Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 537 38 39 40 41
LaHo
12.05.2009 13:41:59
kokeilen huomenna noita molempia virityksiä ja raportoin sitten.

speechille ainakin kuvasta plussaa, ei meinannut muuten
mennä kaaliin yhtään. Aika eksoottinen viritys kyllä näyttää olevan.

tuo ns:n kytkeminen efektiloopin sisälle näyttää paperilla kyllä järkevämmältä,
mutta testiin molemmat!
http://www.malvo.net
Henkka370
12.05.2009 14:50:06
speech: Toinen vaihtoehto. Ei toimi ollenkaan.

Siis ei toimi jos laitat tuon täysin vahvarin efektiluuppiin?

Johan on jännä... Kai pistit sitä tasoa vähän korkeammaksi, kun taitaa vahvarista lähteä enemmän suhinapaskaa kuin kitarasta?
Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus?
Silppuri
12.05.2009 14:54:31 (muokattu 12.05.2009 14:59:02)

LaHo: kokeilen huomenna noita molempia virityksiä ja raportoin sitten.

speechille ainakin kuvasta plussaa, ei meinannut muuten
mennä kaaliin yhtään. Aika eksoottinen viritys kyllä näyttää olevan.

tuo ns:n kytkeminen efektiloopin sisälle näyttää paperilla kyllä järkevämmältä,
mutta testiin molemmat!

Paitsi että 6505:ssa on toteutettu tuo efektilenkki ihan käsittämättömällä tavalla. Se on tehty siten, että myös efektilenkissä signaalin voimakkuus riippuu kanavan volasta (post gain)! Eli toisin sanoen, jos soitat pienellä, niin noise gate ei päästä mitään läpi ja jos soitat isolla, niin se päästää suhinatkin läpi. Näin ainakin mulla kävi kun virittelin g-majoria paikalleen.

PS. Olihan sielläkin tuota vihreää piirilevyä (prkl)...... Ajattelin jo että tämä olisi tehty ihan johtoliitoksilla............. Mutta tuleehan siihen tosiaan niin paljon kaikkea säädintä väliin, ettei taida olla järkeä. Tai sitten tuo kuva oli photoshopattu... :)

E: Nih. Piti vielä sanoa, että tiputa tuota gainia. Sehän just nostaa kaikkia häiriöitä. Mä en oo ainakaan koskaan pitäny sitä (kakkoskanavan) gainia yli vitosella. Hi-output -mikisellä kitaralla 4 on hyvä ja d-sonicilla varustetulla kitaralla pidän asennossa 4,5 - 5.

E2: Maadoittamattomat pistorasiat selittää myös paljon. Koskeppas samalla mikrofoniin huulella kun soittelet kitaraa. Sitä oppii jotenkin pelkäämään...
"I havent slept since I woke up."
speech
12.05.2009 15:36:25

Henkka370: Siis ei toimi jos laitat tuon täysin vahvarin efektiluuppiin?

Johan on jännä... Kai pistit sitä tasoa vähän korkeammaksi, kun taitaa vahvarista lähteä enemmän suhinapaskaa kuin kitarasta?

Toimii, mutta jos NS on pelkästään efektilenkissä, niin se päästää suhinaa silti läpi. Ainut suhinaton kytkentä on tähän asti oma ristihärdelli.
Kyllä, volaa oli ihan riittävästi. Ei siitä juurikaan suhinaa löydy hiljaisella volalla.
LaHo
14.05.2009 08:46:11 (muokattu 14.05.2009 08:56:52)
Kokeilin eilen speechin kytkentää ja täytyy sanoa että hyvin toimii!
Möly vaimeni tosiaan aika tehokkaasti kun sai ns-2:sesta säädöt kohdalleen.
Nyt omaan käyttööni erinomainen vahvistin lähentelee täydellisyyttä!
Eli kiitoksia!

gaini vitosessa homma kuulosti parhaimmailta.
http://www.malvo.net
tommiot
14.05.2009 08:57:31
LaHo: Kokeilin eilen speechin kytkentää ja täytyy sanoa että hyvin toimii!
Möly vaimeni tosiaan aika tehokkaasti kun sai ns-2:sesta säädöt kohdalleen.
Nyt omaan käyttööni erinomainen vahvistin lähentelee täydellisyyttä!
Eli kiitoksia!

Joo itseasiassa toihan on just oikee kytkentä, nyt kun vähän perehtyi tohon NS-2:n loopin toimintaan. Eli se siis vaimentaa loopissa kulkevan signaalin silloin kun _INPUTIIN_ tuleva signaali alittaa thresholdin. Eli etuasteesta tuleva suhina katkeaa kun kitaraa ei soita.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
HeavyMachinery
14.05.2009 09:45:26

Silppuri: Paitsi että 6505:ssa on toteutettu tuo efektilenkki ihan käsittämättömällä tavalla. Se on tehty siten, että myös efektilenkissä signaalin voimakkuus riippuu kanavan volasta (post gain)! Eli toisin sanoen, jos soitat pienellä, niin noise gate ei päästä mitään läpi ja jos soitat isolla, niin se päästää suhinatkin läpi. Näin ainakin mulla kävi kun virittelin g-majoria paikalleen.

