Aihe: Viking XPRS 1 | |
---|---|
![]() 28.04.2009 20:08:37 | |
'' Alkoholin suhteen laivassa on 0-toleranssi. Muuta: SLABI:a ei artisteilla ole ruotsinlipun alla, mutta meillä kuitenkin on Itämeren halvin meri-myymälä sekä oikeasti loistavia tarjouksia. '' Ylläoleva on suora lainaus artisteille toimitetusta infopaketista . Mihinkä tämä touhu on oikein menossa ; aikaihmisten pitää juoda kaljansa salaa , myös VAPAA-AJALLAAN ! Eihän esiintyjillä ole laivalla minkäänlaista evakuointi - tms. pätevyyttä eikä velvollisuutta . .. tulipahan nyt vaan mieleen .. Noh , kukapa sitä nyt mitään slabia tarviikaan näillä liksoilla ;) | |
![]() 28.04.2009 20:17:31 | |
jazzbass-73: '' Alkoholin suhteen laivassa on 0-toleranssi. Muuta: SLABI:a ei artisteilla ole ruotsinlipun alla, mutta meillä kuitenkin on Itämeren halvin meri-myymälä sekä oikeasti loistavia tarjouksia. '' Ylläoleva on suora lainaus artisteille toimitetusta infopaketista . Mihinkä tämä touhu on oikein menossa ; aikaihmisten pitää juoda kaljansa salaa , myös VAPAA-AJALLAAN ! Eihän esiintyjillä ole laivalla minkäänlaista evakuointi - tms. pätevyyttä eikä velvollisuutta . .. tulipahan nyt vaan mieleen .. Noh , kukapa sitä nyt mitään slabia tarviikaan näillä liksoilla ;) Mulle tuli kanssa tänään tuo sama saatanan satasivuinen ohje. On kyllä ihmeellistä, että pidetään aikuisia ihmisiä talutusnuorassa niin kuin kakaroita. Koko ohjeen henki on, että tehdään bändin olo mahdollisimman hankalaksi. Yleisfiilis on se, että jos tarvitte jotain, niin muistakaa, että sitä ei ole. Ja heinäkuun alussa poistuu ääniteknikkokin, eli "toivomme, että teette soundcheckinne itse". Ja taustamusat pitää hoitaa itse, ihme kun ei nukketeatteriakin. Kai siellä pitää sapuskakin mennä paistamaan keittiöön. COVS n:o 1. | |
![]() 28.04.2009 20:56:52 (muokattu 28.04.2009 20:58:31) | |
XPRS:n ohjelmatarjonta laajenee, nehän on mainostaneet lehdissä olevansa kesäkuun alusta alkaen entistä enemmän isojen bändien laiva. Aika triopainotteinenhan se oli vielä muuan kuukausi sitten. Veikkaan, tai jopa luulen, että joillekin XPRS:n esiintyjille ei ehkä näillä rajoituksilla liene suurtakaan merkitystä. Me oltiin viime syksynä siellä, ääniteknikkoa tai taukonauhan soittajaa siellä ei ainakaan silloin ollut. Koko henkilökuntaa 0-toleranssi ei näyttänyt koskevan. Huhuthan kertovat, että joku olisi saanut kenkää XPRS:ltä puhallettuaan vapaa-ajallaan 0.9, en tiedä pitääkö juttu paikkaansa. COVS2. | |
![]() 28.04.2009 21:06:30 | |
Muista työympyröistä tutunkuuloista esaa. Joku mokaa muutaman kerran kunnolla ja sitten kaikki kärsii. Ymmärrän kyllä silti Mäkkärin kannan ihan täysin ei siinä mitään - vaikka niinhän sitä esim meikäläisen on keikoillaan ite hoidettava sounceckit ja väiaikamusat. MUTTA - vasitenkin jottei nyt ymmärräettäis väärin - jos kerran talo kamoilla mennään, niin jokun niistä tars olla huolehtimassa. Meinaan aika karua osastoo oli äänentoistohommien puolesta se Cindellekeikka, jonka viimeks tein, kun kukaan ei oikeesti huolehtinu kalustosta. Onneks oli vähän omaa mikkiä ja erilaisia välipuihoja kassissa. Vittu, kun olisitte nähneet, millä Saksalan Harrinkin olis mun jälkeen pitäny vetää, jollen olis nostanu meteliä asiasta. Eli pidän kyllä ääniteknikon poistamista aika hölmönä temppuna. Mitä tohon viinapolitiikkaan tulee, niin onhan toi kollektiivirangaistus tietty tavallaan helppo keino ratkaista muutaman torvelon aiheuttama ongelma. Ikavä vaan, että kaikki kärsii. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 28.04.2009 21:27:01 | |
Nää on taas näitä "hienoja" jonkun innostuneen risteilypäällikön aikaansaannoksia. Olkaa kello silloin ja silloin siellä ja silloin täällä ja silloin tuolla. Sitten silloin on esittely ja olkaa siellä kaksi minuuttia ja roudatkaa kamat sitä varten sinne ja sinne jotta voitte soittaa jotain lyhyttä, niin ja sitten kun mun spiikki loppuu pitää musan lähteä heti soimaan. Taukomusan ja bändin välillä ei saa olla yhtään taukoa vaan musiikin pitää lähteä heti. Niin ja show kestää tasan 20 minuuttia. Sitten soitatte reipasta musaa aulassa kun ihmiset tulevat laivaan, muistakaa roudata kamat myös sinne, soitatte noin 20-30 minuuttia. Niin ja sitten aamupäivällä roudaatte kamat yläkannelle kun siellä on tanssit ulkoilmassa. Pari settiä ja siitä vartin päästä alkaa sitten tanssit yökerhossa ja roudatkaa kamat kiireesti sinne. Ai niin unohtui!! Aamulla yhdeksältä soitatte meidän hienossa tietokilpailussa ne biisit joita yleisö sitten arvaa. Niin ja illalla olette sitten valonheittimen ääressä kun keskiyöntanssishow alkaa. Eihän teillä ole täällä laivalla muutakaan tekemistä. COVS jäsen N.o 3 | |
![]() 28.04.2009 21:33:44 | |
Jahah, kuulostaa siltä, että risteilypäällikyyteen vaaditaan RUKki! "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". | |
![]() 28.04.2009 21:44:05 | |
Qsine: Jahah, kuulostaa siltä, että risteilypäällikyyteen vaaditaan RUKki! Joskus kieltämättä tuntui siltä. Se vaan että käytäntö ja todellisuus monesti eivät kohdanneet ja ennenkaikkea hienot paperilla olevat asiat eivät toimineet käytännössä. COVS jäsen N.o 3 | |
![]() 28.04.2009 22:00:12 | |
Ihan ok paatti ja hommat.. Tosin av-teknikkoa ei ole, mutta kyllä siellä aina joku jeesaa- paljon itsestä kiinni. Ja 0-toleranssi on suhtellinen. Ei siellä ole varmaan tarkoitus kenelläkään sekoilla sielunsa kyllyydestä kun töissä on? mutta aina kaljat voi ottaa.. "Kitarakoulu viisivuotiseksi"
-Minä- | |
![]() 29.04.2009 09:16:56 | |
Ja heinäkuun alussa poistuu ääniteknikkokin On tarpeeton, liian kallis vai eikö saa tehtyä kanasalaattia? | |
![]() 30.04.2009 12:04:07 (muokattu 30.04.2009 17:21:15) | |
Kukko: Ihan ok paatti ja hommat.. Tosin av-teknikkoa ei ole, mutta kyllä siellä aina joku jeesaa- paljon itsestä kiinni. Ja 0-toleranssi on suhtellinen. Ei siellä ole varmaan tarkoitus kenelläkään sekoilla sielunsa kyllyydestä kun töissä on? mutta aina kaljat voi ottaa.. Ens viikolla pitäs olla tuolla to-la... vedetään triolla vielä siellä "lihapullapuolella"eli se uus soittopaikka aukeaa vasta seuraavalla viikolla, vapuksi piti olla valmis.Tai ainakin näin mulle kertoi yks rumpali joka siellä oli mennä viikolla. Viime reissulla (maaliskuussa) talon PA-renkkasi tasasesti, lähes joka setin alussa hirveät suhinat ja häiriöt toisessa kaapissa, asialle ei voitu tehdä mitään, vika oli ilmeisesti talon PA:n toisessa kaiuttimessa tai piuhoissa, ääniteknikosta tuo laiva ei ole vissiin kuullutkaan... Muutenhan tuo trioraksutus varsinkin päivällä on ihan normi "rosella"-meininkiä, eli soitetaan "ylimenomusaa" lahden yli meneville eestiläisille/venäläisille.Tanssijengiä tuolla on todella vähän. Sinänsä ihan ok laiva, hyvät safkat, ok hytit, on aikaa käydä maissa Tallinnassa ja suht inhimilliset soittoajat, ja mikäs tuolla estää muutamaa kaljaa ottamasta keikan päälle omassa hytissään.Tuskin sinne kukaan tulee puhalluttaan. Miten nää kaikki systeemit sitten muuttuu kun tulee uus soittopaikka ja kaks bändiä...sen näkee sitten. BTW olin viime viikon"vihollisilaivassa", siellä ei ainakaan ole nollatoleranssista tietoakaan, paattihan on Hesan satamassa yötä, ja soitto loppuu klo 20.30... Osa henkilökunnasta bailaa kiitettävästi joka ilta messin tupakkihuoneessa, tuli sitä itekkin parina iltan otettua jokunen kalja kuitenkin niin että pysty laulaan sen "Ilta skanssissa"-osaston klo 8.45 alkaen. | |
![]() 30.04.2009 16:42:08 | |
WanhaWetäjä: ...Viime reissulla (maaliskuussa) talon PA-renkkasi tasasesti, lähes joka setin alussa hirveät suhinat ja häiriöt toisessa kaapissa, asialle ei voitu tehdä mitään, vika oli ilmeisesti talon PA:n toisessa kaiuttimessa tai piuhoissa, ääniteknikosta tuo laiva ei ole vissiin kuullutkaan... Just tommonen fiilis jäi siitä meikäläisen Cinderellareissusta. Ja raiderilla oli ilmeisesti pyyhitty pertzettiä, vaikkei siinä ollu muuta kun perus tekniset asiat - eli suurpiirteisesti määritelty, millanen mikki ja minkälaisen liitännän tarviin taustoille. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 01.05.2009 02:01:42 (muokattu 01.05.2009 09:11:22) | |
Valivali ja seliseli. Pieni muokkaus. Tänään laivaan, sittenhän sen näkee. Ihan sama. | |
![]() 01.05.2009 11:43:55 | |
Riksteri: On tarpeeton, liian kallis vai eikö saa tehtyä kanasalaattia? ei saa ääntään kuuluville | |
![]() 03.05.2009 12:15:19 (muokattu 03.05.2009 12:23:44) | |
Jeps, reissu ohi. Plussat hyvä ilmapiiri, eikä se nollatoleranssikaan saanut päätä leviämään, eli ei stressiä. Itse laivan uusi "yökerho" ei ole suunnittelun riemunvoitto, stage on todella pieni hiemankaan isommalle pumpulle. Lava oli myös - ainakin tällä reissulla - putsattava, kun bändi vaihtui, kaksille kamoille ei ollut tilaa. Lavan muotokin on sellanen vitun barbababa, että hukkasenttejä riittää... Oli kyllä aikamoinen kokemus olla bilebändinä laivalla, jossa ei yöpynyt juuri ketään. Ja soittohan oli siis yöllä. Siitä sitten tyhjille seinille taidetta luomaan ja permanenttimummujen kärinöitä kuuntelemaan. Ei se konsepti pelkästään vaihtamalla muutu, mutta ehkä ajan kanssa. Edit: niin ja se bassoahvistin olikin jo valmiiksi rikki, eli beissit linjaan :) Kannattaahan sitä suureen ääneen lähetellä kamalistaa artisteille, kun sitten ei toimikaan. Sama koski noin puolia laivan omista kaapeleista ja di-boxeista. Kannattaa suhtautua varauksella yhtiön lähettämään "mainospostiin". Tosin rumpusetti taisi oikeastikin edustaa viikkarin parhaimmistoa. Mutta mitäpä minä niistä tietäisin... Ihan sama. | |
![]() 09.05.2009 20:07:19 | |
Heh... Ois vielä vajaa vartti vetoa ko paatilla PAITSI että oon ollut himassa jo klo 14 alkaen!Hirveän kamasähellyksen jälkeen = yhet rummut, rikkinäiset bassokamat, 3 bändiä, ensin yks soittopaikka, sitten kaks, joten saatiin lähtee himaan ts oon palkattomalla vapaalla, sauna lämpiää ja tsih! Paistaa se päivä joskus risukasaankin... Oikeesti...normi osasto eli informaatiokatkos jossain välillä Viking Line > toimistot >artistit. | |
![]() 11.05.2009 13:19:32 | |
Yleensä itte oon vaatinut liksan, jos on turhaan ajettu keikalle. Toivottavasti saitte vaivanpalkkaa, ihan näin solidaarisestikin ajatellen. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)