Aihe: Kitarakamat-foorumin ärsyttävimmät kliseet.
1 2 3 4 524 25 26 27 2845 46 47 48 49
Satu ja Tuija
10.05.2009 14:50:57 (muokattu 10.05.2009 15:18:44)
GRG40: No, kiitos. Pakkoko oli neuvoa. :D nyt on helvetillinen halu kokeilla.

Kokeile joskus jos meinaa vähän ummettaa, rupee meinaan suolikin toimimaan komeesti. Tosin sitä ei siinä menossa huomaa. Teki aika häijyä, huusin ja nauroin yhtä aikaa. Kivusta huusin, tyhmyydelleni nauroin. Ensin pöntöllä, sitten kasseja kylmällä vedellä suihkutellessa, se suihkuttelukin sattu, ei niihin käsin voinu koskea. Jännä kokemus.
:D

Edit: Jos joskus lapsia saan, niin niistä tulee varmaan jotain kylmägeeliä ruiskuttavia supersankareita.
Teppo2
10.05.2009 14:52:52
jra: Mikäs Lemon Oilissa on vikana, ja mikä olisi suositeltavampaa? Hinta ei ainakaan ole se ongelma, kun ainakin 5 vuotta kestävä puteli maksaa saman kuin setti kieliä. Itsellä on toiminut hyvin, kunhan ei tosiaan lutraa, vaan kevyesti putsaa ja pyyhkii sitten pinnan kuivaksi. (huom. otin kaikki ironia- ja sarkasmifiltterit pois päältä, joten luin kirjaimellisesti tuon edellä olleen.)

On se tehokas puhditaja ja sillee, jos on oikeen kakkainen otelauta, mutta ei hoida tai estä puun kuivumista, päinvastoin. Pellavaöljy on paljon parempaa ja halvempaa.
"Vakosametti - sopii sulle, ei mulle."
Traditional
10.05.2009 15:01:11 (muokattu 10.05.2009 15:01:47)
Satu ja Tuija: Kokeile... -- ....supersankareita.

Niin sanottu kahvit nenästä ulos- reaktio.

Ei kai tässä...
Pakko kai se on...
No, tämän kerran sitten...
Tästä ei kyllä puhuta.
+
Lueskelin eilisen IS:ää. Katsoin että mitä saatanaa, ripulihiihtäjä kuoli järven jäälle. Oli sittenkin riippuliitäjä. Petyin vähän. -Chieftain
jra
10.05.2009 15:19:59 (muokattu 10.05.2009 15:20:36)
Teppo2: On se tehokas puhditaja ja sillee, jos on oikeen kakkainen otelauta, mutta ei hoida tai estä puun kuivumista, päinvastoin. Pellavaöljy on paljon parempaa ja halvempaa.

Hinta tuossa ei ole ongelma, koska eihän Lemon Oil maksa kuin muutaman euron pullo, ja jos ei lutraa niin melkein eläkkeelle asti saa sivellä.

Itsellä kyllä sitruunaöljy hoiti 30v vanhan teräskielisen ruusupuuotelaudan hyvään kondikseen, ei oltu hoidettu millään vain putsattu päällisin puolin, harvoin. Pellavaöljyä olen käyttänyt esim. leikkuulautaan, se tosin vanhenee muutamassa vuodessa (ainakin tuossa pullossa oli vain pari vuotta ostamisesta viimeiseen käyttöpäivään) tiedä sitten onko mitään merkitystä kuin jos aikoo nauttia suun kautta;)
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
sandelius
11.05.2009 10:28:18
100W putkivahvari on ihan hyvä kerrostaloon jos vahvarissa on hyvin tehty master volume.
J.Hollström
11.05.2009 10:30:41
sandelius: 100W putkivahvari on ihan hyvä kerrostaloon jos vahvarissa on hyvin tehty master volume.

Niin, eiks se sit oo?
Antti1
11.05.2009 11:23:35
sandelius: 100W putkivahvari on ihan hyvä kerrostaloon jos vahvarissa on hyvin tehty master volume.

Jätkällä ei vaan oo varaa. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. ;)
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
saastara
11.05.2009 12:21:05

Katkeran proletaarin narinaa.
"It's not enough to know which notes to play. You got to know why they need to be played."
Teppo2
11.05.2009 16:45:15
jra: Hinta tuossa ei ole ongelma, koska eihän Lemon Oil maksa kuin muutaman euron pullo, ja jos ei lutraa niin melkein eläkkeelle asti saa sivellä.

Itsellä kyllä sitruunaöljy hoiti 30v vanhan teräskielisen ruusupuuotelaudan hyvään kondikseen, ei oltu hoidettu millään vain putsattu päällisin puolin, harvoin. Pellavaöljyä olen käyttänyt esim. leikkuulautaan, se tosin vanhenee muutamassa vuodessa (ainakin tuossa pullossa oli vain pari vuotta ostamisesta viimeiseen käyttöpäivään) tiedä sitten onko mitään merkitystä kuin jos aikoo nauttia suun kautta;)

No joo, mutta "sitruunaöljyn" ominaisuudet eivät ole mielestäni parhaat puun hoitamiseen. Mineraaliöljytkin esmes parafiiniöljy ovat hyviä. Rautakaupasta ostamassani kylmäpuristetussa pellavaöljyssä ei ole viimeistä käyttöpäivää ja tosiaan, sillä voi lutrata otelaudat ja huonekalutkin.