Noihan Noise Gatet juuri toimiikin.

Noise suppressor on jo sitten eri asia.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Räkkipeli
14.05.2009 10:47:04
HeavyMachinery: Noihan Noise Gatet juuri toimiikin.

Noise suppressor on jo sitten eri asia.

Mitens tuo suppressor sitten tarkalleen toimii?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
HeavyMachinery
14.05.2009 11:00:17

Räkkipeli: Mitens tuo suppressor sitten tarkalleen toimii?

Osa paremmin osa huonommmin pääasiassa huonosti :D

Osa tunnistaa sen esim 50hz verkko virran ja suodattaa sitä. Osassa on learn-toiminto jolla voi opettaa sen poistamaan tietyä taajutta.

Paras tapa noihin Kohina ongelmiin on ostaa vehkeet jotka ei kohise :D

Loopin kohinat saa parhaiten pois maaerotusmuuntajalla Esim Palmer PLI
Juicy
14.05.2009 15:08:55

Toimiiko tuo speechin ristikytkentä sitten muillakin nupeilla? Saiskos tällä oman 6262:sen ja Mesa F-30:n kanssa Bossin DD7:n tap temmosta tulevan napseen hiljennettyä? On se vähän häslinkiä kun pitäis käyttää eri virtalähdettä sen kanssa, piuhasotku on muutenkin jo melkoinen.
"I go where I please, and I please where I go"
Henkka370
14.05.2009 16:16:11
Juicy: Toimiiko tuo speechin ristikytkentä sitten muillakin nupeilla?

http://i148.photobucket.com/albums/ … R/ns2_x_connection.gif?t=1242306674

Tuossa ilmeisesti sama kytkentä. Eiköhän tuo muillakin nupeilla toimi?
Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus?
Juicy
14.05.2009 22:45:44

Henkka370: http://i148.photobucket.com/albums/ … R/ns2_x_connection.gif?t=1242306674

Tuossa ilmeisesti sama kytkentä. Eiköhän tuo muillakin nupeilla toimi?

Pitääpä kokeilla, jos se söis napsut pois. Mites kun Mesalla ei saa looppia kuin 90%:iin? Tai jospa se onkin vain suuntaa antava lukema siellä takapaneelissa...
pekurides
14.05.2009 22:55:24

HeavyMachinery: Osa paremmin osa huonommmin pääasiassa huonosti :D

Osa tunnistaa sen esim 50hz verkko virran ja suodattaa sitä. Osassa on learn-toiminto jolla voi opettaa sen poistamaan tietyä taajutta.

Paras tapa noihin Kohina ongelmiin on ostaa vehkeet jotka ei kohise :D

Loopin kohinat saa parhaiten pois maaerotusmuuntajalla Esim Palmer PLI

Kerroppas hevi mistä löytyis sellainen koulutettava mollukka joka osa suodattaa Hallitsemattoman kierron pois?
...tai ylipäätänsä sen vinkumisen kun ei soitetavinkumisen:)

Tuo ENGLin oma noisegate ei oikein tunnu parhaalta siihen hommoon..

Ja ylipäätänsä olisko noise gaten vai noise supressorin heiniä kun ei ole tullut noihin (vielä)perehdyttyä? vai mitä niillä on eroja?
Tunteella päin vittua.
Juicy
14.05.2009 23:11:42

pekurides: Kerroppas hevi mistä löytyis sellainen koulutettava mollukka joka osa suodattaa Hallitsemattoman kierron pois?

Ja ylipäätänsä olisko noise gaten vai noise supressorin heiniä kun ei ole tullut noihin (vielä)perehdyttyä? vai mitä niillä on eroja?

No tuolla Bossin NS2:sella juurikin? Mulla on tähän asti ollut viimeisenä pedaalina ennen etuastetta ja ei lähde kiertään, ellei tahallaan siihen yllytä.

Ja mitä minä olen ymmärtänyt, tuo pedaali on nimestään huolimatta Noise Gate, kun se ei "suodata" mitään pois, ainoastaan aukoo ja sulkee signaalitiet riippuen sisääntulevan mökän määrästä.
pekurides
15.05.2009 00:58:23

Juicy: No tuolla Bossin NS2:sella juurikin? Mulla on tähän asti ollut viimeisenä pedaalina ennen etuastetta ja ei lähde kiertään, ellei tahallaan siihen yllytä.

Ja mitä minä olen ymmärtänyt, tuo pedaali on nimestään huolimatta Noise Gate, kun se ei "suodata" mitään pois, ainoastaan aukoo ja sulkee signaalitiet riippuen sisääntulevan mökän määrästä.

ok, hiukan tuota olen sillä silmällä vilkuillutkin.

Entäs onko ero mites se toimii jos laittaa looppiin tai vaffarin eteen?

mielellään en siihen eteen laittaisi mitään signaalia häiritsemään....

