Aihe: Millä pelillä hoitelet taukomusiikin?
1 2
jape2
12.05.2009 14:34:42
Mulla on käytössä ollut kannettavat: Sony minidisc, Ipod-mini ja Philips
Dvd-player.( Siis joku näistä, ei kaikki yhtäaikaa.) Miten sulla?
Tää on niin tätä.
Veksi
12.05.2009 14:38:16
CD soittimella, varalla on MP3, jos tekniikka pettää!
KoskPaavo
12.05.2009 14:41:46
Joskus tein Soltoniin kompiksi sen YLE:n väliaikapimputuksen. Sitä 15 minuuttia aina tauot.
" Studiosus perpetuus"
ÄM
12.05.2009 15:06:13

Mulla on ollu läppäri siinä.
Tossin tossa pari viikkoa sitten kävi niin, että kun silmä vältti, oli joku bestmani siellä jo omin päin valkkaamassa biisejä. En heti puuttunut, mutta siinä vaiheessa oli pakko, kun se löysi koneelta karaokevideo-kansion ja rupes laulamaan mikkiin, joka oli jätetty päälle, puheita varten.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
half
12.05.2009 15:27:16 (muokattu 12.05.2009 15:29:02)
ÄM: Mulla on ollu läppäri siinä.
Tossin tossa pari viikkoa sitten kävi niin, että kun silmä vältti, oli joku bestmani siellä jo omin päin valkkaamassa biisejä. En heti puuttunut, mutta siinä vaiheessa oli pakko, kun se löysi koneelta karaokevideo-kansion ja rupes laulamaan mikkiin, joka oli jätetty päälle, puheita varten.

Sepä se. Just siks ja toks emme tee hääkeikkoja kuin pakon edessä. Taukomusa soitetaan kirpparilta 12.50e hintaan ostetulla CD-soittimella.
COVS jäsen N:o 5
ÄM
12.05.2009 16:23:41

half: Sepä se. Just siks ja toks emme tee hääkeikkoja kuin pakon edessä. Taukomusa soitetaan kirpparilta 12.50e hintaan ostetulla CD-soittimella.

Ymmärrän tunteen.
Timi
12.05.2009 17:16:31
Semmoinen vanha Sonyn kannettava CD.Lasten romuista hamusin.Oli mulla joku sellainen,stidiaskin kokoinen vempele,johon meni semmoinen pikkuinen levyke.Mikä lie nimeltää.Jollain läpyskällä mulla oli kaikea hienoja ääniä.Kuten V8 ärjäisy,panssarivaunun sun muita sähellyksiä.Likka tais lainata ja sillä tiellä lienee?
45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut
omarklah
12.05.2009 18:44:52

Ipod tai dvd-soitin hoitaa homman.
Ekstiätuanoikato...
rintapek
12.05.2009 19:09:53

Mulla on normi ceedeesoitin pultattu mikseriräkkiin. Tosta taukoja on vedetty.

Paitti et hiljattain vasta hokasin, et kylhän meillä mukana kulkee myös toi duovetoja varten hankittu pikkumikseri, jonka räkkiin on sit pultattu vocopron karaåkesoitin. Soittaa jokseenkin joka formaatin levyt ja reenikämpälläkin kätsy, ko siinä voipi sävellajia rukata.

Mut siis et kuis keikalla, ni toi pikkumikseri salin pualelle ja siit piuhat varsinaiseen miksuttimeen. Ei levynvaihtoja tms varten tartte könytä lavalle säätämään. Kaikenlisäks tos on kaukosäädin ja ko laitteen naama on saliinpäin, ni se jopa toimii. Ei tartte edes baaritiskiltä poistua säätääkseen vekotinta.

Kaiken lisäks, yleensä ko selkänsä kääntää, ni aina sielt joku löytyy joka tulee tekemään oma- alotteisia levynvaihtoja tai kytkemään omaa ämpäritoistinta mikseriin. Ny ne ei tu lavalle bändikamojen sekaan, vaan jäävät pyörimään ton pikkumikserin ympärille.

Noi oma- aloitteiset karaåkeyritykset mä ny olen estäny sillä, et kuulutusmikki/mikit dukkaa ceedeekanavan. Puhut mikkiin, ni levymusa vaimenee kuulumattomiin. Paitti, et toi eliminoi karaoket, ni on siinä sekin, et jos on enempi näit parin sanan sanojia, ni ei tartte joka välissä olla manuaalisesti vaimentamassa musaa.
One kind of music only - the good kind
ÄM
12.05.2009 19:48:42

rintapek:

Noi oma- aloitteiset karaåkeyritykset mä ny olen estäny sillä, et kuulutusmikki/mikit dukkaa ceedeekanavan. Puhut mikkiin, ni levymusa vaimenee kuulumattomiin. Paitti, et toi eliminoi karaoket, ni on siinä sekin, et jos on enempi näit parin sanan sanojia, ni ei tartte joka välissä olla manuaalisesti vaimentamassa musaa.

Milläs oot ton duunanna? Eiks sulla ollu se Behkun laskin, onkohan Yammussa samaan mahdollisuudet?
Juupe
12.05.2009 22:20:04
MD- eli MiniDisk-soittimella, sellasella pienellä, taskuun sopivalla.
isojussi
12.05.2009 22:26:19
Fujitsu Amilo
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
12.05.2009 23:16:24

ÄM: Milläs oot ton duunanna? Eiks sulla ollu se Behkun laskin, onkohan Yammussa samaan mahdollisuudet?

