Aihe: Peavey mykkänä
1
plexxi
09.05.2009 16:03:20
Eli siis vanha Peavey Century 120 Bass nuppi on mykkänä. Joo en ole mikään tekniikan ihmelapsi mutta kolvi pysyy kädessä ja tiedän kohtalaisesti vahvistimen toiminnasta / komponenteista. Jokin aika sitten vahvistin piti hyvin hiljaista hyvin särökästä ääntä mutta nyt se on täysin mykkä. Piirilevyt on tarkistettu ja sillä näyttäisi olevan homma muuten kunnossa, mutta muutamassa etuasteen komponentissa on jonkin verran mustaa eli se on palanut jonkin verran. En usko että ongelma johuisi näistä, sillä ne eivät ole aivan "räjähtäneitä" kuitenkaan ja ne kolme missä sitä mustaa on ovat kaikki samanlaisia eri paikoissa.

Olen katsonut myös että kaikki liitokset ovat hyviä ja muutamaan kolvannutkin vähän lisää tinaa ja sulake on tietysti tarkistettu ja kaikki piuhat sun muut. En oikein keksi enää mitään mitä itse voisin tehdä mutta kun jos tuo huoltoon pitää kuskata niin taitaa jäädä se tekemättä vaan menee romukasa jonnekkin nurkkaan koska laite on minulle sinänsä turha mutta olisihan sillä joskus kiva soitellakin. En haluaisi maksaa ainakaan hurjia summia huollosta.

Laite on siis vuodelta 73 eli ei ihme että vikoja alkaa ilmenemään, mutta olisiko vielä jotain mitä voisi yrittää ennen kuin lopetan homman?
plexxi
11.05.2009 07:39:28
plexxi: Eli siis vanha Peavey Century 120 Bass nuppi on mykkänä. Joo en ole mikään tekniikan ihmelapsi mutta kolvi pysyy kädessä ja tiedän kohtalaisesti vahvistimen toiminnasta / komponenteista. Jokin aika sitten vahvistin piti hyvin hiljaista hyvin särökästä ääntä mutta nyt se on täysin mykkä. Piirilevyt on tarkistettu ja sillä näyttäisi olevan homma muuten kunnossa, mutta muutamassa etuasteen komponentissa on jonkin verran mustaa eli se on palanut jonkin verran. En usko että ongelma johuisi näistä, sillä ne eivät ole aivan "räjähtäneitä" kuitenkaan ja ne kolme missä sitä mustaa on ovat kaikki samanlaisia eri paikoissa.

Olen katsonut myös että kaikki liitokset ovat hyviä ja muutamaan kolvannutkin vähän lisää tinaa ja sulake on tietysti tarkistettu ja kaikki piuhat sun muut. En oikein keksi enää mitään mitä itse voisin tehdä mutta kun jos tuo huoltoon pitää kuskata niin taitaa jäädä se tekemättä vaan menee romukasa jonnekkin nurkkaan koska laite on minulle sinänsä turha mutta olisihan sillä joskus kiva soitellakin. En haluaisi maksaa ainakaan hurjia summia huollosta.

Laite on siis vuodelta 73 eli ei ihme että vikoja alkaa ilmenemään, mutta olisiko vielä jotain mitä voisi yrittää ennen kuin lopetan homman?

No entä sitten missä kannattaisi huollattaa kerta ei onnistu itse tehdä ja kuinkahan kalliiksi tämä voisi tulla?
jaripat
11.05.2009 08:33:59
Testaa kaiutin jollain toisella laitteella.
Tarkasta, että kaikki jakit tekevät kunnon kontaktin plugeihin (ja piirilevyyn).
Sulake on ehjä ja virtakytkin toimii?

Voi olla konkat kypsät. Ne "peltikannut", missä lukee "jotainyF/jotainV". Ne on vielä halpoja osia ja osaat ittekin vaihtaa?

Jos jää "raadoksi", voin ehkä ostaa tän Sulta pois...
Johann Onn
11.05.2009 13:10:33 (muokattu 11.05.2009 13:11:27)
jaripat: Testaa kaiutin jollain toisella laitteella. Varsinkin, jos kysessä on sama vika (suunnitteluvirhe ?) kuin:

Muistan yhden basistin, jonka kasari Peavey söi kajareita, toisensa jälkeen. Ja ihan sama, oliko kajari siihen "kuuluva" (= kalliimpi) vaiko mikä-lie-halpis. Aina jossain vaihessa, kajarin keskiö luhistui, kajarin sisään.

Ja volumesta riippumatta - kerran meni alle 1:llä, toisen 5:lla / jne.
Janne19691
11.05.2009 13:17:36

Johann Onn: Aina jossain vaihessa, kajarin keskiö luhistui, kajarin sisään.

Tullu katottua katastrofielokuvia viime aikoina?
Rule #1: There are no rules.
pekurides
11.05.2009 15:12:01 (muokattu 11.05.2009 15:15:09)

plexxi: Juu kyllä ne kontaktin ottavat ja sulake ja virtakytkin on kunnossa. Tosiaan jos nyt oikein muistan niin juuri nuo kyseisen "peltikannut" ovat hieman palaneita ja kokeilenpa vaihtaa ne. Kannattaako tilata UralTonelta vai voiko jostain hakea "suoraan"? Jostain Helsingistä varmaan löytyy sellainen kauppa luulisin mutta jos joku osaa sanoa mistä löydän niin olisi hyvä.

E:Ja on testattu erielementeillä

Nykyään voi yraltonelta hakea suoraankin virka-aikana vallilasta.

Muita paikkkoja tulee mieleen pohjois-haagassa Partco ainakin... bebek keskustassa ja se entinen suomen huoltopalvelu oy pitäjänmäessä.. oliskohan ollu yleiselektroniikka vai mikä, ainakin mankkaan kulmilla sellainen myös ja taitaa ollla muuallakin.

https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/start.do se entinen huoltopalvelu.

http://www.yeint.fi/index.php?main=157
Tunteella päin vittua.
jaripat
13.05.2009 10:11:24
No ne peltikannut nyt ei varmaan just palaneilta näytä...

Toivottavasti et niitä vielä ole hankkinut. Oli nimittäin itsellä tarkoitus tänään hakea konkkia marsun bassokomboon, joka oli kans "pimeä" tai kuuluihan sieltä pöhinää ja pauketta, mutta signaalia ei laisin. Ajattelin sitten kuitenkin vielä "rasvata" potikat. Jotain hienoa kevyttä spray-öljyä potikoiden kuoren/reikien aukoista sisään ja armotonta pyörittelyä. Näin kävin kaikki läpi ja kokeilin. Ei mitään häiriöitä eikä ongelmia! Laite toimi hienosti. Ei tarttenu lähteä kauppaan eikä kolvia lämmittämään...

Ootko vielä varma ettet halua myydä tota mulle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)