Ei nää oo mitään vakavia juttuja, makuasioita vissiin, mutta omiini tai kaverin kitaroihin en Lemon Oilia käytä.
Teppo2
11.05.2009 16:47:00
saastara: Katkeran proletaarin narinaa.

Nimenomaan ja kyllä pitää sen verran neliöitä kämpässä olla, että sisustuselementteinä voi käyttää 4x12 stäkkejä.
Teppo2
11.05.2009 16:54:22
fox: No, onneks tuo "lemon oil" on mineraaliöljyä. ;) Se "lemon" tulee vaan sen väristä ja lisätystä "hajusteesta", jotai esanssia.. Toki sitä saa vaikka millä kookosrasvalla tai rypsiöljyllä niitä otelautojansa voidella, ei siinä mitään. Valinta on vapaa..

Niin, mutku eikös niissä ole kaikkea muutakin shittiä. Voisin jostain kaivaa yleimpien lemon oilien ingredients-listat, kun kerran näin.
fox
11.05.2009 17:08:39

Teppo2: Niin, mutku eikös niissä ole kaikkea muutakin shittiä. Voisin jostain kaivaa yleimpien lemon oilien ingredients-listat, kun kerran näin.

Kaiva vaan, jos siltä tuntuu.. ;) Kannattaa jossain määrin välttää tietyistä syistä noita orgaanisia öljyjä, eikä vähiten sen härskiintymisen takia. Mutta jos siltä tuntuu, että tuo "Lemon oil" jota yleisesti käytetään, on ihan skeidaa ja muutenkin arveluttavaa, ja haluaa omaan skebaansa käyttää jotain paistinrasvaa, niin se on ihan OK.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Teppo2
11.05.2009 17:15:50
fox: Kaiva vaan, jos siltä tuntuu.. ;) Kannattaa jossain määrin välttää tietyistä syistä noita orgaanisia öljyjä, eikä vähiten sen härskiintymisen takia. Mutta jos siltä tuntuu, että tuo "Lemon oil" jota yleisesti käytetään, on ihan skeidaa ja muutenkin arveluttavaa, ja haluaa omaan skebaansa käyttää jotain paistinrasvaa, niin se on ihan OK.

Ei mitään paistinrasvaa, mutta ei ainakaan lemon oilia. Väärässä saa olla.
fox
11.05.2009 17:20:28

Teppo2: Ei mitään paistinrasvaa, mutta ei ainakaan lemon oilia. Väärässä saa olla.

Saa saa, ja kuten sanoin, saa omalleen tehdä vaikka mitä.. No, löytyikös jo ne "lemon oil"-listat? ;)
Kuitenkin tuo mainittu öljy on jo vuosikaudet ollu useankin valmistajan ja soitinhuoltajan arsenaalissa juurikin otelaudan huoltotarkoituksiin.. Että en sitä "kliseenä" pitäis. Tarkoittanet, että mm. minä olen tässä nimenomaisessa jutussa väärässä niin monen muun kanssa?? ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
sandelius
11.05.2009 17:29:52
juki68: Niin, eiks se sit oo?
Väitinkö ettei olisi?
Teppo2
11.05.2009 17:54:11
fox: Saa saa, ja kuten sanoin, saa omalleen tehdä vaikka mitä.. No, löytyikös jo ne "lemon oil"-listat? ;)
Kuitenkin tuo mainittu öljy on jo vuosikaudet ollu useankin valmistajan ja soitinhuoltajan arsenaalissa juurikin otelaudan huoltotarkoituksiin.. Että en sitä "kliseenä" pitäis. Tarkoittanet, että mm. minä olen tässä nimenomaisessa jutussa väärässä niin monen muun kanssa?? ;)

Olet oikeassa, ehkei se mikään klisee ole. Tarkoitin luonnollisesti myös itseäni siinä väärässä olemisessa. Ei nyt löydy niitä lemongate-listoja ;), sori.

Ihminen kuitenkin tekee, mitä sille käsketään, ostaa mitä mainostetaan ja käyttää vaikka vaikkapa otelaudan öljyämiseen mitä on ollut tapana jne. Se on ihan normaalia, mutta ei jonkin toiminnan tai käytännön yleisyys välttämättä tarkoita, että se on paras tapa.
J.Hollström
11.05.2009 21:32:27
sandelius: Väitinkö ettei olisi?

Oonko väittänyt että väitit?
jalaluus
11.05.2009 23:41:43 (muokattu 11.05.2009 23:43:04)

Teppo2: On se tehokas puhditaja ja sillee, jos on oikeen kakkainen otelauta, mutta ei hoida tai estä puun kuivumista, päinvastoin. Pellavaöljy on paljon parempaa ja halvempaa.

Meikäläinen on käyttänyt kaikkiin ruusunpuu otelautoihin tota lemonia. Mulle se myytiin ihan soitinliikkeestä - että tolla vedä ! Miten se kuivattaa tota otelautaa, pitääkö käsitellä perään sitten pellavaöljyllä ?

Kiitos tepolle avusta !
Terry Pantheras
11.05.2009 23:52:52
Lennu: Ei tarvi muuta http://i8.photobucket.com/albums/a36/axepilot/ScallopNightmare.jpg

Pääasia, et näkyy käsityön jälki ja välittyy tekemisen meininki!
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal - sludge ~~
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)