PJS 25.02.2004 16:32:12 | |
---|
googlella etin ja ei oikein löytyny, tietäiskö joku täältä et millä kamoilla tollasta tyypillistä SG saundia pitäis lähtee hakeen? Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
superfly 25.02.2004 16:43:48 | |
---|
SG:llä... Hoho, mä olen hauska. Harva kitaristi on jäänyt löytämättä Guitargeek.comista, mutta ikävä kyllä Kim Thayil on yksi niistä. Harppu on alaston piano |
Swan 25.02.2004 16:50:02 | |
---|
Kim Thayilin kitara ei suinkaan ollut/ole Gibson SG, vaan samantyylinen Guild S-100. Ikävä kyllä niitä ei enää valmisteta, joten jos sellaisen haluaa, täytyy etsiä käytettyjen kitaroiden joukosta. Hinnasta ei ole mitään tietoa, mutta jos myyjillä on yhtään tajua kitarasta, saattaa hinta hyvinkin pyöriä normaalia korkeammalla. Vahvistimista en ole varma, mutta eräs Total Guitar menneisyydestä esittää vahvistinmerkiksi Mesa/Boogieta. Efektipuolelta uskoisin Electro-Harmonixin saaneen suurinta huomiota. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
madu 25.02.2004 16:50:39 (muokattu 25.02.2004 16:51:57) | |
---|
Thayil käytti Guildin S-100:sia, aika lähellä SG:tä soundiltaan. EDIT: Taas myöhässä ;) No Cornell käytti taas aika paljon Gretschejä. |
Se oli joukki se SG... Ketjun aloittaja kyseli SG-tyyppistä saundia ja minä siihen viisastelemaan. Sori. Harppu on alaston piano |
Exhausted 25.02.2004 17:37:31 (muokattu 25.02.2004 17:38:09) | |
---|
Badmotorfinger-saundi lähti Peavey VTM-vahvarista, Superunknownilla taas käytettiin paljon kahden vahvarin yhdistelmää, jossa VTM:n kaverina oli 50-wattinen Marshalli ja Mesa/Boogie Rectifier. Efektipuolelta käytössä oli ainakin 2 DOD Bi-fet Pre amp-pedaalia, crybaby wah ja kaksinappinen Boss CE-2 chorus, sekä ilmeisesti pedaalimallinen viritin. Viimeisein levyn aikoihin myös Rotovibe otettiin käyttöön. Jossain olen nähnyt tuosta pedalboardista kuvankin mutta ei nyt löytynyt... |
Huevos 28.02.2004 19:19:00 | |
---|
ei thayil käytä juuri efektejä paitsi kahdella viimesellä levyllä. sitä ennen delay ja wah. ei juuri muuta. |
Exhausted 02.03.2004 15:23:52 | |
---|
minun mielestäni miehen tavaramerkkisaundina oli alusta saakka juuri se särö/chorus-yhdistelmä. ja kuten huomaat niin eihän tuossakaan muita efektejä ole, preamp-pedaalit vaikuttaa vain särön määrään |
Locrian 02.03.2004 15:36:08 | |
---|
Mulla on uudessa kodissa jossain muuttolaatikossa GP, jossa on Thayilin vuoden 98 kamat.Laatikot on pakko purkaa ni voisin alottaa vaikka tällä.Motivaatiota kato...Tai no-onhan se tyttökin siellä... I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Zarmo 02.03.2004 16:48:58 | |
---|
Levyn vihkosessa luki, että "Hey kids, buy these gear". Siinä oli ainakin MesaBoogia. Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
JM 02.03.2004 17:10:08 | |
---|
Löytyihän se Badmotorfinger minunkin levyhyllystä.... Äkkiseltään selaten en löydä kansivihkosta mitään muuta bändin kitarakamoista kuin "Chris plays Gibson guitars". Lisäksi on maininta rumpalin pelleistä ("Matt plays Zildjian cymbals"). Eipä muuta sitten löydykään. "Korva on ihan jees" - ltg |
Hannu H. 02.03.2004 18:56:27 (muokattu 02.03.2004 18:56:50) | |
---|
Ihan offtopicia, mutta itse en ole löytänyt guitargeekistä juuri kenenkään kitaristin kamoja, jotka kuuluvat kuuntelemiini bändeihin. Ei sikäli että heidän kamojensa tiedoilla mitään tekisinkään... "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |