Aihe: Millä pelillä hoitelet taukomusiikin?
1 2
leprechaun
13.05.2009 01:59:24

jape2: Mulla on käytössä ollut kannettavat: Sony minidisc, Ipod-mini ja Philips
Dvd-player.( Siis joku näistä, ei kaikki yhtäaikaa.) Miten sulla?

Ei tarvita taukomusaa. Esitykset on niin järkyttäviä lauluja elämästä ja kuolemasta ja uuden syntymästä että yleisö tykkää olla hetken rauhallisuudessa ja sitten keskittyä olennaiseen kun bändi aloittaa. Toki Joulun aikoihin voi panna Joulu-CD:n soimaan niin ei itse tarvitse noita paljoa viritellä. Joskus on yritetty panna taukomusaa cd:ltä mutta yleisö on pyytänyt panemaan sen pois.

Yllättäin joku yleisöstä on tullut joskus sanomaan että levyjä voi kuunnella kotonakin.
jeppeq
13.05.2009 10:06:56
Kannettavalta nuo on tullu soiteltua. Samalla saa helpommin käytettävän graafisen liittymän DriveRackiin, jos äityy hillitsemään kuminoita tai kiertoja.

iPodi pitäis laittaa, se olis sopivan kokoinen. On mulla samsungin mp3 soitin, mutta se lähtee aina käyntiin, kun antaa sille virtaa. Vissiin joku ominaisuus. Soittolistatkin siihen pitäis tehdä.

Oon valkkaillu nuo 3 paria väliaikamusaa tauolle aina sen hetkisen intuition mukaan. Joskus tulee ihan eri piisit kun toisaalla. Valikoimaa on hyvä olla.
Painava, mutta kevytmielinen.
ÄM
13.05.2009 12:54:52

rintapek: Kaks sanaa. Kompressori + sidechain.

Eli ceedeekanavaparin kompuralla signaali mahdollisimman lyttyyn. Salamannopea atakki, tresholdi ja gain pohjalukemissa, ratio äärettömässä ja hold/releaset niin isolla ko lelusta irtoaa. "Key"- signaaliksi vaan sitte valittee self/sumin sijaan sen kuulutusmikkikanavan.

Joo, mulla on toi Behkun pöytälaskin. Ihan samat lelut ny pomminvarmasti löytyy Jammustakin. Mä ny vaan en tältä istumalta muista miten ne tos Jammussa on toteutettu tai mitä termejä on käytetty. Mut kyl ne siä on. Sama juttu ny hoituu millä tahansa halpiskompuralla mis on sidechain. Ja noit saa käytettynä kympillä kolme.

Enämpi toi on tiätty sitä, et ko lelut on hankkinu, niin sit niillä kuuluu leikkiä. Lelut tykkää siitä et niillä leikitään.

Ja jos käyttökokemuksia kaipaat, ni ei toi todellakaan ole mikään idioottivarma ratkaisu. Olen huamannu, et käyttäjäkunta ei tota ymmärrä vaik kädestä pitäen näyttäis, et näin tää pelaa. Itse asiassa toi kädestä pitäen näyttäminen on ainoa mahdollinen tapa saada se pelaamaan edes jotenkin. Ei aina silloinkaan.

Yks tapaus oli ko tultiin sanomaan, et me ollaan jo viisminsaa odotettu, et tulisit sammuttamaan ton taustamusan. Siis viisminsaa ja kymmenen sekuntia sen jälkeen ko olin viimeksi käyny sanomassa, et sit vaan mikki päälle tosta kytkimestä ja puhe miälellään kohti grilliä.

Eräs rouva pualestaan ymmärsi, et mikki on kytkin joka sammuttaa ceedeesoittimen. Kytki mikin päälle ja sit tuumas, et nythän täs voi puhua ilman mikkiäkin. Tos sit syntyy melko katastrofaalinen pumppausefekti, ko on- napsaus mykistää taukomusan ja mikkiin ei puhuta, ni se taustamusa siält nousee, kunnes mikki äänen taas poimii, jolloin ceedee mykistyy ja tota jatkuu vaik maailman tappiin. Onneks en ollu röökihuanetta kauempana.

Kokonaan oma juttunsa on se, et bändikaverit ei tekniikan päälle ymmärrä a) yhtään b) mitään
Vaik täs on jo sormien ja varpaiden lukumäärän ylittävän monta kertaa koittanu sanoa, et se kuulutusmikki ei mykistä mitään muuta ko ceedeekanavan, ni se ny vaan aina toistuu, et ei me mitään kuulutusmikkiä saliin voida laittaa, koska jos sen sit joku napsauttaa päälle, ni koko bändi mykistyy...

Ach-soo!
Mutta tarvii siis kytkimellisen mikin. Tai tietty jos laittaa gaten siihen mikkiin, joka taas sitten tuo ongelmia, kun jengi puhuu jostain metrin päästä.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Raaka_Arska
13.05.2009 20:51:02

Nokia E51 -puhelin hoitaa hommat. 2 Gt:n kortti sisällä ja musiikkia monessa kansiossa aina kaks samanlaista piisiä peräkkäin. Adapteri ja piuha suoraan mikseriin ja menoksi...
jape2
13.05.2009 22:33:53 (muokattu 13.05.2009 22:34:39)
Raaka_Arska: Nokia E51 -puhelin hoitaa hommat. 2 Gt:n kortti sisällä ja musiikkia monessa kansiossa aina kaks samanlaista piisiä peräkkäin. Adapteri ja piuha suoraan mikseriin ja menoksi...

Minkälainen mekkala syntyy jos joku sattuu soittamaan? (Puhelimeen)
Tää on niin tätä.
Raaka_Arska
13.05.2009 23:07:40

Puhelimen voi laittaa vain media olotilaan. Voi äit.. kun sä olit niin kauan pois.... Kehitysvammaliiton leirille odotetaan osanaotajia... Lähdetkö????
Begemoth
13.05.2009 23:41:03
Kyllä, kyllä, rakas Uolevi! Minun luistimeni ovat jo valmiina.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
jape2
14.05.2009 00:11:30
Raaka_Arska: Puhelimen voi laittaa vain media olotilaan. Voi äit.. kun sä olit niin kauan pois.... Kehitysvammaliiton leirille odotetaan osanaotajia... Lähdetkö????

Ei kun sun vaimo esimerkiks ja et vastaa!
Tää on niin tätä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)