Kaks sanaa. Kompressori + sidechain.

Eli ceedeekanavaparin kompuralla signaali mahdollisimman lyttyyn. Salamannopea atakki, tresholdi ja gain pohjalukemissa, ratio äärettömässä ja hold/releaset niin isolla ko lelusta irtoaa. "Key"- signaaliksi vaan sitte valittee self/sumin sijaan sen kuulutusmikkikanavan.

Joo, mulla on toi Behkun pöytälaskin. Ihan samat lelut ny pomminvarmasti löytyy Jammustakin. Mä ny vaan en tältä istumalta muista miten ne tos Jammussa on toteutettu tai mitä termejä on käytetty. Mut kyl ne siä on. Sama juttu ny hoituu millä tahansa halpiskompuralla mis on sidechain. Ja noit saa käytettynä kympillä kolme.

Enämpi toi on tiätty sitä, et ko lelut on hankkinu, niin sit niillä kuuluu leikkiä. Lelut tykkää siitä et niillä leikitään.

Ja jos käyttökokemuksia kaipaat, ni ei toi todellakaan ole mikään idioottivarma ratkaisu. Olen huamannu, et käyttäjäkunta ei tota ymmärrä vaik kädestä pitäen näyttäis, et näin tää pelaa. Itse asiassa toi kädestä pitäen näyttäminen on ainoa mahdollinen tapa saada se pelaamaan edes jotenkin. Ei aina silloinkaan.

Yks tapaus oli ko tultiin sanomaan, et me ollaan jo viisminsaa odotettu, et tulisit sammuttamaan ton taustamusan. Siis viisminsaa ja kymmenen sekuntia sen jälkeen ko olin viimeksi käyny sanomassa, et sit vaan mikki päälle tosta kytkimestä ja puhe miälellään kohti grilliä.

Eräs rouva pualestaan ymmärsi, et mikki on kytkin joka sammuttaa ceedeesoittimen. Kytki mikin päälle ja sit tuumas, et nythän täs voi puhua ilman mikkiäkin. Tos sit syntyy melko katastrofaalinen pumppausefekti, ko on- napsaus mykistää taukomusan ja mikkiin ei puhuta, ni se taustamusa siält nousee, kunnes mikki äänen taas poimii, jolloin ceedee mykistyy ja tota jatkuu vaik maailman tappiin. Onneks en ollu röökihuanetta kauempana.

Kokonaan oma juttunsa on se, et bändikaverit ei tekniikan päälle ymmärrä a) yhtään b) mitään
Vaik täs on jo sormien ja varpaiden lukumäärän ylittävän monta kertaa koittanu sanoa, et se kuulutusmikki ei mykistä mitään muuta ko ceedeekanavan, ni se ny vaan aina toistuu, et ei me mitään kuulutusmikkiä saliin voida laittaa, koska jos sen sit joku napsauttaa päälle, ni koko bändi mykistyy...
baron
12.05.2009 23:32:16

Siis mun mielestä on oleellista että taukomusiikin taso on sellainen että jengi on kiitollinen kun bändi palaa tauolta eikä päinvastoin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
13.05.2009 00:31:55

baron: Siis mun mielestä on oleellista että taukomusiikin taso on sellainen että jengi on kiitollinen kun bändi palaa tauolta eikä päinvastoin.

En ny o satavarma et ymmärsin mitä tarkoitit, mut ihan oikeilla jäljillä olet.

Mun bändi vetää taukomusana joko jotain harmitonta, tai sit jotain, mitä bändi ei illan aikana vedä.
Me ny ollaan harrastelijoita ja voidaan olla tyhmiä, mut ei me niin tyhmiä olla, et vedettäis oman taukomusan kanssa kilpaa. Jos se orkkisversio tuli neulapojilta kaks minuuttia sitten, ni ehkä ny ei sitä piisiä just ny vedetä.
baron
13.05.2009 00:37:06

rintapek: En ny o satavarma et ymmärsin mitä tarkoitit, mut ihan oikeilla jäljillä olet.

Mun bändi vetää taukomusana joko jotain harmitonta, tai sit jotain, mitä bändi ei illan aikana vedä.

Ai että hyvä musa tulee taukomusana ja bändi hoitaa loput?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
13.05.2009 00:40:33

baron: Ai että hyvä musa tulee taukomusana ja bändi hoitaa loput?

Mun pualesta asian saa mieltää vaik noinkin. Pääasia, et illanmittaan tulee hyvää musaa.
baron
13.05.2009 00:47:33

rintapek: Mun pualesta asian saa mieltää vaik noinkin. Pääasia, et illanmittaan tulee hyvää musaa.

Nyt joket loppui: Mulla oli bändissä aikoinaan soittaja, joka keskittyi taukomusaan niin perusteellisesti että jos saman panoksen olisi pistänyt omaan soittoonsa, niin olisi kenties ollut ihan kelvollinenkin.
rintapek
13.05.2009 01:28:56

baron: Nyt joket loppui: Mulla oli bändissä aikoinaan soittaja,..

Ny täytyy sanoa, et sulla on Barska puurot ja vellit pahasti sekaisin.

Jos sulla on bändissä jätkä, joka koittaa hualehtia siitä, et tauoillakin tulee jotain fiksua, ni se on yksi asia.
Jos saman jätkän taidot ei riitä keikkasetin soittamiseen, ni se on toinen asia.

Noil kahdella asialla ei o mitään tekemistä toistensa kans.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)