Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton Powerplant
1 2 3
Rike_81
10.05.2009 14:14:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi virtaa saada pedaaleihin ja tollanen vaikutti aika edulliselta ratkaisulta.
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant.htm
 
Ongelmana nyt ons että en löydä mistään vehkeen fyysisiä mittoja, lähinnä korkeus kiinnostaa jotta meneekö se ton mun pedaalilaudan alle. Pedaalilautana on itse kyhätty pedaltrain-tyyppinen ratkaisu ja päädyn korkeus muutaman millin alle 5cm ja siitä sitten loivasti madaltuu. Toisena vaihtoehtona olisi nyt tuo Gatorin valmistama G-Bus-8 joka kuvien perusteella näyttäisi menevän varmasti, mutta maksaa tuplasti ja G-Bussin virtalähde näyttää vähän rimpulalta HB:n tavalliseen virtajohtoon verrattuna.
Eli jos joku omistaja tai manuaalin omaava haluaisi ilmoittaa mitat HB:n, ja miksei gatorinkin, osalta niin olisin kiitollinen. Jos joku haluaa jakaa hyviä/huonoja kokemuksia käytön kannalta näistä niin antaahan palaa.
 
Dr. FeelGood
CSatan
10.05.2009 14:22:49 (muokattu 10.05.2009 14:23:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo mitathan voisi saada Thomannilta ihan emailillakin?
 
Se on helppoa kun sen osaa.
Rike_81
10.05.2009 15:19:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thanks for the answer, itseasiassa laittelinkin sinne jo spostia, eivät ole vielä vastanneet. Olisi vaan vähän kiire tuolla tilauksella kun on kimppa tehty ja aattelin jos joltain löytys tuollainen kotoa niin voisi mitata ja jouduttaisi asiaa.
 
Jos ei löydy niin odotellaan edelleen.
 
Dr. FeelGood
CSatan
10.05.2009 20:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos oikeen hoppu on ja kellään ei noita ole, niin voihan tuosta kuvasta katsoa jotain mittasuhteita/mittoja. Eikös tuo virran sisään otto ole saman kuin normaalin pöytäkoneen virtapiuha? Eli jotain vertailupohjaa mittasuhteille olis saatavilla.
 
Se on helppoa kun sen osaa.
Antti1
10.05.2009 20:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CSatan: Jos oikeen hoppu on ja kellään ei noita ole, niin voihan Thomannille soittaa ja selvittää asian huomattavasti nopeamminkin.
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
DeWilde
11.05.2009 10:45:02 (muokattu 11.05.2009 10:49:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omani näyttäisi olevan n. 50mm korkea.
 
E: Leveys 166 ja pituus 82. Ostin omani jos syksyllä, mutta se on jäänyt vähälle käytölle. Treeniolosuhteissa en ole huomannut hurinoita, mutta keikoilla en ole Bentonin kanssa käynyt. Pitäis kai jaksaa väsätä pedalboard.
 
Hang the DJ!
joku muu sikko
11.05.2009 12:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseänikin kiinnostaisi tuo. Mistään ei löydy tarkempaa tietoa tai käyttäjien kokemuksia. Jonkun ruotsalaisen sivuilla oli mainittu että näyttää ihan fuel tankin kopiolta. Kaveri ei kuitenkaan itse ollut käyttänyt tuollaista kun kysyin.
Hinta on sen verran houkutteleva että voipa tuota kokeilla ihan huvikseenkin. Parin Bossin yksittäisen powerin hinnalla kun saa niin ei itku pääse vaikka osoittautuisi huonoksikin. Laite on kuitenkin Thomannilla 3. myydyin tuoteryhmässään. Johtuu varmaan pitkälti hinnastakin mutta luulisi että löytyisi enemmänkin älämölöä netistä jos se ihan susi olisi?
 
duc
11.05.2009 13:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä 1-Spot paljoa maksa myöskään, ja toimii varmasti.
joku muu sikko
11.05.2009 13:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Eipä 1-Spot paljoa maksa myöskään, ja toimii varmasti.
 
Hakutulokset 1
Hakusi tuotteista sisältäen termin "1-Spot" tuotti tuloksena nolla hakuosumaa.
 
Antti1
11.05.2009 13:15:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Hakutulokset 1
Hakusi tuotteista sisältäen termin "1-Spot" tuotti tuloksena nolla hakuosumaa.

 
Jännä juttu, mulla löytyi 111 kirjoitusta...
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
wilo
11.05.2009 13:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen tietty ettii thomannilta ja toinen muusikoiden.netistä...
 
Antti1
11.05.2009 13:20:14 (muokattu 11.05.2009 13:20:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Toinen tietty ettii thomannilta ja toinen muusikoiden.netistä...
 
No mä nyt ajattelin, että täältä varmaankin etitään, kun täällä ollaan. :D
 
Ei kai tommosta puoli-ilmaista vatkulaa kannata Saksasta asti tilata?
 
EDIT: Vois tosiaan opetella lukemaan, eihän muusinetti osaa mitään tuotteiden hakutuloksista varmaan kertoa joo...
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Krice
11.05.2009 13:41:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatmanilta saa tuota Visual Soundin 1-spottia aika napakkaan hintaan. Hyvä, halpa ja pienikokoinen vaihtoehto tiiliskiville. Tuohon saa myös niitä erilaisia johdonpäitä jos on tarpeen.
 