Onhan tuossa englissä omakin noise gate mutta jotenkin se ei oikein..... tai sitten mä en vaan osaa?
Tunteella päin vittua.
HeavyMachinery
15.05.2009 01:16:28

pekurides: Kerroppas hevi mistä löytyis sellainen koulutettava mollukka joka osa suodattaa Hallitsemattoman kierron pois?

Ainut oikeasti toimiva on se 2 kanavainen ISP desimator rack Pro G

Niin ja NS-2 on paskempi kuin ENGLin oma Gate. mulla on molemmat :D kumpaakaan en käytä :P
Juicy
15.05.2009 01:21:38 (muokattu 15.05.2009 01:22:44)

pekurides: ok, hiukan tuota olen sillä silmällä vilkuillutkin.

Entäs onko ero mites se toimii jos laittaa looppiin tai vaffarin eteen?

mielellään en siihen eteen laittaisi mitään signaalia häiritsemään....

Onhan tuossa englissä omakin noise gate mutta jotenkin se ei oikein..... tai sitten mä en vaan osaa?

Juurikin oli puhetta tuosta ristiinkytkennästä, siinä se ilmeisesti haistelee suoraan sitä kitaralta tulevaa signaalia, ja sen perusteella aukoo/sulkee gaten etuasteen ja päätteen väliltä. Kuten arvata saattaa, pelkästään kitaran ja vahvarin välissä se ei tee mitään jos etuaste itsessään aiheuttaa kohinaa.

Kyllähän se soittoon vaikuttaa, ainakin sooloissa se tuppaa tappamaan sustainin jos on ruuvattu liian "tehokkaaksi", ja mm. pinch-harmonicsit sun muut kuoleentuu aika äkkiä jos eivät mene täydellisesti nappiin. Mutta tekniseen komppailuun/kikkailuun on ihan omiaan, jos meinaa hurinat hiljaisissa kohdissa karata käsistä. Tulee vähän "hifimpää" siitä soitosta.

On tuossa sitten kyllä sekin, että vaimentuu myös tahattomat hiplailut mitä voi tulla kun vähän röytäen vetää aina välillä. Ilman gatea soittaessa sen sitten huomaakin... :D

Soundeja en ole huomannut tuon syövän, eikä sillä oikeastaan ole edes väliä. Jos ylä/alapää on vähän kadoksissa, niin voihan sitä ruuvata lisää? Jos ei muuten niin presence-säätimillä.
H.Corruption
15.05.2009 02:24:34
Antti1: Hetkonen hetkonen, joku nyt menee pahasti mun logiikkaa vastaan, tai sitten en vaan osaa tulkita tuota sekaista selitystä. Jos tosta oikein käsitin, niin sähän kytket sen tuolleen ihan ristiinrastiin. Miksi?

Eikö tää liene parempi kytkis: kitara Bossin inputtiin, Bossin outputista vahvarin inputtiin. Bossin return vahvarin efektilenkin sendiin ja Bossin send efektilenkin returniin.

EDIT: Nyt kun kattelen vähän Bossin sivuilta, niin miksi sä edes käytät tuota tuolla tavoin? Eikö parempi olisi laittaa kitara suoraan vahvariin kiinni, efektilenkin sendistä piuha polkimen inputtiin ja polkimen outputista lenkin returniin?

Toi sun ehdottama kytkentä on logiikaltaan vertaansa vaille. Signaali menee kytkennässä kitarasta Bossiin, Bossista vahvistimen inputtiin, vahvistimen etuasteen signaali palaa fx-loopin sendistä Bossin returniin ja loppujen lopuksi kitaran signaali Bossin sendin kautta suoraan fx-loopin returnin kautta vahvistimen pääteasteeseen. Lopputuloksena puhdas kitara suoraan pääteasteeseen ja taitaa se etuaste vingahtaa aina kun kitaran signaali avaa gaten.

Kyllä tuo speechin kytkentä on oikein ja idealtaan sama kuin esim Bossin GT-8:n 4:n kaapelin kytkentä.
pekurides
15.05.2009 02:44:40

HeavyMachinery: Ainut oikeasti toimiva on se 2 kanavainen ISP desimator rack Pro G

Niin ja NS-2 on paskempi kuin ENGLin oma Gate. mulla on molemmat :D kumpaakaan en käytä :P

jep. tuolta ENGL foorumilta kovasti myös kehuja G desimatorille..... mutta 550€ :)

tämä oli kyllä huojentava tieto että saa unohtaa bossit..... eiku selkä "menosuuntaan" ja englin geitti isolle.... ennekuin torilta isp G sattuu silmään.

Tähän asti tullut kliiniä poljettua väliin mutta niin pienet nappulat z-12 lankussa että pikkupierussa ei tahdo aina osua..ainakaan oikeaan ja kun vielä jotkut rantasandaalit jalassa niin tulee poljettua montaa yhtä aikaa:=)

taitaa mennä hiukan jo offariksi....no eipä tarvinnut avata uutta ihmettelyketjua....
Tunteella päin vittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)