoksi vetää.
J.Nikkanen
18.05.2009 22:55:22
Kapuli14: Voit lukea mun kuvauksen ja miettiä sitten.......

Noh noh, rauhaa vaan. No olen nyt lukenut sun kuvauksen ja kysyn uudestaan jotta ootko bassolla koskaan soittanut. Mä en ole niistä muutamista bentoneista vahvistettuna saundia löytänyt, kaikkea muuta kylläkin, mutta ei juurikaan mitään positiivista. Toki ne hyvät yksilöt varmaan ehkä ajaa asiansa harrastuksen alussa, mutta en ole kenellekkään HooBeeta suositellut, enkä suosittele. Jos aloittelijan kouraan osuu huono yksilö, loppunee harrastuskin muutamassa viikossa. Olen edelleen samaa mieltä kuin aiemmissakin HB keskusteluissa, ne vehkeet ovat työn ja materiaalin tuhlausta.
-Basso soikoon!
Kapuli14
19.05.2009 12:53:49
Olen soittanut. Kun tarpeeksi mid ja low ja high nappeja käänteli niin saundi löyty.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)