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=397
+
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=398
 
joku muu sikko
11.05.2009 13:42:32 (muokattu 11.05.2009 13:44:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi kun mää oon hassu. Mulla on tuossa toomannin tilauskaavake levällään ja tonnin edestä purkkeja jo muutenkion tulossa niin ajattelin että ruksaan siihen muina miehinä vielä tämänkin.
Mutta kiitokset vinkistä. Tuo näyttää tosiaan pätevältä vaihtoehdolta.
 
Jäämeri
11.05.2009 14:32:12 (muokattu 11.05.2009 14:33:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Powerplant laudassa, aika suora kopiohan se Fuel Tankista on. Erona on se että Powerplant antaa 12v lähdöistä 250mA kumpaisestakin, ja Fuel Tank taitaa antaa 500. Ongelmaksi voi muodostua se, että 9v lähdöt eivät ole eristettyjä, kuten eivät esikuvassaankaan. Sen hintaisessa kapistuksessa eristettyjä lähtöjä tosin odottaisi.
 
Mulla virtansa möykystä saa tällä hetkellä 10 9v pedaalia ja yksi 12v pedaali. Ei ole ylimääräisiä hurinoita, ainoa pedaali joka mulla ei tuosta virtalähteestä jostakin syystä pitänyt oli BYOC Octave Fuzz. Vika oli todennäköisesti kyllä pedaalissa.
 
Komponentit eivät luultavasti ole yhtä laadukkaita ja kestäviä kuin Fuel Tankissa, mutta eipä ole hintakaan kuin 25% siitä.
 
Ja ne 1spotin adapterit eivät kyllä ole erityisen kiinnostuneita siitä, minkä valmistajan virtalähteeseen niitä kytkee. Että sen takia ei kannata 1Spottia ostaa. Ihan pätevä kapistus se tosin on, mutta jos tarvitsee usealle pedaalille virtaa voi jakopiuhojen vetäminen käydä vittumaiseksi.
 
Juicy
11.05.2009 14:54:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soukka: Ihan pätevä kapistus se tosin on, mutta jos tarvitsee usealle pedaalille virtaa voi jakopiuhojen vetäminen käydä vittumaiseksi.
 
Mä en nyt ymmärrä miten tältä vältytään minkään muunkaan virtalähde-ratkaisun kanssa. Pitäähän ne virrat joka tapauksessa viedä kaikkiin pedaaleihin?
 
"I go where I please, and I please where I go"
McNulty
11.05.2009 15:13:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Beatmanilta saa tuota Visual Soundin 1-spottia aika napakkaan hintaan. Hyvä, halpa ja pienikokoinen vaihtoehto tiiliskiville. Tuohon saa myös niitä erilaisia johdonpäitä jos on tarpeen.
 
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=397
+
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=398

 
Tuohon rahaan kannattaa ostaa tämä:
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1007
 
Nimittäin pelkkä virtalähde + 5-way haaroitin = 40€
Tuo combo pack tulee lopulta edullisemmaksi kun on 8-way haaroitin, pari paristoneppariadapteria, pari miniplugiadapteria ja yksi Line6-adapteri.
 
Itselläni on "hätävarana" tuollainen Combo Pack jos käy niin että T-Rex Fueltank pettää.
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Krice
11.05.2009 15:16:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soukka:
Ja ne 1spotin adapterit eivät kyllä ole erityisen kiinnostuneita siitä, minkä valmistajan virtalähteeseen niitä kytkee.

 
Tämän merkitys jäi jotenkin hämäräksi. Mitkä adapterit ja millä tavalla kiinnostuneita? 1-spot toimii mielestäni mainosti erilaisten pedaalien kanssa, kokeiltu on.
 
Jäämeri
11.05.2009 15:45:35 (muokattu 11.05.2009 15:53:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mä en nyt ymmärrä miten tältä vältytään minkään muunkaan virtalähde-ratkaisun kanssa. Pitäähän ne virrat joka tapauksessa viedä kaikkiin pedaaleihin?
 
Ei siltä ikinä täysin vältytä, mutta kun vedetään lähdöstä suora piuha pedaaliin, on se simppelimpää ja oletuksena häiriöttömämpää kuin silloin jos vedetään yhdestä lähdöstä jakopiuhalla moneen. Monihaaraisen jakopiuhan kanssa voi joutua myös miettimään pedaaleiden sijoittelua lautaan enemmän, näin kävi ainakin itselleni. Myöskin on mielestäni hyvä, jos yhden piuhan vioittuminen ei mykistä koko lautaa kerralla.
 
Jäämeri
11.05.2009 15:47:25 (muokattu 11.05.2009 15:50:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Tämän merkitys jäi jotenkin hämäräksi. Mitkä adapterit ja millä tavalla kiinnostuneita? 1-spot toimii mielestäni mainosti erilaisten pedaalien kanssa, kokeiltu on.
 
Tarkoitin adapterilla samaa kuin sinä erilaisilla johdonpäillä. Siis sitä että ne käyvät ihan yhtä hyvin muihinkin muuntajiin. Mutta niistä tosiaan löytää sopivan joka tarkoitukseen, hyviä ovat ainakin mun käytössäni olleet.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «